Pozrite sa, ako vznikajú originálne batohy a tašky od dvojice slovenských dizajnérov

Jednoduchosť, estetické stvárnenie a najmä funkčnosť. Také sú základné atribúty značky LESS, za ktorou stoja manželia Martin a Michaela Gunišoví.

Značku LESS založili Martin s Michaelou v roku 2015 s túžbou tvoriť a byť pritom slobodní. Obaja majú blízko k minimalizmu, čo pretavili aj do svojich batohov a tašiek.

Pri ich návrhu sa držia hesla Menej je viac, v angličtine Less is more, od čoho odvodili aj samotný názov značky. Poďte sa spolu s nami pozrieť, ako vznikajú ich originálne slovenské kúsky.

1. Výber materiálov

Pri výbere materiálov kladie dvojica dizajnérov dôraz na kvalitu a udržateľnosť. Batohy a tašky vyrábajú z prírodného režného plátna, ktoré kombinujú s koženými prvkami a dopĺňajú bavlnenými popruhmi.

2. Skúšobné verzie a vytváranie prototypu

Na začiatku výroby je vždy niekoľko skúšobných verzií, ktoré vedú k vytvoreniu prototypu. Ten potom Martin s Michaelou testujú a vychytávajú prípadné nedostatky.

„Nakoniec vyrobíme finálne šablóny, ktoré nám slúžia ako predloha k tvorbe našich batohov a tašiek,“ približuje Martin.

3. Ručná výroba

Všetky tašky šijú na ručnom šijacom stroji z vopred pripravených dielcov. „Celý proces vyžaduje veľa času a trpezlivosti, no máme radi ten okamih, keď sa z plošného materiálu stáva funkčný a estetický produkt,“ hovorí Michaela.

4. Názov produktu

Dôležitým krokom v procese tvorby je výber názvu pre konkrétny model. V portfóliu značky sa momentálne nachádza šestica produktov, ktoré dizajnéri nazvali menami zo slovenského kalendára – Alojz, Darina, Dorota, Filip, Irena a Katarina.

„Vždy vyberáme meno, ktoré je nám niečím blízke alebo podľa nás daný produkt vystihuje,“ objasňuje Martin.

5. Balenie a prezentácia

Martin s Michaelou si uvedomujú, že v živote sú dôležité maličkostí, ktoré dokážu ľudí potešiť, a preto kladú veľký dôraz aj na balenie svojich produktov.

„Snažíme sa, aby grafický dizajn nijako nezaostával za tým produktovým. Dôležitá je pre nás aj prezentácia, transparentnosť a priama komunikácia s ľuďmi, ktorí o naše produkty majú záujem,“ dopĺňajú.

Martin a Michaela Gunišoví

V roku 2015 založili značku LESS, ktorá sa zameriava na ručnú výrobu tašiek a batohov. „Tvoríme s myšlienkou pomalej módy tzv. slow fashion, dbáme na udržateľnosť, vyberáme kvalitné materiály a spoľahlivé technológie,“ hovoria zakladatelia značky.

 

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Cover verzia nemusí byť len rýchlou cestou za slávou. Môže hovoriť aj o dôležitých témach

Aj prostredníctvom prerábky známeho hitu môže človek vyjadriť svoj názor na problém, o ktorom je potrebné hovoriť. Cover verzia pesničky I love you od Woodkida napríklad upozorňuje na vnímanie LGBT+ ľudí.

Cover verzie známych hitov sú spravidla viac či menej vydarené pokusy hudobníkov prísť s niečím novým, no zároveň neurobiť veľký prešľap. Ak je totiž pôvodný song hitom, je veľká pravdepodobnosť, že sa ním stane aj jeho pretvorená verzia.

Prísť s novou podobou obľúbeného hitu však nie je iba doménou populárnych mien. Aj ľudia, ktorí verejnosti nie sú úplne známi, sa občas vedia pustiť do podobnej tvorby.

Ich cieľom však spravidla nie je získať masovú popularitu, ale často upozorniť na nejaký spoločenský alebo lokálny problém.

Spoločnosť by mala byť otvorenejšia

Inak tomu nebolo ani v prípade Radka Horáčka, ktorý natočil pieseň Sirius. Sympatický gay, ktorý v minulosti spoluzakladal český Prague Pride, ním chce upozorniť na to, že aj LGBT+ ľudia majú právo viesť bežný život.

„Hoci veľká časť verejnosti tvrdí, že nemá s LGBT+ ľuďmi problém, platí to iba do momentu, než sa stretnú s tým, že sa chceme prejaviť verejne. Podľa môjho názoru je to stále homofóbia – niekedy tichá a skrytá, často však hlasná a agresívna,“ hovorí.

Aby bola spoločnosť otvorenejšia, je podľa Radka nevyhnutná správna forma aktivizmu.

„Je veľmi dôležité žiť otvorene, hrdo a dávať ľuďom najavo, že homosexualita je len iná forma prirodzenosti. Nie je to osvojené správanie, nie je to módny výstrelok ani niečo, čo by sme si sami vybrali,“ približuje.

Aktivizmus možno robiť rôzne, aj pomocou hudby

Jednou z ciest aktivizmu, preto môže byť o živote LGBT+ komunity nielen hovoriť, ale aj spievať. V cover verzii hitu od známeho francúzskeho hudobníka a režiséra videoklipov Woodkida I love you preto spieva o vzťahu dvoch mužov, čo sa v našej spoločnosti nedeje často.

„Mám rád klasickú hudbu aj pop. Symfonická verzia jeho skladby bola preto ideálnou kombináciou,“ približuje samotný výber skladby.

„Sirius vznikol preto, že som chcel ukázať, že aj my sa trápime a vieme mať srdce na dlani, ale dokážeme aj kričať od zlosti či podrážať si nohy. Najdôležitejšie kritérium pre mňa bolo nezastierať pravú povahu vzťahu, ktorý českú verziu inšpiroval, ako aj úprimnosť textu a výrazu pri spievaní,“ vysvetľuje svoj motív Radek.

Hoci pôvodne uvažoval, že naspieva niektorý zo svojich textov, nakoniec zvíťazil ten od českého umelca JQr, ktorý sa venuje aj réžii, dramaturgii, scenáristike a tancu. Pri tvorbe textu k pesničke Sirius sa inšpiroval dôležitým Radkovým vzťahom.

Aby jeho pieseň získala ešte väčšiu hodnotu, rozhodol sa vytvoriť aj videoklip, ktorý sa pod taktovkou umelca JQr nakrúcal v pražskom divadle Venuše ve Švehlovce.

 

 


Špeciálna ponuka 96 hodín s Huawei je tu: Získajte vybrané modely s veľkou zľavou

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové