Tieto výdavky si v daňovom priznaní nezabudnite uplatniť

Prezradíme vám, ktoré daňové výdavky si môžete uplatniť a čo vám daňováci rozhodne neuznajú.

Spracovali sme pre vás jednoduchý a stručný prehľad najčastejších daňových výdavkov, ktoré si drobní podnikatelia zvyknú pri podávaní daňového priznania uplatňovať.

O2 vám spolu s novým SMART paušálom a ďalšími produktmi na mieru pre svojich biznis klientov prináša aj inšpiratívny obsah, ktorý vás posunie vo fér podnikaní. Sú pre vás pripravené  videá, praktické rady a manuály, podcasty aj rozhovory s fér podnikateľmi z celého Slovenska. Viac článkov nájdete na www.soda.o2.sk/biznis.

Platenie daní prirodzene neteší nikoho. Nakoniec to však nemusí byť až také zlé, ako sa to na prvý pohľad javí. Najmä ak viete, čím všetkým si môžete ako živnostník a malý podnikateľ daň z príjmov znížiť.

Poradíme vám, ktoré výdavky si v daňovom priznaní uplatniť môžete a ktoré, naopak, určite nie, a tohtoročné marcové priznanie istotne prežijete v zdraví a v pohode.

Čo sú to daňové výdavky?

Daňový výdavok je v zákone definovaný ako výdavok (náklad), ktorý je preukázateľne vynaložený daňovníkom na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov a ktorý je zaúčtovaný v účtovníctve alebo zaevidovaný v daňovej evidencii osoby. Na ich uplatnenie si vyberáte buď paušálne, alebo skutočné výdavky.

Aký je rozdiel medzi paušálnymi a skutočnými výdavkami a ktoré sú pre vás výhodnejšie, sa dozviete v tomto článku.

Oba typy výdavkov majú svoje pozitíva. Všetko závisí od konkrétnej situácie, typu vášho podnikania, príjmu a ďalších faktorov. V tomto článku sa zameriame na skutočné výdavky a príklady ich uplatňovania.

Najčastejšie výdavky, ktoré sa vás môžu týkať

Rozoberme si teraz na drobné najbežnejšie daňové výdavky, ktoré si malí podnikatelia zvyknú uplatňovať.

Odvody do „sociálky“ a „zdravotky“

Do daňových výdavkov si môžete zahrnúť odvody do Sociálnej a zdravotnej poisťovne, ale len tie, ktoré ste reálne aj v danom roku uhradili. Ak ste napríklad odvody za december 2019 zaplatili 7. januára 2020, tieto odvody budú už daňovým výdavkom roka 2020. Veľa ľudí tu zvykne robiť chybu, lebo majú pocit, že platba za december patrí do predchádzajúceho roku. Daňové priznanie sa týka len príjmov a výdavkov z daného kalendárneho roka.

Ak ste zároveň aj zamestnávateľom, môžete si uplatniť aj poistné a príspevky, ktoré platíte za svojich zamestnancov.

Výdavky na stravovanie

Ako živnostník (ktorý zároveň nie je zamestnancom), máte nárok aj na stravné za každý odpracovaný deň, pričom ide o sumu maximálne 5,10 €. Ak je hodnota obeda vyššia, uplatníte si len sumu do tejto hodnoty.

Stravné si môžete uplatniť takto:

  • kúpou gastrolístkov,
  • na základe dokladov z každého obedu z eKasy, prípadne faktúry.

Ak ste zamestnávateľom, tak si môžete uplatniť aj príspevky, ktoré poskytujete na stravovanie svojim zamestnancom. Maximálny príspevok na ich stravovanie je 2,81 €.

Cestovné náhrady

Daňovým výdavkom sú aj cestovné náhrady. Pri pracovnej ceste v rámci Slovenska si môžete uplatniť náhrady:

  • cestovných výdavkov,
  • výdavkov na ubytovanie,
  • stravné,
  • nevyhnutných vedľajších výdavkov,
  • cestovných výdavkov za cesty na návštevu rodiny.

To isté platí aj pri zahraničnej pracovnej ceste, avšak s ďalším príjemným bonusom. Navyše si totiž môžete uplatniť aj náhrady:

  • na poistenie nevyhnutných liečebných nákladov,
  • výdavkov na očkovanie.

Uplatniť si môžete aj cestovné náhrady, ktoré sú poskytované vašim zamestnancom. Nezabudnite na to najmä v prípade, ak idete napríklad na služobnú cestu viacerí z tímu.

Výdavky na pohonné látky

Ak v podnikaní používate súkromné auto, môžete si zahrnúť do výdavkov spotrebované pohonné látky takto:

  • do výšky náhrady za spotrebované pohonné látky podľa cien platných v čase ich nákupu a do výšky základnej náhrady, teda 0,193 € na každý kilometer jazdy,
  • formou paušálnych výdavkov do výšky 50 % z celkového preukázateľného nákupu pohonných látok a primeraného počtu najazdených kilometrov. V tomto prípade si už základnú náhradu za každý kilometer jazdy nemôžete uplatniť .

Ak používate firemné auto, môže si uplatniť výdavky na spotrebované pohonné látky takto:

  • formou paušálnych výdavkov do výšky 80 % z celkového preukázateľného nákupu pohonných látok,
  • na základe dokladov o nákupe najviac do výšky vykázanej z prístrojov satelitného systému,
  • vo výške stanovenej podľa cien platných v čase ich nákupu. V tomto prípade je potrebné viesť knihu jázd.

Výdavky pri používaní majetku na súkromné účely

Pri využívaní majetku na súkromné účely sa daňový výdavok uznáva len sčasti. A to v takom pomere, v akom ho využívate na podnikateľskú činnosť. Medzi výdavky, ktoré súvisia s využívaním majetku na súkromné účely, patria:

  • výdavky na obstaranie majetku,
  • výdavky na technické zhodnotenie majetku,
  • výdavky na prevádzkovanie majetku,
  • výdavky na opravy a udržiavanie majetku.

Ide napríklad o odpisy automobilu, ale aj náklady na jeho opravu, výdavky na nákup mobilu, ale aj na jeho paušál a podobne.

Ako poctivo podnikať v hotelierstve a čo vedieť o daňovom priznaní? Počúvajte náš podcast

Výdavky, ktoré súvisia s používaním majetku na súkromné účely, si do daňových výdavkov môžete uplatniť 2 spôsobmi:

  • v preukázateľnej výške, a to v závislosti od pomeru, v akom tento majetok využívate na podnikanie,
  • formou paušálnych výdavkov, a to vo výške 80 %.

Tieto spôsoby uplatnenia výdavkov ale neplatia pre:

  • niektoré výdavky osobnej potreby, ktoré podľa zákona nie sú daňovými výdavkami, napríklad nákup spoločenských odevov či nákup dioptrických okuliarov,
  • výdavky, ktoré súvisia s vašimi nehnuteľnosťami,
  • výdavky v súvislosti s poskytnutím motorového vozidla vášmu zamestnancovi na služobné aj súkromné účely,
  • výdavky zamestnávateľa na majetok, ktorý poskytol zamestnancovi ako zamestnanecký benefit (dohodnutý v pracovnej zmluve),
  • výdavky na spotrebované pohonné látky,
  • daň z motorových vozidiel.

Príklad: Živnostník Ján si v roku 2020 kúpil mobilný telefón v hodnote 800 €. Mesačný paušál k telefónu je v hodnote 50 €. V priebehu roka si kúpil aj nový notebook v hodnote 1 200 €. Ján telefón aj notebook využíva aj na podnikanie, aj na súkromné účely.

V akej výške si môže uplatniť výdavky na tento majetok?

Ján si môže uplatniť výdavky takto:

  • výdavok na nákup telefónu: 800 €, daňový výdavok: 640 € (80 % z 800 €),
  • mesačný paušál k telefónu: 50 €, daňový výdavok: 40 € (80 % z 50 €),
  • výdavok na nákup notebooku: 1 200 €, daňový výdavok: 960 € (80 % z 1 200 €).

Ktoré výdavky si nemôžete uplatniť

Uplatniť si nemôžete tie výdavky, ktoré nesúvisia so zdaniteľným príjmom alebo ich neviete preukázať napríklad dokladom.

Medzi výdavky, ktoré si uplatniť nemôžete, patria napríklad:

  • výdavky na osobnú spotrebu,
  • pokuty či úroky z omeškania u dlžníka,
  • výdavky na reprezentáciu, ako sú pracovné večere, káva a podobne,
  • výdavky na obstaranie hmotného a nehmotného majetku (uplatniť si môžete odpisy),
  • manká a škody presahujúce prijaté náhrady,
  • výdavky na darčekové reklamné poukážky
  • a iné.

Podrobnejšie informácie o daňových výdavkoch si môžete prečítať na portáli Finančnej správy.

Okrem výdavkov si v daňovom priznaní môžete uplatniť aj nezdaniteľné časti základu dane, daňový bonus či nezahrnúť príjmy oslobodené od dane. Viac si o nich môžete prečítať v našom článku 5 tipov k podávaniu daňového priznania.

Okrem výdavkov si v daňovom priznaní môžete uplatniť aj nezdaniteľné časti základu dane, daňový bonus či nezahrnúť príjmy oslobodené od dane. Viac si o nich môžete prečítať v našom článku 5 tipov k podávaniu daňového priznania.

Prečítajte si aj ďalšie časti sprievodcu daňovými výdavkami:

Ak máte tipy na ďalšie témy, ktoré by vám pomohli v podnikaní, alebo nám chcete poslať spätnú väzbu či upozorniť na vylepšenie, prosím, napíšte na . Ďakujeme.

Podnikajte.sk je špecializovaný podnikateľský portál, ktorý na jednom mieste prináša inšpiratívne príbehy, reálne podnikateľské skúsenosti, praktické príklady a know-how od skúsených odborníkov. Vznikol v roku 2007 a dlhodobo si medzi čitateľmi drží vysokú kredibilitu. Obľúbenosť portálu potvrdzuje aj nezávislé meranie IAB, podľa ktorého je Podnikajte.sk jednotkou v kategórii podnikatelia a živnostníci.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Spolumajiteľ Homola Furniture: „Je ťažké prizerať sa tomu, ako stolárske umenie vymiera.“

Rodine Homolovcov sa podarilo vybudovať z malej dielne inovatívny podnik s viacerými divíziami. Popri obrovských zákazkách v ňom stále pestujú lásku k remeslu.

Zariaďovali nábytkom celoslovenskú sieť kinosál, inovatívne veľkoplošné kancelárie, známe bary a kaviarne, mestskú pláž aj útulné byty. Oto Kóňa sa rozprával s Jánom Homolom z firmy Homola Furniture o tom, ako vyzerala cesta ich rodinného podnikania.

V seriáli O2 pre biznis vám Oto Kóňa predstavuje inšpiratívnych a férových podnikateľov z celého Slovenska z rozličných oblastí biznisu. Oto podnikal v gastronómii (Regal Burger, NYC Corner) a momentálne sa venuje podpore a konzultáciám pre malých podnikateľov.


V rozhovore sa dozviete:

  • prečo nechal otec bratov Homolovcov riadenie celej stolárskej diele iba na nich,
  • ako sa firma rozrastala a čo je dodnes základom jej úspechu,
  • aký typ stolárskeho umenia na Slovensku postupne mizne,
  • prečo je tím najcennejšou investíciou firmy,
  • aká bola reakcia Homola Furniture na koronakrízu,
  • čo je najväčšou výzvou pre rozvoj remesiel do budúcna.

Homola Furniture sa dnes venuje výrobe atypického nábytku. Aké však boli začiatky vášho rodinného biznisu?

Otec začal podnikať pred 30 rokmi. Keďže je manuálne zručný a mal chuť pracovať, po páde komunizmu využíval každú príležitosť. Začínal s tým, že sa venoval  drobným údržbárskym prácam, upratovacím službám a doprave – jeho firma v tom čase upratovala veľké kancelárie a odvážala kontajnery so stavebným odpadom.

Stolárska dielňa vznikla popri tom ako pridružená služba. Prevádzku s menšou výrobou sme mali v Karloveskej zátoke v Bratislave, kde sme sa postupne rozvíjali. Otcovi sa práca s drevom  vždy páčila, no nikdy si nemyslel, že by dielňa mohla vyrásť do dnešných rozmerov.

Pamätám si hlavne na živelnosť, ktorá v celom priestore panovala. Tá sa u nás drží dodnes, aj keď sa snažíme mať procesy viac pod kontrolou.

Vo firme sú okrem vás a vášho otca zapojení aj vaši dvaja mladší bratia. Kedy ste začali byť v rodinnom biznise aktívni?

Pomáhali sme od detstva, od čias, keď naša „pomoc“ bola skôr na príťaž. Popri vysokej škole sme už spolupracovali na veľkých projektoch, napríklad pri  výstavbe bratislavskej mestskej pláže.

Keď nám ubudli školské povinnosti, prirodzene sme sa zapojili viac. Prechod bol pre nás spontánnejší, ako keď niekto nastúpi po škole do práce. Vtedy začala dielňa naozaj rásť.

Rozmach teda nastal, keď ste sa dielni začali naplno venovať vy traja. Ako sa k tomu staval váš otec? Nemal obavy zveriť vám firmu?

Stolárska výroba bola u nás v menej rozvinutom štádiu. Nebola to nosná zárobková činnosť našej rodiny. Otec sa nebál dať nám ju na starosti. Veril, že ju môžeme iba zveľadiť, no popri tom riskoval, že keď to pokazíme, dielňa skončí.

Dielňu nám nechal, keď videl, že ju zvládneme prevádzkovať. Videl, že na investície do zariadenia sme si zarábali vlastnou prácou. Netrvalo dlho a zo ziskov firmy sme dokázali zaplatiť všetko, čo sme potrebovali na výrobu.

Ako zvládnuť rast a úspech vlastnej firmy? Týchto 8 tipov od rodiny Homolovcov vás inšpiruje.

Veľa prechodov firiem z otca na deti je ovplyvnených tým, že biznis je pre rodinu stále veľmi dôležitý. Otec nechce firmu pustiť svojim deťom na 100 %, má zakorenené svoje myslenie a nepustí deti k tomu, aby firmu viedli po svojom. Potom dochádza ku konfliktom, pretože dieťa nemá možnosť ísť svojou cestou.

„Pamätám si hlavne na živelnosť, ktorá v celom priestore panovala. Tá sa u nás drží dodnes, aj keď sa snažíme mať procesy viac pod kontrolou.“

Náš otec si povedal, že sú to naše peniaze, a nechal všetko na nás. Často sme od neho pýtali rady, no on nám vždy len povedal svoj názor a dodal: „Chlapci, je to na vás.“

Ako sa vám spolu s bratmi podarilo premeniť malú dielňu na lídra na stolárskom trhu s miliónovými obratmi?

Prácou :). Náš vývoj bol veľmi prirodzený. Začínali sme s malou atypovou výrobou nábytku s dvoma kolegami – stolármi. Vždy sme mali šťastie na ľudí.  Už od začiatku tvorili jadro firmy skúsení starší stolári, majstri svojho remesla, od ktorých sme sa veľa naučili.

Popri tom, ako sme rozvíjali atypovú výrobu, sme sa dostali do kontaktu s architektmi a náročnými  zákazníkmi. Veľa sme sa s nimi rozprávali o ich potrebách a očakávaniach. Rozmýšľali sme dookola, akú pridanú hodnotu im vieme ponúknuť, a hneď sme sa do nej pustili, to nám ostalo dodnes.

Čo to znamenalo pre biznis? Ako ste sa na tieto požiadavky a spätnú väzbu rozhodli reagovať?

Postupne sme výrobu atypového nábytku  dopĺňali o ďalšie služby a produkty tak, aby sme vedeli odpovedať na dopyt a zákazníci boli spokojní.

Spolupracovali sme so spoločnosťami, ktoré boli expertmi na svietidlá, typový nábytok a neskôr aj na sklenené predeľovacie priečky. Postupne sme rozšírili našu spoločnosť o ďalšie oddelenia a dnes tieto služby zabezpečujeme in-house. Náš tím sa zomkol a dnes už vieme kompletne zariadiť naozaj veľký priestor. Sme jednou z mála firiem, kde sú pod jednou strechou takí skúsení ľudia z rôznych oblastí, a neustále pracujeme na vývoji.

„Ak na konci zostane zákazník nespokojný, vie nás to mrzieť aj roky. To, že sa tým trápime, nás posúva dopredu.“

Zariaďovali ste kinosály, veľkoplošné kancelárie aj mestskú pláž. Z akých projektov máte najväčšiu radosť?

Ľudia nás väčšinou poznajú podľa komerčných projektov. No pri nich sa prihliada na cenu, pretože musí byť zabezpečená finančná návratnosť. To je dôvod, prečo tie najkrajšie, remeselne prepracované zákazky nebývajú komerčného charakteru.

Tešia ma rezidenčné projekty pre ľudí, ktorí majú radi stolárske umenie a cenia si remeslo. Dajú si domov vyrobiť niečo výnimočné, čo dokážu oceniť.

Čo je pre vás osobne na tejto práci najzaujímavejšie?

Keď vyrábame produkt, ktorý pozostáva z dyhy alebo zo samotného masívu. Vyrába sa od prvopočiatkov, zo základných materiálov.

Ide napríklad o skladanie dyhy, z ktorej má vzniknúť rozmerný prvok. Skladá sa z kmeňov viacerých stromov. Kvalitní stolári dokážu v hlave počítať a predstavovať si kresbu stromu. Vedia si predstaviť, aký vzor vznikne, keď začnú jedným listom dyhy na jednom mieste a budú postupne ukladať listy na každú stranu.

Toto je umenie, ktoré je na stolárčine krásne. Je to pridaná hodnota, ktorá už dnes nie je bežná. Na Slovensku zostalo už len pár majstrov, ktorí to dokážu.

Veľa vecí teda vyrábate sami od základu a prepájate ľudí s rôznymi schopnosťami aj zameraním. Myslíte si, že toto je dôvod, ktorý vám dáva náskok pred konkurenciou?

Verím, že áno. Je možné, že pridaná hodnota vlastnej výroby alebo vlastných nápadov bude veľmi dôležitou súčasťou všetkých firiem, ktoré budú v budúcnosti fungovať.

Kopírovať sa dá aj distribuovať sa dá. Stále fungujú firmy, ktoré iba nakúpia a predajú. No nastáva zmena v myslení ľudí. Distribučné kanály sa menia. Cesta medzi výrobcom a zákazníkom sa skracuje. Firmy si vedia veľa procesov lepšie zorganizovať. Prostredníctvom technológií dokážu dostať informácie k zákazníkom, takže medzičlánky dnes strácajú hodnotu.

Zažili ste v podnikaní aj ťažké obdobia? Ako ste ich prekonávali?

Do každej investície ideme s tým, že to nemusí vyjsť. Ak sa nepodarí, hrozne nás to mrzí, ale kým fungujú iné časti firmy, až tak to vnútorne neprežívame. Takže neúspechy a ťažké obdobia nemáme spojené s financiami, ale skôr s inými hodnotami. Viac nás trápi, keď nám škrípu vzťahy v tíme alebo ak sa nám nepodarí uspokojiť klientov.

Prečo sú to práve vzťahy, ktoré považujete za kľúčové?

Lebo pre firmy, ktoré sa zameriavajú na to, ako rásť a zlepšovať sa, je najťažšie, ak nastanú komplikácie vnútri tímu. Nemusí to byť ani spojené s tým, že si nerozumiete, stačí, keď sa napríklad niekto odsťahuje. Prídete o človeka, ktorého máte radi, s ktorým si rozumiete. Musíte hľadať niekoho ďalšieho, kto by k vám zapadol.

„Rozmýšľame, ako postupovať, aby sme remeslo nejakým spôsobom udržali. Musíme sa tým zaoberať už dnes, pretože nebude dlho trvať a niektoré spôsoby výroby nebude mať kto realizovať.“

Náš tím je pre nás najcennejšia investícia. Verím, že ak má človek okolo seba dobrý tím a dokáže ho riadiť, dokáže v princípe hocičo. Toto je schopnosť, ktorej sa musíme ešte veľa učiť. Je to „práca“ na celý život.

Okrem tímu ste spomenuli aj klientov. Čo je v tejto oblasti najnáročnejšie?

Pri našej práci nehovoríme o zariaďovaní bytu, ale o zariaďovaní veľkých projektov, kde zasahujú developeri, zákazníci, veľa rôznych subdodávateľov. Riadiť všetko tak, aby bol každý spokojný, nie je jednoduché.

Keď niečo nedopadne podľa predstáv, chyba je často na viacerých miestach naraz. Vtedy človek sám uvažuje, či by tomu vedel zabrániť, keby sa to opakovalo. Ak na konci zostane zákazník nespokojný, vie nás to mrzieť aj roky. To, že sa tým trápime, nás posúva dopredu.

Prejdime k aktuálnej téme, ktorá sa v rôznej miere dotkla všetkých podnikateľov: Ako vás zasiahla koronakríza a ako ste si s ňou poradili?

Samozrejme, urobili sme všetko, aby sme ochránili zamestnancov. To znamená množstvo opatrení, ktoré nám možno pomohli, aj keď o tom nevieme. Nemali sme napr. žiadny problém s ochorením niekoho z tímu, čo je skvelé.

Čo sa týka biznisu ako takého, ľudia sa prestali stretávať,  nedali sa zameriavať priestory, aby sa mohlo vyrábať, veci sa prestali hýbať dopredu. Tým pádom sme aj my na chvíľku spomalili, ale nie úplne na nulu.

Ako firma máme výhodu, že naša oblasť nebola postihnutá zo dňa na deň. Stále žijeme zo zákaziek, ktoré boli kontraktované pred polrokom, ešte pred obmedzeniami.

„Stále fungujú firmy, ktoré iba nakúpia a predajú. No nastáva zmena v myslení ľudí. Medzičlánky dnes strácajú hodnotu.“

Na druhej strane, oblasti, ktoré sa rýchlo zastavili, ako napríklad koncerty a divadlo, sa dokážu znova rozbehnúť asi rýchlejšie ako my. Nás dnešná situácia môže dobehnúť v priebehu polroka a môže trvať dlhšie. V našom odvetví treba rozmýšľať dlho dopredu. Snažíme sa vidieť, čo bude začiatkom budúceho roka, ale nemáme na to jasnú odpoveď.

Z vašich slov vyplýva, že v podnikateľskom segmente vládne pomerne veľká neistota. Čo vnímate ako najväčšiu výzvu do budúcnosti?

Svet sa veľmi rýchlo mení a je výzvou dokázať predvídať vývoj v budúcnosti. Zároveň je pre nás ťažké prizerať sa tomu, ako pravé stolárske remeslo postupne vymiera.

Rozmýšľame, ako postupovať, aby sme remeslo nejakým spôsobom udržali. Musíme sa tým zaoberať už dnes, pretože nebude dlho trvať a niektoré spôsoby výroby nebude mať kto realizovať.

Dobrý stolár sa učí skúsenosťami. Drevo je nevypočítateľné. Aj skúsenému majstrovi sa pri výrobe stane chyba a nikto nevie prísť na to, prečo sa stala. Poučí sa, nabudúce to skúsi inak. Buď to vyjde, alebo nie. Takto stolár naberá skúsenosti desiatky rokov.

Mladí ľudia sa to už ani nemajú kde učiť. Náročných zákaziek je menej a s nimi aj príležitostí na učenie. Nedokonalosť tejto doby je, že sa neinvestuje do odbornej výučby mladých ľudí. Systém nie je nastavený tak, aby sa vychovávali remeselníci: stolári, vodári, elektrikári. Začíname cítiť výpadok na trhu.

Pokúšame sa spolupracovať so školami, no, žiaľ, študenta nestačí zobrať na dvojmesačnú prax. Potrebuje sa rozvíjať niekoľko rokov. Systém musí byť oveľa premyslenejší, aby vystaval kvalitného remeselníka.

Pre nás je výchova stolára neistou investíciou. Vychovávame ho 5 rokov, dávame mu mzdu, majster sa oňho stará namiesto toho, aby robil inú prácu. No ak takýto človek musí od nás pre neočakávané životné okolnosti odísť, nemôžeme mu v tom brániť.

Diskusia o vychovávaní ľudí pre trh je veľmi náročná. Aby sme si zachovali remeslá, asi sa budú na vzdelávanie musieť začať skladať firmy a rozhodne pri tom bude musieť pomáhať štát.


V spoločnosti Homola Furniture vedia, že komunikácia je v každom type biznisu kľúčom k úspechu. Základnou požiadavkou je dnes to, aby prebiehala bez problémov a obmedzení. Skrátka, potrebujete sa spoľahnúť, že s partnermi, klientmi a spolupracovníkmi budete vždy v kontakte. Práve toto rieši balík služieb O2 pre podnikateľov. Titánový O2 SMART paušál vám ponúka okrem neobmedzených dát, volaní, SMS a MMS aj predplatné aplikácií, ktoré si môžete variabilne vybrať tak, aby maximálne uľahčili váš biznis.

Ján Homola

V rodinnej firme Homola Furniture, ktorá vyrába do domácností aj firiem nábytok na zákazku, má na starosti obchod, nové smerovanie a každodenný chod.


Najobľúbenejšie smartfóny tohto leta vám pomôžu odfotiť aj nečakané zážitky a momentky

Čítaj viac

Smartfóny Huawei s novou výhodou pre filmových fanúšikov: Dostanete k nim HBO GO

Čítaj viac