Veľké balíky dát aj predplatné obľúbených appiek: Nové paušály od O2 prinášajú ľuďom väčšiu slobodu

Spoločnosť O2 uviedla na trh nové SMART Paušály, ktoré prinášajú možnosť vyskladať si paušál podľa seba. Okrem neobmedzených volaní, SMS a MMS správ a veľkých objemov dát ponúkajú aj predplatné streamovacích služieb a spravodajských webov.

Nová ponuka O2 reflektuje potreby moderného zákazníka a prináša extra dáta na obľúbené aplikácie. Viac o O2 SMART Paušáloch nám v rozhovore prezradil vedúci oddelenia segmentového marketingu Kristián Baráti.

Ktorý O2 SMART Paušál bude pre vás ten správny? Pozrite si, aké máte možnosti 

Prečo ste sa rozhodli výrazne zmeniť dobre fungujúcu ponuku paušálov?

Paušály boli zo začiatku o SMS-kách a volaniach, no postupne sa vyvíjali nové služby a potreby zákazníkov. Volania a SMS-ky už ľudia považujú za samozrejmosť a operátora dnes vnímajú podobne ako dodávateľa plynu alebo elektriny.

My však chceme byť pre zákazníkov niečo viac, chceme s nimi komunikovať a cítiť nadšenie zo vzájomeného vzťahu. Chceli sme tento vzťah posunúť ďalej, aby naši zákazníci dostávali aj nejakú hodnotu navyše.

Takže nové O2 SMART Paušály prinášajú revolúciu v dostupnosti aplikácií?

Novinkou je, že všetky nové paušály majú neobmedzené volania, SMS a MMS správy, takže ľudia si môžu volať a písať, koľko budú chcieť. Okrem toho ponúkame aj obrovské objemy dát na najobľúbenejšie appky a predplatné na rôzne služby, ktoré si zákazníci vyberú. Posúvame sa do sveta aplikácií a prinášame ľuďom väčšiu slobodu.

Dnes už takmer všetci denne používajú rôzne komunikačné appky. V čom dostanú zákazníci väčšiiu slobodu?

Na jednej strane sú sociálne siete ako Instagram, Facebook a rôzne appky na chatovanie. My však ponúkame aj rôzne prémiové aplikácie na streamovanie obsahu, ktoré vyžadujú predplatné. Pre veľa ľudí sú dnes nedostupné, podobne ako kedysi nový telefón. Jedna aplikácia sama osebe nestojí tak veľa, no väčšinou má človek záujem o viacero z nich. Prišiel čas, aby ľudia mohli používať aj tieto aplikácie výhodnejšie a bez obmedzení.

Keď si kúpim nový Smart Paušál, budem v ňom mať zahrnutý balík aplikácií?

Nepôjde o jeden konkrétny balík. Chceli sme ponuku čo najviac personalizovať, pretože každý má svoje vlastné obľúbené aplikácie. Napríklad nový Strieborný O2 SMART Paušál bude mať dve voľné pozície na aplikácie.

Jedna je vyhradená na niektorú z tzv. štandardných aplikácií ako Instagram či Facebook, na ktoré dostane zákazník samostatný dátový balík. Pre väčšinu aplikácií a drvivú väčšinu užívateľov to znamená dátovanie bez obmedzení s najobľúbenejšou appkou.

Druhá pozícia je potom určená na niektorú z prémiových služieb?

Áno, pri prémiových aplikáciách dostáva zákazník okrem extra dát aj predplatné. Pri výbere služieb sme vychádzali z analýz a z reálnej dátovej spotreby. Ponuku sme vyskladali tak, aby si v nej každý niečo našiel.

Na streamovanie videa máme HBO GO, ktoré je dnes oveľa lepšie lokalizované pre slovenský trh ako Netflix. K dispozícii je tiež viac ako 60 miliónov pesničiek v prémiovej kvalite cez streamovaciu appku TIDAL, ktorú spoluzakladali aj Jay-Z a Beyoncé.

Medzi prémiové appky patrí tiež YouTube, náhrada televízie v podobe O2 TV alebo predplatné spravodajských appiek Denníka SME a Denníka N.

Viem si nejako zvýšiť počet prémiových aplikácií?

K O2 SMART Paušálom stále ponúkame aj bonus na nové zariadenie. Dnešné smartfóny už však majú dlhú životnosť, takže ak si človek povie, že teraz nepotrebuje nový, môže si vybrať extra pozície na aplikácie a vyskladať si ich podľa seba.

Zistite viac o aplikáciách, ktoré si môžete vybrať v rámci svojho O2 SMART Paušálu. Prečítajte si

Pribudnú do budúcnosti aj ďalšie služby?

Nové paušály nám dávajú veľkú flexibilitu, ponuku budeme určite rozvíjať a pridávať veci podľa pripomienok zákazníkov a noviniek na trhu. Množstvo spoplatnených služieb vo svete postupne rastie.

Ľuďom sa nebude chcieť každý mesiac riešiť 10 rôznych predplatných a operátori sa podľa mňa stanú centrom zabezpečovania a hlavne uľahčovania týchto potrieb. Tak ako kedysi pomáhali zákazníkom zorientovať sa vo výbere hardvéru. Považujeme za pridanú hodnotu, že sa zákazník nebude musieť všade registrovať a zadávať platobné karty.

Prečo ste nové paušály nazvali prívlastkom SMART?

Odkazujeme tým na SMART revolúciu, ktorú spôsobil prechod spoločnosti z bežných mobilov na smartfóny. Toto je podobný druh spoločenskej zmeny, pretože prechádzame od paušálov, v ktorých sú iba hovory, SMS-ky a dáta na ponuku, ktorá reálne odzrkadľuje to, čo v smartfónoch robíme.

Oslovila vás nová ponuka O2 SMART Paušálov? Viac informácií sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Zachyťte krásne farby prírody. Vybrali sme najlepšie zariadenia jesene

Čítaj viac

Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac