Motorola Moto E5 Plus ponúka dobrú výdrž batérie aj kvalitné fotky

Ako obstálo v hodnotení O2 Guru zariadenie od značky Motorola?

Motorola nedávno predstavila ďalšiu novinku a tou je rad Motorola Moto E5. Otestovali sme pre vás silnejší a väčší model Motorola Moto E5 Plus.

Prvé dojmy

Ihneď po rozbalení ma telefón zaujal svojimi rozmermi. Napriek tomu, že vďaka displeju s veľkosťou 6″ patrí k tým väčším, je ergonomicky spracovaný a po niekoľkých hodinách používania som už jeho rozmery ani nevnímal.

Rovnako v prípade vyššieho radu G aj v rade E5 nájdete displej s pomerom strán 18 : 9 a s malými okrajmi, vďaka čomu sa môžete tešiť na ešte lepšie zážitky z používania. Pri takomto veľkom displeji nepredstavuje problém ani čítanie knihy.

Tlačidlo na snímanie odtlačku prsta sa v prípade zariadenia Motorola Moto E5 Plus dostalo na zadnú stranu pod fotoapa­rát. Nepôsobilo však na mňa nijako rušivo, jeho reakcie sú naozaj rýchle a po chvíli používania ho nájdete veľmi intuitívne.

Motorola Moto E5 Plus predstavuje plno­hodnotný Dual SIM smartfón aj so slotom na SD kartu, čo určite ocenia všetci, ktorí pre nedostatok pamäte musia údaje vo svojom zariadení často zálohovať alebo odstraňovať niektoré aplikácie.

Svižný, úsporný a s obrovskou výdržou

Pri nastavovaní zariadenia a inštalácii aplikácií ma milo prekvapilo, že telefón nemrzol, nezasekával sa a nebolo vôbec badať, že ide o zariadenie nižšej strednej triedy. Túto skutočnosť považujem za jednu z najlepších vlastností telefónov od tohto výrobcu.

Počas testovania zariadenie fungovalo bezchybne. Displej sa veľmi dobre prispô­soboval prostrediu, v ktorom som ho používal – či už prudkému slnku alebo tme v miestnosti. Displej, procesor a softvér predstavujú dobre zohratú trojku a sú zároveň dostatočné úsporné, aby vám batéria vydržala naozaj dlho.

Výrobca zostal v prípade tohto modelu verný batérii z predošlého modelu Moto­rola Moto E4 Plus s kapacitou výborných 5 000 mAh, čo je oveľa viac, ako v tejto triede ponúka konkurencia.

Napriek naozaj úctyhodnej veľkosti displeja batéria bez problémov vydržala dva dni aktívneho a viac ako tri dni klasického používania, čo je v tejto cenovej relácii absolútny nadštandard.

Zariadenie môžete pokojne vziať na dvoj- až trojdňový festival, zahrať si na ňom svoju obľúbenú hru, pustiť si videá na YouTube či počúvať obľúbenú hudbu on­line. Motorola Moto E5 Plus len tak ľahko nestratí dych a nenechá vás v štichu.

Výrobca takisto myslel aj na rýchle nabíja­nie. Ak použijete priloženú nabíjačku, už po niekoľkých desiatkach minút nabíjania môžete zariadenie používať niekoľko hodín.

Dobrý fotoaparát – polovica úspechu

Výrobca stavil na fotoaparát s rozlíšením 12 Mpx, clonou f/2,0, laserovým autofo­cusom, HDR funkciou a s LED bleskom, ktorý vám bude bezpochyby robiť radosť.

Fotoaparát nezlyhal v príliš slnečnom pro­stredí ani v horších svetelných podmien­kach. Fotografie boli pekné, ostré a bez zbytočného šumu. Rovnako ako v prípade radu G je fotoaparát ozdobený ciferníkom, čo pôsobí luxusným dojmom.

Hodnotenie O2 Guru: Veľa muziky za málo peňazí

Smartfón Motorola Moto E5 Plus je určený pre nenáročnejších zákazníkov, ktorí si potrpia na dobrú výdrž batérie a na pekné fotografie, ale nechcú zaň zaplatiť veľa. Motorole sa podarilo vytvoriť dobrý telefón, ktorý ponúka veľa muziky za málo peňazí.

Nezabudnite, že telefón Motorola Moto E5 Plus môžete mať rovnako ako všetky zariadenie z ponuky O2 k O2 Paušálu či k O2 Dátam na začiatok len za 2 €.

Peter Krajči, O2 Guru

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac