Šikovné appky, s ktorými naplánujete aj dovolenku na poslednú chvíľu za niekoľko minút

Čo takto naplánovať si dovolenku priamo prostredníctvom svojho smartfónu? S týmito aplikáciami to hravo zvládnete.

Letné prázdniny sa pomaly blížia ku koncu a vy ste sa ešte neboli na dovolenke? Alebo by ste si ešte radi dopriali zopár dní voľna? Mobilné aplikácie môžu byť skvelým pomocníkom aj v tomto prípade. 

Vybrali sme pre vás 8 pomocníkov, ktorí určite prídu vhod.

Trover/Cestovateľské inšpirácie na jednom mieste

Aplikácia Trover (Android, iOS) vás prenesie do skutočného cestovateľského raja. Nájdete v nej fotografi e z celého sveta aj s krátkym popisom, ktoré sa stanú vašou dovolenkovou inšpiráciou. Trover je, podobne ako Instagram a Pinterest, jednou z nových sociálnych sietí s pôsobivým obsahom, ktorý tvoria najmä fotografie používateľov.

Skyscanner/Jednoduché plánovanie letu

Skyscanner (Android, iOS) vám umožní vybrať si spomedzi tisícky spoločností najlepšie a najlacnejšie letecké spojenia do vysnívanej destinácie. Združuje letecké spoločnosti z celého sveta, pričom si zachováva skutočnú jednoduchosť v ovládaní.

Booking/Ubytovanie podľa vašich predstáv

O platforme Booking ste už s najväčšou pravdepodobnosťou počuli, keďže ide o najväčší rezervačný systém ubytovania na svete. Aplikácia (Android, iOS) dokonale kopíruje webovú stránku a ponúka tak možnosť rezervácie ubytovania priamo cez smartfón. Stačí si len nastaviť miesto, čas, počet osôb a filtre ubytovania.

Airbnb/Ubytujte sa u domácich

Jednou z najobľúbenejších aplikácií je Airbnb (Android, iOS), ktorá umožňuje prenajať si ubytovanie priamo od majiteľa domu či bytu. Ponuka je naozaj rozmanitá a neustále sa rozširuje, keďže je výhodná nielen pre hostí, ale tiež pre hostiteľov. Aplikácia rozšírila svoje služby aj o kúpu rozmanitých zážitkov po celom svete.

Foursquare/Spoznajte tie najlepšie podniky

Túžite spoznať to najlepšie z miestnej kuchyne, máte chuť na dobrú kávu alebo hľadáte miesto, kde to večer naozaj žije? Aplikácia Foursquare (Android, iOS) vás v takomto prípade určite nezradí. Vybrané miesta po celom svete si môžete pohodlne ukladať do záložiek a po navštívení pridať svoje vlastné hodnotenie.

TripAdvisor/Všetko v jednom

Multifunkčná aplikácia TripAdvisor (Android, iOS) môže nahradiť všetky ostatné a zjednoduší plánovanie celej dovolenky. Inšpiruje vás, umožní vám nájsť výhodné letové spojenie, rezervovať si hotel, vybrať si najlepšie hodnotené reštaurácie či voľnočasové aktivity.

Yr.no/Aby vás počasie nezaskočilo

Nórsku aplikáciu Yr.no (Android, iOS) ocenia všetci dovolenkári, ktorí chcú vedieť, aké počasie ich na mieste čaká aj ako sa mení v priebehu dňa. Je nielen presná, ale tiež veľmi prehľadná a ponúka aj zrozumiteľnú hodinovú predpoveď vo forme grafu.

GetYourGuide/ Aby ste sa na dovolenke nenudili

Táto aplikácia (Android, iOS) vám umožní spoznať novú destináciu efektívnejšie. Okrem informácií o mieste s podrobným popisom si cez ňu môžete rezervovať vstupenky či VIP vstupy na rôzne rekreačné aktivity, ale aj na kultúrne, spoločenské a športové podujatia.

Neviete si svoj život bez mobilných aplikácií predstaviť alebo ešte len objavujete ich čaro? Aby ste si ich mohli užiť a nič vám pri ich používaní nechýbalo, stavte na novú sieť od O2, ktoré prináša rýchly 4G internet už pre viac ako 94 % obyvateľov Slovenska.

Nechajte si na ktorejkoľvek O2 Predajni skontrolovať, či internet vo svojom smartfóne využívate naplno a získajte praktický darček – 5 GB dát zadarmo. Viac informácií nájdete na www.o2.sk/internet/4g.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Všetko, čo by ste mali vedieť o sieti 4G LTE

O 4G LTE sieti ste už asi počuli – ale viete ju využívať?

Každý z nás už asi v reklame videl: „Surfujte na novej sieti s rýchlym 4G internetom“. Ale prečo je okolo toho 4G vlastne taký rozruch?

Odpoveď je jednoduchá – 4G LTE je sieť novej generácie, zameraná práve na mobilný internet. Celou jeho podstatou totiž je práve to, aby pre vás bol internet vo vašom telefóne dostupný rýchlo a spoľahlivo vždy, keď ho budete potrebovať. Znie to jednoducho a pritom to znamená naozaj veľa.

4G LTE je neporovnateľne lepšie

Samotný mobilný internet samozrejme žiadnou novinkou nie je. Čo teda nové 4G LTE prináša oproti svojim predchodcom? Najlepšie si to predstavíte ako cestu. Z pohľadu mobilného internetu je 2G pripojenie ako lesná cesta so šírkou na jeden konský povoz. 3G je bežnou okresnou cestou, ktorá je v zásade fajn – až po prvú kolónu. No a 4G LTE je v porovnaní s nimi diaľnicou.

Lesná cesta (2G), bežná okresná cesta (3G), diaľnica (4G)

A podobne, ako vám diaľnica umožní dostať sa kam chcete rýchlo a pohodlne, 4G LTE pre vás spraví to isté vo svete internetu. Napríklad obľúbené stránky vám načíta približne 5x rýchlejšie ako bežná 3G sieť. A to už určite stojí za to.

Možno už 4G LTE máte k dispozícii, len o tom neviete

Stačí zobrať do ruky svoj smartfón so zapnutými mobilnými dátami a pozrieť sa na ikonu signálu. Ak tu vidíte 4G alebo LTE, ste pripravení využívať všetky benefity rýchlej 4G LTE siete. Gratulujeme!

3 jednoduché kroky ako si nastavíte 4G LTE

Ak vám 4G LTE nenaskočilo automaticky, stačí si skontrolovať 3 veci:

  • Vašu SIM kartu
  • Vaše zariadenie
  • Správne nastavenie 4G LTE v zariadení

Krok 1: Overte si SIM kartu

Všetky novšie SIM karty od O2 už spravidla podporujú 4G LTE. Overiť si tú vašu môžete jednoducho. Odošlite SMS v tvare 4G alebo 4g na 99222.

Krok 2: Zistite, či vaše zariadenie podporuje 4G LTE

Podobne ako na diaľnicu nemôžete ísť s traktorom, ani na 4G LTE sa nedá dostať s akýmkoľvek zariadením. Takto si overíte, ako je na tom to vaše. A ak by ste potrebovali nový, v O2 E-shope sú všetky 4G LTE zariadenia označené ikonou.

Krok 3: Skontrolujte, či máte v zariadení 4G LTE zapnuté

Ak máte 4G kartu aj zariadenie, stačí už len skontrolovať, či má v nastaveniach aj dovolené prihlásiť sa na 4G LTE. Stačí na to zapnutý automatický výber siete.

iOS

Android

Znie to komplikovane? Zastavte sa v ktorejkoľvek O2 Predajni. Predajcovia vám 4G radi nastavia a navyše získate aj darček v podobe 5 GB dát bezplatne.

Koľko dát vlastne potrebujete

Bežný Slovák  v roku 2017 spotreboval priemerne 0,66 GB dát mesačne. Ak teda neviete odhadnúť, aký objem dát budete potrebovať, najlepšie je začať na úrovni 1 GB mesačne.

Preložené do ľudskej reči, 1 GB dát vám stačí približne na stiahnutie 300 fotiek z dovolenky či podobný počet elektronických kníh do vašej čítačky. V prípade využívania YouTube môžete napríklad počítať približne so štyrmi hodinami videí.

4G zariadenia nie sú drahou záležitosťou

Spomínali sme síce traktory a autá, ale cenovo sme našťastie niekde úplne inde. Ak zistíte, že vaše zariadenie 4G nepodporuje, nový smartfón so 4G si môžete v O2 kúpiť za veľmi priaznivú cenu. Nič vám tak nebude brániť využívať mobilný internet naplno.

Čítajte aj: 5 telefónov na rýchle surfovanie, ktoré nezaťažia vašu peňaženku

Získajte jednoducho rýchly internet od O2

Aktuálne má O2 najširšie pokrytie 4G LTE z operátorov na Slovensku a dostupné je tu pre viac ako 95 % ľudí. Ak ešte nie ste v O2, dostať sa k najrýchlejšiemu mobilnému internetu môžete jednoducho.

Stačí, keď zájdete do O2 Predajne či na web a objednáte si prenos čísla. Predajca s vami pripraví a prejde žiadosť o prenos a po podpise zmluvy už odídete z predajne s novou SIM kartou a v prípade potreby aj s vhodným 4G smartfónom na začiatok už za 2 €.

Po približne štyroch pracovných dňoch je prenos hotový. Vtedy stačí už len vymeniť vašu starú SIM kartu za novú a môžete si užívať všetky výhody 4G LTE. A ak vás ešte stále viazaní u aktuálneho operátora, O2 vám aj v tomto prípade ponúka riešenie. Zmluvnú pokutu do 150 € pri prenose na programy O2 Paušál alebo O2 Dáta za vás preplatíme.

Nenechajte sa teda odradiť – využite možnosť surfovať skvelou rýchlosťou a prejdite na 4G LTE od O2.

Michal Kmeť, O2 Guru

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Zachyťte krásne farby prírody. Vybrali sme najlepšie zariadenia jesene

Čítaj viac

Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac