Máte radi príbehy zaujímavých osobností? Pozrite si týchto 7 filmov

Máte dosť fikcie a radi by ste pozreli snímku o skutočných ľuďoch a ich živote? Inšpirujte sa naším výberom.

Vďaka sledovaniu osudov iných ľudí sa môžeme dozvedieť viac nielen o spoločnosti, v ktorej žijeme, ale hlavne o nás samých. Z ponuky HBO GO sme pre vás vybrali snímky o inšpiratívnych ľuďoch, ktoré rozhodne stoja za pozretie. Nájdete medzi nimi film o známom spevákovi aj príbeh autistky, ktorá prekonala limity svojej diagnózy. 

Sledujte filmy cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné HBO GO aj 10 GB extra dát. Chcem vedieť viac

Walk the Line

Walk the Line opisuje začiatky kariéry Johnnyho Casha, jedného z najpredávanejších hudobníkov všetkých čias. Jeho detstvo nebolo vôbec jednoduché, zažil drsné pomery počas hospodárskej krízy a jeho despotický otec ho vinil zo smrti staršieho brata. Práve s takouto „výbavou“ vkročil do hudobných štúdií Sun Studios v Memphise.

Foto: © 2005 Twentieth Century Fox Film Corporation, Mars Media Beteiligungs GmbH & Co. Filmproduktions KG and Dune Entertainment LLC

Film je najmä príbehom osudovej lásky k hudbe a k speváčke June Carterovej. Johnnyho Casha si zahral skvelý Joaquin Phoenix a June Carterovú majstrovsky stvárnila Reese Witherspoon. V roku 2006 získal film Walk the Line päť Oscarov.

Frida

Mexická maliarka Frida Kahlo žila odvážne a bez kompromisov. Stala sa súčasťou revolúcie v politike, umení aj vo vnímaní ženskej sexuality. Životopisný film mapuje jej bolesť po dopravnej nehode, pri ktorej takmer zomrela, divoké manželstvo s umelcom a revolucionárom Diegom Riverom, utajený kontroverzný vzťah s Levom Trockým aj provokatívne romantické zápletky so ženami.

Foto: © 2002 Miramax Film Corp

Podobne ako Fridine plátna je aj film plný farieb a silných emócií. Hlavnú úlohu si zahrala Salma Hayek, ktorá zároveň film produkovala. Film Frida získal dva Oscary.

Persepolis

Svojrázny animovaný film na motívy autobiografického komixu Marjane Satrapiovej je zábavný, dojímavý a dramatický zároveň. Sleduje osudy nadanej dievčiny počas islamskej revolúcie v Iráne. Malá Marji nedokáže sledovať bezprávie a ubližovanie slabším bez toho, aby sa neozvala. Táto vlastnosť ju v despotickom režime ohrozuje, a tak ju rodičia radšej pošlú do Viedne s nádejou na lepší život.

Foto: AFFICHE PIERRE COLLIER D ’APRES DES DESSINS ORIGINAUX DE MARJANE SATRAPI

Film zobrazuje, ako sa hlavná hrdinka spočiatku nedokáže vyrovnať s inou spoločnosťou, ako sa postupne adaptuje a ako opäť bojuje sama so sebou, keď sa vracia naspäť do rodnej krajiny.

Zelená kniha/Green Book

V Amerike 60. rokov minulého storočia je rasové napätie stále veľmi živé. Slávny černošský džezový hudobník preto na svoje južanské turné potrebuje človeka, ktorý mu pomôže vyhnúť sa konfliktom, prameniacim z rasových predsudkov. Prácu šoféra a osobného strážcu s nechuťou prijme taliansko-americký vyhadzovač Tony „Pysk“ Vallelonga. Pomôcť im má tzv. Zelená kniha pre černošských motoristov.

Foto: © 2018 UNIVERSAL STUDIOS AND STORYTELLER DISTRIBUTION CO., LLC

Originálny roadtrip je plný farieb, hudby, napätia aj vyhrotených situácií a prináša hrejivý príbeh priateľstva založený na skutočných príbehoch Tonyho Vallelongu. Film si vás získa skvelými hereckými výkonmi Mahershala Aliho a Vigga Mortensena. V roku 2019 získal tri Oscary vrátane ocenenia za najlepší film.

Počúvajte hudbu cez O2. Máme pre vás výber pesničiek, ktoré osviežia váš playlist. Chcem vedieť viac

Bohemian Rhapsody

Bohemian Rhapsody predstavuje epický dokument o legendárnej britskej rockovej kapele Queen a spevákovi Freddiem Mercurym. Freddie sa so svojím imigrantským pôvodom, masívnym predkusom a hanblivou povahou vymykal všetkým stereotypom rockovej hviezdy, no napriek tomu sa stal jedným z najobľúbenejších spevákov na tejto planéte.

Foto: © 20th Century Fox

Film sleduje vzostup kapely cez jej ikonické skladby a revolučný zvuk. Mapuje aj jej rozpad a Freddieho osobnú tragédiu. Vrcholí znovu nájdením spoločnej cesty a koncertom pre Live Aid, ktorý sa zapísal do histórie ako jeden z najslávnejších rockových koncertov.

Čo prináša HBO GO cez O2 SMART Paušál

HBO GO je streamovacia služba na sledovanie filmov a seriálov, ktorú môžete vďaka internetovému pripojeniu využívať kedykoľvek a kdekoľvek. V ponuke nájdete nielen hollywoodske veľkofilmy a obľúbené seriály z produkcie HBO ako Hry o tróny, ale aj bohatú ponuku dokumentov.

Nechýba ani detská sekcia, v ktorej nájdete hodnotnú zábavu pre malé aj väčšie deti. Veľkou výhodou je, že väčšina ponúkaných titulov podporuje český dabing alebo titulky. Aplikáciu HBO GO si teraz môžete ako prémiovú službu aktivovať v rámci svojho O2 SMART Paušálu.

Kapela Queen po sebe zanechala posolstvo, ktoré dodnes inšpiruje outsiderov, rojkov a milovníkov hudby. Aj keď ste Freddieho doteraz veľmi neuznávali, stavíme sa, že pri sledovaní filmu Bohemian Rhapsody neodoláte nutkaniu podupkávať si nohami.

Temple Grandinová/Temple Grandin

Film naozaj citlivo a realisticky spracúva príbeh autistky Temple Grandinovej, ktorá prekonala limity svojej diagnózy. Stala sa doktorkou filozofie a expertkou v oblasti humánneho zaobchádzania so zvieratami, pričom jej poznatky dodnes pomáhajú autistickým deťom pri zvládaní stresu.

Foto: © 2012 Home Box Office, Inc.

Snímka umožňuje lepšie pochopiť, ako funguje ich myseľ a ako prežívajú udalosti. Hlavnú úlohu majstrovsky stvárnila držiteľka Zlatého glóbusu Claire Danesová.

Vynálezkyně: Z kapky krve/The Inventor: Out For Blood in Silicon Valley

Snímka Vynálezkyně: Z kapky krve opisuje kariéru Elizabeth Holmsovej, zakladateľky spoločnosti Theranos, ktorá mala spôsobiť revolúciu v medicíne – odhaliť množstvo diagnóz z jedinej kvapky krvi a poslať tradičné laboratóriá na smetisko dejín.

Foto: © Home Box Office

Elizabeth pôsobila v Silicon Valley, kde sa stretávala s najvplyvnejšími ľuďmi planéty, a mnohí ju prirovnávali k Stevovi Jobsovi. Hodnota jej spoločnosti sa vyšplhala na milióny dolárov, až kým sa neukázalo, že všetko je podvod.

Producentka filmu oslovila Elizabeth ešte predtým, než sa všetko prevalilo. Vďaka tomu môžete so zatajeným dychom sledovať, ako sa postupne rúca dokonale udržiavaná fasáda a rodí sa obrovský škandál.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad streamovaciu službu HBO GO aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Zachyťte krásne farby prírody. Vybrali sme najlepšie zariadenia jesene

Čítaj viac

Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac