Pozrite sa, ako vznikajú originálne batohy a tašky od dvojice slovenských dizajnérov

Jednoduchosť, estetické stvárnenie a najmä funkčnosť. Také sú základné atribúty značky LESS, za ktorou stoja manželia Martin a Michaela Gunišoví.

Značku LESS založili Martin s Michaelou v roku 2015 s túžbou tvoriť a byť pritom slobodní. Obaja majú blízko k minimalizmu, čo pretavili aj do svojich batohov a tašiek.

Pri ich návrhu sa držia hesla Menej je viac, v angličtine Less is more, od čoho odvodili aj samotný názov značky. Poďte sa spolu s nami pozrieť, ako vznikajú ich originálne slovenské kúsky.

1. Výber materiálov

Pri výbere materiálov kladie dvojica dizajnérov dôraz na kvalitu a udržateľnosť. Batohy a tašky vyrábajú z prírodného režného plátna, ktoré kombinujú s koženými prvkami a dopĺňajú bavlnenými popruhmi.

2. Skúšobné verzie a vytváranie prototypu

Na začiatku výroby je vždy niekoľko skúšobných verzií, ktoré vedú k vytvoreniu prototypu. Ten potom Martin s Michaelou testujú a vychytávajú prípadné nedostatky.

„Nakoniec vyrobíme finálne šablóny, ktoré nám slúžia ako predloha k tvorbe našich batohov a tašiek,“ približuje Martin.

3. Ručná výroba

Všetky tašky šijú na ručnom šijacom stroji z vopred pripravených dielcov. „Celý proces vyžaduje veľa času a trpezlivosti, no máme radi ten okamih, keď sa z plošného materiálu stáva funkčný a estetický produkt,“ hovorí Michaela.

4. Názov produktu

Dôležitým krokom v procese tvorby je výber názvu pre konkrétny model. V portfóliu značky sa momentálne nachádza šestica produktov, ktoré dizajnéri nazvali menami zo slovenského kalendára – Alojz, Darina, Dorota, Filip, Irena a Katarina.

„Vždy vyberáme meno, ktoré je nám niečím blízke alebo podľa nás daný produkt vystihuje,“ objasňuje Martin.

5. Balenie a prezentácia

Martin s Michaelou si uvedomujú, že v živote sú dôležité maličkostí, ktoré dokážu ľudí potešiť, a preto kladú veľký dôraz aj na balenie svojich produktov.

„Snažíme sa, aby grafický dizajn nijako nezaostával za tým produktovým. Dôležitá je pre nás aj prezentácia, transparentnosť a priama komunikácia s ľuďmi, ktorí o naše produkty majú záujem,“ dopĺňajú.

Martin a Michaela Gunišoví

V roku 2015 založili značku LESS, ktorá sa zameriava na ručnú výrobu tašiek a batohov. „Tvoríme s myšlienkou pomalej módy tzv. slow fashion, dbáme na udržateľnosť, vyberáme kvalitné materiály a spoľahlivé technológie,“ hovoria zakladatelia značky.

 

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Férová Nadácia O2 prerozdelí na projekty k 30. výročiu Nežnej revolúcie 30 000 €

Férová Nadácia O2 spúšťa nový grantový program. V rámci tohto ročníka, ktorý nesie názov Sloboda nie je samozrejmosť, podporí projekty, ktoré mladým približujú demokraciu a slobodu.

O2 pravidelne, už niekoľko rokov, pripomína udalosti 17. novembra 1989 a hodnoty s ním spojené. Tento rok k svojim aktivitám pridá aj grantovú výzvu Férovej nadácie O2. K 30. výročiu Nežnej revolúcie prerozdelí sumu 30 000 €.

Nadácia podporí projekty, ktoré mladým priblížia hodnoty slobody a demokracie

Tento ročník grantového programu Férovej nadácie O2 pod názvom Sloboda nie je samozrejmosť sa bude niesť v duchu 30. výročia Nežnej revolúcie. Férová nadácia podporí projekty, ktoré mladým ľuďom pripomenú a priblížia hodnoty slobody a demokracie sumou spolu až 30 000 €.

„O2 sa pripomínaniu hodnôt slobody a demokracie venuje systematicky už niekoľko rokov. Považujeme preto za prirodzené ísť tento rok ešte ďalej a pri príležitosti 30. výročia Novembra 89 chceme prostredníctvom Férovej nadácie O2 pomôcť takým verejnoprospešným a neziskovým projektom, ktoré sa snažia mladým ľuďom ukázať a vysvetliť význam týchto udalostí a hodnôt,“ hovorí Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia a predseda správnej rady Férovej nadácie O2.

„Nie sú totiž len historickým momentom, ale aj niečím, čo veľmi silno vplýva na našu prítomnosť a na to, že žijeme v slobodnej demokratickej krajine, kde sa nemusíme báť vyjadriť svoj názor, či už ide o jednotlivcov, alebo o značky,“ dopĺňa.

Podmienkou prihlásenia projektov je ich verejnoprospešný účel a zameranie na širokú cieľovú skupinu. Prihlásiť sa môžu inovatívne a kreatívne projekty, ktoré zaujímavým a invenčným spôsobom mladej generácii vysvetľujú udalosti Nežnej revolúcie a hodnoty, ktoré nám priniesla.

„Každoročne stojíme pred výzvou, ako upútať pozornosť generácie, ktorá novembrové udalosti nezažila a rovnako nemá skúsenosti ani s režimom pred rokom 1989, aby sme zdôraznili dôležitosť hodnôt, ktoré Nežná revolúcia priniesla. Rozhodli sme sa preto podporiť také projekty, ktoré budú schopné toto posolstvo prerozprávať mladým formou, ktorá im je najbližšia,“ približuje Tereza Molnár, šéfka komunikácie O2 Slovakia zodpovedná za Férovú nadáciu O2.

O grant sa môžu zapojiť projekty zamerané na vzdelávanie aj umenie

Projekty pritom môžu byť zamerané na rôzne oblasti, či už na inovatívne vzdelávanie, ktorému sa Férová nadácia O2 venuje už dlhodobo, ale aj na literatúru, na umenie, na hudbu či na technológie. „Fantázii sa medze nekladú a my vo Férovej nadácii O2 budeme veľmi radi, ak budeme môcť byť súčasťou mnohých skvelých projektov, ktoré vynikajú unikátnosťou či kreativitou,“ dodáva.

Aj tento rok bude projekty posudzovať Správna rada Férovej nadácie O2 v zložení Peter Gažík, Michal Meško a Juraj Vaculík.

„November 89 bol pre mňa jednou z rozhodujúcich životných etáp. Nie tým, že som sa stal jedným zo študentských lídrov, spoznal som fantastických ľudí, ktorí napriek strachu, obavám a s vedomím, že riskujeme úplne všetko si povedali, že už dosť a odmietli ďalej žiť v klamstve, neslobode a beznádeji,“ hovorí Juraj Vaculík, jeden zo študentských lídrov Nežnej revolúcie, v súčasnsoti úspešný podnikateľ, spoluzakladateľ AeroMobilu aj reklamnej agentúry Made by Vaculik a zároveň člen správnej rady Férovej nadácie O2.

„Tým, že sme neboli ticho a v priebehu pár dní sa k nám pripojili mnohé výrazné osobnosti a hlavne masy, umožnili, že posledných 30 rokov žijeme v omnoho lepších časoch, aj keď sme oprávnene nie vždy spokojní. A to je dobre, pretože sloboda nie je zadarmo, treba ju chrániť a kultivovať každodennými činmi, morálkou a správaním,“ hovorí o dôležitosti slobody v našich životoch.

Ako sa prihlásiť

Stojíte za zaujímavým projektom, ktorý mladým ľuďom pripomína a priblížuje hodnoty slobody a demokracie? Prihlášku do grantového programu môžete odovzdať prostredníctvom online formulára na www.o2.sk/sloboda do polnoci 30. júna 2019.

Pred podaním prihlášky odporúčame preštudovať si štatút grantového programu Sloboda nie je samozrejmosť na stránke Férovej Nadácie O2.


Vybrali sme 10 najlepších smartfónov z júnovej ponuky

Čítaj viac

Huawei 1+1: získajte k smartfónu Huawei aj druhý telefón alebo hodinky

Čítaj viac

Moje O2: Vybavte všetko dôležité z pohodlia svojho domova

Čítaj viac