3 roky na bicykli: Najkrajšie výhľady z cesty okolo sveta

Ak je niečo, kvôli čomu sa oplatí drieť v náročných stúpaniach, tak sú to práve tieto momenty.

Úzka rozbitá asfaltová cesta vedie pri pobreží. Občas odbočí do džungle. Kopce sú náročné a je extrémne vlhko. Od rána našliapaných už vyše 100 kilometrov. Stúpania dávajú zabrať a treba oddychovať v zjazdoch, dávať pozor na jamy. Premávka takmer nie je, ale občas vyletí kamión rovno zo zákruty. A zrazu, spoza ďalšej nekonečnej zákruty v horských serpentínach, sa vynoria strmé úpätia najvyšších hôr v Peru zaliate ranným slnkom.

Toto je len jedna z mnohých spomienok Karola Voltemára na momenty, keď si uvedomí, prečo sa vybral na takmer 60 000 kilometrov dlhú cestu okolo sveta na bicykli – World Bike Travel. O ceste, ktorá ešte zďaleka nie je na konci a pokračuje v Afrike a Európe, sa môžete viac dočítať v tomto článku.

Pozrite si tie najkrajšie výhľady, ktoré sa cestovateľovi Karlovi Voltemárovi  naskytli ako odmena za poctivo odkrútené kilometre na bicykli.

1. Anapurna Himaláje, základný tábor s výhľadom na údolie

2. Dračie hory v Číne počas východu slnka

3. Nekonečné serpentíny v čínskom stredozemí

4. Provincia Guangxi, Čína

5. Na dlhej ceste cez Vietnam

6. Západ slnka v horách, Peru

7. Strmý zjazd z 3600 m.n.m. späť do doliny, Peru

8. Nekonečné stúpania a serpentíny, Peru

9. Odbočka pri zjazde zo horského sedla vo výške 4 000 m.n.m, Peru

10. Dramatický kaňon pri jazde cez ľudoprázdne hory, Peru

11. Kordiléry a horské pleso vo výške 4 400 m.n.m

12. Západ slnka na pláži na okraji “nekonečnej” džungle, Sumatra

13. Daždivý trek pod Anapurnou, Himaláje

14. Stúpanie na bicykli Trail Ridge v Rocky Mountains a výhľad do doliny, Colorado

15. Výhľad na vrcholky hôr v Glacier National Park, Nový Zéland

16. Provincia Yunnan a výhľad z cesty do údolia, Čína

17. Staré pyramídy civilizácie Zapotec, Mexiko

18. Provincia Sichuan a hmlisté dni v horách, Čína

19. Kláštor v horách, Čína

20. Dvanásť apoštolov, Austrália

Viac fotografii z Karolovej cesty okolo sveta na bicykli nájdete na stránke projektu.

Karol Voltemár je cestovateľ a podnikateľ na ceste okolo sveta. Absolvuje ju na bicykli a bude na ceste viac ako tri roky. Cieľom cesty je spoznať svet a inšpirovať ľudí k originálnym nápadom a ich realizácii. Podniká v oblasti online marketingu a ecommerce. Rád fotí, cestuje, bicykluje, pracuje a užíva si život.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac