5 spôsobov, ako na úspešnú SMS kampaň

Nové technológie robia z SMS správ užitočný nástroj na podnikanie.

To, že mobil nosia všetci, nie je nič nové. Vďaka nástupu smartfónov sa ale úplne zmenil spôsob, ako môžete jeho majiteľov osloviť, a to aj cez také jednoduché médium ako je SMS správa.

Tu je niekoľko spôsobov na to, ako efektívne získať zákazníkov cez SMS kampaň.

1. Určite si cieľovú skupinu

Bez toho, aby ste vedeli, koho sa chystáte osloviť, sa ďaleko nedostanete. Vaša firma je tu pre určitý druh ľudí a tých musíte dobre poznať. Akého sú pohlavia? Koľko majú rokov? Čo majú radi? Aké sú ich potreby? Akým problémom čelia? Tieto otázky vám pomôžu určiť, komu správy poslať a napísať dobre zacielený text.

2. Buďte pripravení na reakciu

Na vaše SMS správy by mal človek vedieť ihneď reagovať. Ponúkate zľavu? Presvedčte sa, že je vaša prevádzka otvorená. Ponúkate službu či produkt na skúšku? Buďte pripravení na nápor ľudí. Niektorí sa k SMSke vrátia aj neskôr, no skôr pri menej impulzívnych nákupoch.

3. Zistite, kde sa pohybujú a kedy vás potrebujú

Ak má vaša firma jednu či viac kamenných pobočiek, môžete kampaň zacieliť iba na ľudí, ktorí sú práve v ich okolí. Ešte väčšiu odozvu môžete získať, keď oslovíte tých, ktorí vás práve potrebujú. Ponúknite parkovanie návštevníkom koncertu, kontrolu bicykla jazdcom na hrádzi, či donášku pizze ľuďom, ktorí sa práve vrátili z práce.

4. Pridajte odkazy

SMS alebo MMS kampaň môžete nastaviť tak, aby cielila výlučne na ľudí so smartfónmi. Takých je dobré nasmerovať na webové stránky. Na svojom webe im môžete povedať viac, motivovať ich k zdieľaniu na sociálnych sieťach, alebo si vypýtať ich e-mail.

5. Dajte im hodnotu

Kampane, v ktorých hovoríte iba o sebe, nie sú pre ľudí také zaujímavé ako tie, ktoré im niečo dajú. Motivujte ich k okamžitému činu ponúknutím zľavy, špeciálnou akciou, alebo im povedzte niečo užitočné. Napríklad, aby sa počas slnečného dňa nezabudli natrieť opaľovacím krémom. Ten si samozrejme môžu kúpiť vo vašej neďalekej drogérii.

Vyskúšajte si SMS kampaň a presne zasiahnite nových zákazníkov podľa polohy a demografie.

 

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Michal Truban o Férovej Nadácii: Inšpirácia sa najlepšie hľadá v sebe

Šéf úspešnej slovenskej IT firmy o tom, ako hľadať dobré nápady.

Podpora pre užitočné projekty u nás nebola ešte nikdy väčšia ako dnes. Organizácie a firmy sa snažia prispieť k lepšej budúcnosti Slovenska tak, že vyhľadávajú ľudí s dobrými nápadmi a pomáhajú im ich realizovať.

Jednou z týchto firiem je aj O2. Tento rok Férová Nadácia O2 spúšťa grantový program, ktorý sa zameriava na podporu mladých ľudí v úspešnom štarte do života, napríklad cez projekty týkajúce sa vzdelávania alebo podnikania.

Suma na ich podporu nie je obmedzená, a tak majú projekty šancu dostať všetky peniaze, ktoré potrebujú na svoj rozbeh. Stránky venované nadácii nájdete na tejto adrese.

Jedným z ľudí, ktorí stoja za nadáciou, je Michal Truban, ktorého poznáte aj ako zakladateľa webhostingu Websupport, či ako predsedu rady projektu Slovensko.digital, zameraného na transparentnosť štátneho IT.

Poprosili sme ho, aby ľuďom, ktorí chcú projekty vytvoriť, poradil niečo zo svojich skúseností. Zaujímalo nás, ako získať dobrý nápad, a na čo si treba dávať pozor pri jeho realizácii. Tak, aby ste ho dotiahli do konca.

“Inšpirácia sa najlepšie hľadá v sebe. Zamyslite sa, s čím ste mali sami problém. Potom príďte s riešením, ktoré daný problém pomôže vyriešiť tisíckam ďalších ľudí. Druhou možnosťou je nevymýšľať koleso, pozrieť sa čo funguje v zahraničí, skúsiť to prispôsobiť na naše podmienky a ešte viac vylepšiť,” hovorí Michal.

“Pozerať sa treba hlavne na realistickosť projektu a jeho plánovania. Treba porozmýšlať, či má tím všetky predpoklady, skills a know-how na to, aby projekt vedel dotiahnuť do konca. Druhou podstatnou vecou je snažiť sa robiť všetko čo najjednoduchšie. Aby ste sa zbytočne nezamotali vo veľkých víziách, pri ktorých je problém urobiť prvý krok,” dodáva.

Ak máte dobrý nápad, tím schopných ľudí, alebo aspoň odhodlanie urobiť niečo dobré, teraz máte príležitosť získať podporu od silnejších. Stačí vyplniť tento formulár a zaujať porotu svojím nápadom. Prihlasovať svoje projekty môžete do 18. júla 2016.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Jeseň plná pestrých nápadov

Možno ani netušíte, koľko maličkých zlepšovákov do svojej domácnosti si môžete jednoducho vyrobiť sami z vecí, ktoré sa v nej bežne vyskytujú. Ukážeme vám, ako si zmajstrujete jednoduchú nástenku a ako si z opadaných listov vyrobíte originálne sezónne podšálky.

Čítaj viac

Nová generácia iPhonov je tu. Predobjednajte si nový iPhone 8 a iPhone 8 Plus teraz

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové