Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Kovový smartfón nemusí byť drahý. Xiaomi Redmi 3S je toho dôkazom

Mobilné telefóny sú masovo rozšírené už pomaly 20 rokov. Menil sa ich vzhľad, pribúdali funkcie, zdokonaľoval sa hardvér. Čo sa však veľmi nemenilo, bolo použitie materiálov.

Mobilné telefóny sú masovo rozšírené už pomaly 20 rokov. Menil sa ich vzhľad, pribúdali funkcie, zdokonaľoval sa hardvér. Čo sa však veľmi nemenilo, bolo použitie materiálov. Plast bol takmer všade. Kovové prevedenie telefónu bolo luxusom, za ktorý si bolo treba priplatiť. Punc exkluzivity pretrvával aj vďaka tomu, že z kovu boli iba tie najvyššie a najdrahšie rady telefónov.

Kov má však akési zvláštne, čisto subjektívne čaro, na ktoré niektorí nedajú dopustiť. Tu je niekoľko dôvodov, prečo si myslíme, že je to tak:

Dizajn

Ani ten najprémiovejší telefón nebude v plaste vyzerať tak dobre, ako s kovovým telom. Kov necháva dizajn vyniknúť, zároveň zariadeniu dodáva akúsi nedefinovateľnú “schopnosť” padnúť do ruky.

Obrázok: Xiaomi Redmi 3S

Škrabance

Nevyzerajú dobre na žiadnom povrchu. Na kove síce zabolia, no stále až tak neuberajú na kráse, ako zanesené škrabance v plaste a poodlupovaný povrch. Aj keď, koľko ľudí, toľko chutí.

Odolnosť

Kov síce pridáva na váhe, zároveň však oveľa lepšie chráni vnútorné časti telefónu pri pádoch.

Distribúcia tepla

Kov sa síce rýchlejšie ohreje, no zároveň lepšie odvádza teplo procesora do okolitého prostredia, čo má pozitívny vplyv na výkon.

V súčasnosti už ale nemusíte za kovový telefón utratiť celú výplatu. Výkonné zariadenie s v takomto prevedení sa dá nájsť už aj v cenovej hladine 200 €. Jedným z nich je aj Xiaomi RedMi 3S.

Obrázok: Xiaomi Redmi 3S

5-palcový smartfón s kovovým telom, čo váži len 144 gramov. HD rozlíšenie displeja a kvalitný IPS displej pri tejto cenovej bombe postačí aj náročnému užívateľovi.

Vysoká výdrž batérie až 4100 mAh znamená, že pri bežnom používaní ho nemusíte nabíjať zhruba 3 dni. Osem jadrový procesor a 3 GB RAM umožňujú plynulý chod softvéru. K tomu  pridajte 13-megapixelový zadný fotoaparát. A stále sme pri cenovke 200 €.

Tento smartfón si môžete zakúpiť výhodnejšie aj u operátora O2 len za doplatok 2 € s programom O2 Paušál.

 

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Milan Morávek: Digitálnym bonusom si stále môžete znižovať výšku faktúr. Po novom je však jeho hodnota polovičná

Vďaka Digitálnemu bonusu mohli zákazníci O2 ušetriť desiatky eur. Komerčný riaditeľ Milan Morávek vysvetľuje, prečo sa rozhodli Digitálny bonus upraviť.

Spoločnosť O2 ohlásila začiatkom januára zníženie hodnoty Digitálneho bonusu z dvoch na jedno euro. Využívať ho môžu zákazníci, ktorí majú aktivovanú digitálnu formu faktúry, uhrádzajú ju digitálne z pohodlia domova a zároveň majú aktivovaný digitálny box v appke Moje O2.

Nainštalujte si aplikáciu Moje O2 a získajte exkluzívne akcie a zľavy.

Úprava výšky Digitálneho bonusu sa prejaví postupne a prví zákazníci ju zaznamenajú na faktúrach už koncom marca. Komerčný riaditeľ O2 Milan Morávek v rozhovore vysvetľuje, čo viedlo k úprave Digitálneho bonusu a čo to znamená pre zákazníka. 

O2 vo februári zníži hodnotu Digitálneho bonusu, znamená to zdražovanie služieb v O2?

V prvom rade by som sa chcel poďakovať všetkým zákazníkom, ktorí Digitálny bonus využívajú, pretože nám pomáhajú šetriť životné prostredie a takisto nemalú časť nákladov spojenú s papierovaním a administratívou. Odmenou za ich digitálne správanie bol práve Digitálny bonus, ktorým boli od leta 2020 zvýhodnení oproti zákazníkom, ktorí sa nesprávali digitálne. 

Do tohto dňa sa im tak podarilo ušetriť na faktúrach často desiatky eur. Technicky preto nejde o zdražovanie, pretože hodnota našich produktov a služieb ostáva aj naďalej na rovnakej úrovni ako vlani, ale je pravda, že práve týchto zákazníkov sa zníženie dotkne v podobe navýšenia ich faktúr. Aj naďalej sú však v porovnaní s cenníkovými cenami zvýhodnení v podobe jednoeurového Digitálneho bonusu.

Prečo ste sa rozhodli pristúpiť k takémuto kroku?

Odpoveď nájdeme v ekonomike Slovenska. Ceny tovarov a služieb kontinuálne rastú, pričom najdramatickejšie sa vyvíjajú ceny elektriny, ktorá je pre fungovanie našich sietí najdôležitejšia. Zvyšovanie cien nekopíruje úsporu nákladov, ktorú nám zákazníci pomáhali vytvárať svojím digitálnym správaním. 

Keďže sme nechceli ísť v rovnakom tempe ako iné podnikateľské subjekty a ceny našich služieb plošne zdražovať, rozhodli sme sa zamerať sa na zľavy, ktorými si zákazníci znižujú cenníkové ceny produktov. Logickým a najflexibilnejším riešením je teda zníženie hodnoty Digitálneho bonusu. 

Aj naďalej však chceme zákazníkov motivovať správať sa digitálne, a preto myšlienku Digitálneho bonusu neopúšťame úplne, len znižujeme jeho hodnotu. Je to fér voči nim ako zákazníkom a rovnako aj nám ako poskytovateľovi telekomunikačných služieb. Zníženie hodnoty bonusu nám totiž rozviaže ruky pri vytvorení zdravého prostredia na investície, ktoré smerujú okrem iných oblastí aj do výmeny sietí. To pozitívne ovplyvní nielen zachovanie súčasnej kvalitatívnej úrovne poskytovania našich služieb, ale aj evolúciu sieťovej infraštruktúry, ktorá tak bude reflektovať budúce trendy.

Plánujete v tomto roku aj nejaké pozitívne zmeny, ktoré zákazníkov potešia viac?

Určite áno, naše produkty nie sú nemenné a zastavené v čase a to je aj základný princíp, ktorým sa ako operátor riadime. Zoberte si napríklad vývoj produktu Zlatý O2 paušál za posledných 10 rokov. Kým jeho cenníková cena za tie roky vzrástla len nepatrne z 30 na 32 eur, jeho hodnota neporovnateľne narástla. 

Kým pred desiatimi rokmi mali zákazníci s paušálom k dispozícii neobmedzené odosielanie SMS správ, 300 minút volaní do všetkých sietí a žiaden predplatený objem dát, ktoré boli navyše dostupné len v 2G sieti, dnešný Zlatý O2 SMART paušál už obsahuje nekonečné volania, SMS aj 10 GB dát v rýchlej 4G LTE alebo 5G sieti. Navyše je v ňom zahrnuté aj predplatné na aplikáciu s prémiovým obsahom, ako napríklad HBO GO, Voyo či Tidal, a zároveň ďalšie gigabajty dát v plnej rýchlosti pre zákazníkom zvolené aplikácie. Jeho hodnota tak za desať rokov stúpla niekoľkonásobne.

Môžeme teda potvrdiť, že aj na rok 2022 máme veľké plány a pozitívnych zmien sa dočkajú všetci naši zákazníci. Viac však prezrádzať nemôžem, môžem len povedať, že sa je na čo tešiť a prečo nám zachovať priazeň aj naďalej.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.