Garmin Forerunner 230: Malé laboratórium, ktoré na zápästí necítite

O2 Guru týždeň testoval bežecké hodinky od Garminu pri behu, vo vode, ale aj na bicykli.

Značka Garmin je väčšine z nás známa vďaka navigácii alebo bežeckým hodinkám. A práve jeden exemplár z druhej menovanej kategórie, konkrétne Garmin Forerunner 230, mi pristál na stole. Bežecké hodinky, ktoré sa snúbia so smart funkciami. Kombinácia, ktorá poteší fanúšika technológii, ktorý si rád zabehá.

Dizajn a funkcie

Telo hodiniek je z ľahkého plastu a na ruke drží vďaka príjemnému gumenému remienku. Jediným kovovým prvkom sú úchyty remienku a zapínanie hodiniek. Celé hodinky vážia 41 gramov, vďaka čomu ich necítite na ruke, a to ani pri spánku.

Displej s priemerom 31 mm (1,23 palca) a rozlíšením 215 x 180 pixelov, však nie je dotykový. Ovládanie hodiniek a pohyb v menu zabezpečujú 4 tlačidlá na stenách hodiniek. Hodinky majú rozmery 45 x 45 x 11,7 milimetrov.

garmin forerunner 230

Výrobca neuvádza presnú kapacitu batérie, no podľa jeho údajov vydržia hodinky 16 hodín tréningu alebo až 5 týždňov v pohotovostnom režime, teda monitoring aktivít + smart notifikácie. Pri mojom používaní hodinky s prehľadom vydržali týždeň.

Takáto výdrž je na notifikačné centrum na zápästí a bežeckého trénera v jednom úctyhodný výkon. Nabíjanie zabezpečí v celku netradičný konektor na napájanie v tvare štipca.

Garmin forerunner 230 nabijacka

Hodinky slúžia ako notifikačné centrum. Zobrazia základné notifikácie, ako SMS, prichádzajúci hovor, notifikácie sociálnych sietí, chatové aplikácie, alebo emaily. Práca s notifikáciami je však obmedzená len na prečítanie.

O plnohodnotnú komunikáciu s hodinkami sa cez Bluetooth stará už aplikácia Garmin Connect, s ktorou treba hodinky spárovať so smartfónom. V nastaveniach aplikácie si potom môžete jednoducho zvoliť, ktoré notifikácie majú hodinky zobraziť.

Zamerané na beh

Už z názvu hodiniek je zrejme, že ich zmyslom je sledovanie štatistík a pokroku pri behaní. V aplikácii nájdete celé spektrum ukazovateľov ako je sledovanie tempa, rýchlosti, času, vzdialenosti, kadencie krokov a mnoho ďalších veličín.

Prítomnosť samotného GPS modulu je samozrejmosťou a vyhľadávanie signálu GPS – nezaberie ani 30 sekúnd v exteriéri.

A takto vyzerajú štatistiky v aplikácii Garmin Connect:

štatistiky garmin

Čo Garmin Forerunner 230 chýba, je senzor na meranie pulzu. Dá sa to však vyriešiť tým, že si zaobstaráte kompatibilný hrudný pás.

Osobný tréner v malom

 

Nielen, že si v aplikácii Connect môžete vytvoriť vlastný tréningový plán, môžete si zvoliť intervalový tréning priamo v hodinkách. Tak som sa po prvom živelnom behu rozhodol do tréningu vniesť nejaký systém. Nastavil som si teda interval 500 metrov s dvojminútovým oddychom.

Môžem povedať, že odpočítavanie odbehnutej vzdialenosti pôsobí neskutočne motivujúco, vďaka čomu som zvládol všetky intervaly. Koniec intervalu hodinky ohlásia vibrovaním, takže nemusíte na displeji počas behu nič kontrolovať.

Nie len na beh

Behanie ako také sa mi zapáčilo a určite aj vďaka Garminu, no rozhodol som sa vyskúšať aj bicykel. GPS modul zabezpečí meranie presnej rýchlosti vašej jazdy, zaznačí presnú trasu do mapy a prekonanú nadmorskú výšku.

garin forerunner 230

Tieto hodinky však nemusia byť iba doplnkom k bežeckému oblečeniu. Ak sa rozhodnete nosiť ich počas celého dňa, budú vám rátať počet krokov a vzdialenosť, ktorú ste prešli.

Na základe toho vám upravia denný cieľ, aby bola chôdza viac motivujúca. Veľmi rady vám tiež pripomenú, že už dlhšiu dobu sedíte a mali by ste sa trochu rozhýbať.

kroky

Ak vám neprekáža mať hodinky na zápästí aj v noci, dozviete sa viac o tom, ako dlho a ako hlboko spíte. Budík v hodinkách vás vibrovaním na zápästí zobudí o čosi šetrnejšie ako bežné alarmy.

sledovanie spánku

Hodinky sú vodotesné a výrobca udáva vodotesnosť do 50m, (čo znamená že v nich môžete plávať, nie však potápať sa) neodporúča však používanie tlačidiel pod vodou. Priznám sa, mal som trochu strach sa s nimi okúpať v bazéne, ale žiadna pohroma sa nakoniec nekonala.

Zdieľajte svoje úspechy s priateľmi

Ak poznáte iného vlastníka hodiniek Garmin, môžete sa s ním prepojiť prostredníctvom Garmin Connect – buď v aplikacii, alebo cez webové rozhranie.

Môžete spolu zdieľať štatistiky behov a iných aktivít. Príjemne ma prekvapilo súťaženie s náhodnými súpermi v počte krokov.

Garmin Connect je skrátka „labák“, kde sa môžete pozrieť na jednotlivé štatistiky, ktoré Vám pomôžu zlepšovať sa.

Bez Garmin Connect by som nevedel, že pri behu je moja priemerná dĺžka kroku 0,95 m, kadencia 127 krokov za minútu a priemerná dĺžka hlbokého spánku je 3:15.

Výhody

  • Nízka hmotnosť
  • GPS modul
  • Výdrž batérie
  • Vodotesnosť
  • Garmin Connect
  • Notifikačné centrum
  • Ovládanie hudobného prehliadača

Nevýhody

  • Bez Android wear OS
  • Chýba merač pulzu
  • Chýbajúce štatistiky o detaile aktivity v režime pre chôdzu

Aj napriek mojej úvodnej skepse si ma Garmin Forerunner 230 získali. Sú to cenovo dostupné hodinky so smart funkciami, vhodné pre začiatočníkov, hobby bežcov, ale aj pokročilých bežeckých nadšencov.

Skvelá výdrž baterie, GPS modul, či nízka hmotnosť je len pár z výhod týchto hodiniek so Smart funkciami. Verím, že ak sa pre ne rozhodnete, budete mať s nimi mnoho zábavy a športového vyžitia, tak, ako ja.

Hodinky Garmin Forerunner 230 si zakúpite aj v O2 e-shope so Zlatým O2 Paušálom teraz za 19 €.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac