Ako si zariadiť mobilnú kanceláriu? Vybrali sme smartfóny a aplikácie, ktoré vám pomôžu

Ktoré parametre pri výbere smartfónu nepodceniť a ktoré aplikácie z neho spravia plnohodnotný pracovný nástroj? Prinášame prehľad zariadení a toolov na uľahčenie podnikania.

Kanceláriu v súčasnosti netvoria iba štyri steny so stolovým počítačom, podobne ako podnikanie nepredstavuje len vysedávanie v nej. Dnes hrá prím mobilita a kanceláriou sa stáva akýkoľvek priestor, v ktorom sa práve nachádzame. Pozná to každý živnostník, freelancer alebo malý podnikateľ. Ako si nastaviť mobilnú kanceláriu a v čom môže vášmu biznisu pomôcť?

Najdôležitejší je, samozrejme, smartfón, ktorým môžete rovno z vrecka dohadovať, pripravovať, sledovať či vyhodnocovať vaše biznisové projekty. A to bez toho, aby ste museli hľadať miesto, kde sa zložíte s počítačom, pretože túto „kanceláriu“ máte k dispozícii kedykoľvek a s najširšou 4G LTE sieťou operátora O2 na Slovensku aj inde.

O2 vám spolu s novým SMART paušálom a ďalšími produktmi na mieru pre svojich biznis klientov prináša aj inšpiratívny obsah, ktorý vás posunie vo férovom podnikaní. Pripravené sú pre vás videá, praktické rady a manuály aj rozhovory s férovými podnikateľmi z celého Slovenska. Viac článkov nájdete na www.soda.o2.sk/biznis.

Výber správneho zariadenia

Aby ste mohli začať svoj smartfón vnímať ako pracovný nástroj, musíte si najskôr vybrať vhodný model podľa typu práce, na ktorú ho potrebujete. Základom je dostatočná operačná pamäť pre hladký chod potrebných aplikácií a dostatočne veľké úložisko na fotky, videá, poznámky, prezentácie a dokumenty. Rovnako je dôležitá výdrž batérie.

Dnes už dokážu poskytnúť minimálny štandard všetky smartfóny, nie každý sa však hodí ako firemný telefón. Vybrali sme pre vás niekoľko zariadení, ktoré by sa mohli hodiť ako základ vašej mobilnej kancelárie.

BlackBerry Key2

Firma BlackBerry sa vždy zameriavala na biznis sektor a model Key2 nie je výnimkou. Ten je vybavený reálnou a funkčnou klávesnicou s fyzickým ohlasom, ktorý vám umožní veľmi jednoducho a rýchlo písať. Vďaka tomu sa môžete sústrediť na text a nie na to, či triafate správne písmeno na displeji. Klávesy navyše fungujú ako skratky na ďalšie aplikácie či úkony (napr. hovor na vybraný kontakt).

Výkon, výdrž, bezpečnosť aj dizajn je prispôsobený práve biznis sfére, vďaka čomu sa produkty BlackBerry medzi podnikateľmi a manažérmi stále tešia veľkej obľube. BlackBerry Key2 vám odporúčame hlavne vtedy, ak základom vašej práce je elektronická komunikácia, či už cez maily alebo aplikácie ako Messenger, WhatsApp či Viber. Ak na prácu potrebujete aj vysokokvalitný fotoaparát a veľký displej, zvoľte radšej iné zariadenie.

Samsung Galaxy Note 10

Note 10 má skutočne všetko, čo očakávate od moderného smartfónu a pre váš biznis poskytne aj niečo navyše. Okrem obrovskej 6,3“ obrazovky, moderného dizajnu a špičkovej výbavy má totiž aj špeciálne dotykové pero S Pen. Pre veľa používateľov možno zbytočná hračka, no v mobilnej kancelárii skvelá pomôcka, ktorá dokáže plnohodnotne nahradiť počítačovú myš.

Triafanie sa do správnej bunky v Exceli totiž môže byť na dotykovom displeji vyčerpávajúce, no s perom to ide rýchlo a pohodlne. Rovnako ním viete upravovať fotky pre váš firemný účet na Instagrame alebo podpisovať dokumenty.

Ak to váš rozpočet dovolí, Note 10 je ideálne zariadenie pre všetkých náročných používateľov bez kompromisov. Pre fanúšikov Apple je vhodnou alternatívou nový iPhone 11 Pro.

CAT S52

Ak vás pri práci čakajú výjazdy do terénu, odporúčame investovať do odolného smartfonu. CAT S52 s vojenským certifikátom odolnosti ponúka okrem odolnosti proti vode, prachu a nárazom aj dostatočne veľký displej a primeraný výkon. Toto zariadenie má v sebe všetko, čo potrebujete pre efektívnu mobilnú kanceláriu. Ak hľadáte smartfón, ku ktorému sa netreba správať „v rukavičkách”, CAT S52 určite oceníte.

Príslušenstvo

Odvrátenou stránkou moderných smartfónov je ich závislosť od elektrickej energie, ktorej pri prevádzke spotrebujú nemalé množstvo. Súčasťou vašej mobilnej kancelárie by určite mala byť aj externá batéria, aj keď vlastníte smartfón s vyššou výdržou.

Pracovný deň sa môže nečakane predĺžiť, a keď využívate zariadenie naplno, môže „šťavu” navyše potrebovať. Odporúčame vám aspoň dvojnásobnú kapacitu oproti tej, ktorú má váš smartfón. Prípadne siahnite po ešte väčšej, ako napríklad PowerBank Pocket 10 000 mAh.

Čím efektívnejšie budete používať svoj smartfón pre váš biznis, tým častejšie ho budete vyberať z vrecka. A tým častejšie sa vám môže ošúchať či vypadnúť z ruky. Treba s tým rátať a smartfón vhodne ochrániť, najlepšie puzdrom a ochranným sklom.

Ďalší doplnok, ktorý vám pomôže využiť váš čas optimálne, je držiak do auta. Jednoduché plastové príslušenstvo prakticky zmení váš smartfón na palubný počítač a uľahčí vám presúvanie so zapnutou navigáciou. S novým Zlatým SMART O2 Paušálom si teraz môžete vybrať aj 10 GB dát navyše pre aplikáciu Google Maps či Waze.

Širokú ponuku držiakov, puzdier a iného príslušenstva nájdete v ponuke O2.

Začínate s podnikaním? Pripravili sme pre vás podrobného sprievodcu s množstvom praktických tipov. Chcem vedieť viac

Aplikácie

Kým správny hardvér predstavuje fyzické rozloženie vašej mobilnej kancelárie a jej možnosti, softvér je jej dušou. Smartfón už dnes neslúži len na vybavenie hovoru či odoslanie e-mailu a množstvo aplikácií tomu zodpovedá.

Manažment úloh

Ak pracujete s klientmi, dodávateľmi alebo si potrebujete zorganizovať prácu, aplikácie na manažment úloh by mali byť stredom vašej pozornosti. Postačí vám jedna, no venujte jej čas. Vráti sa vám to.

Trello

Aplikácia Trello (AndroidiOS) funguje na princípe populárnej metódy Kanban, ktorá sa v súčasnosti uplatňuje od logistiky až po vývoj softvéru. V podstate ide o sledovanie jednotlivých úloh a ich presúvanie medzi rôznymi stavmi, ako napríklad „práve sa na tom pracuje”, „čaká na schválenie” a „vybavené”.

Každému projektu či zákazníkovi môžete priradiť vlastnú nástenku, vlastný tím a každá úloha má vlastnú záložku. Priamo v prostredí aplikácie môžete diskutovať ohľadne konkrétnych úloh, všetko priamo cez váš smartfón.

ClickUp

Alternatívou môže byť ClickUp (AndroidiOS), ktorý funguje veľmi podobne, no má modernejší dizajn, používateľské prostredie a možnosti. Nevýhodou je, že sa nedokáže synchronizovať s inými známymi aplikáciami v takej miere ako spomínané Trello.

Komunikácia

Komunikácia s klientom, dodávateľom, partnerom či kolegom je pri modernom a dynamickom štýle biznisu kľúčová, pričom sa čoraz častejšie odohráva elektronicky.

WhatsApp

Jednou z najpopulárnejších aplikácií je WhatsApp (AndroidiOS), ktorý umožňuje zasielanie šifrovaných správ medzi účastníkmi komunikácie. Aj túto aplikáciu si môžete vybrať so Zlatým SMART O2 Paušálom, a tak získať pre vašu bezpečnú komunikáciu 10 GB navyše.

Slack

Hoci WhatsApp (AndroidiOS) umožňuje aj tímovú komunikáciu, vhodnejšou alternatívou je platforma Slack, ktorá je stvorená na virtuálny kancelársky rozhovor, zdieľanie dokumentov aj kalendárov.

Meranie času

Úspešný podnikateľ by mal poznať hodnotu svojho času. Pri nastavovaní procesov a príprave cenových ponúk vám môže výrazne pomôcť presný odhad časovej náročnosti jednotlivých činností. Našťastie existuje množstvo aplikácií, ktoré dokážu merať čas strávený rôznymi úlohami. Vďaka tomu získate dobrý prehľad o tom, koľko času strávite komunikáciou, exekutívou a administratívou pri jednotlivých projektoch.

Toggl

Aplikácia Toggl (AndroidiOS) je kľúčová pre malé tímy, ale oplatí sa aj freelancerom. Umožňuje jednoducho merať čas strávený pri konkrétnej úlohe či pri projekte. Výsledné reporty sú vhodné na optimalizáciu vlastného biznisu smerom dovnútra aj ako podklad pri rokovaní s klientmi o cene dodaných služieb.

Tip na záver

HBO GO

Obľúbený seriál padne vhod či už ako reset po náročnom dni, v rámci oddychu alebo ako prestávka medzi úlohami. Predplatné tejto aplikácie s 10 GB dát navyše môžete mať ako súčasť Zlatého O2 SMART Paušálu.

Postavte svoje podnikanie na novú úroveň. Zlatý O2 SMART Paušál je pre váš biznis ideálnym partnerom. Okrem neobmedzeného volania, neobmedzených SMS a MMS v celej EÚ získate aj 10 GB dát spolu s ďalšími extra dátami pre vaše obľúbené appky, predplatným prémiovej služby a bonusom na smartfón.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

10 vecí, ktoré by som o biznise chcel vedieť skôr

Začínate podnikať alebo plánujete svoj biznis ešte len rozbehnúť? Podnikateľ a konzultant Oto Kóňa pre vás zozbieral cenné rady, vďaka ktorým môže byť váš rozbeh výrazne jednoduchší.

V posledných rokoch som sa stretol so stovkami podnikateľov z celého Slovenska – od začínajúcich živnostníkov po podnikateľov so zabehnutými firmami. Stolár z východu Slovenska či majiteľka bratislavskej firmy so 40 zamestnancami majú rôzne problémy a ich cesta k úspechu bola rôzna. Toto je zoznam tém, na ktorých sa však zhodnú všetci ľudia pohybujúci sa v biznise.

Zvládnite biznisové začiatky ľavou zadnou. Všetky potrebné informácie nájdete v našom podnikateľskom manuáli. Chcem vedieť viac

Začínali sme s veľkými snami, kopou otázok a bez skúseností – so sieťou reštaurácií Regal Burger a potom so streetfoodom NYC Corner sme chceli na Slovensko priniesť novú gastro úroveň. Oba projekty fungujú dodnes a mnohému ma v podnikaní naučili.

Nemôžem povedať, že už poznám všetky odpovede, no prinášam vám niekoľko rád, ktoré mne a mojim klientom pomohli posunúť podnikanie vpred.

1. Jeden poriadny excel je viac ako 100 skvelých nápadov

Aj najlepší nápad zrealizovaný v najlepšom čase stroskotá, keď čísla nesedia. Každý biznis preto potrebuje poriadny rozpočet, v ktorom sa myslí aj na úplné detaily, malé položky a vždy aj na dostatočnú rezervu počas ťažkých prvých mesiacov.

Akokoľvek dobre si spočítate, koľko peňazí potrebujete na rozbeh, určite vždy pridajte minimálne 30 až 40 %. Ak budú nakoniec celkové náklady nižšie, je to len pozitívne a vy si vytvoríte pohodlný „vankúš“. Najhoršie je rozbiehať podnikanie s finančným stresom.

2. Vyžmýkajte z nových technológií čo najviac

Hoci je rok 2019, mnohé biznisy sú stále „uväznené“ v 90. rokoch. Kopa papierov a chaos, žiadne dáta či štatistiky. Ak chcete mať navrch, sledujte nové trendy a inovácie vo vašej oblasti. Zabezpečí vám to náskok pred konkurenciou, ale hlavne získate cenné dáta, ktoré posunú váš biznis dopredu, a ukážu na čo sa zamerať a čo zlepšiť.

Analyzujte svoje predaje a objednávky na hodinovej, dennej, týždennej a mesačnej báze. Otvorene si priznajte slabé miesta a zamerajte sa na ich zlepšenie.

3. Nebojte sa byrokracie, ale spravte si „domácu úlohu“

Úrady, povolenia a „papierovačky“ sú jeden z najväčších strašiakov väčšiny podnikateľov. Ak to so svojím biznisom myslíte vážne a chcete ho robiť fér, tak zákony a predpisy jednoducho nemôžete ignorovať. Počas pár rokov aktívneho podnikania a otvorenia desiatok prevádzok som sa nestretol s vyslovene negatívnym prístupom alebo šikanovaním zo strany úradov za predpokladu, že s nimi jednáte partnersky.

Naopak ak si spravíte základný rešerš, komunikujete proaktívne a predvyplníte v tlačivách čo najviac koloniek, tak vám na úradoch veľmi radi pomôžu a poradia s tým, čo vám robí problém.

Ak ale prídete s prázdnymi rukami a očakávate, že za vás celú prácu spraví niekto iný, prvý dojem nebude najlepší.

4. Nepodceňujte seba ani svoje služby

Ak sa už rozhodnete ísť so „svojou kožou“ na trh, tak máte určite čo ponúknuť. Pri naceňovaní preto buďte zdravo sebavedomí. Ponúkate pridanú hodnotu a svoje know-how, nielen čas.

Ten pocit, keď o vás napíše vaše obľúbené médium, je skvelý, ale účty to za vás nezaplatí.

Ak tvoríte napríklad grafiku pre webové stránky, tak predávate nielen svoju kreativitu a odbornosť, ale aj korektnú komunikáciu a dodržiavanie deadlinov. Ak predávate espresso, nepredávate iba teplú čiernu vodu z pomletej kávy, ale aj kvalitu prípravy, servis a celkovú atmosféru.

Ak to robíte nadpriemerne dobre a máte zvládnuté všetky aspekty, tak si vypýtajte adekvátnu cenu a vôbec sa nepozerajte na konkurenciu, ktorá to robí priemerne alebo podpriemerne. Ste v úplne inej lige a to musí odzrkadľovať aj cena.

5. Jeden článok v lesklom časopise vás z biedy nevytrhne

Najhoršie je zaspať na vavrínoch a nechať sa opájať prvým úspechom – doba je veľmi rýchla, nie je čas na uspokojenie. Potešte sa z úspechu, ale neustále inovujte a tvrdo pracujte.

Ten pocit, keď o vás napíše vaše obľúbené médium, je skvelý, ale účty to za vás nezaplatí.

O príbehoch mnohých úspešných podnikateľov vo vašom okolí nevznikol ani jeden poriadny článok, aj keď robia super prácu, zamestnávajú desiatky ľudí a žijú plnohodnotný život. Spokojní klienti a zákazníci, ako aj dobrá atmosféra v tíme je oveľa dôležitejšia.

6. To, čo vám nejde, nechajte na profesionálov

Ak sa vám točí hlava aj z najjednoduchšieho účtovníctva či konfigurovania počítača, nechajte to na odborníkov. Vďaka tomu sa môžete sústrediť na to, čo viete najlepšie a nebudete v strese.

Väčšina malých podnikateľov má pocit, že musia všetko robiť sami – od upratovania cez doručovanie zásielok po non-stop konzultácie na telefóne. To považujem za základnú chybu. Čím skôr delegujete činnosti, ktoré vám trvajú dlho a nie ste v nich „doma“ na expertov, tým rýchlejšie bude vaše podnikanie rásť.

7. Vypýtajte si radu od skúsenejších

Každý z nás má niekoho, koho vo svojej oblasti obdivujeme alebo rešpektujeme a radi by sme sa s ním porozprávali. Veľa ľudí si však vopred povie, že tento človek na nás určite nebude mať čas a neurobí ani prvý krok. Ak sa ale dôkladne pripravíte, definujete si čo najšpecifickejšie otázky, prípadne agendu stretnutia v prvom emaili, vaše šance na úspech dramaticky stúpnu. Prinajhoršom vám oslovený človek neodpíše.

Z mojich skúseností ale vyplýva, že úspešní a často naozaj zaneprázdnení ľudia si veľmi cenia, keď na druhej strane vidia úsilie a množstvo odvedenej práce. Radi potom zazdieľajú svoje know-how a podporia snaživých nadšencov v plnení ich snov.

8. Koniec je vždy vo vzduchu

Spravili ste si dôkladnú prípravu, detailný rozpočet a odvádzate kvalitnú prácu. Štart biznisu aj jeho udržanie je vždy tak trochu ruská ruleta. Faktorov, ktoré ovplyvňujú podnikanie, je toľko, že nič nie je nikdy na 100 % isté. Koniec je teda tiež jednou z možností, ktorá je vždy vo vzduchu, preto by ste k nej mali pristupovať pragmaticky a bez väčších emócií.

Faktorov, ktoré ovplyvňujú podnikanie, je toľko, že nič nie je nikdy na 100 % isté.

Sám som musel niektoré svoje biznisy ukončiť, čo je vždy ťažké a bolestivé. Vždy však ide o úžasne cennú skúsenosť, ktorá vám pomôže v ďalších podnikateľských dobrodružstvách.

9. Tím je všetko

Málokedy dokážete robiť kvalitný biznis úplne sami. Aj keď ste živnostník alebo jediný zamestnanec vo vlastnej firme, potrebujete partnerov. Aj keď máte len jediného zamestnanca, tak spolu vytvárate celkovú reputáciu firmy a atmosféru v nej. Dobré vzťahy vo vnútri firmy cítia všetci okamžite, čo je ďalšia pridaná hodnota. Zlé a napäté vzťahy poškodzujú firmu a sťažujú prácu všetkým.

Budovanie tímu a starostlivosť oň je jedna z hlavných zodpovedností väčšiny podnikateľov a majiteľov firiem. Hoci to nie každému ide úplne prirodzene, považujem za naozaj dôležité pracovať na tejto zručnosti.

10. Relax, relax, relax a úprimnosť

Veľa začínajúcich podnikateľov, ale aj tých, čo sú v biznise už roky, má pocit, že musia byť stále k dispozícií. Aj počas dovolenky, víkendov či choroby.

Nie je zlyhanie oddýchnuť si, keď ste unavení ani povedať, že je toho veľa. V takýchto momentoch sa treba zastaviť, upratať si vo veciach a začať nanovo s novou silou. Ocenia to všetci okolo vás a vás bude práca opäť napĺňať. Úprimnosť k sebe a tímu je to najlepšie, čo môžete pre svoj biznis spraviť.

Oto Kóňa

Vyštudoval politológiu a politický marketing. Po štúdiu odišiel do New Yorku, kde sa v uliciach Brooklynu prvýkrát stretol s pouličným gastrom. Táto skúsenosť ho v roku 2014 inšpirovala k otvoreniu úspešného bistra Regal Burger a neskôr prevádzky NYC Corner. Do ulíc Bratislavy a na festivaly po celom Slovensku tak priniesol kvalitný streetfood. V rámci svojich aktivít poskytuje konzultácie podnikateľom, pričom vychádza z vlastných skúseností.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

6 smartfónov, ktoré perfektne odzrkadľujú aktuálne technologické trendy

Čítaj viac

Rozhodujete sa medzi smart náramkom a smart hodinkami? Toto by ste mali vedieť

Čítaj viac

Ako platiť menej za internet? Spojte si služby na jednu faktúru a získajte zľavu až 100 %

Čítaj viac