6 tipov, ako dostať zo spolupráce s influencermi maximum

Prečo sa influencerom končia zlaté časy a čo sa môžu naučiť od televízie, vysvetľuje Daniel Feranec alias Čoje.

Známy foodbloger a marketér uvažuje o budúcnosti influencerského marketingu a vysvetľuje, ako ho robiť správne. Svoje skúsenosti a zistenia spísal do 6 bodov, ktoré vám pri využití v biznise môžu otvoriť oči a ušetriť peniaze. 

Influencer je kontroverzné slovo. Ani marketingoví insideri nie sú úplne imúnni proti negatívnym emóciám, ktoré vzbudzuje. Napriek tomu to nie je žiadna nadávka, ale úplne normálny „terminus technicus“ , ktorý nemôže za to, že vás minule na internete naštvala sexi travel blogerka, ktorá si od nejakého hoteliéra vypýtala izbu zadarmo.

Influencer je človek alebo menšia skupina ľudí, ktorí len cez svoj vlastný súkromný komunikačný kanál a bez ďalších finančných prostriedkov dokážu ovplyvniť správanie veľkej masy svojich sledovateľov. Nie vždy iba povrchne a komerčne. Ak vás to slovo stále dráždi, tak si namiesto Plačkovej predstavte Čierne diery.

Prečo sú influenceri taký populárny kanál pre marketérov a agentúry? Majú organický dosah. Cez svoje sociálne siete dokážu šíriť obsah efektívnejšie než komerčné značky a obvykle za takéto šírenie sociálnym sieťam nemusia platiť.

Daniel Feranec pracuje ako šéf komunikácie v spoločnosti Slovak Lines. Na svojom foodblogu Čoje prináša tipy na podniky, ktoré majú príbeh a ponúkajú kvalitné jedlo s výnimočnou chuťou. Vyštudoval masmediálnu komunikáciu, pôsobil aj ako prekladateľ a copywriter. Má za sebou množstvo platených spoluprác, či už ako zadávateľ, alebo influencer.

Stavte na influencera, ktorý vie pracovať s publikom

Skôr než podľa počtu followerov spoznáte dobrého influencera podľa toho, ako s nimi vie pracovať. Nájde si atraktívnu tému, vytvorí o nej kvalitný obsah, podá ho v správnej chvíli, v správnej forme a správnym spôsobom svojim followerom a následne reaguje na vývoj: komunikuje s followermi v komentároch a dodatočne vyvoláva nové interakcie.

Na základe tohto jednoduchého receptu môže influencer s polovičným počtom followerov dosiahnuť rovnaké čísla ako influencer s dvojnásobným počtom followerov. Prvá poučka pre výber influencera na spoluprácu teda znie, že počet followerov nie je všetko.

Teraz ale môže niekto namietať, že budget na boostovanie bežného postu na Facebooku a Instagrame býva spravidla menší než budget na dosiahnutie podobných čísiel cez obsah influencera. Rozdiel je v slove organický. Reklama, ktorú ľudia chcú vidieť, má oveľa väčšiu hodnotu ako tá bežná. Je to ako „word of mouth” krát veľa.

Milka môže o sebe povedať koľkokrát chce, že je dobrá čokoláda. Viac uveríte tomu, keď to povie vaša kamoška. O kúsok menej než kamoške to uveríte Rytmusovi, ten to ale dokáže povedať toľkým ľuďom naraz, že je zo všetkých troch kanálov najefektívnejší.

Odovzdajte svoj obsah správne

Rúti sa biznis s influencermi naozaj do záhuby? Ak dáme bokom influencerov, ktorí sú a boli celebritami aj bez sociálnych sietí, influencerský marketing má korene v rozmachu blogerstva.

Stať sa blogerom bolo kedysi komplikované. Potrebovali ste na to skúsenosti v nejakej oblasti a ešte talent a energiu vytvárať obsah, v ktorom ich zužitkujete a vzbudíte záujem ľudí, ktorí vás začnú sledovať.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Čoje (@cojebratislava) on


Blogerov v začiatkoch ľudia sledovali na webových stránkach. Prišli sociálne siete a blogerský obsah sa začal šíriť rýchlejšie. Prišiel prvý boom popularity, prvé komerčné spolupráce so značkami a hneď za tým druhá vlna influencerov, ktorým tie skúsenosti a „odbornosť“ stačilo imitovať: obsah a informácie pozbierali na internete.

To inak neznamená automaticky nič zlé. Stále to bola „robota“, ktorú by ste si inak museli robiť vy sami a oni vám ju zjednodušili. No dôležitejšia než vytvorenie obsahu začala byť schopnosť vedieť ho odkomunikovať.

Ako vznikol úspešný foodblog Čoje a koľko sa v influencerskom marketingu u nás točí peňazí? Chcem vedieť viac

Poučte sa z trikov, ktoré už dávno využíva televízia

Stať sa influencerom je dnes jednoduchšie, influencerov je čoraz viac, ich hodnota a cena kvantitou klesá. V súčasnosti stačí, aby ste ako marketér mali záujem robiť influencerský marketing, a podarí sa vám to aj s nižším budgetom. Bude to menej kvalitné, no dosiahnete čísla.

Výsledkom je, že influencerský marketing stojí na množstve nestabilných faktorov, čomu nepomáha ani nevypočítateľnosť sociálnych sietí.

Preto je pravdepodobnejšie, že tento marketingový kanál bude skôr dočasný trend ako svojho času guerilla marketing a nie stálica ako OOH či televízia, ktoré nie a nie zomrieť. Ani influencerský marketing televíziu pravdepodobne nezabije, no paradoxne sa môže od nej niečomu priučiť, aby prežil dlhšie.

Reklama v televízii funguje tak, že si zaplatíte tridsaťsekundový spot počas reklamnej prestávky Smrtonosnej pasce. Smrtonosnú pascu ľudia chcú pozerať, vašu reklamu nie, ale väčšina z nich si ju v prestávke filmu pozrie a vám to tak stačí. Presne takto funguje reklama všade, aj na internete.

Influencerský marketing je podobný zázrak ako product placement vo filmoch. Miesto do reklamného bloku svoj produkt umiestňujete priamo do obsahu, ktorému ľudia venujú pozornosť v prvom rade.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Čoje (@cojebratislava) on


Bruce Willis ako neohrozený John McClane uteká pred svojimi prenasledovateľmi bosý a celý zakrvavený schodiskom Nakatomi Plaza. V jednej ruke drží pištoľ, druhú má zodvihnutú do výšky a vždy smerom ku kamere, aby bolo dobre vidno, že v nej drží krabicu pracieho prášku.

Zabudnite na slepú vieru v čísla

Slovenské influencerské kampane, najmä tie menšie, vyzerajú často takto: influencer, ktorého sledujú tisíce followerov, pretože ich inšpiruje v móde, vo varení či v cestovaní, vo svojom poste alebo v „storke“ odrazu vytiahne produkt a začne o ňom rozprávať. Často už podľa tónu a kŕča viete, že idete sledovať reklamu.

Veľkým neduhom marketérov v oblasti infuencerského marketingu je viera v čísla. Nie každý produkt je vyslovene digitálny, agentúry aj klienti sú často zmierení s tým, že ciele kampane budú skôr pseudoofflinové: zvýši sa povedomie, keď tak zmeriame brand lift. V takom prípade potom zostávajú už len impresie obsahu, v ktorom sa značka vyskytla.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Čoje (@cojebratislava) on


Máloktorý klient požiada napríklad o rozdiel v počte komentárov pod spoluprácovým a bežným postom. Alebo rozdiel v počte views tretej pätnásťsekundovej časti reklamnej „storky“ v porovnaní s prvou.

Netrápi ho ani to, že impresie sú vždy ovplyvnené tým nekomerčným obsahom obklopujúcim ten komerčný. Prečo? „Klient“ je v skutočnosti iba zamestnanec klienta a hodí sa mu skreslená interpretácia čísel, pretože vďaka nej vyzerá úspešný vo svojom zamestnaní aj on.

Využite všetky možnosti, ktoré vám podnikanie zjednodušia

Ak aj vy patríte k podnikateľom, ktorí sú vďační za každú dostupnú pomoc, urobte si zo smartfónu skutočného pracovného pomocníka. Aby ste ho však dokázali naplno využiť, potrebujete veľké množstvo dát na aplikácie, ktoré to umožnia. O2 má pre vás riešenie, vďaka ktorému sa už nebudete musieť obmedzovať. Zlatý O2 SMART paušál vám ponúka okrem neobmedzených volaní, SMS a MMS aj množstvo dát a predplatné aplikácií, ktoré si môžete variabilne vybrať tak, aby maximálne uľahčili váš biznis.

Nerobte marketing nasilu, ľudia si to všimnú

Marketéri zvyknú hovoriť, že obsah treba nechať na influencera, pretože on najlepšie vie, čo na jeho followerov pôsobí prirodzene. Ale influenceri nie vždy poznajú produkt a nie sú marketéri. Väčšinou to dopadne tak, že influencer zatne zuby a dá to skrátka nejako von, a keď z toho vypáli hlúposť, všetci len myknú plecom a povedia: „Mohlo to byť aj lepšie, nabudúce.“

Na odvrátenej strane influencerského marketingu, teda medzi followermi, medzitým klíčia zárodky vzbury a nespokojnosti. Niekto prevráti očami, niekto práve začal mať radšej toho druhého blogera, ktorý dáva len dobré veci a nie hlúposti. Časť followerov chápe a neprekáža jej to, dopraje svojmu obľúbencovi zárobok – iba mikroskopická časť followerov dá unfollow.

Ako poctivo podnikať v hotelierstve a čo vedieť o daňovom priznaní? Počúvajte náš podcast

Koľko z tých ľudí naozaj ovplyvnilo posolstvo o tom, ktorú proteínovú tyčinku jesť alebo či si fakt najbližšie namiesto objednávania donášky kúpiť mrazenú pizzu? A fakt to stačí?

Dajte na prirodzenosť. Je to jediná cesta k úspechu

Existuje aj osvietenejšia časť marketérov a klientov, ktorí veria v prirodzenosť už od zadania. Influencerský marketing v ich ponímaní má o jeden úvodný krok navyše: výber influencera, pričom vyberajú nielen podľa počtu followerov a ochoty ísť do hocičoho.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Čoje (@cojebratislava) on


John McClane a Karl Vreski na seba mieria pištoľami z veľkej diaľky pomedzi rozostavané priečky. Prvý strieľa Karl, no ruka roztrasená predošlou bitkou nemieri presne a guľka míňa. O zlomok sekundy neskôr jeho lebku prevŕta presne mierený zásah z McClaneovho Glocku. „Perfektne vyvážená, radosť strieľať,“ utrúsi spokojný McClane, dívajúc sa na nablýskanú zbraň v dlani.

Znamená to, že každý produkt by si mal vyberať influencera iba podľa vlastnej oblasti pôsobenia? Nie nevyhnutne.

Stačí si vybrať influencera podľa jeho tzv. social media inteligencie. Ten bude chápať, že v jednej množine má ochotu svojich followerov prijať nejaké posolstvo na škále „dychtivo“ až „nezaujato, ale predsa“, v druhej množine zase vždy trochu kostrbaté posolstvo o produkte so špecifikami komunikácie, ktorými sa musí riadiť. A nájde prienik týchto množín.

Hansa Grubera ešte zoškrabovali z chodníka pod mrakodrapom, keď John McClane prišiel vyčerpaný domov. S bolesťami si vyzliekol svoje povestné tielko. Bolo celé od krvi, nielen vlastnej. Zhužval ho a otvoril skrinku pod drezom. Zrazu mu hneď vedľa smetného koša padol zrak na prací prášok SuperClean. Usmial sa a siahol po ňom.

Foodblogger a tenisky? Namiesto „toto sú super tenisky“ si vymyslí #nezakydajchallenge a týždeň si bude točiť streetfood v ruke zhora nad vašimi krásnymi teniskami. Bude to o jedle, bude to zábavné a časti jeho followerov bude ešte k tomu záležať na vašom produkte, aby sa nezašpinil.

Influencer marketing nemá byť o win-win vzťahu klienta a influencera, ale win-win-win vzťahu followera, klienta a influencera. Zaslúži si kreativitu rešpektujúcu nielen cieľovku, ale aj základy toho poctivého blogerstva, stále prežívajúceho pod hŕbou komercie, ktorá ho obvešala. Pamätajte, content nie je váš prací prášok, ale ten akčný film okolo neho.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

8 biznisových rád od rodiny, ktorá z malej dielne narástla na miliónové obraty

Základné princípy rozvíjania biznisu sú platné pre každý typ biznisu. Ján Homola, spolumajiteľ rodinnej firmy Homola Furniture, radí, ktoré oblasti by ste nemali podceniť.

V spoločnosti Homola Furniture vyrábajú a dodávajú zariadenie na mieru pre obrovské komerčné projekty aj do bytov ľudí, ktorí si vážia stolárske remeslo. Prečítajte si, čo by poradili každému podnikateľovi, ktorý túži rásť.

Rodina Homolovcov napriek obrovským zakázkam vo firme stále pestuje lásku k stolárskemu remeslu. Prečítate si ich príbeh

Hľadajte ľudí, s ktorými rátate do budúcna

Vo firme Homola Furniture sú presvedčení, že v podnikaní je najdôležitejší dobrý tím. Vedú ju traja bratia. Postupne sa obklopili partnermi, ktorí sú majstrami svojho remesla a stále sa zdokonaľujú. Dnes má firma niekoľko divízií a odborníkov na viaceré oblasti.

Podľa čoho si vyberajú spolupracovníkov? Hľadajú vlastnosť, ktorú považujú za najcennejšiu – schopnosť prebrať zodpovednosť za seba a svoje činy. Ľudia pracujúci pre Homolovcov nečakajú, kým k nim niečo príde, ale sami sa snažia s vecami hýbať.

„Majiteľ firmy by si mal vyberať ľudí, ktorých chce mať pri sebe dlhé roky. Nemal by myslieť len na stabilný základ biznisu, ale aj na budúcnosť. Vďaka tomu, že každý z členov nášho tímu prispieva k rozvoju, sú naše možnosti nekonečné a máme ozaj čo robiť do konca života,“ hovorí Ján Homola.

Neustále na sebe pracujte

„Keď sa niekto snaží, veľa maká a vydrží, skôr či neskôr sa mu niečo podarí. Treba veľa ustáť, treba pracovať, nevzdávať sa a stále ísť. Nikdy si nemôžete myslieť, že dnes to je fajn a takto to stačí. Keď sa niečo prestane rozvíjať, začne to zanikať. Podobne to funguje aj v športe – ak nedokážete prekonať nechuť a sklamanie, nikdy nebudete dobrí,“ hovorí Ján Homola.

Niektorí ľudia sú úspešní vďaka tomu, že veľa pracujú. Iní sú úspešní, lebo veľa pracujú a ešte sú aj šikovní. Ďalší dosiahli úspech vďaka tomu, že mali šťastie, ktorému stačilo iba trochu pomôcť. Šťastie príde väčšinou samo. Šikovnosť buď máte, alebo nemáte. No to, že chcete veľa pracovať, si môžete vedome vybrať.

Učte sa od lepších a počúvajte ich rady

Ján Homola odporúča veľa sa stretávať s ľuďmi, ktorí už niečo dokázali, čo najviac ich počúvať a učiť sa od nich.

Ľudia dávajú do podnikania okrem analytických schopností aj cit, ktorý majú pre svoj biznis. Veci, ktoré fungujú v jednom biznise, dokážu s malou obmenou fungovať aj v inom. Ak si pospájate názory viacerých skúsených ľudí, môžete si z nich zobrať to, čo je relevantné pre váš biznis, a urobiť rozhodnutia, ktoré ho posunú dopredu.

„Veľa vecí máme vo firme vďaka tomu, že sú okolo nás rozumní ľudia, ktorí nás inšpirovali alebo nás niečo naučili. Naša šikovnosť spočíva v tom, že sme ich počúvali a dokázali sme tieto nápady zužitkovať,“ hovorí.

Neustále investujte do svojho biznisu

Je dôležité mať prehľad o tom, kam sa oplatí investovať. Ján Homola tvrdí, že ak by ste mu dnes dali 10 miliónov eur, vedel by presne, kde a na čo by ich minul: na ďalší rozvoj firmy.

„Odhadnúť, v akej miere do čoho investovať, je umenie, ktoré neovláda každý. Na Slovensku je veľa dobrých firiem, ktorým niečo uniká. Nedokážu prekročiť vlastný tieň a nájsť súčasť, ktorá ich brzdí v tom, aby sa posúvali dopredu. U nás nikdy nerozmýšľame nad tým, čo keď sa investícia nepodarí. Na konci dňa si povieme, že ak by sme mali zostať v dnešnom stave ďalších 5 alebo 10 rokova nikam by sme sa neposunuli nebavilo by nás to, nechceli by sme to robiť, zanikli by sme. Strácali by sme čas spolu s ľuďmi, ktorí tu pracujú, pretože by sme stratili perspektívu, že sa budeme mať lepšie,“ hovorí Ján Homola.

Treba podľa neho investovať do všetkých oblastí – od rozvoja ľudí a vzdelávania cez marketing, vzťahy, zlepšenie strojového parku, showroomu… Keď firma niečo zanedbá, neskôr sa to ukáže, začne tým trpieť a bude do toho musieť v budúcnosti investovať oveľa viac.

Vymeňte si občas miesto s kolegami z nižších pozícií

Každý, kto dlhšie sedí v kancelárii a robí rozhodnutia, ktoré sa týkajú jeho kolegov, by sa mal pravidelne vracať k nižším pozíciám vo firme. Platí to aj o ľuďoch, ktorí rovno nastúpili na vyššiu pozíciu. Náplň práce, procesy a obmedzenia nižších pozícií totiž mnohokrát nevedia pochopiť. Za horšími výsledkami nemusí byť lenivosť či neochota zamestnancov, ale nesprávny manažment.

„Ak nemáte priamy kontakt s ľuďmi a hodnotíte všetko len na základe excelovských tabuliek a sprostredkovaných informácií, ľahko urobíte nesprávne rozhodnutie,“ hovorí Ján Homola.

Sledujte trendy a pripravujte sa na novú realitu

„Kedysi bolo na zmenu treba niekoľko mesiacov alebo rokov, teraz môže prísť v priebehu pár dní. Má to dva efekty: keď človek niečo vymýšľa, nikdy to nie je navždy, pretože je veľmi rýchlo skopírovateľný. Preto keď niečo vymyslel, nemal by spomaliť, mal by hneď ísť ďalej, nemôže si byť istý, že ho niekto rýchlo nedobehne,“ hovorí Ján Homola.

Ak firma nesleduje trendy a nehýbe sa, môže dnes fungovať dobre, ale už zajtra môže byť všetko úplne inak. Nikdy sa neuspokojte s aktuálnym stavom vecí. Snažte sa uvažovať nad tým, ako by sa mohol vyvíjať trh – čo by mohli zákazníci chcieť, čo sa bude vyrábať a ako bude fungovať svet. Pomôže vám to pochopiť, čo budete potrebovať, aby ste mohli popri tom fungovať aj vy.

Keď vidíte náznak zmien, rozpracujte si prípravu na ne, aby ste vedeli v prípade potreby rýchlo spustiť inovácie. Stále majte pred sebou niekoľko plánov B, ako biznis v prípade krízy pretransformovať, aby ste ho nemuseli zavrieť.

Využite všetky možnosti, ktoré vám podnikanie zjednodušia

Ak aj vy patríte k podnikateľom, ktorí sú vďační za každú dostupnú pomoc, urobte si zo smartfónu skutočného pracovného pomocníka. Aby ste ho však dokázali naplno využiť, potrebujete veľké množstvo dát na aplikácie, ktoré to umožnia. O2 má pre vás riešenie, vďaka ktorému sa už nebudete musieť obmedzovať. Titánový O2 SMART paušál vám ponúka okrem neobmedzených dát, volaní, SMS a MMS aj predplatné aplikácií, ktoré si môžete variabilne vybrať tak, aby maximálne uľahčili váš biznis.

Počúvajte svojich zákazníkov

Ak chcete vedieť, ako bude segment, v ktorom podnikáte, fungovať o rok, spýtajte sa svojich zákazníkov. Počúvajte, aké majú potreby a prispôsobte sa im.

„V dnešnej dobe vidíme napríklad veľký vzostup online poradenstva a nákupov. Nákupné správanie sa mení a je možné, že v budúcnosti si budú ľudia objednávať aj atypický nábytok online. Pýtame sa zákazníkov, ako zabezpečiť, aby sme im vyšli v ústrety,“ približuje Ján Homola.


                    array(7) {
  [0]=>
  array(8) {
    ["field"]=>
    string(3) "ico"
    ["required"]=>
    bool(true)
    ["textarea"]=>
    bool(false)
    ["type"]=>
    array(0) {
    }
    ["name"]=>
    string(18) "Zadajte vaše IČO"
    ["text"]=>
    string(0) ""
    ["error_hlaska"]=>
    string(35) "Zadajte vaše IČO v tvare 99999999"
    ["options"]=>
    bool(false)
  }
  [1]=>
  array(8) {
    ["field"]=>
    string(5) "phone"
    ["required"]=>
    bool(true)
    ["textarea"]=>
    bool(false)
    ["type"]=>
    array(0) {
    }
    ["name"]=>
    string(24) "Vaše telefónne číslo"
    ["text"]=>
    string(0) ""
    ["error_hlaska"]=>
    string(53) "Zadajte vaše telefónne číslo v tvare 09XX XXX XXX"
    ["options"]=>
    bool(false)
  }
  [2]=>
  array(8) {
    ["field"]=>
    string(5) "email"
    ["required"]=>
    bool(true)
    ["textarea"]=>
    bool(false)
    ["type"]=>
    array(0) {
    }
    ["name"]=>
    string(5) "Email"
    ["text"]=>
    string(0) ""
    ["error_hlaska"]=>
    string(42) "Zadajte váš Email v tvare "
    ["options"]=>
    bool(false)
  }
  [3]=>
  array(8) {
    ["field"]=>
    string(15) "campaign_data_1"
    ["required"]=>
    bool(true)
    ["textarea"]=>
    bool(false)
    ["type"]=>
    string(6) "select"
    ["name"]=>
    string(5) "Okres"
    ["text"]=>
    string(0) ""
    ["error_hlaska"]=>
    string(26) "Zadajte okresZadajte okres"
    ["options"]=>
    array(79) {
      [0]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(21) "Bánovce nad Bebravou"
        ["option_value"]=>
        string(21) "Bánovce nad Bebravou"
      }
      [1]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(16) "Banská Bystrica"
        ["option_value"]=>
        string(16) "Banská Bystrica"
      }
      [2]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(18) "Banská Štiavnica"
        ["option_value"]=>
        string(18) "Banská Štiavnica"
      }
      [3]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Bardejov"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Bardejov"
      }
      [4]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(12) "Bratislava I"
        ["option_value"]=>
        string(12) "Bratislava I"
      }
      [5]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(14) "Bratislava II	"
        ["option_value"]=>
        string(14) "Bratislava II	"
      }
      [6]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(15) "Bratislava III	"
        ["option_value"]=>
        string(15) "Bratislava III	"
      }
      [7]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(14) "Bratislava IV	"
        ["option_value"]=>
        string(14) "Bratislava IV	"
      }
      [8]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(13) "Bratislava V	"
        ["option_value"]=>
        string(13) "Bratislava V	"
      }
      [9]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Brezno	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Brezno	"
      }
      [10]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Bytča	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Bytča	"
      }
      [11]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Čadca	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Čadca	"
      }
      [12]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(6) "Detva	"
        ["option_value"]=>
        string(6) "Detva	"
      }
      [13]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(14) "Dolný Kubín	"
        ["option_value"]=>
        string(14) "Dolný Kubín	"
      }
      [14]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(17) "Dunajská Streda	"
        ["option_value"]=>
        string(17) "Dunajská Streda	"
      }
      [15]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Galanta	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Galanta	"
      }
      [16]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Gelnica	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Gelnica	"
      }
      [17]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(9) "Hlohovec	"
        ["option_value"]=>
        string(9) "Hlohovec	"
      }
      [18]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(9) "Humenné	"
        ["option_value"]=>
        string(9) "Humenné	"
      }
      [19]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(6) "Ilava	"
        ["option_value"]=>
        string(6) "Ilava	"
      }
      [20]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(10) "Kežmarok	"
        ["option_value"]=>
        string(10) "Kežmarok	"
      }
      [21]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(9) "Komárno	"
        ["option_value"]=>
        string(9) "Komárno	"
      }
      [22]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(10) "Košice I	"
        ["option_value"]=>
        string(10) "Košice I	"
      }
      [23]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(11) "Košice II	"
        ["option_value"]=>
        string(11) "Košice II	"
      }
      [24]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(12) "Košice III	"
        ["option_value"]=>
        string(12) "Košice III	"
      }
      [25]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(11) "Košice IV	"
        ["option_value"]=>
        string(11) "Košice IV	"
      }
      [26]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(15) "Košice-okolie	"
        ["option_value"]=>
        string(15) "Košice-okolie	"
      }
      [27]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Krupina	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Krupina	"
      }
      [28]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(21) "Kysucké Nové Mesto	"
        ["option_value"]=>
        string(21) "Kysucké Nové Mesto	"
      }
      [29]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Levice	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Levice	"
      }
      [30]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Levoča	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Levoča	"
      }
      [31]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(21) "Liptovský Mikuláš	"
        ["option_value"]=>
        string(21) "Liptovský Mikuláš	"
      }
      [32]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(9) "Lučenec	"
        ["option_value"]=>
        string(9) "Lučenec	"
      }
      [33]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Malacky	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Malacky	"
      }
      [34]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Martin	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Martin	"
      }
      [35]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(13) "Medzilaborce	"
        ["option_value"]=>
        string(13) "Medzilaborce	"
      }
      [36]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(11) "Michalovce	"
        ["option_value"]=>
        string(11) "Michalovce	"
      }
      [37]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Myjava	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Myjava	"
      }
      [38]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(11) "Námestovo	"
        ["option_value"]=>
        string(11) "Námestovo	"
      }
      [39]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(6) "Nitra	"
        ["option_value"]=>
        string(6) "Nitra	"
      }
      [40]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(23) "Nové Mesto nad Váhom	"
        ["option_value"]=>
        string(23) "Nové Mesto nad Váhom	"
      }
      [41]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(13) "Nové Zámky	"
        ["option_value"]=>
        string(13) "Nové Zámky	"
      }
      [42]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(13) "Partizánske	"
        ["option_value"]=>
        string(13) "Partizánske	"
      }
      [43]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Pezinok	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Pezinok	"
      }
      [44]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(11) "Piešťany	"
        ["option_value"]=>
        string(11) "Piešťany	"
      }
      [45]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Poltár	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Poltár	"
      }
      [46]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Poprad	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Poprad	"
      }
      [47]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(20) "Považská Bystrica	"
        ["option_value"]=>
        string(20) "Považská Bystrica	"
      }
      [48]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Prešov	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Prešov	"
      }
      [49]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(10) "Prievidza	"
        ["option_value"]=>
        string(10) "Prievidza	"
      }
      [50]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Púchov	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Púchov	"
      }
      [51]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Revúca	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Revúca	"
      }
      [52]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(17) "Rimavská Sobota	"
        ["option_value"]=>
        string(17) "Rimavská Sobota	"
      }
      [53]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(10) "Rožňava	"
        ["option_value"]=>
        string(10) "Rožňava	"
      }
      [54]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(12) "Ružomberok	"
        ["option_value"]=>
        string(12) "Ružomberok	"
      }
      [55]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Sabinov	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Sabinov	"
      }
      [56]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(6) "Senec	"
        ["option_value"]=>
        string(6) "Senec	"
      }
      [57]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Senica	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Senica	"
      }
      [58]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Skalica	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Skalica	"
      }
      [59]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(6) "Snina	"
        ["option_value"]=>
        string(6) "Snina	"
      }
      [60]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(9) "Sobrance	"
        ["option_value"]=>
        string(9) "Sobrance	"
      }
      [61]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(20) "Spišská Nová Ves	"
        ["option_value"]=>
        string(20) "Spišská Nová Ves	"
      }
      [62]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(17) "Stará Ľubovňa	"
        ["option_value"]=>
        string(17) "Stará Ľubovňa	"
      }
      [63]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(9) "Stropkov	"
        ["option_value"]=>
        string(9) "Stropkov	"
      }
      [64]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(9) "Svidník	"
        ["option_value"]=>
        string(9) "Svidník	"
      }
      [65]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Šaľa	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Šaľa	"
      }
      [66]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(12) "Topoľčany	"
        ["option_value"]=>
        string(12) "Topoľčany	"
      }
      [67]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(10) "Trebišov	"
        ["option_value"]=>
        string(10) "Trebišov	"
      }
      [68]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(10) "Trenčín	"
        ["option_value"]=>
        string(10) "Trenčín	"
      }
      [69]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Trnava	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Trnava	"
      }
      [70]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(20) "Turčianske Teplice	"
        ["option_value"]=>
        string(20) "Turčianske Teplice	"
      }
      [71]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(11) "Tvrdošín	"
        ["option_value"]=>
        string(11) "Tvrdošín	"
      }
      [72]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(16) "Veľký Krtíš	"
        ["option_value"]=>
        string(16) "Veľký Krtíš	"
      }
      [73]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(19) "Vranov nad Topľou	"
        ["option_value"]=>
        string(19) "Vranov nad Topľou	"
      }
      [74]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(15) "Zlaté Moravce	"
        ["option_value"]=>
        string(15) "Zlaté Moravce	"
      }
      [75]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(7) "Zvolen	"
        ["option_value"]=>
        string(7) "Zvolen	"
      }
      [76]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(11) "Žarnovica	"
        ["option_value"]=>
        string(11) "Žarnovica	"
      }
      [77]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(17) "Žiar nad Hronom	"
        ["option_value"]=>
        string(17) "Žiar nad Hronom	"
      }
      [78]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(8) "Žilina	"
        ["option_value"]=>
        string(8) "Žilina	"
      }
    }
  }
  [4]=>
  array(8) {
    ["field"]=>
    string(15) "campaign_data_2"
    ["required"]=>
    bool(true)
    ["textarea"]=>
    bool(false)
    ["type"]=>
    string(6) "select"
    ["name"]=>
    string(40) "Počet SIM, ktoré vaša firma využíva"
    ["text"]=>
    string(0) ""
    ["error_hlaska"]=>
    string(18) "Zadajte počet SIM"
    ["options"]=>
    array(4) {
      [0]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(3) "1-5"
        ["option_value"]=>
        string(3) "1-5"
      }
      [1]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(4) "6-15"
        ["option_value"]=>
        string(4) "6-15"
      }
      [2]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(11) "viac ako 15"
        ["option_value"]=>
        string(11) "viac ako 15"
      }
      [3]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(6) "neviem"
        ["option_value"]=>
        string(6) "neviem"
      }
    }
  }
  [5]=>
  array(8) {
    ["field"]=>
    string(15) "campaign_data_3"
    ["required"]=>
    bool(true)
    ["textarea"]=>
    bool(false)
    ["type"]=>
    string(6) "select"
    ["name"]=>
    string(16) "Záujem o ponuku"
    ["text"]=>
    string(0) ""
    ["error_hlaska"]=>
    string(14) "Vyberte ponuku"
    ["options"]=>
    array(5) {
      [0]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(16) "Mobilné služby"
        ["option_value"]=>
        string(16) "Mobilné služby"
      }
      [1]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(15) "Pevný internet"
        ["option_value"]=>
        string(15) "Pevný internet"
      }
      [2]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(5) "eKasa"
        ["option_value"]=>
        string(5) "eKasa"
      }
      [3]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(20) "Komplexné riešenie"
        ["option_value"]=>
        string(20) "Komplexné riešenie"
      }
      [4]=>
      array(2) {
        ["option_name"]=>
        string(4) "iné"
        ["option_value"]=>
        string(4) "iné"
      }
    }
  }
  [6]=>
  array(8) {
    ["field"]=>
    string(9) "podmienky"
    ["required"]=>
    bool(true)
    ["textarea"]=>
    bool(false)
    ["type"]=>
    array(0) {
    }
    ["name"]=>
    string(0) ""
    ["text"]=>
    string(276) "Súhlasím so spracovaním vyššie uvedených osobných údajov na marketingové
                účely. "
    ["error_hlaska"]=>
    string(52) "Musíte súhlasiť so spracovaním osobných údajov"
    ["options"]=>
    bool(false)
  }
}
                

Ušetrite čas a nechajte si od O2 vypracovať komplexnú ponuku služieb na mieru

Zadajte vaše IČO v tvare 99999999
Zadajte vaše telefónne číslo v tvare 09XX XXX XXX
Zadajte svoj e-mail v tvare nieco@nieco.sk
Zadajte okresZadajte okres
Zadajte počet SIM
Vyberte ponuku
Musíte súhlasiť so spracovaním osobných údajov

Ján Homola

V rodinnej firme Homola Furniture, ktorá vyrába do domácností aj firiem nábytok na zákazku, má na starosti obchod, nové smerovanie a každodenný chod.


Najobľúbenejšie smartfóny tohto leta vám pomôžu odfotiť aj nečakané zážitky a momentky

Čítaj viac

Smartfóny Huawei s novou výhodou pre filmových fanúšikov: Dostanete k nim HBO GO

Čítaj viac