Nokia 3310: Legenda hlási návrat

Slávne výrobky sa zvyknú po rokoch vrátiť. Pozrite sa, s čím po 17 rokoch prichádza nová Nokia 3310.

Nezničiteľná klasika dostala po 17 rokoch novú tvár. Na svedomí to má fínska spoločnosť HDM Global, ktorá vlastní značku Nokia. V časoch, keď bol tento mobil na výslní sa predalo vyše 126 miliónov kusov.

V čom je iná?

S rozmermi 115.6 × 51 × 12.8 milimetrov je Nokia 3310 priam identická so starou verziou, no je takmer o polovicu užšia a ľahšia, až o 53 gramov. Novinka ponúka väčší a farebný displej, a to o veľkosti 2,4 palca s rozlíšením 240 × 320 pixelov. Vďaka sklu s polarizačnou vrstvou je displej dobre viditeľný aj na priamom slnku. Výrobca myslel aj na technologický pokrok a v telefóne je slot na SD kartu s kapacitou do 32 GB.

Pribudol 3,5-milimetrový jack, mikro USB 2.0, FM rádio, bluetooth a nesmieme zabudnúť ani na zadný 2-megapixelový fotoaparát s LED bleskom, vďaka ktorému síce nepridáte na Instagram každý deň selfie alebo inú umeleckú fotografiu, no v stave núdze môžete použiť aspoň blesk ako praktické svietidlo.

Stará verzia bola dostupná v tmavomodrej farbe, no skrášliť ho bolo možné vďaka zadným krytom od výmyslu sveta a rôznemu príslušenstvu ako LED nálepky alebo prívesky. Teraz bude mobilný telefón dostupný hneď v niekoľkých farebných vyhotoveniach.

Batéria, ktorá má výdrž

Idete na týždeň preč a zabudnete si doma nabíjačku? Žiadny problém. Výrobca tvrdí, že batéria vydrží v pohotovostnom režime až 744 hodín (31 dní), 22 hodín pri nepretržitom hovore alebo 51 hodín pri počúvaní hudby. Starej Nokii vydržala batéria bez nabitia maximálne 2 týždne, ak ste jej nedali veľmi zabrať.

V novom modeli nájdete vyberateľnú Li-lon batériu s kapacitou 1200 mAh, čo je približne polovica toho, čo máme štandardne v dnešných smartfónoch. Pre novú 3310ku je to však až až.

Nokia 3310

Internet len na to najnutnejšie

Keďže na novej Nokii nebeží Android ani iOS a na internet sa dostanete iba cez 2.5 G pripojenie, batéria príliš netrpí. No nečakajte ani žiadne závratné rýchlosti pri surfovaní. Tento telefón je určený primárne na telefonovanie a SMSkovanie. Síce s ňou nebudete môcť hodiny „visieť“ na internete, no jej nenáročnosť určite oceníte na dlhých výletoch, lyžovačkách či hudobných festivaloch.

Mimochodom, ak ste boli zvedaví na hru Hadík, nebojte sa. Je tam, dokonca v značne vylepšenej verzii, ktorá si však zachovala svoju jednoduchosť a návykovosť.

Potrebujete poradiť s výberom
programu O2 Dáta?

Radi vám poradíme a pomôžeme.
Nechajte nám vaše telefónne číslo a zavoláme
vám v priebehu najbližšieho pracovného dňa.

Ďakujeme. Zavoláme vám.
Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac