Garmin Forerunner 230: Malé laboratórium, ktoré na zápästí necítite

O2 Guru týždeň testoval bežecké hodinky od Garminu pri behu, vo vode, ale aj na bicykli.

Značka Garmin je väčšine z nás známa vďaka navigácii alebo bežeckým hodinkám. A práve jeden exemplár z druhej menovanej kategórie, konkrétne Garmin Forerunner 230, mi pristál na stole. Bežecké hodinky, ktoré sa snúbia so smart funkciami. Kombinácia, ktorá poteší fanúšika technológii, ktorý si rád zabehá.

Dizajn a funkcie

Telo hodiniek je z ľahkého plastu a na ruke drží vďaka príjemnému gumenému remienku. Jediným kovovým prvkom sú úchyty remienku a zapínanie hodiniek. Celé hodinky vážia 41 gramov, vďaka čomu ich necítite na ruke, a to ani pri spánku.

Displej s priemerom 31 mm (1,23 palca) a rozlíšením 215 x 180 pixelov, však nie je dotykový. Ovládanie hodiniek a pohyb v menu zabezpečujú 4 tlačidlá na stenách hodiniek. Hodinky majú rozmery 45 x 45 x 11,7 milimetrov.

garmin forerunner 230

Výrobca neuvádza presnú kapacitu batérie, no podľa jeho údajov vydržia hodinky 16 hodín tréningu alebo až 5 týždňov v pohotovostnom režime, teda monitoring aktivít + smart notifikácie. Pri mojom používaní hodinky s prehľadom vydržali týždeň.

Takáto výdrž je na notifikačné centrum na zápästí a bežeckého trénera v jednom úctyhodný výkon. Nabíjanie zabezpečí v celku netradičný konektor na napájanie v tvare štipca.

Garmin forerunner 230 nabijacka

Hodinky slúžia ako notifikačné centrum. Zobrazia základné notifikácie, ako SMS, prichádzajúci hovor, notifikácie sociálnych sietí, chatové aplikácie, alebo emaily. Práca s notifikáciami je však obmedzená len na prečítanie.

O plnohodnotnú komunikáciu s hodinkami sa cez Bluetooth stará už aplikácia Garmin Connect, s ktorou treba hodinky spárovať so smartfónom. V nastaveniach aplikácie si potom môžete jednoducho zvoliť, ktoré notifikácie majú hodinky zobraziť.

Zamerané na beh

Už z názvu hodiniek je zrejme, že ich zmyslom je sledovanie štatistík a pokroku pri behaní. V aplikácii nájdete celé spektrum ukazovateľov ako je sledovanie tempa, rýchlosti, času, vzdialenosti, kadencie krokov a mnoho ďalších veličín.

Prítomnosť samotného GPS modulu je samozrejmosťou a vyhľadávanie signálu GPS – nezaberie ani 30 sekúnd v exteriéri.

A takto vyzerajú štatistiky v aplikácii Garmin Connect:

štatistiky garmin

Čo Garmin Forerunner 230 chýba, je senzor na meranie pulzu. Dá sa to však vyriešiť tým, že si zaobstaráte kompatibilný hrudný pás.

Osobný tréner v malom

 

Nielen, že si v aplikácii Connect môžete vytvoriť vlastný tréningový plán, môžete si zvoliť intervalový tréning priamo v hodinkách. Tak som sa po prvom živelnom behu rozhodol do tréningu vniesť nejaký systém. Nastavil som si teda interval 500 metrov s dvojminútovým oddychom.

Môžem povedať, že odpočítavanie odbehnutej vzdialenosti pôsobí neskutočne motivujúco, vďaka čomu som zvládol všetky intervaly. Koniec intervalu hodinky ohlásia vibrovaním, takže nemusíte na displeji počas behu nič kontrolovať.

Nie len na beh

Behanie ako také sa mi zapáčilo a určite aj vďaka Garminu, no rozhodol som sa vyskúšať aj bicykel. GPS modul zabezpečí meranie presnej rýchlosti vašej jazdy, zaznačí presnú trasu do mapy a prekonanú nadmorskú výšku.

garin forerunner 230

Tieto hodinky však nemusia byť iba doplnkom k bežeckému oblečeniu. Ak sa rozhodnete nosiť ich počas celého dňa, budú vám rátať počet krokov a vzdialenosť, ktorú ste prešli.

Na základe toho vám upravia denný cieľ, aby bola chôdza viac motivujúca. Veľmi rady vám tiež pripomenú, že už dlhšiu dobu sedíte a mali by ste sa trochu rozhýbať.

kroky

Ak vám neprekáža mať hodinky na zápästí aj v noci, dozviete sa viac o tom, ako dlho a ako hlboko spíte. Budík v hodinkách vás vibrovaním na zápästí zobudí o čosi šetrnejšie ako bežné alarmy.

sledovanie spánku

Hodinky sú vodotesné a výrobca udáva vodotesnosť do 50m, (čo znamená že v nich môžete plávať, nie však potápať sa) neodporúča však používanie tlačidiel pod vodou. Priznám sa, mal som trochu strach sa s nimi okúpať v bazéne, ale žiadna pohroma sa nakoniec nekonala.

Zdieľajte svoje úspechy s priateľmi

Ak poznáte iného vlastníka hodiniek Garmin, môžete sa s ním prepojiť prostredníctvom Garmin Connect – buď v aplikacii, alebo cez webové rozhranie.

Môžete spolu zdieľať štatistiky behov a iných aktivít. Príjemne ma prekvapilo súťaženie s náhodnými súpermi v počte krokov.

Garmin Connect je skrátka „labák“, kde sa môžete pozrieť na jednotlivé štatistiky, ktoré Vám pomôžu zlepšovať sa.

Bez Garmin Connect by som nevedel, že pri behu je moja priemerná dĺžka kroku 0,95 m, kadencia 127 krokov za minútu a priemerná dĺžka hlbokého spánku je 3:15.

Výhody

  • Nízka hmotnosť
  • GPS modul
  • Výdrž batérie
  • Vodotesnosť
  • Garmin Connect
  • Notifikačné centrum
  • Ovládanie hudobného prehliadača

Nevýhody

  • Bez Android wear OS
  • Chýba merač pulzu
  • Chýbajúce štatistiky o detaile aktivity v režime pre chôdzu

Aj napriek mojej úvodnej skepse si ma Garmin Forerunner 230 získali. Sú to cenovo dostupné hodinky so smart funkciami, vhodné pre začiatočníkov, hobby bežcov, ale aj pokročilých bežeckých nadšencov.

Skvelá výdrž baterie, GPS modul, či nízka hmotnosť je len pár z výhod týchto hodiniek so Smart funkciami. Verím, že ak sa pre ne rozhodnete, budete mať s nimi mnoho zábavy a športového vyžitia, tak, ako ja.

Hodinky Garmin Forerunner 230 si zakúpite aj v O2 e-shope so Zlatým O2 Paušálom teraz za 19 €.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Ako si skrášliť pracovné prostredie, aby ste v práci stihli viac

Možno nemusíte ťahať nadčasy. Aby ste podávali lepší výkon, skúste pre začiatok spraviť tieto nenáročné kozmetické zmeny.

Ak máte problém s tým, že v práci nestíhate, sedíte nad úlohami, ale nedokážete sa sústrediť a rozmýšľať, možno za to môže vaše pracovné prostredie. Výskumy ukazujú, že má jednoznačný vplyv na produktivitu zamestnancov.

Pohrajte sa s detailami, zistite čo vám vyhovuje a pravdepodobne budete prekvapení, aký veľký vplyv na pohodu v práci môžu mať zdanlivé maličkosti.

Obklopte sa správnymi farbami

Podľa vedeckej štúdie uskutočnenej na Univerzite v Rochesteri červená farba v kancelárii odpútavá pozornosť, vyvoláva pocit vnútorného nepokoja a vybudzuje k dynamickej aktivite. Nie náhodou sú požiarné zbrojnice vymaľované načerveno.

Bežne ale červená schopnosť koncentrácie na duševné úlohy znižuje, takže v klasickej kancelárii je skôr kontraproduktívna.

Žltá farba inšpiruje a napomáha tvorivosti, hodí sa ku kreatívnym profesiám. Modrá zase napomáha vyššej produktivite a lepšiemu sústredeniu pri administratívnom type prác.

Zelená farba najmenej namáha oči, preto je vhodná pre povolania, kde sa pracuje dlho a vyžaduje sa sústredenie. Aj preto je štandardom napríklad v operačných sálach.

Najvýraznejší vplyv na našu psychiku, ale maju sýtosť a intenzita farby – jemné a tlmené farby vo všeobecnosti spôsobujú uvoľnenejšiu náladu, svetlejsie a sýtejšie farby zvyšujú pozornosť.

Ráno kávu nepite. Šálku si dajte až po príchode do práce

Kofeín v káve zvyšuje bdelosť, znižuje ospalosť a udržiava pozornosť. Pre optimálny účinok by sa ale mala piť najskôr hodinu po prebudení, ideálne až po deviatej hodine ráno, aby nenarúšala prirodzený prebúdzací mechanizmus tela.  

Hladina kortizolu, stresového hormónu, ktorý zvyšuje celkovú pohotovosť tela, je najvyššia medzi ôsmou a deviatou ráno. Potom začína klesať. Ak vypijeme kávu pred deviatou, kofeín nezaúčinkuje naplno a navyše si z dlhodobého hľadiska na neho takto budujeme rezistenciu.

Uprataná kancelária zvyšuje produktivitu. Ale nie vždy

Uprataný stôl pomáha k lepšej sústredenosti, zvyšuje produktivitu a ušetri čas, ktorý sa márni hľadaním informácie alebo konkrétneho predmetu.

Ak by ste sa ale teraz chystali odsúdiť všetkých neporiadnikov, vedzte, že veci nie sú až také čiernobiele, ako by sa mohli na prvý pohľad zdať. Najnovšie výskumy ukazujú, že uprataný stôl síce zvyšuje rýchlosť, akou pracujeme pri stereotypných duševných činnostiach, no neporiadok v skutočnosti podporuje kreativitu. Ľudia pracujúci v neporiadku mali v testoch až o 28% vyššie priemerné skóre v hodnoteniach nezávislej poroty ako tí, ktorí pracovali v upratanom prostredí.

Neuprataný pracovný stôl vyhovoval napríklad aj takým hlavičkám ako Mark Twain, Albert Einstein či Steve Jobs.

Deväť z desiatich ľudí pracuje lepšie, ak pri tom počúva hudbu

Podľa výskumu spoločnosti Mindlab International jemná muzika (bez hlbokých basov a ostrého zvuku) alebo aj slabší ruch z okolia stimulujú kreativitu.

Ak ste prekladateľ alebo spisovateľ, alebo jednoducho máte povolanie, kde je potrebné pracovať so slovom, vyberte si skôr inštrumentálne skladby. Naopak piesne s textom podľa inej štúdie pomáhajú k lepším pracovným výkonom napríklad softvérovým vývojárom.

Ak máte problém so sústredením, skúste si do pozadia pustiť typické zvuky prírody. Napríklad tečúcu vodu, morský príboj alebo zvuk plápolajúceho ohňa a praskajúceho dreva. Slúchadlá na ušiach pomôžu izolovať sa od prílišného hluku vo väčších kanceláriách.

Pri stereotypnejších povolaniach, napríklad pásovej výrobe, kde sa vyžaduje najmä fyzický výkon, je vhodné počúvať hudbu, ktorá danému človeku zlepšuje náladu. Dobrá nálada je kritickým faktorom vyššej produktivity.

Slnečné svetlo je ako šálka kávy. Tma prebúdza fantáziu.

Vystavovanie sa dennému svetlu pomáha prebudiť mozog a telo, zlepšuje reakčnú dobu a navyše slúži ako prevencia pred depresiami.

Mentálna bdelosť vhodná pre analytický typ práce dosahuje svoj vrchol okolo 10 hodiny ráno. Po 22-hej hodine pozornosť naopak začína prudko klesať.

Tma a únava možno “škodia” analytickému mysleniu, ale nie predstavivosti.  Výskum publikovaný v Journal of Enviromental Psychlogy ukazál, že pri tlmených svetlách narastá obrazotvornosť, a keď ste mierne unavení, mozog pracuje tvorivejšie.

Dokonca, účastníci experimentu mali bohatšiu fantáziu už len pri pomyslení na tmu. Ak mali zadanie, kde mali kresliť mimozemšťanov, skupina, ktorá si mala predstavovať bytosti v tme mala výrazne kreatívnejšie predstavy.

Máte aj vy nejaké obľúbené triky, ktoré vás vedia “nakopnúť” do práce?

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Jeseň plná pestrých nápadov

Možno ani netušíte, koľko maličkých zlepšovákov do svojej domácnosti si môžete jednoducho vyrobiť sami z vecí, ktoré sa v nej bežne vyskytujú. Ukážeme vám, ako si zmajstrujete jednoduchú nástenku a ako si z opadaných listov vyrobíte originálne sezónne podšálky.

Čítaj viac

O2 prináša Strieborný paušál s neobmedzenými volaniami iba za 20 eur

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové