Mám 30 a hypotéku, ale spím pokojne. Chcete vedieť, ako na to?

Užívať si život s hypotékou na krku znie ako mýtus, môže to však byť úplne reálne. Ak máte pred tridsiatkou a strach v očiach z toho, že kvôli úveru prídete o svoje pohodlie, nemusíte zúfať.

Mám takmer 30, doteraz bol život fajn, kino, lyžovačky, občas žúrka a trochu cestovania. Práca v pohode, kariéra nakopnutá, ale zasa sa nepotrhám. Viac ako čítať seriózne rady v novinách ma baví spoznávať partnerov v kaviarni či na párty. V podstate celkom slušný život! Až do momentu, kým do môjho života nevstúpila ona – HYPOTÉKA

Teraz by malo prísť niekoľko riadkov o tom, že riešenie bývania sa v súčasnosti bez dlhodobých pôžičiek nezaobíde, alebo že úvery sú všade naokolo dostupné. VÚB napríklad poskytuje úvery na bývanie bez vstupného poplatku a s perfektným ročným úrokom už od 1, 29% na päť rokov.

Tiež by mohlo prísť zopár rodičovských výstrah – že život s hypotékou je záťaž, čo ak mi vypadne príjem, pretože ochoriem, zmením prácu… Čo ak nebudem mať na mesačnú splátku?

Uf… Mám 30 a otázky typu „čo ak“ si kladiem len výnimočne… Napríklad, čo ak zaplatím výlet do Paríža, budem vedieť ísť ešte do Álp? Všetci však na otázky “čo ak”  očakávajú iné odpovede.

Neviem, ako im povedať, že nevyhnutnosť „zodpovedného budovania finančnej rezervy“ si dobre uvedomujem aj bez rodičovského či bankárskeho mudrovania. Akurát mi nikto nepovie ako to urobiť bez dopadov na môj súčasný spôsob života.

 Sporiaci účet rýchlo a bez poplatkov

Našťastie mám dobrú banku. VÚB našla za mňa spôsob, ako vniesť zodpovednosť do života celkom bezbolestne – SPORIACI ÚČET K HYPOTÉKE. Jeho zriadenie trvalo len pár sekúnd cez internet banking a neplatím zaň žiaden poplatok.

Popri sporiacom účte na moje Nové auto 2020 a vysnívanú Južnú Ameriku 2019 je to ďalší z piatich možných sporiacich účtov k môjmu bežnému účtu v banke.

Tento podúčet so špeciálnym názvom má však viac výhod – napríklad okrem základnej aj bonusovú úrokovú sadzbu. Spolu sa tak vložené peniaze zhodnocujú až o 0,6 % za rok. Bonusový úrok sa pripisuje mesačne vždy nasledujúci mesiac.

 Nasporené peniaze mám neustále k dispozícii

Vkladať stačí už od 10 EUR mesačne, čo zásadnejšie môj spôsob života nemení Je to nepostrehnuteľný odliv peňazí z bežného účtu či peňaženky.. Chce to len trochu disciplíny – včas a riadne platiť splátku hypotéky, mesačne vkladať zvolenú sumu a nevyberať peniaze, ktoré na SPORIACOM ÚČTE K HYPOTÉKE ležia.

A keby sa predsa len tie horšie scenáre naplnili? Peniaze mám jednoducho a rýchlo k dispozícii a môžem ich hneď využiť na krytie akýchkoľvek nečakaných výdavkov. O bonusový úrok prídem len na mesiac a v nasledujúcom období roka mám bonusový úrok späť.

PS: Ďakujem Ti VÚB za SPORIACI ÚČET K HYPOTÉKE. Okrem toho, že sa môžem mame pochváliť svojím už SKUTOČNE ZODPOVEDNÝM SPRÁVANÍM mám aj pokojnejší spánok. NAOZAJ!

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Samo Trnka bloguje: 8 rád na rozohnanie lemravosti

Dostane sa Samo do formy za 100 dní? Prečítajte si 2. pokračovanie nášho seriálu Fit za 100 dní, ktorý prináša kopec inšpirácií, potu, zábavy aj nádielku O2 Extra výhod.

Samo Trnka prijal výzvu O2 a pustil sa na cestu za zdravším ja. Spolu s Extra výhodami, ktoré modrý operátor ponúka všetkým svojim zákazníkom, chce schudnúť rovných 10 kg za 100 dní.

Chcete sa dostať do formy? Začnite cvičiť so Samom Trnkom a s O2 Extra výhodami.

O tom, ako sa mu na jeho ceste darí, vám pravidelne informuje prostredníctvom blogu u nás na Sóde. Kým v prvej časti Samo detailne opísal, ako celé chudnutie začalo, tentoraz si pripravil rady, ktoré môžu aj vám pomôcť prekonať lenivosť a pustiť sa do cvičenia.

„To, čo pomohlo mne, je týchto pár zistení:

1. Šport nie je drahý

Šport som vždy považoval za špás, na ktorý treba ponakupovať veľa drahých vecí, aby sa dal robiť. Mýlil som sa.

Do fitka som musel kupovať len voľné trenírky. Tričko a tenisky som už mal. To stačilo.

Do plavárne som potreboval gumené šľapky, plavecké plavky a okuliare. Stále nič, čo by ma stálo viac ako jedna nádrž paliva do auta.

No a na ráznu polhodinovú špacírku mi stačilo len dvihnúť sa a ísť.

2. Začínať nie je trápne

Na žiadnom z miest, kam som začal chodiť cvičiť, som sa nestretol s tým, že by ma niekto ponižoval za to, že som nováčik. Naopak, keď som chodil pravidelne, ľudia sa začali zdraviť a chváliť pokroky.

A čím tučnejší človek do fitka príde, tým viac mu všetci držia palce. Mnohí na jeho mieste boli kedysi tiež a vedia, aké to je.

Chcete začať cvičiť, no neviete kde? Využite jedinečnú Extra výhodu od O2 a získajte zľavu na členstvo vo fitnescentrách FIT UP!.   

3. Niet výhovoriek

Začať s tým, že budem cvičiť, keď budem mať čas, je cesta k tomu, že po čase nebudete cvičiť vôbec. Mať čas je vec priorít. Svoj program skúste plánovať podľa športu, nie šport podľa programu.

Lebo ako by povedal kapitán Elánius z Mestskej hliadky: Ak raz odložíte cvičenie kvôli dobrému dôvodu, onedlho ho odložíte kvôli zlému.

4. S trénerom to ide oveľa lepšie

Jednak vám pomáha cvičiť tak, aby ste si neublížili a jednak vie odhadnúť, koľko ešte znesiete, a kedy len vzdycháte od lenivosti.

Navyše, ak sa s trénerom dohodnete na termíne, je to silnejší záväzok, ako keď to sľúbite len sám sebe. Bude vás skrátka hanba fackovať do sebadisciplíny.

5. Výdaj sa preceňuje, príjem sa podceňuje

Na to, aby človek chudol, vraj pomáha jednoduchá poučka: Výdaj musí byť vyšší ako príjem. Mne sa to nechcelo rátať, tak som si spravil jednoduchšiu poučku: To, že cvičíš, neznamená, že môžeš viac jesť.

Podľa mňa je najväčší omyl odmeňovať sa po cvičení jedlom. Čo si pes? Odmenou po cvičení je predsa dobrý pocit po cvičení.

6. Cvičiť dvakrát do týždňa je len udržiavačka

Zaveste si to na nástenku alebo si to vytetujte na predlaktie pod citát od Coelha. Možno sa vám tak budú lepšie zažehnávať výhovorky.

7. Dá sa to aj prehnať

Lenivci ako ja sú vo výhode. My nikdy nejdeme na pokraj svojich možností. Ktovie, kde by sme ich našli a potom by sme ich museli navštevovať furt.

To je síce pomalšia cesta, ale oveľa bezpečnejšia.

Snaživci sú na tom horšie. Kto nemá prax v chodení na hranu možností, ľahko to preženie a zraní sa. Po liečení potom začína od nuly.

8. To nie je vylihovanie, to je regenerácia

Spánok je veľmi nepraktické využitie dňa – nerobíte nič, len odfukujete a robota stojí. Ale kým sme ešte stále poskladaní z čvachtavých orgánov a nie z umelej hmoty, naše telo potrebuje 7 – 8 hodín na aktualizáciu a reštart.

Okrem toho má spánok jednu nespornú výhodu: kto spí, nevyžiera v noci chladničku.

Tak, a teraz poťte do toho!“

Samo Trnka

Aj vy hľadáte miesto, kde si môžete zacvičiť bez toho, aby na vás niekto pozeral pomedzi prsty? O2 má pre vás v rámci svojich Extra výhod skvelú zľavu do fintescentier FIT UP!. Zacvičte si v špičkovo vybavenom gyme sami alebo podobne ako Samo oslovte profi trénera.


6 telefónov na rýchle surfovanie, ktoré nezaťažia vašu peňaženku

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové