Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Odborník na sociálne siete: „Nikto vám nezaplatí za kvalitné posty, len za kvalitný produkt.“

Facebook, Instagram, Linkedin, Youtube: experti radia, ako efektívne využiť sociálne siete.

Svoj obsah dostanete medzi ľudí štyrmi spôsobmi: môžete rásť organicky, boostovať príspevky, spojiť sa s influencermi a budovať komunitu. Prečítajte si, ako sa zlepšiť a udržať si pritom zdravý odstup.

O2 vám spolu s novým SMART paušálom a ďalšími produktmi na mieru pre svojich biznis klientov prináša aj inšpiratívny obsah, ktorý vás posunie vo férovom podnikaní. Sú pre vás pripravené praktické rady a manuály aj rozhovory s fér podnikateľmi z celého Slovenska. Viac článkov nájdete na www.soda.local/biznis.

O tom, ako môžu sociálne siete pomôcť vášmu biznisu, sme sa rozprávali s tromi odborními: so stratégom z agentúry TRIAD Jánom Papačom, s Head of Client Service z agentúry Performics Annou Ölveckou a so zakladateľom a riaditeľom Digital Marketing Clubu Jaroslavom Vojtechovským.

„Sociálne siete majú na Slovensku asi 3 milióny používateľov. Je to piesoček, na ktorom sa hráva obrovské množstvo ľudí. Dennodenne. Z podnikateľského hľadiska k sociálnym sieťam treba pristupovať tak, že je to miesto, kde sa človek môže ukázať a zaujať obrovské masy,“ vysvetľuje Ján Papač.

Skôr ako sa pustíte do tvorenia obsahu na sociálne siete, mali by ste mať jasno v tom, čo tam chcete svojím pôsobením dosiahnuť. Spýtajte sa sami seba, či cesta k vašim cieľom vedie cez sociálne siete.

Ilustračné foto: Pexels

Sociálne siete pomôžu, ak predávate konečnému spotrebiteľovi

„Ako vám môžu sociálne médiá pomôcť, tak vám môžu uškodiť. Je potrebné si uvedomiť, že nie sú vhodné pre každý biznis,“ hovorí Anna Ölvecká.

Lajky váš biznis nezachránia. Ako urobiť z online marketingu návratnú investíciu?

„Rozhodovanie o tom, či ich využiť, nezávisí od veľkosti biznisu, ale od toho, čo ponúkate. Sociálne siete vám vedia reálne pomôcť, ak niečo predávate konečnému spotrebiteľovi. Rozhodne ich ocení napríklad e-shop s oblečením či podnikateľ v gastrosektore. No napríklad taký výrobca lietadiel Dynamic v Prievidzi svoj biznis určite postaví na iných komunikačných kanáloch,“ dopĺňa.

Vyberte si sociálne siete podľa obsahu, ktorý viete ponúknuť

Aby ste zvládli stratégiu, tvorbu a distribúciu obsahu na sociálnych sieťach, v prvom rade je fajn porozmýšľať, čo vlastne chcete komunikovať a akým spôsobom.

Vyberte si jednu alebo niekoľko sietí, na ktorých chcete pôsobiť, podľa toho, aký typ obsahu viete dlhodobo prinášať. Ak chcete vytvoriť okolo svojho podnikania komunitu, využite Facebook. Ak máte veľa pekných fotiek, zamerajte sa na Instagram. Ak tvoríte video, Youtube je jasná voľba. Ak pravidelne používate iné sociálne siete, pokojne môžete byť aktívni aj tam.

„Všetko je to o testovaní a sledovaní záujmu. Z tisíc prednášok budete mať napríklad v hlave, že B2B segment patrí na LinkedIn, ale ak sa nad obsahom zamyslíte, viete zaujať aj na Instagrame, kde budete mať možno aj menšiu konkurenciu. Netreba zabúdať, že aj ľudia zo segmentu B2B vo voľnom čase chodia na Facebook alebo Instagram,“ radí Jaroslav Vojtechovský.

„Pri nastavovaní komunikácie rátajte s tým, že sociálne siete netreba brať ako predajný nástroj, ale ako nástroj na budovanie komunity. Tvorte obsah, ktorý má hodnotu, vytvárajte si osobný vzťah so zákazníkmi, pomáhajte im riešiť problémy,“ vysvetľuje.

4 spôsoby, ako dostať váš obsah medzi ľudí

Keď už máte jasno v tom, čo chcete dosiahnuť a akou cestou, je čas začať experimentovať s vytváraním obsahu a so spôsobmi, ako ho dostať medzi ľudí – distribuovať ho. Ako na to? To závisí od toho, aký atraktívny obsah dokážete vytvoriť a či viete svojej komunite ponúknuť aj pridanú hodnotu.

1. Budujte si svoje profily organicky

Ak sa vám nechce platiť za reklamu, mali by ste vedieť, že dostať svoj obsah k cieľovej skupine zadarmo je čoraz ťažšie. Základom tejto stratégie je pravidelnosť a vytrvalosť.

„Existujú segmenty, kde môžu byť sociálne siete veľmi dobrým nástrojom na komunikáciu aj bez nutnosti platenia (ak nerátame tzv. človekohodiny). Príkladom je gastro, kde pekná a pravidelne aktualizovaná instagramová stránka vie urobiť naozaj veľa.

V Bratislave je napríklad podnik, ktorý mal na sociálnej sieti tisíce fanúšikov ešte predtým, ako vôbec otvoril. To preto, že sa dokázal odlíšiť, priniesol zaujímavý príbeh a ľudia z neho si dali na identite a vizuálnej prezentácii záležať. Títo ľudia si nekládli otázku, či im sociálne siete pomôžu, ale ako im pomôžu čo najviac,“ hovorí Ján Papač.

„Je potrebná veľká kreativita, vtip a cit pre zaujatie väčšiny, aby sa vaše dobré meno šírilo organicky. Myslím si, že je to skôr cesta pre umelcov, kreatívcov, budúce influencerské hviezdy. Bez rozpočtu na boostovanie je to dlhšia a náročnejšia cesta,“ dopĺňa ho Anna Ölvecká.

2. Zaplaťte si za reklamu a boostujte svoje posty

Ak si zaplatíte reklamu, Facebook alebo Instagram váš obsah dostanú do pozornosti ľudí z cieľovej skupiny, ktorú si môžete pomerne presne zvoliť.

„Sú prípady, keď veľmi zaujímavý obsah priniesol nečakané výsledky aj bez boostovania, ale pri štandardnom budovaní sociálnych sietí sa väčšina firiem bez boostovania už nezaobíde,“ hovorí Jaroslav Vojtechovský.

Skôr ako zaplatíte prvé euro, by ste mali vedieť, že váš biznis vám vďaka platenej reklame nenarastie cez noc. Naopak, bude to pomalý proces, plný pokusov a omylov. Mali by ste mať jasný cieľ a vedieť, či platíte za zvýšenie povedomia o svojej značke, za generovanie leadov alebo napríklad za nové kontakty do svojho mailing listu.

Online marketing vám pomôže zasiahnuť široké publikum s nízkymi nákladmi a dá sa výborne merať. Prečítajte si, ako s ním začať.

Aj keď ste pripravení za distribúciu platiť, snažte sa ponúknuť svojmu publiku pridanú hodnotu. Ak dáte do sveta obsah, ktorým sa nikto nebude chcieť zaoberať, prevádzkovatelia sociálnych sietí si za jeho šírenie vypýtajú od vás viac peňazí.

Ako pri každej investícii, aj tu je dobré mať zadefinované, akú návratnosť očakávate. Sociálne siete vám dokážu priniesť veľkú návštevnosť a je už len na vás, ako ju dokážete premeniť na zisk. Skontrolujte všetky platformy, na ktorých očakávate návštevy. Skontrolujte, že váš web či e-shop je pripravený poskytnúť zákazníkom najlepší možný používateľský zážitok a splniť ciele, ktoré chcete dosiahnuť.

3. Spojte sa s influencermi

Publikum si nemusíte budovať sami, môžete sa spojiť s ľuďmi, ktorí ho už majú vybudované – s influencermi. Ak týmto ľuďom dokážete niečo zaujímavé ponúknuť, môžu vás odporúčať. To, čo im ponúknete, závisí od toho, aký máte biznis: ak vyrábate výrobky, darujte ich. Ak poskytujete služby, poskytnite ich. Ak máte na influencer marketing vyčlenený rozpočet, tým lepšie pre všetky strany.

Prečítajte si: 6 tipov, ako dostať zo spolupráce s influencermi maximum

„Rozdiel medzi slávnymi osobnosťami, ktoré zvyknú vystupovať v reklamách, a influencerom je, že influencer aktívne komunikuje so svojím publikom cez sociálne siete. Váš produkt odkomunikuje vo svojom formáte a spôsobom, ktorý by mal byť čo najviac autentický a nepôsobiť ako reklama,“ hovorí Jaroslav Vojtechovský.

4. Vybudujte komunitu

Ďalšou cestou, ako získať pozornosť, je vybudovať komunitu ľudí okolo témy podnikania. Toto je výborná cesta pre podnikateľov, ktorí majú radi ľudí a užívajú si nepretržitú komunikáciu.

Za každou reakciou na vašom webe alebo sociálnych sieťach sa skrýva konkrétny človek – spoznajte ho, zistite, čo ho trápi, a komunikujte s ním tak, akoby ste sa s ním bavili tvárou v tvár.

Riešte otázky ľudí, ktorí sa na vás obrátia. Spájajte ich s odborníkmi. Vytvorte im podmienky, aby mohli rozoberať problémy medzi sebou. To, že budete autoritou vo svojom odbore a získate si dôveru ľudí, vám môže výrazne pomôcť v podnikaní.

Nech už si vyberiete ktorýkoľvek spôsob alebo kombináciu spôsobov, ako dostať obsah medzi ľudí, počítajte s tým, že komunikácia na sociálnych sieťach si vyžaduje nielen vytrvalosť a pravidelnosť, ale aj zdravý odstup. Množstvo lajkov sa nerovná úspechu v podnikaní.

„So sociálnymi sieťami by ste to nemali preháňať – predávať sa treba najmä prácou, nie nekonečným fotením sa na Instagram. Nikto vám nezplatí za kvalitné posty, len za kvalitný produkt,“ uzatvára Ján Papač.

Prečítajte si aj ďalšie časti sprievodcu Online marketingu:


Potrebujete eKasu, výhodnejší paušál alebo zariadenie celej kancelárie?

[soda-form id=“558588″]

Ak máte tipy na ďalšie témy, ktoré by vám pomohli v podnikaní, alebo nám chcete poslať spätnú väzbu či upozorniť na vylepšenie, prosím, napíšte na soda@o2.sk. Ďakujeme.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Neoceniteľná pomôcka pre podnikateľov? Dotykové pero, ktoré ponúka Moto G Pro

Motorola Moto G Pro ako jeden z mála smartfónov vo svojej triede ponúka dotykové pero, vďaka čomu sa mení na perfektný biznis telefón. Vlastností, ktorými vám uľahčí podnikanie, má ale omnoho viac.

Interaktívne upozornenia, excelentná baterka, dôraz na bezpečnosť a šikovné dotykové pero. Motorole sa podarilo zacieliť na podnikateľov, ktorí chcú od smartfónu za svoje peniaze maximum a nechcú top model. Z hľadiska funkcionality, praktických riešení a užívateľského komfortu môže byť model Moto G Pro presne tým, čo hľadáte.   

Motorola už tradične drží svoj rad Moto G v cenovej hladine do 300 eur a ponúka príjemne vyvážený pomer ceny a výkonu. Novinkou roka 2020 je model Moto G Pro, ktorý ako jeden z mála modelov vo svojej cenovej kategórii ponúka stylus, teda dotykové pero.

6 dôvodov, prečo je dotykové pero nenahraditeľnou podnikateľskou pomôckou. Chcem vedieť viac

Na prvý pohľad nie až taký zásadný doplnok výbavy však posúva smartfón o úroveň vyššie a robí z neho perfektnú voľbu pre podnikateľov, ktorí nepotrebujú alebo nechcú drahé vlajkové lode.

Píšte na zamknutú obrazovku

Pero sa vyťahuje z pravého spodného rohu smartfónu, v tele zariadenia je dobre skryté a nemusíte sa báť, že by ste ho stratili alebo nechcene vytiahli. Drží totiž naozaj pevne. Hneď, keď ho vytiahnete zo zamknutého smartfónu, automaticky sa spustia Moto poznámky. V prípade potreby tak môžete okamžite písať či kresliť.

Poznámky majú na spodnej časti displeja ovládaciu lištu, ktorá ponúka 3 rôzne stopy pera, gumu, možnosť upraviť prostredie poznámok a kroky späť a vpred. Keď pero dlhšie podržíte na niektorej zo stôp, objaví sa menu, v ktorom vyberáte hrúbku stopy a jej farbu. Poznámku môžete okamžite zdieľať. Zdieľanie má symbol v pravom hornom rohu displeja, ale aby ste poznámku zdieľali, musíte odomknúť telefón.

Keď zasuniete pero späť do telefónu, poznámka sa automaticky uloží a displej sa vypne, čo je veľmi praktické, lebo na tento úkon nemusíte myslieť. Ide o perfektné riešenie na zapisovanie nápadov, kontaktných údajov či robenie si poznámok pri výbere tovarov alebo počas klientských stretnutí.

Rýchlo sa dostaňte k dôležitým apkám

Ak pero vytiahnete až potom, ako smartfón odomknete, na displeji sa zobrazí nenápadné plávajúce menu. To v základnom nastavení ponúka možnosť spraviť snímku obrazovky, otvoriť Moto poznámky, poznámky Google Keep. Poslednou možnosťou tohto menu je ikonka nastavenia. Tá vás presmeruje do nastavenia pera.

Dostanete sa tam aj cez Nastavenia – Dotykové pero. Keď kliknete na časť Keď je vytiahnuté dotykové pero zobrazia sa vám možnosti nastavenia plávajúceho menu. Pri časti Zobraziť skratky je symbol ozubeného kolieska. Cez tento symbol sa dostanete do výberu aplikácií, ktoré môžete do plávajúceho menu vybrať.

Iste vás poteší, že rozhodnúť sa môžete pre ktorúkoľvek nainštalovanú aplikáciu. Je to spôsob, ako ušetriť čas pri otváraní najčastejšie používaných aplikácií.

Získajte zabezpečenie aj do budúcna

Bezpečnosť je ďalším dôležitým dôvodom, prečo je Moto G Pro perfektnou voľbou pre podnikateľov. Smartfón má podporu platformy Google One. Vďaka nej Motorola garantuje dve veľké aktualizácie operačného systému Android.

Smartfón aktuálne beží na Android 10, teda Moto G Pro bude môcť používať aj s Android 11 a 12. Navyše, Motorola garantuje menšie bezpečnostné aktualizácie každý mesiac počas 3 rokov. Čo je o rok viac, ako ponúkajú smartfóny bez platformy Google One.

Prečo by vás tieto aktualizácie vôbec mali zaujímať? V smartfóne máte množstvo citlivých informácií, bankové aplikácie, faktúry, kontaktné údaje, rozpracované projekty, ktoré ak by vám niekto odcudzil, mohol by vám spôsobiť nemalé problémy. Aktualizácia celého operačného systému so sebou prináša tiež nové užitočné funkcie. Môže vám napríklad vylepšiť fotoaparát. Ako kvalitu fotiek, tak novými funkciami napríklad v podobe efektov.

Cez apku Moto dostaňte zo smartfónu maximum

Efektívnejšie budete pracovať nielen vďaka dotykovému peru, ale aj predinštalovanej aplikácii Moto. V nej nájdete tipy a triky, ako smartfón čo najlepšie využiť. Priamo z aplikácie viete veľa vecí nastaviť. Zaujímavou možnosťou je stíšenie prichádzajúceho hovoru, keď telefón zdvihnete zo stola. Tiež sa tu dozviete, že ak položíte smartfón na displej, aktivuje sa režim Nerušiť. Funkciu aktivujete alebo deaktivujete v časti Nastavenia – Zvuk – Rozšírené – Nerušiť po otočení.

V aplikácii Moto ďalej nájdete známe Moto gestá. Dvojitým pohybom pripomínajúcim sekanie smartfónom spustíte svetlo, pootočením zápästia do strán aktivujete fotoaparát, zopakovaním tohto pohybu sa fotoaparát prepne do selfie režimu.

Ušetrite čas cez inteligentné upozornenia

Interaktívne upozornenia na zamknutej obrazovke patria k tým vlastnostiam Motoroly Moto G Pro, pre ktoré si ju pri práci veľmi obľúbite. Ak vám príde e-mail, správa či akékoľvek iné upozornenie, na zamknutej obrazovke sa objaví malý symbol aplikácie. Ak na symbol kliknete, zobrazí sa vám náhľad upozornenia. Rýchlo tak viete, či treba na správu odpovedať okamžite alebo môžete s odpoveďou počkať.

Na správu z notifikácie viete tiež expresne zareagovať. Keď podržíte prst na symbole aplikácie, okrem náhľadu správy sa zobrazia možnosti odpovedať alebo zahodiť notifikáciu. Ak chcete notifikácie aktívne používať, odporúčame nezapínať odomknutie smartfónu rozpoznávaním tváre, ktoré Moto G Pro tiež ponúka. Tvárová biometria totiž reaguje veľmi svižne a nemá problém ani za horších svetelných podmienok.

Pracujte dva dni na jedno nabitie

Pre podnikateľov je rozhodne dôležité vedieť, či sa môžu na smartfón spoľahnúť vo výdrži batérie. Z hľadiska dnešných štandardov Moto G Pro doslova exceluje. Smartfón vydrží na jedno nabitie celé dva dni s tým, že večer druhého dňa budete mať k dispozícii okolo 20 % batérie.

Ak by ste potrebovali rýchlo získať úložný priestor, medzi aplikáciami nájdite tú s názvom Files – Vyčistiť. Aplikácia rozpozná zbytočné súbory, ktoré vám pomôže bezpečne vymazať, tiež vám pomôže pretriediť médiá či identifikovať veľké súbory, napríklad videá, a spraviť v nich poriadok.


Komunikácia je v podnikaní kľúčom k úspechu. Preto musí prebiehať bez omedzení a problémov. Potrebujete sa spoľahnúť, že s partnermi, klientmi a spolupracovníkmi budete vždy v kontakte. Práve toto rieši balík služieb O2 pre podnikateľov. Titánový O2 SMART paušál vám ponúka okrem neobmedzených dát, volaní, SMS, MMS aj predplatné aplikácií, ktoré si môžete variabilne vybrať tak, aby maximálne uľahčili váš biznis.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.