Dobrá organizácia vám pomôže ušetriť čas, ktorý môžete venovať rodine alebo koníčkom. Plánovanie povinností vám vedia uľahčiť aj rôzne appky. Toto je náš výber šiestich pomocníkov do smartfónu.
Aplikácie na efektívne plánovanie času sú zrejme jedny z najzmysluplnejších, aké si do smartfónu či notebooku môžete nainštalovať. Dôležitú úlohu pri výbere appky hrá dizajn a používateľské prostredie.
Ak sa vám zdá aplikácia priveľmi komplikovaná a intuitívne v nej neviete nič nájsť, radšej rovno vyskúšajte inú. Ak vám bude dlho trvať, kým sa ju naučíte ovládať a budete musieť prácne a opakovane hľadať funkcie, ktoré potrebujete, čas neušetríte, práve naopak, budete ním mrhať.
Appka by mala mať aj verziu pre smartfón alebo tablet. Ak si nastavíte pripomienky v notebooku a čaká vás deň v teréne, tak z organizácie času nebude nič. Akurát si môžete večer pozrieť, na čo všetko ste zabudli alebo ste to pre zlé organizovanie dňa nestihli.
Z vlastnej skúsenosti vieme, že každému vyhovuje niečo iné, preto sme pre vás vybrali 6 rôznych appiek, s ktorými môžete začať skúšať, čo funguje u vás.
Nepodceňujte poznámky, pripomienky a kalendáre
Predinštalované aplikácie v smartfónoch, tabletoch a notebookoch často prehliadame v presvedčení, že ide o nepoužiteľný balast. Pravda však je, že natívne poznámky, pripomienky a kalendáre sú na vysokej úrovni a vedia perfektne poslúžiť, najmä ak nehľadáte riešenie pre celý tím.
Android zariadenia ponúkajú celý balík aplikácií od Google, ktorých výhodou je prepojenie jedným prihlasovacím účtom. Z mailu tak rýchlo spravíte úlohu v Google Task alebo naplánujete udalosť v Google kalendári, ktorý je obzvlášť užitočný, ak používate gmailovú adresu. Zo schránky prijatých správ dokážu vyčítať plánované udalosti a vložiť ich do kalendára. Napríklad vám automaticky zaznačia pobyt v hoteli po tom, čo vám príde potvrdenie rezervácie.
Používatelia Apple zariadení majú zase k dispozícii veľmi prepracované predinštalované Pripomienky. V každej jednej si môžu okrem konkrétneho času a dátumu pripomenutia nastaviť aj miesto pripomenutia. Appka vám notifikáciu na zamknutú obrazovku o plánovanej úlohe vie zobraziť po príchode na dané miesto alebo pri odchode.
My Daily Planner rozumie aj hlasu
Ak pracujete na Windows a Android zariadeniach, šikovným pomocníkom môže byť aplikácia My Daily Planner. Zameriava sa najmä na jednoduché základné informácie, ktoré vám pomôžu lepšie si zoradiť úlohy na konkrétny deň. Jednotlivým úlohám viete priradiť dôležitosť, podľa ktorej ich aplikácia zoradí. Tiež máte možnosť pridať včasné upozornenie na úlohu.
Úlohy sa dajú naplánovať ako opakujúce sa, viete ich prehľadne zaniesť do kalendára, vytvoriť čiastkové úlohy k hlavným úlohám alebo vytvárať skupiny, aby ste mali lepší prehľad v tom, čo ešte máte spraviť.
Príjemnou vychytávkou je, že úlohy sa dajú zadávať aj hlasovými povelmi, čo môžete využiť napríklad pri šoférovaní.
Outlook už dávno nie je len o mailoch
Outlook od Microsoftu už pomerne dávno nie je len appkou na posielanie mailov. Ponúka množstvo minifunkcií, ktorými si dokážete veľmi efektívne naplánovať každý deň. Jednou z najväčších výhod je, že po tom, čo vám príde mail so zadaním, nemusíte z mailu odchádzať, aby ste si vytvorili pripomienku alebo úlohu, resp. naplánovali schôdzku.
Outlook má v sebe zapracovaný kalendár, správu kontaktov, už spomenuté úlohy, ale aj rýchle poznámky. Sympatické je, že všetky nástroje na plánovanie sú navrhované na úrovni jednotlivca, teda nie sú tu zbytočné funkcie, ktoré by sa využívali len na úrovni tímu. Pri vytváraní schôdzky viete k udalosti pridať zoznamy osôb, ktoré sa na nej majú zúčastniť, aby dostávali vždy aktuálne informácie o prípadných zmenách.
Shift prepojí všetky nástroje na jedno miesto
Freelanceri určite ocenia zníženie počtu komunikačných nástrojov, mailov a organizátorov na minimum. Ak ste na voľnej nohe a pracujete pre piatich klientov, každý jeden môže mať svoje vlastné riešenie. Prepínať medzi aplikáciami a stále niekde niečo hľadať je otravné a neefektívne.
Shift ponúka možnosť spojiť všetky riešenia do jednej aplikácie. Pridať môžete Messenger, Gmail, Google Drive, WhatsApp a mnohé ďalšie. Vyhľadávanie prostredníctvom Shift je vždy cez všetky pridané aplikácie na jeden príkaz, medzi appkami prepínate v jednom okne a môžete priamo z appky využívať aj webový prehliadač.
Sanebox pripomenie, že čakáte dôležitý mail
Aplikácií na správu e-mailov je obrovské množstvo a vybrať z nich tú, ktorá vám bude najviac vyhovovať, chvíľu potrvá. Sanebox z ponuky však vyčnieva, lebo nemá aplikáciu. Pracuje vo webovom prehliadači a veľmi efektívne dokáže vytriediť vaše e-mailové správy.
Ponúka možnosť upozorniť len na tie najdôležitejšie, v režime nerušiť upozornenia dokonca úplne vypne. Automatické čistenie správ od spamu a reklamy je samozrejmosťou. Skutočne šikovnou vychytávkou je možnosť zaslať upozornenie, ak vám niekto neodpovedal na dôležitý mail.
Sanebox navyše dokáže prílohy ukladať do cloudových aplikácií, ako sú Dropbox či Google Drive, a tak šetriť miesto v schránke.
MyLifeOrganizer naozaj zorganizuje celý život
Táto aplikácia je trochu monštrum, pretože ponúka naozaj bohatú funkcionalitu. Dokáže synchronizovať úlohy naprieč zariadeniami a vychádza z filozofického prístupu „mať všetko hotové“. Osvojiť si používanie tejto aplikácie môže chvíľu trvať, no ak to zvládnete, poslúži na pracovné aj súkromné plánovanie.
Hlavné úlohy viete rozdeliť na čiastkové a zoznamy úloh vytvárať riešením „chytiť a presunúť“. Dajú sa v nej vytvárať vzťahy a súvislosti medzi jednotlivými úlohami alebo možno vytvoriť hierarchiu úloh. Nechýbajú ani pripomienky, ktoré pracujú s GPS. Ak prídete napríklad do nákupného centra, aplikácia vám pripomenie poznačený nákupný zoznam.
TimeTree pomôže vo firme aj s rodinnou oslavou
Výhodou tohto kalendára je, že vám pomôže organizovať menšiu a stredne veľkú skupinu ľudí. TimeTree môžete použiť na organizovanie pracovného tímu, kolegov v kancelárii, spolužiakov v krúžku alebo pri plánovaní rodinnej oslavy. Cez kalendár viete prideľovať úlohy jednotlivým členom tímu.
Pre každú skupinu sa dá vytvoriť nový kalendár, ktorý môžete priebežne upravovať podľa potreby, napríklad pridávaním alebo odoberaním členov. Appka vám umožňuje aj četovať a nastavovať pripomienky. Kalendáre sa navyše synchronizujú, aby sa naplánované úlohy neprekrývali.
Nech už si vyberiete akúkoľvek appku na organizáciu času, základom je dostatok dát a spoľahlivý smartfón, ktorý môžete mať k akémukoľvek O2 SMART Paušálu na začiatok už od 0 €.