Ranná špička dokáže veľmi znepríjemniť začiatok pracovného dňa, preto ak je to možné, skúste zmeniť trasu do práce či pri odvoze vašich detí do školy. Niekedy sa vám môže zdať, že by ste si cestu príliš predĺžili, no v konečnom dôsledku sa takto dajú ušetriť desiatky minút.
Výrobca navigácie Sygic počas posledných týždňov sledoval rannú špičku na Slovensku a priniesol prehľad úsekov ciest, ktorým sa oplatí vyhnúť.
V Bratislave začína ruch na cestách okolo siedmej hodiny ráno. Ak sa chcete dostať do Bratislavy z priľahlých miest na stretnutie o ôsmej a nestráviť na ceste hodinu, odporúčame vyraziť pred siedmou ráno. Hoci budete na stretnutí skôr, čas môžete zužitkovať efektívnejšie, ako striedaním plynového a brzdového pedálu. Zápchy sú totiž po celom meste, na všetkých hlavných ťahoch.
V bratislavských zápchach jednoznačne vedie Prístavný most, no ak máte na výber, vchádzajte naň radšej z Einsteinovej ako z Dolnozemskej cesty, ušetríte tak v priemere 10 minút. Od ôsmej hodiny sa začína pomaly, ale isto uvoľňovať Senecká cesta i Vajnorská ulica.
Ranné špičky však netrápia iba Bratislavčanov. Na svoje si prídu aj obyvatelia obce Dobrá Niva v okrese Zvolen, ktorí sa na ceste Slobody bežne zdržia aj 10 minút. Podobne na tom sú cestujúci po Komárňanskej v Nových Zámkoch.
Prebiehajúce práce na ceste vás zdržia aj v okolí Moravského sv. Jána. V Hlohovci sa vám cesta môže predĺžiť o 15 minút ešte aj po ôsmej hodine. Pred ôsmou to môže byť ešte viac.
Ružomberčanov trápia každodenné zápchy na Nábreží Milana Rastislava Štefánika, kde vedia ráno stráviť aj niekoľko desiatok minút. Podobná je aj situácia v Čadci na Jesenského ulici.
Kvôli prácam na ceste si môžete postáť aj na bratislavskom Prístavnom moste a moste Lafranconi, kde prebiehajú v rovnakom čase. Na poriadne zdržanie sa pripravte aj v obci Ladce na hlavnom ťahu, a aj na diaľnici D2 v okolí Lozorna a Plaveckého Štvrtku.
Uzávierka ciest núti vodičov hľadať obchádzky v Sládkovičove alebo v obci Dežerice v okrese Bánovce nad Bebravou.
Na Slovensku to na cestách nie je vždy ideálne. Preto je lepšie vopred si naplánovať, kedy je vyraziť, a najmä ako sa vyhnúť rannej špičke. Nie všetko sa dá naplánovať, a preto musíte občas kľučkovať bočnými cestami, ktorými dobrá navigácia ľahko prevedie.