Pozrite sa, ako vznikajú originálne batohy a tašky od dvojice slovenských dizajnérov

Jednoduchosť, estetické stvárnenie a najmä funkčnosť. Také sú základné atribúty značky LESS, za ktorou stoja manželia Martin a Michaela Gunišoví.

Značku LESS založili Martin s Michaelou v roku 2015 s túžbou tvoriť a byť pritom slobodní. Obaja majú blízko k minimalizmu, čo pretavili aj do svojich batohov a tašiek.

Pri ich návrhu sa držia hesla Menej je viac, v angličtine Less is more, od čoho odvodili aj samotný názov značky. Poďte sa spolu s nami pozrieť, ako vznikajú ich originálne slovenské kúsky.

1. Výber materiálov

Pri výbere materiálov kladie dvojica dizajnérov dôraz na kvalitu a udržateľnosť. Batohy a tašky vyrábajú z prírodného režného plátna, ktoré kombinujú s koženými prvkami a dopĺňajú bavlnenými popruhmi.

2. Skúšobné verzie a vytváranie prototypu

Na začiatku výroby je vždy niekoľko skúšobných verzií, ktoré vedú k vytvoreniu prototypu. Ten potom Martin s Michaelou testujú a vychytávajú prípadné nedostatky.

„Nakoniec vyrobíme finálne šablóny, ktoré nám slúžia ako predloha k tvorbe našich batohov a tašiek,“ približuje Martin.

3. Ručná výroba

Všetky tašky šijú na ručnom šijacom stroji z vopred pripravených dielcov. „Celý proces vyžaduje veľa času a trpezlivosti, no máme radi ten okamih, keď sa z plošného materiálu stáva funkčný a estetický produkt,“ hovorí Michaela.

4. Názov produktu

Dôležitým krokom v procese tvorby je výber názvu pre konkrétny model. V portfóliu značky sa momentálne nachádza šestica produktov, ktoré dizajnéri nazvali menami zo slovenského kalendára – Alojz, Darina, Dorota, Filip, Irena a Katarina.

„Vždy vyberáme meno, ktoré je nám niečím blízke alebo podľa nás daný produkt vystihuje,“ objasňuje Martin.

5. Balenie a prezentácia

Martin s Michaelou si uvedomujú, že v živote sú dôležité maličkostí, ktoré dokážu ľudí potešiť, a preto kladú veľký dôraz aj na balenie svojich produktov.

„Snažíme sa, aby grafický dizajn nijako nezaostával za tým produktovým. Dôležitá je pre nás aj prezentácia, transparentnosť a priama komunikácia s ľuďmi, ktorí o naše produkty majú záujem,“ dopĺňajú.

Martin a Michaela Gunišoví

V roku 2015 založili značku LESS, ktorá sa zameriava na ručnú výrobu tašiek a batohov. „Tvoríme s myšlienkou pomalej módy tzv. slow fashion, dbáme na udržateľnosť, vyberáme kvalitné materiály a spoľahlivé technológie,“ hovoria zakladatelia značky.

 

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Kampaň O2 Nebuď pirát pozitívne ovplyvnila správanie mladých vodičov

Mladí ľudia si vďaka kampani O2 uvedomili riziká, ktoré so sebou prináša používanie mobilu za volantom, a počas jazdy s ním manipulujú menej.

Začiatkom apríla tohto roka odštartovala spoločnosť O2 Slovensko v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne kampaň Nebuď pirát, ktorej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. 

Orientovala sa najmä na mladých vodičov vo veku od 18 do 25 rokov, ktorí sú najviac náchylní na branie mobilných telefónov do rúk aj počas šoférovania.

Celá kampaň odštartovala prichytením a pokutovaním moderátora a YouTubera Mateja „Sajfu“ Cifru Políciou SR počas jeho livestreamu spoza volantu. Do kampane sa následne zapojilo približne 20 influencerov, ktorí vyjadrili svoj názor na túto tému a snažili sa využiť svoj vplyv, aby mladým ľuďom ukázali, že používanie telefónu za volantom je jednou z najčastejších príčin dopravných nehôd.

Prečítajte si: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec, hovorí Matej „Sajfa“ Cifra

Keď kampaň mení návyky mladých vodičov

Podľa prieskumu agentúry Kantar kampaň od apríla tohto roku zaregistrovalo až 60 % mladých vodičov.

„Otvorenie tejto témy malo svoj význam. Až 97 % mladých vodičov hodnotí kampaň pozitívne a polovica opýtaných sa vyjadrila, že kampaň ovplyvnila používanie telefónu za volantom,“ hovorí šéfka komunikácie O2 Slovakia Tereza Molnár.

„Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39, takže v správaní vodičov vidíme jednoznačný posun.“

„Naším hlavným cieľom bolo práve to, aby si mladí ľudia tieto riziká uvedomili, diskutovali o nich a prispôsobili im aj svoje reálne každodenné správanie za volantom, takže ju považujeme za veľký úspech,“ dodáva.

Interakcií s mobilom za volantom je medziročne menej

Z prieskumu vyplýva, že takmer 70 % mladých vodičov má pocit, že kampaň pozitívne ovplyvňuje správanie vodičov, a až 88 % si myslí, že takéto celospoločenské projekty pomáhajú zlepšiť život na Slovensku.

„Medziročne vidíme v prieskume aj istý pokles aktivít za volantom, ktoré si vyžadujú interakciu s mobilným telefónom, akými sú napríklad nastavovanie navigácie, písanie SMS správ či telefonovanie,“ vysvetľuje šéfka komunikácie.

Vodiči si aplikáciu O2 Extra výhody s navigáciou obľúbili, najazdili vyše dvoch miliónov kilometrov

Kampaň Nebuď pirát zaznamenala pozitívne výsledky aj v rámci využívania špeciálne upravenej navigácie Sygic, ktorá sa stala súčasťou aplikácie O2 Extra výhody. Aplikácia zaznamenáva rýchlosť a interakcie s mobilným telefónom počas jazdy a následne vodičov odmeňuje za zodpovednú jazdu.

Od spustenia kampane Nebuď pirát najazdili vodiči vyše 2 000 000 km v rámci 130 000 jázd, a to s priemerným skóre takmer 93 bodov za jazdu. Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39, takže v správaní vodičov vidíme jednoznačný posun, ktorý je jedným z najdôležitejších úspechov kampane,“ zhodnocuje ďalšie výsledky šéfka marketingovej komunikácie O2 Slovakia Lucia Petrášová.

Ako funguje aplikácia O2 Extra výhody?

Bezplatná aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 m zobrazí skóre od 0 do 100. Ak vodič jazdí celý mesiac zodpovedne a so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže každý mesiac získať dáta zadarmo. Jazdiť môže tak, že si navolí presnú trasu alebo použije tzv. free ride mode, v rámci ktorého cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov, absolvuje minimálne 10 jázd a odjazdí najmenej 150 km, získa do konca septembra ako bonus namiesto pôvodného 1 GB až 5 GB dát zadarmo.

Čítajte aj: Držať počas jazdy telefón v ruke je nezodpovedné a nebezpečné, hovorí Barbora Krajčírová


Čo všetko ovláda umelá inteligencia vo vašom smartfóne?

Čítaj viac

Férová nadácia O2 podporí projekty, ktoré mladým ľuďom pripomenú hodnoty slobody a demokracie

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac