Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

O2 Cocoon: Závan nostalgie s retro mobilom

V ostatnom čase sa v technologických časopisoch, alebo na weboch o technológiách veľa popísalo o starých zariadeniach. S nápadom prišiel kolega Michal, ktorý sa so mnou stavil, že nevydržím týždeň používať starší telefón.

S nápadom na retro mobil prišiel kolega Michal, ktorý sa so mnou stavil, že nevydržím týždeň používať starší telefón.

Pri hľadaní vhodného „kandidáta“ som pri prehrabávaní skriniek našiel unikát. O2 Cocoon. Niekomu to možno niečo povie, iným nie. V každom prípade je to vzácny kúsok, ktorý dokázal priniesť nový vietor na trh s mobilnými telefónmi pred deviatimi rokmi.

O2 Cocoon predstavilo britské O2 vo svojej ponuke v roku 2007. V časoch, keď LG predstavilo „čokoládu“, Motorola „žiletku“ (Razr pozn.) a svet smartfónov ovládal Symbian. Cocoon (zámotok) to nemal ľahké, najmä svojou cenovkou. V ponuke slovenského O2 bol v ponuke za 18 000 Sk (597€). Za vysokú cenu však priniesol veľa zaujímavostí.

cof

Zoznámte sa… O2 Cocoon

Viem si predstaviť, že pri pohľade na tento telefón sa veľa ľudí pozastavilo. Bol iný. Aj napriek tomu, že bol „véčko“, nezapadal úplne medzi tie vtedajšie „trendy“ véčka, ako sme poznali od Samsungu, či LG. Predával sa len v jednom farebnom, čienobielom prevedení. Pod „zámotkom“ sa však skrývalo viac.

V prednej časti telefónu sa nachádzal 2 Mpix fotoaparát s autofocusom, LED blesk, skrytý, sekundárny LED displej. Unikátne na tú dobu. LED displej zobrazoval okrem notifikácií o budíku, správach, zmeškaných hovoroch a batérii aj čas, meno volajúceho a text SMS správy po jej prijatí. Na stranách boli rovnako umiestnené stereoreproduktory, čo bolo na danú dobu nevídane.

Po otvorení zariadenia ste našli klasické tlačidlá pre vytáčanie, menu, príjem či odmietnutie hovoru, ktoré boli situované pod 2,28 palcovým TFT displejom, ktorý zobrazoval 256 tisíc farieb. Nakoľko išlo o 3G telefón, nad displejom bola umiestnená VGA kamera pre videohovory. Prekvapivo s prednou kamerou ste si však selfie nespravili. Tento fenomén totiž dorazil až za pár rokov od predstavenia Cocoonu.

Cocoon sa veľmi dobre drží v ruke. Aj po toľkých rokoch nestratil svoje čaro. Príjem hovoru otvorením krytu je pre mňa stále štýlový. Priam som si užíval pohľady známych, keď som túto „vykopávku“ predviedol.

Ako som prehral stávku

Stávka spočívala v tom, že nevydržím týždeň používať zariadenie spred deviatich rokov. Michal mal pravdu, ale aj napriek prehre, tri dni, ktoré som ho mal, boli osviežujúce. Po výmene SIM zavládol pokoj. Žiadne notifikácie zo sociálnych sietí, žiadne emaily, Messenger či Instagram.

Spočiatku nepríjemný pocit, no rýchlo som si naň zvykol. Pamätáte si tie bolestivé štyri stlačenia „sedmičky“ aby ste napísali písmenko „S“? Ja som si to pripomenul. Aj napriek tomu, ze ide o 3G zariadenie s možnosťou prihlásenia sa do emailovej schránky, som ani po hodine nedocielil, aby som sa na email prihlásil. Asi osud. Po troch dňoch telefónu zostávala štvrtina z batérie a ja som si povedal, že nostalgie stačilo.

Dnes, v ére smartfónov pomaly zabúdame, aký pokrok mobilné telefóny dosiahli. „Hej, ale baterka vydrží len deň!“. Tento najčastejší argument s výdržou batérie však neospravedlní absenciu, dnes už základných, funkcií ako je konektivita na internet, WiFi, GPS, smart doplnky ako hodinky a podobne.

Za O2 Cocoon ste museli zaplatit takmer 600€, dnes vám stačí menej ako tretina tejto cenovky a máte kvalitné zariadenie, ktoré vám poskytne širokú škálu funkcií. Nehovoriac o tom, že v Mobilmarkete od O2 sú telefóny ešte lacnejšie. Cocoon je späť v skrinke, teda hurá na ten Nougat… 😉

 

Sme špecialisti v oblasti mobilných technológií. Naši O2 Guru ochotne všetkým – našim zákazníkom aj zákazníkom iných operátorov – bezplatne poradia v O2 Predajniach, na Zákazníckej linke 949 alebo cez online chat.

Páčil sa vám článok?
12345
(Zatiaľ žiadne hodnotenia)
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Nové tváre O2 Luddo a Moya spoznávajú svet ľudí

Po dvoch rokoch zmenilo O2 maskotov značky. Namiesto uškatca Tóna a morského prostredia značku reprezentujú dvaja roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružstvo do sveta ľudí.

Keď sa v roku 2017 prvýkrát objavil na obrazovkách uškatec Tóno, bol symbolom vývoja O2 na dospelého operátora, ktorý ponúka more možností všetkým svojim zákazníkom. Aj keď je Tóno stále medzi ľudmi obľúbený, nové smerovanie O2 si opäť vyžiadalo zmenu. A nových maskotov. Zoznámte sa s Luddom a Moyou.

Luddo a Moya: Ľudia časom prestanú využívať dolné končatiny a naučia sa levitovať. Spoznajte nové tváre O2

Rozdielni roboti

Luddo a Moya sú roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružné spoznávanie sveta ľudí. Ako to už pri výpravách býva, hlavní hrdinovia sú veľmi rozdielni.

„Pri tvorbe nového konceptu sme potrebovali ukázať, že prinášame technologické inovácie, no zároveň si udržať ľudskú komunikáciu značky O2. Nechceli sme ukazovať šťastnú rodinku, ktorá sa teší z technologických hračiek, tak sme na to išli z opačnej strany a ukázali ľudské vlastnosti a emócie na niečom veľmi technickom,“ opisuje vznik robotov Juraj Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry Oliver, ktorá komunikačný koncept vymyslela.

Na žltom a troška omlátenom robotovi Luddovi vidno, že počas svojej existencie už čo-to zažil, no práve vďaka skúsenostiam dokáže byť empatický a prejavovať emócie od melanchólie až po nikdy neutíchajúci optimizmus.

Meno Luddo vzniklo kombináciou ľubozvučného slovenského mena Ľudovít a pomenovania hnutia luddistov, ktorí bojovali proti strojom a modernizácii, ako symbol toho, že človek je stále dôležitý.

Elegantná hi-tech Moya je jeho úplným protikladom. Ku všetkým impulzom z okolitého sveta pristupuje pragmaticky a analyzuje všetky možné premenné, aby vždy podala 100 % výkon.

Jemný náznak ľudskosti cítiť jedine v jej sarkastických poznámkach. Meno Moya pochádza z aplikácie Moje O2 a predstavuje jej ďalší vývojový stupeň. Oslovením „Moja“ zároveň mätie Ludda, ktorý často nevie, ako sa k ich vzťahu postaviť.

Dvaja roboti a segedín

Roboti Moya a Luddo na prvý pohľad vyzerajú mimozemsky, no obaja pochádzajú zo Zeme. Stvorili ich v prísne tajnom laboratóriu O2 na blizžšie neurčenom mieste na Záhorí. Nikto nevie, prečo sa práve títo dvaja roboti vydali na spoločnú misiu.

V kuloároch ale koluje legenda, že oboch náhle a neplánovane aktivoval elektrický výboj z vyskratovanej mikrovlnky, keď si jeden zo zamestnancov zohrieval segedín.

„Napriek zásadným vizuálnym aj charakterovým odlišnostiam by jeden pre druhého aj život položili. Aj keď je vlastne ťažké posúdiť, či sa existencia sebauvedomujúceho robota vôbec považuje za život. Obaja však chcú spoznávať ľudský svet a ľudskosť ako takú – čím trochu pripomínajú príbeh Pinocchia – idú na to však zásadne odlišne,” hovorí Tomáš Slobodník, spoluautor nového konceptu a príbehu oboch postáv.

Nový otvorený svet

Príbeh a vlastnosti Ludda a Moye vychádzajú z nových strategických pilierov O2. Jedným z nich je prinášať technologické novinky
a zmysluplné inovácie, ktoré využije čo najviac zákazníkov. Aj preto prišla potreba priniesť nové tváre značky. Nové smerovanie sa už nedalo úplne zladiť s morským prostredím uškatca Tóna.

„Vždy sme využívali metafory, no aj v priebehu posledných dvoch rokov nastalo niekoľko situácií, kde technologickosť propozície nepasovala do morského sveta. Zvieratká len ťažko prinútime, aby používali smartfón alebo počúvali hudbu,“ vysvetľuje stratég agentúry Oliver Emil Myjavec.

Pri novom koncepte značka prvýkrát využíva dva veľmi výrazné profilované charaktery, ktorým sa snaží dávať čo najviac priestoru, aby sa prejavili. Nová komunikácia tiež prvýkrát kombinuje 3D modely so skutočnými ľudskými postavami a prostredím.

„Keď boli maskotmi značky maňušky, prinášali humor v podobe gagov. Posledné dva roky prinášal uškatec Tóno istú hĺbku myšlienok. Tentoraz máme príležitosť odhaľovať osudy dvoch postáv a sledovať vývoj ich vzťahu. Reklamné materiály síce využívajú viac dialógov, no práve vďaka nim majú väčšiu šancu prepojiť sa so svetom ľudí,“ komentuje Tomáš Slobodník vývoj komunikačných konceptov a doterajších maskotov značky O2.

Prvé reakcie na robotov boli pozitívne. V čase, keď ešte vznikal ich vzhľad, pomáhali ľudia z testovacích skupín pri vytváraní ich povahových čŕt. Pre Ludda a Moyu už dnes existuje nový otvorený svet, kde by teoreticky mohli v budúcnosti stretnúť aj nové zaujímavé postavičky. Zatiaľ sa musia sústrediť na svoju prvú misiu: predstaviť ľuďom nové O2 SMART Paušály.

Nové O2 SMART Paušály umožňujú prispôsobiť si paušál presne podľa svojich potrieb a vybrať si obľúbené aplikácie s extra dátami a predplatným. Viac informácií o ponuke sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.    

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.