10 tipov, ako sa cez obyčajný smartfón zdokonaliť v cudzom jazyku

Osvojte si zopár trikov, vyhraďte si 15 minút denne a postupne posúvajte svoje jazykové znalosti.

Ovládať popri rodnom jazyku aspoň jeden ďalší, aj keď len na „kuchynskej“ úrovni, je dnes obrovskou výhodou, niekedy dokonca nevyhnutnosťou.

Stiahnite si jednu z týchto 6 appiek a naučte sa každý deň niečo nové

Či už ste sa rozhodli svoju lingvistickú výbavu rozšíriť o ďalší jazyk, zlepšiť úroveň toho, ktorý ovládate, alebo si chcete po rokoch nie až takého úspešného učenia osviežiť vedomosti, môže sa vám zísť každý malý trik. Našťastie sa dnes dá cudzím jazykom venovať z pohodlia smartfónu. Skúste začať niektorým z týchto desiatich tipov.

Zmeňte si jazyk smartfónu

Vraví sa, že najlepšou učebnou metódou je hodiť žiaka do vody. Hoďte sa do nej preto aj vy. Prepnite si jazyk svojho smartfónu a notebooku do jazyka, ktorý sa chcete naučiť alebo sa v ňom zlepšiť. Možno sa to nezdá, ale budete tak časť každého dňa tráviť v cudzojazyčnom prostredí a nikdy neviete, čo sa na vás nalepí.

Jazyky sa na Android zariadeniach prepínajú v Nastavenia –> Systém –> Jazyky a vstup –> Jazyk. Ak máte zariadenie s operačným systémom iOS, potom v Nastavenia –> Všeobecné vyberte možnosť Jazyk a región

Skrolujte si v cudzom jazyku

Do cudzieho jazyka môžete prepnúť nielen zariadenia, ktoré používate. Jazyk môžete zmeniť aj v každej aplikácii či programe. Samozrejme, ak nemáte zakúpenú vyložene slovenskú verziu. 

Pri obľúbených appkách, ako Gmail či Facebook, nie je žiadny problém zmeniť slovenčinu na akýkoľvek iný svetový jazyk. 

P. S.: Je ešte niekomu okrem nás smutno za Facebookom v pirátskej angličtine?

Ovládajte smartfón hlasom v jazyku, ktorý sa učíte

Nevyužívate hlasového asistenta svojho smart zariadenia, pretože nerozumie po slovensky? Začnite komunikovať v angličtine, nemčine alebo španielčine. Hlasový asistent vás na rozdiel od čítania a počúvania núti jazyk aktívne používať a precvičovať si výslovnosť.

Vytvorte si návyk, aby ste napredovali

Výučba či zlepšovanie sa v jazykoch si vyžadujú najmä pravidelné učenie sa. Teda mať vytvorený návyk učiť sa aj každý deň. S vytváraní návykov vám pomôžu rôzne aplikácie, populárna je napríklad Habitify, ktorá je dostupná ako pre Android, tak pre iOS zariadenia

 Ak sa vám nechce osvojovať si nové appky, úplne vám postačí nastaviť si na každý deň pripomienku v natívnej aplikácii vášho smartfónu či tabletu. 

Urobte si 15-minútové okienka v kalendári

Ak váš pracovný program praská vo švíkoch a život vám doslova riadi Google kalendár či MS Teams, prispôsobte sa situácii. Zaneste si do rozvrhu v dostatočnom predstihu aspoň 15 okienok, počas ktorých budete na všetkých komunikátoroch offline. 

Smartfón môžete prepnúť do letového režimu, v kalendároch je v nastaveniach bežne dostupná možnosť nerušiť. Ak týchto 15 minúť „prilepíte“ ku koncu obeda, nikto si nevšimne, že ste si uchmatli chvíľu pre seba a zdokonaľovanie sa v jazyku.

Ponorte sa do zahraničných magazínov a seriálov

Ako vašich novozískaných 15 minút využiť efektívne? Najjednoduchším spôsobom je začať konzumovať obsah v jazyku, ktorý sa chcete naučiť. Máte obľúbenú tému alebo voľnočasovú aktivitu? Hľadajte o nej informácie v cudzom jazyku a začnite čítať zahraničné magazíny.

Ešte lepšou možnosťou môže byť sledovanie seriálov a filmov v originálnom znení. Ak si netrúfate, začnite bez dabingu so slovenskými titulkami a časom si pustite film v originálnom znení bez titulkov alebo s titulkami v rovnakom jazyku.

Ak neviete, kde začať, vyberte si k svojmu O2 SMART Paušálu predplatné prémiového obsahu HBO GO, kde nájdete filmy a seriály v pôvodnom znení v rôznych jazykoch. Ak sa vám táto metóda neosvedčí, predplatné si môžete kedykoľvek zmeniť a filmy nahradiť hudbou, spravodajstvom alebo slovenskými klasikami.

Čítajte ľahko zrozumiteľné e-knihy 

E-booky sú rovnako dobrou voľbou. Ich výhodou je, že ich máte stále so sebou v smartfóne a môžu byť zadarmo. Na rovinu si môžeme povedať, že na učenie sa jazyka nemusíte čítať práve bestseller alebo prvotriedne literárne či vedecké dielo. 

O otužovaní aj kritickom myslení. Vybrali sme 6 kníh do vašej digitálnej knižnice

Úplne stačí niečo jednoduché, čo vás bude baviť. Na iOS zariadeniach otvorte natívnu aplikáciu Knihy a z menu vyberte Book Store. Teraz stačí nájsť kategóriu bezplatné. Ak máte Android zariadenia, stiahnite si Google Play Books

Cez sociálne siete navnímajte aj kultúru

Ak používate ako zdroj informácií sociálne siete, potom nastal čas konečne si ich upratať. Na Facebooku zamierte do sekcie Ponuka a otvorte časť Stránky. Zrušte „Páči sa mi to“ na čo najviac slovenských a pridajte nové v jazyku, ktorý sa učíte. 

Rovnako môžete začať sledovať aj zahraničné spravodajské a magazínové profily na Instagrame. Okrem cudzieho jazyka tak môžete pochytiť aj kultúrne reálie danej krajiny.

Vymeňte pesničky za podcasty

Stará známa rada znie, aby ste sa zamerali na texty svojich obľúbených piesní a časti, ktorým nerozumiete, si dohľadali na internete a preložili. Táto metóda funguje, no skúsení jazykári ju neodporúčajú, pretože najmä v anglických skladbách sa často porušuje gramatika, len aby sa text rýmoval a mal správny rytmus.

Skúste radšej počúvať zahraničné podcasty. Tento fenomén sa tak rozšíril, že nech vás zaujíma čokoľvek, podcast s touto témou v angličtine nájdete doslova v okamihu. 

Pomôžu aj aplikácie

Samozrejme, nesmú chýbať jazykové aplikácie, ktoré sa postarajú, aby ste nepoľavili v úsilí. Aplikácia totiž všetko naplánuje, pripomenie sa, vyhodnotí pokrok, a keď treba, opakuje s vami dookola to isté, kým sa nezlepšíte. Medzi tie najobľúbenejšie a najpoužívanejšie patrí napríklad Duolingo, Memrise či Busuu.


Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Riaditeľ stratégie O2: „Komplikácie s eKasou nás mrzia, zákazníkom zabezpečujeme nové riešenie.“

O následkoch a riešení výpadku online registračnej pokladnice O2 eKasa sme sa porozprávali s Tomášom Masárom.

Spoločnosť O2 a jej zákazníci čelia situácii, ktorú by sme si za štandardných podmienok nikdy nevedeli predstaviť. Službu O2 eKasa nemôže O2 pre nedorozumenie subdodávateľov naďalej zachovať v plnej funkčnosti a garantovať jej ďalšie používanie. Čo sa so službou stalo, vysvetľuje Tomáš Masár, riaditeľ stratégie a rozvoja obchodných príležitostí O2.

Čo zapríčinilo vznik situácie s obmedzenou funkčnosťou eKasy?

„O2 si už na začiatku svojej cesty stanovilo, že k zákazníkom bude pristupovať férovo a transparentne, pretože sme videli, kam môžu viesť neférové praktiky a pokrivenie trhu.

