Nové tváre O2 Luddo a Moya spoznávajú svet ľudí

Po dvoch rokoch zmenilo O2 maskotov značky. Namiesto uškatca Tóna a morského prostredia značku reprezentujú dvaja roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružstvo do sveta ľudí.

Keď sa v roku 2017 prvýkrát objavil na obrazovkách uškatec Tóno, bol symbolom vývoja O2 na dospelého operátora, ktorý ponúka more možností všetkým svojim zákazníkom. Aj keď je Tóno stále medzi ľudmi obľúbený, nové smerovanie O2 si opäť vyžiadalo zmenu. A nových maskotov. Zoznámte sa s Luddom a Moyou.

Luddo a Moya: Ľudia časom prestanú využívať dolné končatiny a naučia sa levitovať. Spoznajte nové tváre O2

Rozdielni roboti

Luddo a Moya sú roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružné spoznávanie sveta ľudí. Ako to už pri výpravách býva, hlavní hrdinovia sú veľmi rozdielni.

„Pri tvorbe nového konceptu sme potrebovali ukázať, že prinášame technologické inovácie, no zároveň si udržať ľudskú komunikáciu značky O2. Nechceli sme ukazovať šťastnú rodinku, ktorá sa teší z technologických hračiek, tak sme na to išli z opačnej strany a ukázali ľudské vlastnosti a emócie na niečom veľmi technickom,“ opisuje vznik robotov Juraj Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry Oliver, ktorá komunikačný koncept vymyslela.

Na žltom a troška omlátenom robotovi Luddovi vidno, že počas svojej existencie už čo-to zažil, no práve vďaka skúsenostiam dokáže byť empatický a prejavovať emócie od melanchólie až po nikdy neutíchajúci optimizmus.

Meno Luddo vzniklo kombináciou ľubozvučného slovenského mena Ľudovít a pomenovania hnutia luddistov, ktorí bojovali proti strojom a modernizácii, ako symbol toho, že človek je stále dôležitý.

Elegantná hi-tech Moya je jeho úplným protikladom. Ku všetkým impulzom z okolitého sveta pristupuje pragmaticky a analyzuje všetky možné premenné, aby vždy podala 100 % výkon.

Jemný náznak ľudskosti cítiť jedine v jej sarkastických poznámkach. Meno Moya pochádza z aplikácie Moje O2 a predstavuje jej ďalší vývojový stupeň. Oslovením „Moja“ zároveň mätie Ludda, ktorý často nevie, ako sa k ich vzťahu postaviť.

Dvaja roboti a segedín

Roboti Moya a Luddo na prvý pohľad vyzerajú mimozemsky, no obaja pochádzajú zo Zeme. Stvorili ich v prísne tajnom laboratóriu O2 na blizžšie neurčenom mieste na Záhorí. Nikto nevie, prečo sa práve títo dvaja roboti vydali na spoločnú misiu.

V kuloároch ale koluje legenda, že oboch náhle a neplánovane aktivoval elektrický výboj z vyskratovanej mikrovlnky, keď si jeden zo zamestnancov zohrieval segedín.

„Napriek zásadným vizuálnym aj charakterovým odlišnostiam by jeden pre druhého aj život položili. Aj keď je vlastne ťažké posúdiť, či sa existencia sebauvedomujúceho robota vôbec považuje za život. Obaja však chcú spoznávať ľudský svet a ľudskosť ako takú – čím trochu pripomínajú príbeh Pinocchia – idú na to však zásadne odlišne,” hovorí Tomáš Slobodník, spoluautor nového konceptu a príbehu oboch postáv.

Nový otvorený svet

Príbeh a vlastnosti Ludda a Moye vychádzajú z nových strategických pilierov O2. Jedným z nich je prinášať technologické novinky
a zmysluplné inovácie, ktoré využije čo najviac zákazníkov. Aj preto prišla potreba priniesť nové tváre značky. Nové smerovanie sa už nedalo úplne zladiť s morským prostredím uškatca Tóna.

„Vždy sme využívali metafory, no aj v priebehu posledných dvoch rokov nastalo niekoľko situácií, kde technologickosť propozície nepasovala do morského sveta. Zvieratká len ťažko prinútime, aby používali smartfón alebo počúvali hudbu,“ vysvetľuje stratég agentúry Oliver Emil Myjavec.

Pri novom koncepte značka prvýkrát využíva dva veľmi výrazné profilované charaktery, ktorým sa snaží dávať čo najviac priestoru, aby sa prejavili. Nová komunikácia tiež prvýkrát kombinuje 3D modely so skutočnými ľudskými postavami a prostredím.

„Keď boli maskotmi značky maňušky, prinášali humor v podobe gagov. Posledné dva roky prinášal uškatec Tóno istú hĺbku myšlienok. Tentoraz máme príležitosť odhaľovať osudy dvoch postáv a sledovať vývoj ich vzťahu. Reklamné materiály síce využívajú viac dialógov, no práve vďaka nim majú väčšiu šancu prepojiť sa so svetom ľudí,“ komentuje Tomáš Slobodník vývoj komunikačných konceptov a doterajších maskotov značky O2.

Prvé reakcie na robotov boli pozitívne. V čase, keď ešte vznikal ich vzhľad, pomáhali ľudia z testovacích skupín pri vytváraní ich povahových čŕt. Pre Ludda a Moyu už dnes existuje nový otvorený svet, kde by teoreticky mohli v budúcnosti stretnúť aj nové zaujímavé postavičky. Zatiaľ sa musia sústrediť na svoju prvú misiu: predstaviť ľuďom nové O2 SMART Paušály.

Nové O2 SMART Paušály umožňujú prispôsobiť si paušál presne podľa svojich potrieb a vybrať si obľúbené aplikácie s extra dátami a predplatným. Viac informácií o ponuke sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb. 

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Baví vás rozširovať si všeobecný prehľad? Začnite pozerať týchto 7 YouTube kanálov

Vybrali sme náučné videá pre všetkých, ktorým robí radosť vzdelávať sa a každý deň potrebujú novú dávku vedomostí.

Niekedy stačí 10 minút denne, aby sme sa dozvedeli niečo nové alebo oprášili svoje vedomosti, doplnili si kontext a zistili súvislosti. Ak sa radi vzdelávate, pozrite si naše odporúčanie na náučné YouTube kanály. 

Sledujte YouTube cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj 10 GB extra dát na používanie tejto appky. Chcem vedieť viac

Crash Course

Crash Course je zlatou baňou náučných videí. Nájdete tu krátke série, ktoré výborne spracúvajú rôzne témy – od literatúrymytológie cez počítačové vedyfilozofiupo chémiuastronómiu.

Pozrieť si všetky Crash Course videá je časovo nemožné, určite však odporúčame začať svetovou alebo európskou históriou. John Green, ktorý kanál produkuje, prináša moderný prístup k dejepisu, založený na pochopení súvislostí medzi historickými udalosťami z viacerých uhlov pohľadu.

Dejepis Inak

Pri histórii ešte na chvíľku zostaneme. Sandra Sviteková a jej kanál Dejepis Inak patrí v súčasnosti k tomu najlepšiemu, čo vzniká na slovenskej YouTube scéne.

Vyštudovaná učiteľka sa vo svojich videách nevenuje iba dejepisu, ale rozoberá aj filozofické a spoločenské témy. Dozviete sa napríklad viac o Milanovi Rastislavovi Štefánikovi, o Charte 77, o vzniku Európskej únie, ale aj prečo ženy nosia podprsenky či prečo sa holíme.

Kurzgesagt – In a Nutshell

Náš favorit z tohto zoznamu je kanál Kurzgesagt – In a Nutshell, pretože kladie podnetné otázky a odpovedá na ne krásnymi minimalistickými animáciami nemeckého dizajnového štúdia Kurzgesagt.

Prečo nás krásne veci robia šťastnými? Aká je skutočná podstata reality? Je Európska únia demokratická? Je organické jedlo zdravšie? Môžete vôbec týmto videám veriť?

The Cosmonaut Variety Hour

Doteraz sme sa venovali obsahu, ktorý sa snaží zachovať objektivitu a pri skúmaní sveta využíva akademické princípy. V tomto odporúčaní to už neplatí, Marcus Turner buď niečo miluje, alebo nenávidí.

Na svojom kanáli The Cosmonaut Variety Hour prináša subjektívne názory na rôzne popkultúrne fenomény. Marcus miluje Star Wars a nenávidí poslednú sériu Hry o tróny. O oboch však dokáže rozprávať zaujímavo, fundovane a vidno, že aj napriek zaujatosti mu nechýbajú vedomosti a obrovský prehľad v modernej kultúre.

Mimozemšťania, klimatické zmeny aj inšpiratívne ženy vo vede. Máme pre vás 7 tipov na zaujímavé vedecké články

The Nerdwriter

Evan Puschack považuje svoju tvorbu za mix esejí, reportáží, fotožurnalistiky a dokumentu. Nájsť jednu tematickú strechu je pri jeho videoesejách náročné – jeden týždeň sa venuje tomu, ako Donald Trump odpovedá na otázky, inokedy zase vysvetľuje, ako interpretovať obrazy Pabla Picassa.

Do nášho zoznamu sa jeho kanál The Nerdwriter dostal vďaka filmovým a umeleckým témam. Odporúčame napríklad video o tom, ako sa vývoj maľby a umenia dostal až k drip maľbám Jacksona Pollocka.

Tifo Football

Aj k športu sa dá pristupovať akademicky. Ak patríte medzi futbalových fanúšikov, ktorým už nestačí len sledovať zápasy a zostrihy, preskrolujte si videá na kanáli Tifo Football.

Väčšina z nich sa venuje taktikám, profilom trénerov či príbehom hráčov, no pravidelne tu nájdete aj zaujímavejšie témy. Napríklad prečo vidíme čoraz menej ofsajdov alebo že Čína využíva futbal v Afrike ako vyjednávací nástroj v diplomacii.

Vox

Americký web Vox sa preslávil svojím prístupom k tzv. vysvetľujúcej novinárčine a musíme uznať, že krátke náučné videá na úplný kaleidoskop tém robia famózne.

Pri takom množstve videí sa ťažko odporúča jedno konkrétne, ale vyskúšajte napríklad explainer o histórii palestínsko-izraelského konfliktu alebo možno ľahšiu tému – prečo máme vždy dosť miesta na dezert.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Strieborný O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 3 GB dát, ale aj 2 × 10 GB na dve aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad YouTube a Instagram alebo Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.


Máte v ruke nový smartfón? Týchto 6 vecí by ste mali spraviť ako prvých

Čítaj viac

5 smartfónov, ku ktorým dostanete v O2 aj druhý mobil

Čítaj viac

Nové tváre O2 Luddo a Moya spoznávajú svet ľudí

Čítaj viac