Huawei P9 Lite mini: Vychutnajte si prehľadné používateľské prostredie v elegantnom tenkom dizajne

Šetrenie vašich očí či živé fotografie. To všetko ponúka novinka od Huawei.

Plnohodnotné využívanie aplikácií je na prvom mieste. Vďaka 5-palcovej obrazovke a technológii „eye comfort“, ktorá filtruje modré svetlo, práca aplikácií a čítanie sú pohodlnejšie a zrakovú únavu nepocítite tak rýchlo. To je hlavnou výhodou tohoto smartfónu, lenže to nie je všetko.

Svoj telefón môžete naplno využiť

Základným operačným systémom je najnovší Android 7.0 s nadstavbou EMUI 5.1 na plnohodnotné používanie telefónu a aplikácií. Pri rozmeroch 143,5 mm x 71 mm x 8,05 mm s mierne zaoblenými okrajmi vyzerá telefón skutočne prémiovo, vďaka čomu sa príjemne drží. A váži iba 145 gramov vrátane batérie.

Displej s jasnými farbami

HD displej s rozlíšením 1 280 x 720 bodov a so 16 miliónmi farieb sa príjemne používa. Keďže Huawei P9 Lite mini má IPS displej, ktorý prepúšťa viac svetla, farby sú živšie a reálnejšie vyniknú aj detaily obrázkov.

Na zadnej strane nájdeme snímač odtlačkov prstov, ktorý má okrem zablokovania telefónu viacero funkcií – nastavením možno ovládať napríklad spustenie fotoaparátu.

Živé fotografie

O ne sa postará hlavná 13 Mpx autofocus kamera podporujúca rozlíšenie fotografií až 4 160 x 3 120, pri nahrávaní videa je to až 1 080 bodov. Predná 5 Mpx kamera zhotoví selfie fotky v rozlíšení až 2 592 x 1 944 a nahrávanie je podporované ako pri zadnej kamere – 720/1 080 bodov.

Pri práci neseká

Telefón je poháňaný štvorjadrovým procesorom Snapdragon s výkonom až 1,4 GHz a s 2 GB RAM. Používanie telefónu je preto plynulé a prístroj zvládne aj tie náročnejšie aplikácie, prípadne používanie rôznych aplikácií súčasne. Vnútorná pamäť telefónu je 16 GB, pamäť možno rozšíriť o pamäťovú kartu, a to až do 128 GB.

Huawei P9 Lite mini podporuje Bluetooth technológiu 4.1 na rýchlejší prenos súborov, rovnako aj GPS, AGPS a Glonass – technológie na kvalitnejšie využívanie aplikácií, ktoré vyžadujú polohu – napríklad navigácie cez Google Mapy. Ďalšou vlastnosťou je snímač vzdialenosti alebo tiež snímač okolitého svetla, preto je zobrazovanie na displeji lepšie viditeľné aj na priamom slnku.

Kapacita batérie je 2 920 mAh a pri nabitom telefóne vydrží necelé dva dni používania. Závisí však od toho, ako zariadenie a aplikácie používate. Nevýhodou je USB 2.0, chýba teda rýchlejšie nabíjanie. Pri tomto prístroji je to však jediné mínus.

Huawei P9 Lite mini môžete mať k O2 Paušálu alebo k O2 Dátam na začiatok len za 2 €.

Aj tento smartfón môže byť váš:

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Máte málo energie? Vyskúšajte vypiť kávu a hneď si pospať

V novom seriáli O 5 % lepší život vám postupne predstavíme drobné „zlepšováky“, ktoré môžu váš život zmeniť k lepšiemu. V prvej časti prezradíme, prečo je lepšie rannú kávu radšej vynechať a dopriať si ju pred krátkym spánkom.

Káva si toho za posledné desaťročia preskákala mnoho: niekedy z nej robili čisté zlo, ktoré zvyšuje tlak a ničí srdce. Inokedy vystupuje ako superpotravina a súčasť zázračnej diéty na chudnutie. Aká je ale pravda?

Obe sú od nej ďaleko. Avšak vďaka tomu, že sa skúmali účinky kávy na naše zdravie, veda dnes vie presne popísať, čo sa deje v našom tele, keď kávu vypijeme.

A vďaka tomu zase vieme, ako piť kávu tak, aby bol účinok čo najefektívnejší. 

Čo s vami robí káva

Aby sme pochopili, ako môže mať káva lepší účinok, musíme najskôr pochopiť dva základné mechanizmy, ktorými káva zobúdza telo. Za oba môže kofeín – látka, ktorú okrem kávy obsahuje napríklad aj čaj, čokoláda alebo väčšina energetických nápojov.

Prvým účinkom kofeínu v tele je to, že spúšťa uvoľňovanie hormónu kortizol. Ten sa nazýva aj stresový hormón a veľmi zjednodušene: práve vďaka nemu sa po vypití kávy cítite sviežo a plný energie.

Kortizol je zaujímavý tým, že väčšina denného výdaja tohto hormónu (75 %) sa vylúči do vášho krvného obehu medzi štvrtou a desiatou ráno. Bez ohľadu na to, či kávu pijete,alebo nepijete.

Nepite kávu ráno

Keď teda pijete kávu ráno hneď po zobudení, vykopávate otvorené dvere. Vaše telo v tomto čase nepotrebuje kofeín – hladina kortizolu v ňom stúpa aj bez nej.

Ak máte pocit, že vám káva pomáha pri zobúdzaní, možno je to celé trocha inak. V skutočnosti vás nakopol prirodzený ranný príliv kortizolu a telo by sa naštartovalo aj samo bez kávy.

kávové zrná
Foto: Nathan Dumlao

Z toho vyplýva jediné: skúste piť kávu o niečo neskôr. Keď hladina kortizolu začne ustupovať, káva vie byť dobrý pomocník, ktorý jeho pokles spomalí.

Čo teda skúsiť piť namiesto rannej kávy skôr desiatovú?

A čo tak namiesto kávy rovno po obede (keď kortizol zase prirodzene stúpne sám) skúsiť radšej počkať hodinu či dve a kávou zahnať poobednú únavu?

Káva a spánok idú dokopy – v jednom prípade

Druhý účinok kofeínu súvisí so spánkom. Za to, že sa cítite unavený, môže okrem iného aj látka menom adenozín. Keď sa tento vedľajší produkt činnosti mozgu nahromadí, ťahá vás to do postele.

Kofeín je veľmi podobný adenozínu, napája sa na rovnaké receptory a tým potláča pocit únavy. Nedokáže však zablokovať adenozín úplne – len s ním súťaží o rovnaké receptory.

Ak chcete kofeínu pomôcť, potrebujete, aby sa adenozín vyplavil preč. Ako na to? Jednoducho – spánkom. Pokojne stačí napríklad 20 minút a tým hladinu adenozínu znížite. A 20 minút je akurát čas, za ktorý sa kofeín dostane z vášho žalúdka cez krvný obeh do mozgu.

káva, posteľ
Foto: David Mao

Ak sa teda cítite unavený a zároveň pred sebou máte hodiny ťažkej práce, skúste toto:

  • Spravte si kávu a hneď ju vypite.
  • Ľahnite si spať na 20 minút.
  • A keď sa zobudíte, budete sa cítiť čerstvejší (snáď).

Podľa výskumov „kávový šlofík“ funguje lepšie ako samostatný spánok alebo len pitie kávy. Sila je v kombinácii. 

Pomocníci do mobilu

Ak vás trápi otázka, ako presne sa dá spať 20 minút – veď ledva za ten čas zaspíte – môže v tom pomôcť aplikácia pre váš smartfón. My odporúčame tieto tri:

PowerNap (Android, iOS) – jednoduchý budík pre skúsených. Pár klikmi nastavíte 20-minútový interval, ale zaspatie necháva bez pomoci.

Pzizz – táto aplikácia (Android, iOS) vám automaticky vytvorí zvukové pozadie, aby sa vám lepšie zaspávalo. Upokojujúci hlas v angličtine pomôže zahnať myšlienky a pravidelne dýchať. Ak aj nezaspíte, 20 minút relaxu nie je na škodu.

Atmosphere: Relaxing Sounds – ak nepotrebujete ďalší budík, ale lepšie sa vám zaspáva pri zvukoch dažďa alebo praskajúceho ohňa v kozube, potom odporúčame túto aplikáciu (Android, iOS). Na výber máte veľké množstvo zvukov, ktoré môžete ďalej upravovať . Napríklad si k tečúcej rieke pridať aj pár zvukov žiab a húkanie sov.

Správny spôsob pitia kávy nie je jedinou možnosťou, ako mať život o trochu lepší. Ďalšie nápady vám postupne predstavíme na facebooku O2 aj v našom magazíne Sóda. Sledujte nás a nevynechajte ani jeden.

Aby aplikácie naozaj pomáhali

Aplikácie so zvukom praskajúceho ohňa v kozube alebo príjemným hlasom môžu pomôcť pri zaspávaní, základom je kvalitné vysokorýchlostné pripojenie, vďaka ktorému upokojujúci zvuk nič nepreruší.

Internet 4G LTE od O2 predstavuje najrýchlejšie internetové pripojenie na Slovensku.

Aby ste si mohli vysokorýchlostný internet od O2 užiť naplno, potrebujete telefón alebo tablet s podporou 4G LTE a 4G LTE SIM kartu. Viac informácií nájdete na www.o2.sk/4GLTE.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Lifetech: Čo je nové