7 miest, odkiaľ má fotku asi každý Popradčan

Keď budete náhodou v Poprade, sem sa určite choďte pozrieť. My sme si so sebou na fotenie vzali hravé Lenovo MOTO Z2 play.

Poprad poznajú ľudia najmä ako východiskový bod pri cestách do Vysokých Tatier. Keď sa však chvíľu zdržíte, môžete sa pozrieť na miesta, ktoré nie sú až tak často v hľadáčikoch fotoaparátov. My sme si ich boli zvečniť fotoaparátom telefónu Lenovo MOTO Z2 play.

Železničná stanica

železničná stanica, Poprad

Nie je to síce turistická atrakcia, ale pre väčšinu návštevníkov to bude prvý kontakt s mestom. Rozlohou patrí medzi najväčšie na Slovensku a každú hodinu ňou prejde okolo 2 000 ľudí.

Tatranská galéria (Elektráreň)

Budova niekdajšej elektrárne bola postavená v roku 1912. Kedysi zásobovala elektrinou okolité električkové trate, dnes je výstavným priestorom. Nájdete tam zaujímavé výtvarné diela najmä súčasných umelcov, no v galérii sa venujú aj aktivitám pre deti a ich rodičov, organizujú tvorivé dielne a ďalšie aktivity pre verejnosť.

Kostol sv. Egídia

Najhodnotnejšia historická pamiatka mesta a zároveň povinná jazda každého návštevníka, ktorý, keď už nič iné, stihne zájsť aspoň do centra mesta. Gotická stavba s barokovou úpravou v sebe ukrýva vzácne fresky z 15. storočia. Ku kostolu neodmysliteľne patrí aj renesančná zvonica z konca 16. storočia.

Podtatranské múzeum

Vzniklo v roku 1876 a patrí medzi najstaršie múzeá na Slovensku. Dozviete sa v ňom niečo o cechoch a remeslách na Spiši, ale aj o bežnom živote niekdajších mešťanov a o významných osobnostiach regiónu.

Výhľad na sídlisko Juh

Výhľad, ktorý kde-tu nájdete na pohľadniciach, no z tejto strany Poprad vidia zväčša iba domáci cestou „ku koňom”. Pohľad na mesto v smere od obce Hranovnica ponúka asi najkompletnejšiu panorámu Vysokých Tatier a zároveň sídliska Juh.

Jazierko v lome

Od jazierka vzniknutého po ťažbe v malafýrovom lome je pekný výhľad na Tatry a Popradskú kotlinu. V horúcich dňoch sa dá ovlažiť v jeho príjemnej a čistej vode. Samozrejme, na vlastné riziko.

Park v Kvetnici

Kvetnica je najmenšia mestská časť mesta Poprad. Kedysi tam fungovali klimatické kúpele, no tie v súčasnosti, bohužiaľ, nie sú v prevádzke. Miestni však stále radi navštevujú priľahlý park s jazierkom, kde sa dá urobiť pekná zastávka, napríklad pri cyklotúre po okolitých vrchoch.


Ak máte svoje obľúbené fotogenické miesto, budeme radi, ak sa s nami podelíte o tipy alebo fotografie na našej facebookovej stránke.

Každé mesto je niečím výnimočné a pre každého z nás sa čaro ukrýva niekde inde. V tomto seriáli vám budeme predstavovať slovenské mestá z pohľadu jedného človeka. Popradom vás dnes previedol fotograf Oliver Ondráš.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


85 rokov staré zásady úspešných obchodníkov, ktoré by ste mali poznať aj dnes

Nadčasové rady československých odborníkov na obchod a reklamu.

Ak by ste chceli zistiť, koľko pokročilých makretingových a manažérskych nástrojov ponúka internet, niekde pri tisícke by vás počítanie určite prestalo baviť, a to by ste neboli ani v polovici. Výber je prakticky neobmedzený, dostupnosť informácií nikdy nebola lepšia. Napriek tomu sa dajú na jednej ulici bežne nájsť obchody s priepastným rozdielom kvality služieb. A zatiaľ čo jedni nevedia, koho skôr obslúžiť, iné bojujú o prežitie. Nám sa do redakcie dostala encyklopédia obchodu z roku 1933. Pozreli sme sa či by sa 85 rokov staré odporúčania dali uplatniť aj na súčasnosť.

1. Nežite len v minulosti

Obchod je založený na rozbore a faktoch. Aj keď uznáva tradície a osobnú skúsenosť, nespolieha sa výlučne na ne, ale neustále skúma súčasný stav. Niet všeobecných pravidiel, ktoré by stačili na vedenie obchodu vo všetkých situáciách. Nemajú byť ničím iným, než surovinou pre vlastné myslenie, nie jeho náhradou.

2. Držte sa jedine faktov

Nespoliehajte sa na názory, predsudky a dojmy, ktoré nemôžete priamo overiť. Základom riešenia každého problému je určenie jeho zložiek. Zoraďte ich do logického radu, zistite ich vzájomný pomer a súvislosti medzi nimi. Kde sa dá, vyjadrite to číselne. Nespoliehajte sa na približné odhady, sú nebezpečné.

meter
Foto: Kaboompics

3. Rozdeľujte úkony na hlavné a pridružené

Určite si najlepší a najvýkonnejší spôsob, ako vykonávať každú funkciu. Podrobne si premyslite, ktoré úkony sú hlavné a ktoré pridružené, ktoré sa oplatí spojiť a ktoré oddeliť.

4. Plánujte

Každý, aj ten najmenší podnik má mať plán. Obchod bez plánu je ako loď bez kompasu. Možno dopláva, ale bude to viac náhoda než rozumná istota.

5. Zákazník je prvoradý

Podmienkou dobrého plánu je spoľahlivý rozbor trhu, tovaru a predajných metód. Je to v prvom rade rozbor konzumenta jeho potrieb, záľub a sklonov. Moderný obchod študuje zákazníka skôr, než pristúpi k nákupu. Viac než o tovare samotnom uvažujeme o možnostiach jeho spotreby.

Foto: Ethan Hoover, Unsplash

6. Poznajte svoju firmu

Nestačí znalosť celkových výsledkov. Budúcnosť patrí podnikom, ktoré podrobne poznajú každú zložku svojej réžie. Následne sa dajú určiť náklady a zisk podľa jednotlivých druhov tovaru, zákazníkov a podobne. Dobre vedené podniky dokážu do značnej miery vylúčiť tovar a zákazky, ktoré im prinášajú stratu.

7. Znižujte réžiu

Pozornosť obchodníka sa musí stále sústrediť na znižovanie réžie.

8.  Spolupracujte

Jednotlivec je príliš slabý na to, aby sám vyriešil všetky problémy. Je odkázaný na spoluprácu s ostatnými členmi svojho stavu a odboru.

ruky, spolupráca
Foto: Unsplash

9. Posúvajte sa a zlepšujte sa

Malá firma môže byť rovnako výkonná ako veľká. Žiadny podnik nie je taký malý, aby sa nedal zlepšiť jeho chod. Žiadny nie je taký veľký, aby by zlepšenie nepotreboval.

10. Predpovedajte a prispôsobujte

Obchod je neustály prúd. Nákupné a spotrebné zvyky, zloženie zákazníkov, obľuba určitého tovaru, spôsoby predaja podliehajú neustálym, rýchlejším či pomalším zmenám. Úlohou obchodníka je neustále sa prispôsobovať. A nielen to, musí sa snažiť čo najlepšie predpovedať zmeny na trhu, sledovať vývoj celého hospodárstva, hlavne však nemá spustiť oči zo svojho trhu, tovaru a zákazníkov. Čo sa osvedčilo v minulosti, môže byť veľkým omylom dnes alebo zajtra.

11. Nasmerujte zodpovednosť tromi smermi

Každý obchodník má trojitú zodpovednosť. Za zákazníka, zamestnanca a za firmu. Zákazník má právo na najlepšiu možnú službu za čo najmenšiu sumu, zamestnanec na najvyššiu možnú mzdu a podnik sám nárok na primeraný zisk, ktorý zodpovedá odmene za riziko a vykonané funkcie. Ktokoľvek zanedbáva niektorú z týchto troch vecí, píli pod sebou konár.

domy
Foto: Priscilla Du Preez, Unsplash

12.  Buďte poctiví a solídni

Vedecké metódy nie sú náhradou za poctivosť a solídnosť. Aj keď solídnosť samotná nestačí, je podkladom pre všetko ostatné.

 

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Lifetech: Čo je nové