Tie najlepšie mobily z aprílovej ponuky

Výber nového telefónu je dôležité rozhodnutie. Našťastie sú tu O2 Guru so svojím spoľahlivým výberom.

Ako každý mesiac, aj teraz máme pre vás osvedčený výber tých najlepších mobilov zo širokej ponuky O2.  

Huawei Mate 10 Pro

Vlajková loď od čínskeho výrobcu Huawei nezaostáva v žiadnom smere. Elegantne skosené hrany skleneného tela pôsobia luxusným dojmom. Napriek väčším rozmerom sa pritom vôbec nemusíte obávať problémov pri ovládaní jednou rukou. Veľký displej je ako stvorený na využívanie 2 aplikácií súčasne na rozdelených obrazovkách.

Vďaka veľkej 6 GB RAM vás nezaskočia žiadne pomalé reakcie systému či aplikácií. Pri vývoji fotoaparátov sa Huawei už tradične spojil so spoločnosťou Leica. Telefón Mate 10 Pro má duálny fotoaparát s optickou stabilizáciou, vďaka čomu dobre zvládne aj fotenie v slabších svetelných podmienkach.

Samsung Galaxy S9 a S9+

Len O2 zákazníci majú navyše zľavu 5% z ceny telefónov Samsung Galaxy S9 a S9+. Zistite viac.

Jeden z najlepších smartfónov na trhu prichádza s novou generáciou, ktorá so sebou opäť prináša špičkový výkon, prepracovaný dizajn s minimálnym orámovaním displeja aj mimoriadny fotoaparát. Ten si poradí so slabým osvetlením a poskytuje aj jedinečnú možnosť superspomaleného záberu s 960 snímkami za sekundu.

Smartfón si vás získa svojím AMOLED displejom s veľkosťou 5,8 palca v rozlíšení 2960 × 1440. O výkon hodný mobilnej kancelárie sa postará 4 GB RAM v kombinácii s 8-jadrovým procesorom vlastnej výroby Exynos. Samsung myslel aj na zábavu, ktorá prichádza v podobe unikátneho virtuálneho 3D avatara vytvoreného z vašej fotky.

Model Samsung Galaxy S9+ vám okrem väčších rozmerov prináša aj vyšší výkon so 6 GB RAM a ešte viac možností vďaka duálnemu zadnému fotoaparátu.

Moto X4

Motorola stavila pri smartfóne Moto X4 na kombináciu kovu a skla. Dokazuje tým, že vhodnou voľbou materiálu možno zaujať aj v strednej triede smartfónov. Ide o naozaj kvalitne spracovaný smartfón s duálnym fotoaparátom.

Za zmienku stojí čítačka odtlačkov prstov, ktorá okrem základnej bezpečnostnej funkcie dokáže zastúpiť navigačné tlačidlá na spodnej strane 5,2-palcového displeja. Výdrž batérie zaručí, že vás tento smartfón nezradí ani počas náročných dní.

Nokia 6

Nokia sa vrátila a vo veľkom štýle. Veľký rozruch spôsobila jej legendárna tlačidlová 3310, no pozornosť si zaslúžia aj nové smartfóny od tohto výrobcu. Jedným z nich je Nokia 6.

Prekvapí vás  kovovým telom, ktoré je viac než dobre spracované, a aj napriek väčším rozmerom sa veľmi dobre drží v ruke. Ak radi fotíte, získa si vás zadný 16 Mpx fotoaparát a o selfie sa postará predný fotoaparát s rozlíšením 8 Mpx.

Samsung Galaxy A8 (2018)

Novinka od značka Samsung prináša Infinity displej už aj do vyššej strednej triedy. Telefón Galaxy A8 sa nápadne ponáša na aktuálnu vlajkovú loď tohto výrobcu najmä svojím displejom. Chýba už len charakteristické zakrivenie displeja.

Samsung v prípade tohto smartfónu pridal aj na výkone a rozšíril RAM až na 4 GB. Určite poteší aj ochrana pred vonkajším vplyvom krytím IP68. Ak ste fanúšikom selfie, k dispozícií máte až 2 predné fotoaparáty s rozlíšením 16 a 8 Mpx.

Apple iPhone X

Novinku od kalifornskej spoločnosti netreba zvlášť predstavovať. Bezrámčekový displej na celej ploche smartfónu je naozaj oku lahodiaci. Telefón jednoducho odomknete prostredníctvom Face ID, ktoré zosníma vašu tvár a zariadenie automaticky odomkne.