Keď sa táto cesta pretavila aj do úspechu v konkurenčnom boji, rozhodli sme sa túto ideu rozšíriť aj mimo telekomunikačného trhu a vlastným príkladom formovať aj podnikateľské prostredie. Z transparentnosti a férovosti podnikateľského prostredia totiž môžu profitovať všetky subjekty, ktoré na Slovensku podnikajú.

Momentálne čelíme neštandardnému postupu jedného z našich subdodávateľov, ktorý výrazne ovplyvňuje zákaznícku skúsenosť s produktom O2 eKasa. Dôsledkom tohto prístupu je, že produkt O2 eKasa už naďalej nebudeme mať v ponuke.

Zákazníkom, ktorí ho využívajú, pomôžeme s migráciou k inému overenému a bezpečnému dodávateľovi online registračných pokladníc tak, aby zmenu pocítili čo najmenej. A to aj za cenu straty, ktorú O2 týmto úkonom vyprodukuje. 

Veríme, že tento krok pomôže podnikateľom pochopiť, ako nás vzniknutá situácia mrzí a ako veľmi sa zákazníkom ospravedlňujeme.”

Koho sa aktuálna situácia týka a čo s tým môže robiť?

„Službu online registračnej pokladnice O2 eKasa využívalo v čase vzniku danej situácie približne 4000 zákazníkov, s ktorými  komunikujeme prakticky denne hneď od objavenia systémového hlásenia, ktoré ich pre zachovanie funkčnosti zariadenia prinútilo migrovať do systému, ktorý im ponúklo v aktualizácii.

Naši zákazníci si od prvého dňa našli informácie o situácii nielen na našom webe, ale o ďalšom postupe sme ich informovali a inštruovali aj prostredníctvom najrýchlejšieho a najspoľahlivejšieho kanála, ktorým bolo niekoľko kôl SMS správ. Zároveň s nimi každý deň komunikujeme aj prostredníctvom telefonátov, v ktorých ich inštruujeme o ďalšom postupe. 

V tomto momente im  v záujme zachovania funkčnosti ich zariadenia nebránime v prechode na toto dočasné riešenie, ktoré však bude v platnosti len do 10. septembra. Po tomto termíne už v ich zariadení nebude platiť softvér licencovaný finančnou správou z pôvodného riešenia O2 eKasa. 

Môžeme však zákazníkov ubezpečiť, že v súvislosti s touto situáciou sme v pravidelnom kontakte aj s finančnou správou, ktorá rovnako chápe prechod zákazníkov na riešenie, ktoré im zariadenie v rámci aktualizácie ponúklo ako dočasné do uvedeného termínu. Aj preto sme pre zákazníkov pripravili a dohodli s novým partnerom plne funkčné riešenie, s ktorým ich postupne oslovujeme.

Veríme, že spolu s podnikateľmi sa nám túto situáciu podarí zvládnuť v čo najkratšom čase a s čo najmenším dosahom na ich podnikateľskú činnosť. Môžem vás ubezpečiť, že podnikatelia sú v O2 v týchto dňoch prioritou číslo 1.”

Bude sa dať eKasa ďalej využívať?

„Aktuálne pomáhame zákazníkom s migráciou k dodávateľovi s bezpečným a overeným riešením, ktoré sme pre nich dohodli za podobných podmienok, ako mali pri O2 eKase. Momentálne sa plne sústreďujeme na to, aby sme každému jednému zákazníkovi umožnili plynulý prechod na plne funkčné riešenie.

Rovnako ich automaticky odbremeňujeme aj od poplatkov spojených so službou eKasa od momentu vzniku tejto situácie. Chcem sa preto aj takto našim zákazníkom poďakovať za trpezlivosť, ktorú preukázali pri riešení situácie, ubezpečiť ich, že robíme všetko pre to, aby sa mohli v pokoji aj naďalej sústreďovať na svoj biznis, a zároveň sa ospravedlniť  v mene nás v O2 za komplikácie, ktoré im táto situácia so sebou priniesla.”

Tomáš Masár

Riaditeľ stratégie a rozvoja obchodných príležitostí O2.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac