Samo Trnka bloguje: 8 rád na rozohnanie lemravosti

Dostane sa Samo do formy za 100 dní? Prečítajte si 2. pokračovanie nášho seriálu Fit za 100 dní, ktorý prináša kopec inšpirácií, potu, zábavy aj nádielku O2 Extra výhod.

Samo Trnka prijal výzvu O2 a pustil sa na cestu za zdravším ja. Spolu s Extra výhodami, ktoré modrý operátor ponúka všetkým svojim zákazníkom, chce schudnúť rovných 10 kg za 100 dní.

Chcete sa dostať do formy? Začnite cvičiť so Samom Trnkom a s O2 Extra výhodami.

O tom, ako sa mu na jeho ceste darí, vám pravidelne informuje prostredníctvom blogu u nás na Sóde. Kým v prvej časti Samo detailne opísal, ako celé chudnutie začalo, tentoraz si pripravil rady, ktoré môžu aj vám pomôcť prekonať lenivosť a pustiť sa do cvičenia.

„To, čo pomohlo mne, je týchto pár zistení:

1. Šport nie je drahý

Šport som vždy považoval za špás, na ktorý treba ponakupovať veľa drahých vecí, aby sa dal robiť. Mýlil som sa.

Do fitka som musel kupovať len voľné trenírky. Tričko a tenisky som už mal. To stačilo.

Do plavárne som potreboval gumené šľapky, plavecké plavky a okuliare. Stále nič, čo by ma stálo viac ako jedna nádrž paliva do auta.

No a na ráznu polhodinovú špacírku mi stačilo len dvihnúť sa a ísť.

2. Začínať nie je trápne

Na žiadnom z miest, kam som začal chodiť cvičiť, som sa nestretol s tým, že by ma niekto ponižoval za to, že som nováčik. Naopak, keď som chodil pravidelne, ľudia sa začali zdraviť a chváliť pokroky.

A čím tučnejší človek do fitka príde, tým viac mu všetci držia palce. Mnohí na jeho mieste boli kedysi tiež a vedia, aké to je.

Chcete začať cvičiť, no neviete kde? Využite jedinečnú Extra výhodu od O2 a získajte zľavu na členstvo vo fitnescentrách FIT UP! 

3. Niet výhovoriek

Začať s tým, že budem cvičiť, keď budem mať čas, je cesta k tomu, že po čase nebudete cvičiť vôbec. Mať čas je vec priorít. Svoj program skúste plánovať podľa športu, nie šport podľa programu.

Lebo ako by povedal kapitán Elánius z Mestskej hliadky: Ak raz odložíte cvičenie kvôli dobrému dôvodu, onedlho ho odložíte kvôli zlému.

4. S trénerom to ide oveľa lepšie

Jednak vám pomáha cvičiť tak, aby ste si neublížili a jednak vie odhadnúť, koľko ešte znesiete, a kedy len vzdycháte od lenivosti.

Navyše, ak sa s trénerom dohodnete na termíne, je to silnejší záväzok, ako keď to sľúbite len sám sebe. Bude vás skrátka hanba fackovať do sebadisciplíny.

5. Výdaj sa preceňuje, príjem sa podceňuje

Na to, aby človek chudol, vraj pomáha jednoduchá poučka: Výdaj musí byť vyšší ako príjem. Mne sa to nechcelo rátať, tak som si spravil jednoduchšiu poučku: To, že cvičíš, neznamená, že môžeš viac jesť.

Podľa mňa je najväčší omyl odmeňovať sa po cvičení jedlom. Čo si pes? Odmenou po cvičení je predsa dobrý pocit po cvičení.

6. Cvičiť dvakrát do týždňa je len udržiavačka

Zaveste si to na nástenku alebo si to vytetujte na predlaktie pod citát od Coelha. Možno sa vám tak budú lepšie zažehnávať výhovorky.

7. Dá sa to aj prehnať

Lenivci ako ja sú vo výhode. My nikdy nejdeme na pokraj svojich možností. Ktovie, kde by sme ich našli a potom by sme ich museli navštevovať furt.

To je síce pomalšia cesta, ale oveľa bezpečnejšia.

Snaživci sú na tom horšie. Kto nemá prax v chodení na hranu možností, ľahko to preženie a zraní sa. Po liečení potom začína od nuly.

8. To nie je vylihovanie, to je regenerácia

Spánok je veľmi nepraktické využitie dňa – nerobíte nič, len odfukujete a robota stojí. Ale kým sme ešte stále poskladaní z čvachtavých orgánov a nie z umelej hmoty, naše telo potrebuje 7 – 8 hodín na aktualizáciu a reštart.

Okrem toho má spánok jednu nespornú výhodu: kto spí, nevyžiera v noci chladničku.

Tak, a teraz poťte do toho!“

Samo Trnka

Aj vy hľadáte miesto, kde si môžete zacvičiť bez toho, aby na vás niekto pozeral pomedzi prsty? O2 má pre vás v rámci svojich Extra výhod skvelú zľavu do fintescentier FIT UP!. Zacvičte si v špičkovo vybavenom gyme sami alebo podobne ako Samo oslovte profi trénera.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Samo Trnka bloguje: 8 rád na rozohnanie lemravosti

Dostane sa Samo do formy za 100 dní? Prečítajte si 2. pokračovanie nášho seriálu Fit za 100 dní, ktorý prináša kopec inšpirácií, potu, zábavy aj nádielku O2 Extra výhod.

Samo Trnka prijal výzvu O2 a pustil sa na cestu za zdravším ja. Spolu s Extra výhodami, ktoré modrý operátor ponúka všetkým svojim zákazníkom, chce schudnúť rovných 10 kg za 100 dní.

Chcete sa dostať do formy? Začnite cvičiť so Samom Trnkom a s O2 Extra výhodami.

O tom, ako sa mu na jeho ceste darí, vám pravidelne informuje prostredníctvom blogu u nás na Sóde. Kým v prvej časti Samo detailne opísal, ako celé chudnutie začalo, tentoraz si pripravil rady, ktoré môžu aj vám pomôcť prekonať lenivosť a pustiť sa do cvičenia.

„To, čo pomohlo mne, je týchto pár zistení:

1. Šport nie je drahý

Šport som vždy považoval za špás, na ktorý treba ponakupovať veľa drahých vecí, aby sa dal robiť. Mýlil som sa.

Do fitka som musel kupovať len voľné trenírky. Tričko a tenisky som už mal. To stačilo.

Do plavárne som potreboval gumené šľapky, plavecké plavky a okuliare. Stále nič, čo by ma stálo viac ako jedna nádrž paliva do auta.

No a na ráznu polhodinovú špacírku mi stačilo len dvihnúť sa a ísť.

2. Začínať nie je trápne

Na žiadnom z miest, kam som začal chodiť cvičiť, som sa nestretol s tým, že by ma niekto ponižoval za to, že som nováčik. Naopak, keď som chodil pravidelne, ľudia sa začali zdraviť a chváliť pokroky.

A čím tučnejší človek do fitka príde, tým viac mu všetci držia palce. Mnohí na jeho mieste boli kedysi tiež a vedia, aké to je.

Chcete začať cvičiť, no neviete kde? Využite jedinečnú Extra výhodu od O2 a získajte zľavu na členstvo vo fitnescentrách FIT UP! 

3. Niet výhovoriek

Začať s tým, že budem cvičiť, keď budem mať čas, je cesta k tomu, že po čase nebudete cvičiť vôbec. Mať čas je vec priorít. Svoj program skúste plánovať podľa športu, nie šport podľa programu.

Lebo ako by povedal kapitán Elánius z Mestskej hliadky: Ak raz odložíte cvičenie kvôli dobrému dôvodu, onedlho ho odložíte kvôli zlému.

4. S trénerom to ide oveľa lepšie

Jednak vám pomáha cvičiť tak, aby ste si neublížili a jednak vie odhadnúť, koľko ešte znesiete, a kedy len vzdycháte od lenivosti.

Navyše, ak sa s trénerom dohodnete na termíne, je to silnejší záväzok, ako keď to sľúbite len sám sebe. Bude vás skrátka hanba fackovať do sebadisciplíny.

5. Výdaj sa preceňuje, príjem sa podceňuje

Na to, aby človek chudol, vraj pomáha jednoduchá poučka: Výdaj musí byť vyšší ako príjem. Mne sa to nechcelo rátať, tak som si spravil jednoduchšiu poučku: To, že cvičíš, neznamená, že môžeš viac jesť.

Podľa mňa je najväčší omyl odmeňovať sa po cvičení jedlom. Čo si pes? Odmenou po cvičení je predsa dobrý pocit po cvičení.

6. Cvičiť dvakrát do týždňa je len udržiavačka

Zaveste si to na nástenku alebo si to vytetujte na predlaktie pod citát od Coelha. Možno sa vám tak budú lepšie zažehnávať výhovorky.

7. Dá sa to aj prehnať

Lenivci ako ja sú vo výhode. My nikdy nejdeme na pokraj svojich možností. Ktovie, kde by sme ich našli a potom by sme ich museli navštevovať furt.

To je síce pomalšia cesta, ale oveľa bezpečnejšia.

Snaživci sú na tom horšie. Kto nemá prax v chodení na hranu možností, ľahko to preženie a zraní sa. Po liečení potom začína od nuly.

8. To nie je vylihovanie, to je regenerácia

Spánok je veľmi nepraktické využitie dňa – nerobíte nič, len odfukujete a robota stojí. Ale kým sme ešte stále poskladaní z čvachtavých orgánov a nie z umelej hmoty, naše telo potrebuje 7 – 8 hodín na aktualizáciu a reštart.

Okrem toho má spánok jednu nespornú výhodu: kto spí, nevyžiera v noci chladničku.

Tak, a teraz poťte do toho!“

Samo Trnka

Aj vy hľadáte miesto, kde si môžete zacvičiť bez toho, aby na vás niekto pozeral pomedzi prsty? O2 má pre vás v rámci svojich Extra výhod skvelú zľavu do fintescentier FIT UP!. Zacvičte si v špičkovo vybavenom gyme sami alebo podobne ako Samo oslovte profi trénera.


Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac