Poradíme vám, ako si zo smartfónu urobiť plnohodnotnú vreckovú kanceláriu, ktoré programy si nainštalovať a ako ich nastaviť, aby ste dokázali efektívne pracovať.
Ekologická, finančne nenáročná, efektívna. Aj takéto prívlastky môže mať vaša kancelária, ak ju presťahujete do smartfónu. Nepotrebujete pritom investovať veľa času ani peňazí, dokonca vám stačí smartfón strednej triedy.
Pozreli sme sa na to, ako skryť celú kanceláriu do jediného zariadenia.
Potrebujete dobrý displej a vytrvalú batériu
Ak plánujete na smartfóne pracovať, vyberte si taký, ktorý má dostatočne veľký displej. Veľkosť šesť palcov a viac ponúkne komfort aj pri práci s tabuľkami v Exceli.
Druhým kritériom pri výbere by mala byť batéria. Dajte si však pozor − to, že batéria má kapacitu 5 000 mAh, čo je dnes jedna z najvyšších ponúkaných kapacít, ešte neznamená, že smartfón vám na jedno nabitie vydrží dlhšie. Superkvalitný OLED displej, prepracovaný fotoaparát či výkonné procesory vedia batériu doslova zhltnúť.
Ak chcete, aby vám batéria dlho vydržala, zvážte nižšie triedy smartfónov s jednoduchšími súčasťami. Nielenže sú lacnejšie, ale ani toľko nevyťažujú batériu. Napríklad Nokia 5.3 ponúka kombináciu 6,55-palcového displeja a 4 000 mAh batérie. Pri bežnej kancelárskej práci s ňou budete potrebovať nabíjačku každý druhý deň.
Čistý Android vám pomôže so sústredením
Keďže už poznáte technické parametre vreckovej kancelárie, prichádza na rad výber operačného systému. Zariadenia s Androidom sú cenovo výhodné a zároveň na nich bežia programy, ktoré budete na prácu potrebovať. No nie je Android ako Android.
Niektorí výrobcovia do svojich telefónov predinštalujú množstvo vychytávok a zmenia parametre systému na nepoznanie. Iní, naopak, použijú takmer čistý Android a nechajú vám voľné ruky, aby ste si mohli všetko prispôsobiť podľa svojich potrieb.
Nokia 5.3 má výhody smartfónu s takmer čistým Androidom, ktorý vie byť pri budovaní kancelárie do vrecka nápomocný. Má predinštalované len tie najnevyhnutnejšie aplikácie. Ponúka teda priestor na budovanie kancelárie na „zelenej lúke“. Nainštalovať si môžete presne to, čo na prácu potrebujete, a nebude vás rozptyľovať niečo, čo vás nezaujíma.
Jeden kancelársky balík so všetkým, čo potrebujete
Každý podnikateľ potrebuje pracovať s textom, tabuľkami, posielať e-maily a mať k dispozícii cloudový úložný priestor. Na trhu je veľké množstvo riešení, no ak hľadáte niečo efektívne, komplexné a cenovo prijateľné, siahnite po Microsoft 365.
Všetku svoju prácu budete mať vďaka cloudu neustále poruke. Balík okrem textového a tabuľkového procesora ponúka aj sofistikovaného správcu e-mailov Outlook. Ten vám okrem prijímania a posielania správ pomôže efektívne organizovať čas pomocou vytvárania úloh či zapisovania do kalendára.
Microsoft 365 ponúka všetky nástroje v rámci jedného balíka za príjemné predplatné, vďaka ktorému získate aj odbornú podporu v prípade, že by sa vám niečo pokazilo. Výhodou je, že tieto všetky nástroje môžete používať na viacerých zariadeniach. Za jedno predplatné máte nástroje pre smartfón aj notebook alebo tablet.
Ak by vám nevyhovoval Outlook, vyskúšať môžete napríklad Blue Mail, ktorý má integrovaný kalendár. Aplikáciu dokážete do veľkej miery personalizovať pre lepšiu prehľadnosť.
Ďalším riešením môže byť aplikácia Spark, ktorej benefitom napríklad je inteligentné vyhľadávanie, nastavovanie pripomienok alebo možnosť odoslať e-mail v konkrétnom čase.
Nestrácajte čas fakturáciou
Fakturácia je na jednej strane príjemnou súčasťou podnikania, na druhej strane často zaberie veľa času, ktorý by ste mohli stráviť efektívnejšie alebo relaxom. Vymeňme nakreslené excelovské faktúry za sofistikovanú aplikáciu, v ktorej je vyhotovenie faktúry otázkou pár klikov.
Jednou z najpoužívanejších aplikácií je iDoklad. Okrem veľmi rýchleho vytvárania faktúr dokáže faktúry archivovať, vytvárať prehľadné tabuľky na sledovanie cash-flow, vie vyexportovať podklady pre účtovníka, vlastne ponúka všetko pre jednoduché účtovníctvo.
iKROS je zasa najpredávanejší ekonomický a stavebný softvér na Slovensku. V appke ponúka okrem tvorby faktúr aj tvorbu cenových ponúk, dodacích listov a ďalších, až 30 rôznych dokladov. Ak si iKROS predplatíte, získate celú paletu možností na správu financií.
Rýchlo naskenujte, podpíšte a pošlite
Napriek tomu, že žijeme v digitálnej dobe, pravidelne sa stretávame s tým, že potrebujeme podpisovať dokumenty, potom ich skenovať a niekomu doručiť. Na to všetko dnes stačí smartfón s lepším fotoaparátom a skenovací softvér.
Smartfón Nokia 5.3 ponúka sústavu fotoaparátov na čele s 13-megapixelovým fotoaparátom, doplneným 5-megapixelovým ultra širokým a dvojicou 2-megapixelových senzorov na meranie hĺbky ostrosti a makro fotografie. Vďaka tomu skvele poslúži ako skener.
Niektoré smartfóny majú skenovanie dokumentov zapracované v natívnej fotoaplikácii. Nemusí to však byť podmienka pri výbere smartfónu, pretože existuje bohatá ponuka aplikácií, ktoré skenovanie zvládnu perfektne. Navyše hneď ponúknu možnosti úpravy dokumentu vrátane jeho podpísania. Za pozornosť určite stojí Adobe Scan alebo SwiftScan.
Všetky možnosti telefónu Nokia 5.3 najlepšie využijete s Neobmedzenými O2 SMART Paušálmi.