V minulosti spoločnosť Apple bojovala so slabšou výdržou batérie svojich smartfónov, pri iPhone X sa toho obávať nemusíte. Výdrž na jedno nabitie je 1,5 dňa. Duálny fotoaparát sa postará o nádherné snímky aj pri horších svetelných podmienkach.

BlackBerry Motion

Značka BlackBerry je pojem v oblasti manažérskych smartfónov. Dôkazom je prémiové kovové spracovanie a výborná výdrž na jedno nabitie. BlackBerry už dlho vedie rebríčky v bezpečnosti smartfónov a Motion nie je výnimkou. Aplikácia DTEK vás upozorní na potencionálne hrozby a overí, či sú vaše dáta dostatočne chránené.

Smartfón je vďaka krytiu IP67 dostatočne chránený aj proti vonkajším vplyvom. BlackBerry Motion má konfigurovateľné tlačidlo, ktorému môžete priradiť až 3 skratky na otvorenie vami zvolených aplikácií.

Sony XA 2

Novinka od Sony prináša overený dizajn a odladený systém Android vo verzii 8.0 Oreo. Nástupca modelu XA1 dostal do výbavy výkonnejší procesor, väčší displej a kovové telo, do ktorého zadnej časti výrobca osadil čítačku odtlačkov prstov.

Vyššia kapacita batérie síce zdvihla hmotnosť o 30 g, vďaka úspornému módu Stamina ale vydrží až 1,5 dňa na jedno nabitie. Raritou je hardvérová spúšť fotoaparátu. Ten zadný má rozlíšenie až 23 Mpx, predný 8 Mpx fotoaparát a záber až 120°.

Honor 9

Nástupca telefónu Honor 8 si stále drží priaznivú cenovku. Tešiť sa môžete na prémiový pocit, ktorý so sebou prináša sklo, a kvalitnú konštrukciu so zaoblenými hranami, vďaka čomu sa mobil perfektne drží v ruke.

Výborne pôsobí aj odladený systém s nadstavbou EMUI od Huawei. Nechýba duálny fotoaparát, ktorý vás nesklame ani pri slabšom osvetlení. Hardvérová výbava postačí aj pre náročnejšie aplikácie.

Oslovil vás niektorý z týchto smartfónov? Akýkoľvek telefón z ponuky O2 môžete získať k ľubovoľnému O2 Paušálu na začiatok už za 2 €.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Paľko zo zákazníckej podpory O2: Robíme zázraky na počkanie

Paľko z videa o novej sieti nám odhalil zákulisie zákazníckej podpory: „Snažíme sa pomôcť naozaj so všetkým, čo k nám príde, a často aj s nemožným.“

Zamýšľali ste sa niekedy nad tým, ako v praxi vyzerá zákaznícka podpora a kto vám radí v momentoch, keď vám nefunguje niektorá služba? Jedným z ľudí, ktorí v O2 pomáhajú zákazníkom riešiť ich problémy, je aj Pavel Kollár.

Užite si najrýchlejší mobilný internet 4G LTE naplno vďaka novej sieti od O2. Viac informácií

A hoci sú ľudia zo zákazníckych liniek zväčša anonymní, Pavla už pozná takmer celé Slovensko. V rámci kampane k novej sieti, ktorá prináša najrýchlejší 4G LTE internet už viac ako 93,5 % obyvateľov Slovenska, sa totiž v jednom z videí zmenil na plačúceho Paľka, ktorý roní slzy nad problémami zákazníkov.

Či je tomu naozaj tak a aké požiadavky denne rieši, sme sa ho spýtali osobne.

Si tvárou kampane O2 k novej sieti. Nie je častým zvykom, že by v reklamách vystupovali zamestnanci. Ako tento nápad vznikol?

Ja a tvárou? Veď tou je uškatec Tóno a manta (úsmev). Netuším, ako to vzniklo. Do kampane ma zrejme na základe mojej tváre vhodnej skôr do rádia vybrala kolegyňa (úsmev). Veď sa na mňa pozrite – nie som nejaký fitness typ ani módny guru. Určite by som sa však dal nahovoriť aj nabudúce. Je to spestrenie bežnej rutiny.

Vo videu plačeš zakaždým, keď sa niektorý zákazník ozve, že má pomalý internet. Koľko sťažností bolo treba prijať, kým ste stihli natočiť celý spot?

Toto je, žiaľ, prísne tajná informácia. Keď poviem veľa, povedia, že som hyperaktívny. Keď poviem málo, povedia, že nič nerobím (smiech). Pri natáčaní reklamy sme použili instantné slzy, ktorých je dnes široká paleta a vďaka nim som plakal doslova na počkanie.

Je pomalý internet najčastejší problém, s ktorým sa ľudia ozývajú?

Internet v mobile je len jedna z mnohých služieb, ktorú zákazníci riešia. Ich požiadavky sú rôznorodé a človek sa vďaka nim v práci nenudí. Minulý rok bol pre nás hektický z dôvodu hromadnej výstavby LTE siete a modernizácie. Ako O2 buduje sieť, je pekne vidieť, že počty sťažností spojených so sieťou klesajú. No na druhej strane stúpajú iné požiadavky.

Vo videu, v ktorom účinkujem, sme sa snažili vysvetliť, že zákazníci nám často volajú v prípadoch, keď im na zákazníckej podpore nedokážeme priamo pomôcť. Napríklad, keď im internet v mobile ide pomaly aj napriek tomu, že majú vďaka novej sieti od O2 prístup k najrýchlejšiemu 4G LTE internetu. Preto všetkým našim zákazníkom s podobným problémom odporúčam, aby si podľa nášho videa alebo online návodu skontrolovali, či majú SIM kartu a telefón s podporou 4G LTE technológie a či je ich telefón správne nastavený.

Chcete v novej sieti od O2 surfovať plnou rýchlosťou? Skontrolujte si svoje zariadenie a jeho nastavenie podľa nášho návodu.

Aké ďalšie problémy zvyknú zákazníci riešiť?

Je to rôzne. Zákazníci riešia všetko – od nefunkčného internetu cez SMS-ky a často sa na nás obracajú aj s problémami, ktorých riešenie nie je v našej kompetencii, napríklad internet a telka od konkurencie či dokonca nefunkčné vysávače a akcie v letákoch.

S čím všetkým im na zákazníckej podpore dokážeš pomôcť?

Najmä s nefunkčnými službami. Treba si uvedomiť, že telefón alebo modem sú len veci a môžu sa časom poškodiť, či už viditeľne, napríklad pádom, alebo softvérovo. Výrobcovia chcú ponúkať top produkty, no musia to stíhať v extrémne krátkom čase. To vyvoláva veľké tlaky, čo môže viesť k chybám zariadení. A tie sa ťažko odhaľujú telefonicky a zákazníka je veľmi náročné presvedčiť urobiť odporúčané kroky.

„Chyby zariadení sa ťažko odhaľujú telefonicky a zákazníka je veľmi náročné presvedčiť urobiť odporúčané kroky.“

S akými najkurióznejšími prípadmi si sa stretol?

Napríklad so zázračnými funkciami telefónov a aplikácií, ktoré dokážu odmietnuť hovor alebo skryť prijatú SMS-ku. Tu si zákazníci často narobia nevedomé patálie, že si niekoho zablokujú a potom príde sťažnosť, že im nefungujú hovory.

Samostatnou kategóriou sú prémiové SMS-ky, teda tie, ktoré sa posielajú na skrátené čísla. Zákazníci si myslia, že keď si ich vymažú, nebudú musieť platiť nič navyše. Alebo sa zapoja do niečoho predplateného a zabudnú na to.

Tými najzvláštnejšími sú ale požiadavky typu: „Dobrý deň, sme výťahový servis a potrebujeme pomôcť s nastavením výťahu.“

V O2 pracujem 10 rokov a na terajšom oddelení, ktoré rieši patové situácie, som už vyše 7 rokov.

Sú to situácie, ktoré sú často aj úsmevné, no musíme byť pripravení aj na tie nepríjemné a odosobniť sa. Myslím si, že neexistuje jednoznačná príručka, ako s kým komunikovať. Môžeš si prečítať veľa kníh a prejsť rôznymi školeniami, no keď prídeš do praxe, cestu k zákazníkovi si musíš nájsť sám. Musíš prísť na to, ako s ním komunikovať, a ako prejaviť empatiu.

Aké ďalšie príznaky mávate s kolegami na zákazníckej podpore, keď ste nešťastní?

Popravde, my tu neplačeme (úsmev). Sú však momenty, keď sa v nás vystriedajú rôzne odtiene emócií. Niekedy máš taký deň, že radšej hneď pri príchode upozorníš kolegov, aby na teba nehovorili.

Najradšej a veľmi veľa sa smejeme. Robíme prácu, ktorá je náročná na psychiku, a preto je smiech viac ako potrebný. Smejeme sa na vtipoch, príhodách či obyčajných brbtoch. Dobrá nálada je pre nás základ.

„Robíme prácu, ktorá je náročná na psychiku, a preto je smiech viac ako potrebný.“

Koľko času vám obyčajne trvá vyriešenie zákazníckeho problému?

Väčšinu požiadaviek riešime okamžite, sú však aj situácie, ktorých vyriešenie môže trvať aj dlhšie ako jeden deň.

Ozývajú sa ľudia opakovane? Rozpoznáš už niektorých zákazníkov po mene či dokonca po hlase?

Pravdaže, niektoré mená sa opakujú pravidelne. Keď sa povie meno takéhoto zákazníka, vybaví sa mi, čo ho trápilo a čo chcel riešiť. Zákazníkov je ale veľmi veľa a nie všetkých si zapamätáme. Koniec koncov to ani nie je cieľom, pretože v hlave musíme držať množstvo dôležitejších informácií.

Napríklad v prípade služby O2 Internet na doma som narátal 9 rôznych aplikácií, ktoré potrebujeme na doriešenie zákazníka. Preto si myslím, že je dôležitejšie poznať tie aplikácie a vedieť v nich pracovať.

Ľudia často nemajú k zákazníckym podporám veľkú dôveru. Čo všetko v O2 robíte preto, aby ste si ju získali?

Pre mňa je zákaznícka podpora aj zákaznícka linka miesto, kde mi pomôžu a pritom nemusím nikam chodiť. Môže sa to zdať smiešne, ale ja hovorím, že robíme zázraky na počkanie, aj keď ten čas môže byť niekedy dlhší. Snažíme sa pomôcť naozaj so všetkým, čo k nám príde, a často aj s nemožným.

„Snažíme sa pomôcť naozaj so všetkým, čo k nám príde, a často aj s nemožným.“

Som rád, že existuje internet a v práci nemáme na web blokovaný prístup, ako tomu v iných korporátnych firmách často býva. Je náročné pomôcť s vecou, o ktorej som nikdy nepočul a neviem o nej takmer nič. Problém nastáva vtedy, keď napríklad o telefóne alebo smart hodinkách na internete nenájdeš vôbec nič. Zväčša ide o zariadenia, ktoré si zákazníci kúpia na zahraničných e-shopoch.

Čo máš na svojej práci najradšej a čo zase najmenej?

Nepochybne je to kolektív mladých ľudí a to, ako sa k sebe správame. O2 je otvorená firma a všetci si tu tykáme – od brigádnikov cez asistentov, konzultantov, obchodníkov a manažérov až po generálneho riaditeľa. To je na nezaplatenie.

S odstupom času mám najmenej rád zmenovú prevádzku. Na vysokú školu som začal chodiť, už keď som pracoval v O2. Aj keď ma mnohí odhovárali, chcel som ísť na denné štúdium. Ako však skĺbiš denné štúdium a prácu cez deň? To sa jednoducho nedá. V tomto mi veľmi pomohli kolegovia, najmä kolegyňa Danka.

Prvé 3 roky som chodil počas dňa do školy, po nej som utekal do práce na poobedňajšiu zmenu a po nociach som sa učil. Magisterské štúdium som už absolvoval externe. Od čias vysokej školy ale nemám rád poobedňajšie zmeny.

Ľudia na zákazníckych podporách sú zväčša anonymní. Stáva sa ti, že ťa po zverejnení videa spoznávajú ľudia na ulici?

Áno, sú zvyčajne anonymní, ja však nie. Ak si chce človek chatovať s podporou O2, tak chlapec v službe má pridelenú moju fotku. Tiež som sa objavil aj v letákoch a zákazníci ma nájdu aj na našej stránke v sekcii o O2 Guru. Nie je to teda môj prvý kontakt s verejnosťou.

Asi týždeň po zverejnení videa na Youtube, som si začal všímať, že sa na mňa pozerá a premeriava si ma veľké množstvo ľudí. Možno si len namýšľam, neviem. Osobne ma však nikto nezastavil v zmysle: „Jééé, to si ty z toho videa.“ Skôr mi písali kamaráti.

Zvažujete zmenu práce a zaujal vás Paľkov príbeh a atmosféra v O2? Ponuku voľných pracovných miest v bratislavskej Centrále, banskobystrickom Zákazníckom centre aj jednotlivých O2 Predajniach nájdete na www.spolocnost.o2.sk/kariera.

Pavel Kollár

V O2 pracuje 10 rokov, z toho viac ako 7 na zákazníckej podpore. Popri práci v O2 absolvoval aj vysokoškolské štúdium. Jeho tvár sa objavila vo viacerých vizuáloch modrého operátora. Vo februári tohto roka sa stal jednou z tvárí kampane k novej sieti.

 


Lifetech: Čo je nové