Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Mám 30 a hypotéku, ale spím pokojne. Chcete vedieť, ako na to?

Užívať si život s hypotékou na krku znie ako mýtus, môže to však byť úplne reálne. Ak máte pred tridsiatkou a strach v očiach z toho, že kvôli úveru prídete o svoje pohodlie, nemusíte zúfať.

Mám takmer 30, doteraz bol život fajn, kino, lyžovačky, občas žúrka a trochu cestovania. Práca v pohode, kariéra nakopnutá, ale zasa sa nepotrhám. Viac ako čítať seriózne rady v novinách ma baví spoznávať partnerov v kaviarni či na párty. V podstate celkom slušný život! Až do momentu, kým do môjho života nevstúpila ona – HYPOTÉKA

Teraz by malo prísť niekoľko riadkov o tom, že riešenie bývania sa v súčasnosti bez dlhodobých pôžičiek nezaobíde, alebo že úvery sú všade naokolo dostupné. VÚB napríklad poskytuje úvery na bývanie bez vstupného poplatku a s perfektným ročným úrokom už od 1, 29% na päť rokov.

Tiež by mohlo prísť zopár rodičovských výstrah – že život s hypotékou je záťaž, čo ak mi vypadne príjem, pretože ochoriem, zmením prácu… Čo ak nebudem mať na mesačnú splátku?

Uf… Mám 30 a otázky typu „čo ak“ si kladiem len výnimočne… Napríklad, čo ak zaplatím výlet do Paríža, budem vedieť ísť ešte do Álp? Všetci však na otázky “čo ak”  očakávajú iné odpovede.

Neviem, ako im povedať, že nevyhnutnosť „zodpovedného budovania finančnej rezervy“ si dobre uvedomujem aj bez rodičovského či bankárskeho mudrovania. Akurát mi nikto nepovie ako to urobiť bez dopadov na môj súčasný spôsob života.

 Sporiaci účet rýchlo a bez poplatkov

Našťastie mám dobrú banku. VÚB našla za mňa spôsob, ako vniesť zodpovednosť do života celkom bezbolestne – SPORIACI ÚČET K HYPOTÉKE. Jeho zriadenie trvalo len pár sekúnd cez internet banking a neplatím zaň žiaden poplatok.

Popri sporiacom účte na moje Nové auto 2020 a vysnívanú Južnú Ameriku 2019 je to ďalší z piatich možných sporiacich účtov k môjmu bežnému účtu v banke.

Tento podúčet so špeciálnym názvom má však viac výhod – napríklad okrem základnej aj bonusovú úrokovú sadzbu. Spolu sa tak vložené peniaze zhodnocujú až o 0,6 % za rok. Bonusový úrok sa pripisuje mesačne vždy nasledujúci mesiac.

 Nasporené peniaze mám neustále k dispozícii

Vkladať stačí už od 10 EUR mesačne, čo zásadnejšie môj spôsob života nemení Je to nepostrehnuteľný odliv peňazí z bežného účtu či peňaženky.. Chce to len trochu disciplíny – včas a riadne platiť splátku hypotéky, mesačne vkladať zvolenú sumu a nevyberať peniaze, ktoré na SPORIACOM ÚČTE K HYPOTÉKE ležia.

A keby sa predsa len tie horšie scenáre naplnili? Peniaze mám jednoducho a rýchlo k dispozícii a môžem ich hneď využiť na krytie akýchkoľvek nečakaných výdavkov. O bonusový úrok prídem len na mesiac a v nasledujúcom období roka mám bonusový úrok späť.

PS: Ďakujem Ti VÚB za SPORIACI ÚČET K HYPOTÉKE. Okrem toho, že sa môžem mame pochváliť svojím už SKUTOČNE ZODPOVEDNÝM SPRÁVANÍM mám aj pokojnejší spánok. NAOZAJ!

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Milan Morávek: Digitálnym bonusom si stále môžete znižovať výšku faktúr. Po novom je však jeho hodnota polovičná

Vďaka Digitálnemu bonusu mohli zákazníci O2 ušetriť desiatky eur. Komerčný riaditeľ Milan Morávek vysvetľuje, prečo sa rozhodli Digitálny bonus upraviť.

Spoločnosť O2 ohlásila začiatkom januára zníženie hodnoty Digitálneho bonusu z dvoch na jedno euro. Využívať ho môžu zákazníci, ktorí majú aktivovanú digitálnu formu faktúry, uhrádzajú ju digitálne z pohodlia domova a zároveň majú aktivovaný digitálny box v appke Moje O2.

Nainštalujte si aplikáciu Moje O2 a získajte exkluzívne akcie a zľavy.

Úprava výšky Digitálneho bonusu sa prejaví postupne a prví zákazníci ju zaznamenajú na faktúrach už koncom marca. Komerčný riaditeľ O2 Milan Morávek v rozhovore vysvetľuje, čo viedlo k úprave Digitálneho bonusu a čo to znamená pre zákazníka. 

O2 vo februári zníži hodnotu Digitálneho bonusu, znamená to zdražovanie služieb v O2?

V prvom rade by som sa chcel poďakovať všetkým zákazníkom, ktorí Digitálny bonus využívajú, pretože nám pomáhajú šetriť životné prostredie a takisto nemalú časť nákladov spojenú s papierovaním a administratívou. Odmenou za ich digitálne správanie bol práve Digitálny bonus, ktorým boli od leta 2020 zvýhodnení oproti zákazníkom, ktorí sa nesprávali digitálne. 

Do tohto dňa sa im tak podarilo ušetriť na faktúrach často desiatky eur. Technicky preto nejde o zdražovanie, pretože hodnota našich produktov a služieb ostáva aj naďalej na rovnakej úrovni ako vlani, ale je pravda, že práve týchto zákazníkov sa zníženie dotkne v podobe navýšenia ich faktúr. Aj naďalej sú však v porovnaní s cenníkovými cenami zvýhodnení v podobe jednoeurového Digitálneho bonusu.

Prečo ste sa rozhodli pristúpiť k takémuto kroku?

Odpoveď nájdeme v ekonomike Slovenska. Ceny tovarov a služieb kontinuálne rastú, pričom najdramatickejšie sa vyvíjajú ceny elektriny, ktorá je pre fungovanie našich sietí najdôležitejšia. Zvyšovanie cien nekopíruje úsporu nákladov, ktorú nám zákazníci pomáhali vytvárať svojím digitálnym správaním. 

Keďže sme nechceli ísť v rovnakom tempe ako iné podnikateľské subjekty a ceny našich služieb plošne zdražovať, rozhodli sme sa zamerať sa na zľavy, ktorými si zákazníci znižujú cenníkové ceny produktov. Logickým a najflexibilnejším riešením je teda zníženie hodnoty Digitálneho bonusu. 

Aj naďalej však chceme zákazníkov motivovať správať sa digitálne, a preto myšlienku Digitálneho bonusu neopúšťame úplne, len znižujeme jeho hodnotu. Je to fér voči nim ako zákazníkom a rovnako aj nám ako poskytovateľovi telekomunikačných služieb. Zníženie hodnoty bonusu nám totiž rozviaže ruky pri vytvorení zdravého prostredia na investície, ktoré smerujú okrem iných oblastí aj do výmeny sietí. To pozitívne ovplyvní nielen zachovanie súčasnej kvalitatívnej úrovne poskytovania našich služieb, ale aj evolúciu sieťovej infraštruktúry, ktorá tak bude reflektovať budúce trendy.

Plánujete v tomto roku aj nejaké pozitívne zmeny, ktoré zákazníkov potešia viac?

Určite áno, naše produkty nie sú nemenné a zastavené v čase a to je aj základný princíp, ktorým sa ako operátor riadime. Zoberte si napríklad vývoj produktu Zlatý O2 paušál za posledných 10 rokov. Kým jeho cenníková cena za tie roky vzrástla len nepatrne z 30 na 32 eur, jeho hodnota neporovnateľne narástla. 

Kým pred desiatimi rokmi mali zákazníci s paušálom k dispozícii neobmedzené odosielanie SMS správ, 300 minút volaní do všetkých sietí a žiaden predplatený objem dát, ktoré boli navyše dostupné len v 2G sieti, dnešný Zlatý O2 SMART paušál už obsahuje nekonečné volania, SMS aj 10 GB dát v rýchlej 4G LTE alebo 5G sieti. Navyše je v ňom zahrnuté aj predplatné na aplikáciu s prémiovým obsahom, ako napríklad HBO GO, Voyo či Tidal, a zároveň ďalšie gigabajty dát v plnej rýchlosti pre zákazníkom zvolené aplikácie. Jeho hodnota tak za desať rokov stúpla niekoľkonásobne.

Môžeme teda potvrdiť, že aj na rok 2022 máme veľké plány a pozitívnych zmien sa dočkajú všetci naši zákazníci. Viac však prezrádzať nemôžem, môžem len povedať, že sa je na čo tešiť a prečo nám zachovať priazeň aj naďalej.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.