Šéf komunikácie O2: Slovensko potrebuje projekty, ktorých účelom nie je iba rozdávať peniaze

7. 6. 2016; Autor: O2, Foto: O2

Každého dobrého nápadu, ktorý ostane neuskutočnený, je škoda. Častým dôvodom toho, že myšlienka stroskotá pri realizácii, sú peniaze. Preto sa niektoré firmy na Slovensku snažia prispieť k lepšej budúcnosti krajiny tým, že vyhľadávajú ľudí s dobrými nápadmi a pomáhajú im ich realizovať.

Jednou z týchto firiem je aj O2. Tento rok spúšťa svoju Férovú Nadáciu, ktorá sa zameriava na podporu mladých ľudí v úspešnom štarte do života, napríklad cez projekty týkajúce sa vzdelania alebo podnikania.

Suma na ich podporu nie je obmedzená a tak majú projekty šancu dostať všetky peniaze, ktoré potrebujú na svoj rozbeh. Stránky venované nadácii nájdete na webe spoločnosti O2.

Jedným z troch porotcov, ktorí rozhodujú o podporených projektoch, je René Parák, Corporate Communication Director v spoločnosti O2 Slovakia a predseda správnej rady Férovej Nadácie O2. Poprosili sme ho, aby ľuďom s projektami poradil niečo zo svojich skúseností.

Zaujímalo nás, ako získať dobrý nápad a na čo si treba dávať pozor pri jeho realizácii, aby sa ho podarilo dotiahnuť do konca.

Aký projekt pre mladých Slovensko najviac potrebuje?

Projekt, ktorého účelom nie je iba rozdávať peniaze, ale zároveň ponúkať konzultácie, rady a know-how.

Snažíme sa práve o takýto druh podpory mladých ľudí na Slovensku. Nadväzujeme na veľmi úspešný program Think big, ktorého dôležitou súčasťou bolo učiť mladých negociácii s mestskými zastupiteľstvami, učiť ako vôbec taký projekt alebo žiadosť nakoncipovať, ako robiť marketing, PR, ako pracovať s rozpočtom a podobne.

Presne to isté ponúkame aj v grantovom programe Férovej nadácie. Máme v Nadácii aj v O2 kopec talentovaných a šikovných ľudí, ktorí venovali a sú ochotní venovať svoj čas pre mladých začínajúcich podnikateľov a podeliť sa o skúsenosti.

Na čo by mali ľudia s nápadom na projekt myslieť, aby sa ho podarilo dotiahnuť do konca?

V prvom rade na to, že ich čaká kopec roboty, trpezlivosti, vzdelávania sa a „pár“ odpracovaných víkendov. O2 sme založili na Slovensku v podstate na zelenej lúke. Prvý raz som si zobral týždňovú dovolenku, na ktorej som neodpisoval novinárom na otázky, asi tretí rok po našom vstupe na trh.

Od nápadu k úspechu je dlhá cesta a sú to väčšinou behy na dlhé trate, na to treba byť pripravený. Odmenou vám bude radosť z každého, aj keď zo začiatku možno malého úspechu, nezaplatiteľné skúsenosti a spokojní zákazníci.

Kde môžu nájsť ľudia inšpiráciu pre riešenia lokálnych problémov?

Vždy hovorím každému, kto by chcel hľadať inšpiráciu, nech začína od seba a svojho najbližšieho okolia. Čo vám chýba, čo vám vadí alebo naopak, čo by ste privítali, potrebovali.

Nešpekulujte, neobjavujte koleso a vymyslite si projekt, ktorý vám bude robiť radosť a má potenciál zlepšiť niečo, čo nefunguje alebo priniesť hodnotu, ktorá vám alebo vašim blízkym chýba. Nájdite si podobne rozmýšľajúcich parťákov, lebo viac hláv viac vymyslí a ešte to môže byť aj zábava.

Ak máte dobrý nápad, tím schopných ľudí, alebo aspoň odhodlanie urobiť niečo dobré, toto leto máte príležitosť získať podporu od silnejších. Stačí vyplniť tento formulár a zaujať svojím nápadom porotu. Prihlasovať projekty môžete do 18. Júla 2016.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.

4 neNORMAlni východniari, ktorí pracujú na férovejšom Slovensku

Projekt som neNORMAlny sa snaží ľudí inšpirovať k tomu, aby posudzovali ostatných radšej rovnocenne, s ohľadom na to, aké možnosti im život nadelil.

čítaj viac