Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Vďaka tomuto jedinému triku ušetríte 1 378 eur za rok

Aj šetrenie v malom dokáže mať pozoruhodné výsledky.

Možno už máte v hlave konkrétnu vec, na ktorú by ste túto sumu ihneď použili. Alebo by ste chceli mať rezervu pre prípad nepredvídateľnej udalosti a tých skoro 1 400 eur by na istý čas dokázalo pokryť vaše životné náklady.

Nech už uvažujete akokoľvek, my vám ukážeme, ako sa dá za rok bez väčšej námahy našetriť 1378 eur, nech je váš príjem akýkoľvek.

Pozrite si viac o vynovenej mobilnej aplikácii VÚB, s funkciou denného sporenia

Tajomné číslo

1378 je na pohľad nič nehovoriace číslo. Ide vlastne o súčet našetrených peňazí, ak si každý týždeň odložíte o euro viac ako v tom predchádzajúcom. Prinášame vám teda 52-týždňovú výzvu, ktorej výsledkom nebudú vyrysované kocky na bruchu, ale ušetrené peniaze.

Zvoliť si môžete z dvoch spôsobov: začnete od jedného eura týždenne a postupne budete čiastku navyšovať alebo si odložíte 52 eur a odkladanú sumu budete týždenne o euro znižovať. Aby sme vám ukázali, že ušetriť týždenne zopár eur nepredstavuje až taký problém, ponúkame vám zopár tipov, ako na to, spolu s mobilnou appkou VÚB.

Vytýčte si cieľ

Hneď ako vám na účet príde výplata, uhraďte všetky povinné platby – účty, faktúry, poistenia, úvery, atď. Následne by ste sa mali rozhodnúť, ktorým spôsobom budete šetriť. Či si to najťažšie necháte na koniec, alebo začnete zostra a postupne budete tlak na „úsporný režim“ znižovať.

Ak ste si istí, že na konci mesiaca vám 52 eur nebude chýbať, začnite touto čiastkou. Pokiaľ máte v pláne naučiť sa efektívne šetriť, rozhodnite sa pre štart s jediným eurom.

Zbytočné maličkosti

Drobné sumy peňazí sa dajú ušetriť už len tým, že svoje peniaze nebudete míňať na úplne zbytočné veci. Kávičky či posedenia v podnikoch môžete obmedziť, rovnako ako nákupy zákuskov a iných sladkostí. Tiež sa nemusíte za každých okolností presúvať všade taxíkom.

Každý z nás žije inak, takže určite nájdete množstvo ďalších spôsobov ako svoje zbytočné výdavky aspoň čiastočne obmedziť. Malé sumy ušetríte takmer bez námahy a rýchlo si pri nich uvedomíte, koľko peňazí na takéto nepodstatné maličkosti týždenne rozhádžete.

Cappuccino

Správna investícia = vyššia úspora

Ak chcete ušetriť väčšie čiastky, povedzme nad 10 eur, zamerajte sa na rozloženie svojich výdavkov. Jazdíte autom na dlhé trasy? Skúste jazdiť pomalšie. Ísť po diaľnici 140 km/h je síce pekné, no časovo nezískate až tak veľa času, pričom spotrebu budete mať zbytočne vysokú. Pri nižšej priemernej rýchlosti dokážete ušetriť na palive až 1 euro na 100 km.

Naučte sa tiež vo väčšej miere využívať nákupy na internete. Tovar býva v e-shopoch lacnejší a ponuku si môžete na viacerých stránkach jednoducho porovnať. Ak nepozeráte televízor, ale skôr sledujete seriály cez rôzne streamovacie služby, zrušte si káblovku – väčšina ľudí ju platí úplne zbytočne.

Kupovať si denne noviny, časopisy alebo TV program nemá opodstatnenie – väčšinu informácií máte na internete zdarma. Navyše, ak si kúpite online predplatné novinových denníkov, dokážete oproti tlačeným verziám opäť ušetriť.

Káblová televízia

Princíp väčšej „vstupnej investície“ a následnej úspory platí aj pri električenke. Namiesto kupovania predražených jednorazových lístkov radšej zvoľte 3-mesačný predplatný cestovný lístok a výrazne ušetrite aj na cestovnom. Vyššie spomenuté malé úspory vám môžu pomôcť zaplatiť práve tento typ výdavkov.

Šetrenie je komplexný proces, ktorý od vás bude vyžadovať úpravu životného štýlu a najmä viac premýšľania nad tým, ako svoje peniaze využívate. Okrem toho, že sa naučíte šetriť, vám táto 52-týždňová výzva prinesie aj sladkú odmenu v podobe 1378 ušetrených eur počas jediného roka. A to už za trochu snahy predsa stojí či nie?

 

Začnite sporiť – stiahnite si mobilnú appku VÚB

a) Stiahnite si appku cez tento link (AppStore aj Android)

b) Zadajte váš email a link vám pošleme:

VÚB banka na Slovensku pôsobí od roku 1990, od roku 2001 patrí do skupiny Intesa Sanpaolo. Je u nás druhou najväčšou bankou a zároveň jedinouuniverzálnou bankou s licenciou na poskytovanie plného rozsahu bankových služieb obyvateľstvu, firemným a inštitucionálnym klientom.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Milan Morávek: Digitálnym bonusom si stále môžete znižovať výšku faktúr. Po novom je však jeho hodnota polovičná

Vďaka Digitálnemu bonusu mohli zákazníci O2 ušetriť desiatky eur. Komerčný riaditeľ Milan Morávek vysvetľuje, prečo sa rozhodli Digitálny bonus upraviť.

Spoločnosť O2 ohlásila začiatkom januára zníženie hodnoty Digitálneho bonusu z dvoch na jedno euro. Využívať ho môžu zákazníci, ktorí majú aktivovanú digitálnu formu faktúry, uhrádzajú ju digitálne z pohodlia domova a zároveň majú aktivovaný digitálny box v appke Moje O2.

Nainštalujte si aplikáciu Moje O2 a získajte exkluzívne akcie a zľavy.

Úprava výšky Digitálneho bonusu sa prejaví postupne a prví zákazníci ju zaznamenajú na faktúrach už koncom marca. Komerčný riaditeľ O2 Milan Morávek v rozhovore vysvetľuje, čo viedlo k úprave Digitálneho bonusu a čo to znamená pre zákazníka. 

O2 vo februári zníži hodnotu Digitálneho bonusu, znamená to zdražovanie služieb v O2?

V prvom rade by som sa chcel poďakovať všetkým zákazníkom, ktorí Digitálny bonus využívajú, pretože nám pomáhajú šetriť životné prostredie a takisto nemalú časť nákladov spojenú s papierovaním a administratívou. Odmenou za ich digitálne správanie bol práve Digitálny bonus, ktorým boli od leta 2020 zvýhodnení oproti zákazníkom, ktorí sa nesprávali digitálne. 

Do tohto dňa sa im tak podarilo ušetriť na faktúrach často desiatky eur. Technicky preto nejde o zdražovanie, pretože hodnota našich produktov a služieb ostáva aj naďalej na rovnakej úrovni ako vlani, ale je pravda, že práve týchto zákazníkov sa zníženie dotkne v podobe navýšenia ich faktúr. Aj naďalej sú však v porovnaní s cenníkovými cenami zvýhodnení v podobe jednoeurového Digitálneho bonusu.

Prečo ste sa rozhodli pristúpiť k takémuto kroku?

Odpoveď nájdeme v ekonomike Slovenska. Ceny tovarov a služieb kontinuálne rastú, pričom najdramatickejšie sa vyvíjajú ceny elektriny, ktorá je pre fungovanie našich sietí najdôležitejšia. Zvyšovanie cien nekopíruje úsporu nákladov, ktorú nám zákazníci pomáhali vytvárať svojím digitálnym správaním. 

Keďže sme nechceli ísť v rovnakom tempe ako iné podnikateľské subjekty a ceny našich služieb plošne zdražovať, rozhodli sme sa zamerať sa na zľavy, ktorými si zákazníci znižujú cenníkové ceny produktov. Logickým a najflexibilnejším riešením je teda zníženie hodnoty Digitálneho bonusu. 

Aj naďalej však chceme zákazníkov motivovať správať sa digitálne, a preto myšlienku Digitálneho bonusu neopúšťame úplne, len znižujeme jeho hodnotu. Je to fér voči nim ako zákazníkom a rovnako aj nám ako poskytovateľovi telekomunikačných služieb. Zníženie hodnoty bonusu nám totiž rozviaže ruky pri vytvorení zdravého prostredia na investície, ktoré smerujú okrem iných oblastí aj do výmeny sietí. To pozitívne ovplyvní nielen zachovanie súčasnej kvalitatívnej úrovne poskytovania našich služieb, ale aj evolúciu sieťovej infraštruktúry, ktorá tak bude reflektovať budúce trendy.

Plánujete v tomto roku aj nejaké pozitívne zmeny, ktoré zákazníkov potešia viac?

Určite áno, naše produkty nie sú nemenné a zastavené v čase a to je aj základný princíp, ktorým sa ako operátor riadime. Zoberte si napríklad vývoj produktu Zlatý O2 paušál za posledných 10 rokov. Kým jeho cenníková cena za tie roky vzrástla len nepatrne z 30 na 32 eur, jeho hodnota neporovnateľne narástla. 

Kým pred desiatimi rokmi mali zákazníci s paušálom k dispozícii neobmedzené odosielanie SMS správ, 300 minút volaní do všetkých sietí a žiaden predplatený objem dát, ktoré boli navyše dostupné len v 2G sieti, dnešný Zlatý O2 SMART paušál už obsahuje nekonečné volania, SMS aj 10 GB dát v rýchlej 4G LTE alebo 5G sieti. Navyše je v ňom zahrnuté aj predplatné na aplikáciu s prémiovým obsahom, ako napríklad HBO GO, Voyo či Tidal, a zároveň ďalšie gigabajty dát v plnej rýchlosti pre zákazníkom zvolené aplikácie. Jeho hodnota tak za desať rokov stúpla niekoľkonásobne.

Môžeme teda potvrdiť, že aj na rok 2022 máme veľké plány a pozitívnych zmien sa dočkajú všetci naši zákazníci. Viac však prezrádzať nemôžem, môžem len povedať, že sa je na čo tešiť a prečo nám zachovať priazeň aj naďalej.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.