Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Deň plný zábavy: O2 maňušky sa vybrali na zaslúžené prázdniny

Niekoľko hodín v aute v smere dovolenkovej destinácie, no predovšetkým veľa zábavy, spontánnosti a dobrej nálady. Pozrite sa, ako vyzeral prvý prázdninový deň obľúbených maňušiek.

Maňušky, ktoré boli súčasťou kampaní O2 od začiatku pôsobenia spoločnosti na Slovensku, sa rozhodli dovolenkovať na hrade Modrý Kameň v expozícii Múzea bábkarských kultúr a hračiek. Využili tak možnosť neobmedzeného pracovného voľna, ktorú O2 ponúka všetkým svojim zamestnancom, maňušky nevynímajúc. A kým si budú užívať zaslúžený oddych, zastúpi ich uškatec Tóno a jeho podmorský svet.

Z ruchu hlavného mesta sa vo štvrtok ráno maňušky vydali na približne trojhodinovú cestu na hrad Modrý Kameň. Veselá partia nepodceňuje bezpečnostné predpisy, a tak sa všetci poctivo pripútali.

Malá prestávka nikdy nezaškodí, a keďže bol naozaj horúci deň, teplota sa vyšplhala vysoko nad 30 °C, zastavili sa na čerpacej stanici a schladili sa zmrzlinou.  

V aute si maňušky užili kopec zábavy, no v jednej z dedín pri Veľkom Krtíši sa rozhodli pre ďalšiu krátku pauzu. Zlákala ich totiž miestna fauna a chladnými ich nenechala ani tamojšia autobusová zastávka.

Prázdne cesty a vietor vo vlasoch. Dobrodružnejšie maňušky si aj takýmto spôsobom počas jazdy prevetrali hlavu.  

Po viac ako 200 prejdených kilometroch dorazili napoludnie na miesto činu. Najväčší zvedavci sa okamžite začali zoznamovať s novým prostredím a rodinný archív doplnila fotka s tabuľou, ktorá jednoducho nemohla chýbať. Zachytili ju tak ako celý deň mobilom Samsung Galaxy S8+.

Prvé minúty na hrade Modrý Kameň, kde už viac ako 20 rokov sídli Múzeum bábkarských kultúr a hračiek, maňušky využili na rýchly prieskum okolia. Krátko na to sa stretli s miestnou kurátorkou, ktorá nad ich prázdninovým pobytom prevzala patronát.

Spomedzi vystavených exponátov maňušky očarili najmä marionety významných slovenských kočovných bábkarov, ktoré sú súčasťou stálej expozície rovnako ako bábky z ôsmich štátov Európy.

Dovolenkové miesto maňušky svojou atmosférou doslova nadchlo. A kým sa časť z nich zoznamovala s kurátorkou, niektoré nevydržali a odbehli si preskúmať expozície zamerané na históriu a súčasnosť domáceho bábkového divadelníctva a vývoj slovenských hračiek v 20. storočí.

V múzeu maňušky nebudú samy, ponorka im teda určite nehrozí. Hneď pri svojich prvých potulkách hradom stretli legendy televíznych obrazoviek – obľúbeného Raťafáka Plachtu…

…ale aj Kuka.

Pred odchodom do depozitára si všetky maňušky spoločne zapózovali. A prázdniny sa môžu začať.

Maňušky majú rady pozornosť a keďže sa v priebehu septembra stanú súčasťou expozície, uvítajú, ak ich na hrade Modrý Kameň navštívite. Múzeum bábkarských kultúr a hračiek je počas leta otvorené každý deň od 9.00 do 18.00 hod., v septembri a októbri do 17.00 hod a od novembra do 15.00 hod. Príďte si naživo pozrieť všetky maňušky, ktoré vás dlhé roky bavili v reklamných kampaniach.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Nové tváre O2 Luddo a Moya spoznávajú svet ľudí

Po dvoch rokoch zmenilo O2 maskotov značky. Namiesto uškatca Tóna a morského prostredia značku reprezentujú dvaja roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružstvo do sveta ľudí.

Keď sa v roku 2017 prvýkrát objavil na obrazovkách uškatec Tóno, bol symbolom vývoja O2 na dospelého operátora, ktorý ponúka more možností všetkým svojim zákazníkom. Aj keď je Tóno stále medzi ľudmi obľúbený, nové smerovanie O2 si opäť vyžiadalo zmenu. A nových maskotov. Zoznámte sa s Luddom a Moyou.

Luddo a Moya: Ľudia časom prestanú využívať dolné končatiny a naučia sa levitovať. Spoznajte nové tváre O2

Rozdielni roboti

Luddo a Moya sú roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružné spoznávanie sveta ľudí. Ako to už pri výpravách býva, hlavní hrdinovia sú veľmi rozdielni.

„Pri tvorbe nového konceptu sme potrebovali ukázať, že prinášame technologické inovácie, no zároveň si udržať ľudskú komunikáciu značky O2. Nechceli sme ukazovať šťastnú rodinku, ktorá sa teší z technologických hračiek, tak sme na to išli z opačnej strany a ukázali ľudské vlastnosti a emócie na niečom veľmi technickom,“ opisuje vznik robotov Juraj Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry Oliver, ktorá komunikačný koncept vymyslela.

Na žltom a troška omlátenom robotovi Luddovi vidno, že počas svojej existencie už čo-to zažil, no práve vďaka skúsenostiam dokáže byť empatický a prejavovať emócie od melanchólie až po nikdy neutíchajúci optimizmus.

Meno Luddo vzniklo kombináciou ľubozvučného slovenského mena Ľudovít a pomenovania hnutia luddistov, ktorí bojovali proti strojom a modernizácii, ako symbol toho, že človek je stále dôležitý.

Elegantná hi-tech Moya je jeho úplným protikladom. Ku všetkým impulzom z okolitého sveta pristupuje pragmaticky a analyzuje všetky možné premenné, aby vždy podala 100 % výkon.

Jemný náznak ľudskosti cítiť jedine v jej sarkastických poznámkach. Meno Moya pochádza z aplikácie Moje O2 a predstavuje jej ďalší vývojový stupeň. Oslovením „Moja“ zároveň mätie Ludda, ktorý často nevie, ako sa k ich vzťahu postaviť.

Dvaja roboti a segedín

Roboti Moya a Luddo na prvý pohľad vyzerajú mimozemsky, no obaja pochádzajú zo Zeme. Stvorili ich v prísne tajnom laboratóriu O2 na blizžšie neurčenom mieste na Záhorí. Nikto nevie, prečo sa práve títo dvaja roboti vydali na spoločnú misiu.

V kuloároch ale koluje legenda, že oboch náhle a neplánovane aktivoval elektrický výboj z vyskratovanej mikrovlnky, keď si jeden zo zamestnancov zohrieval segedín.

„Napriek zásadným vizuálnym aj charakterovým odlišnostiam by jeden pre druhého aj život položili. Aj keď je vlastne ťažké posúdiť, či sa existencia sebauvedomujúceho robota vôbec považuje za život. Obaja však chcú spoznávať ľudský svet a ľudskosť ako takú – čím trochu pripomínajú príbeh Pinocchia – idú na to však zásadne odlišne,” hovorí Tomáš Slobodník, spoluautor nového konceptu a príbehu oboch postáv.

Nový otvorený svet

Príbeh a vlastnosti Ludda a Moye vychádzajú z nových strategických pilierov O2. Jedným z nich je prinášať technologické novinky
a zmysluplné inovácie, ktoré využije čo najviac zákazníkov. Aj preto prišla potreba priniesť nové tváre značky. Nové smerovanie sa už nedalo úplne zladiť s morským prostredím uškatca Tóna.

„Vždy sme využívali metafory, no aj v priebehu posledných dvoch rokov nastalo niekoľko situácií, kde technologickosť propozície nepasovala do morského sveta. Zvieratká len ťažko prinútime, aby používali smartfón alebo počúvali hudbu,“ vysvetľuje stratég agentúry Oliver Emil Myjavec.

Pri novom koncepte značka prvýkrát využíva dva veľmi výrazné profilované charaktery, ktorým sa snaží dávať čo najviac priestoru, aby sa prejavili. Nová komunikácia tiež prvýkrát kombinuje 3D modely so skutočnými ľudskými postavami a prostredím.

„Keď boli maskotmi značky maňušky, prinášali humor v podobe gagov. Posledné dva roky prinášal uškatec Tóno istú hĺbku myšlienok. Tentoraz máme príležitosť odhaľovať osudy dvoch postáv a sledovať vývoj ich vzťahu. Reklamné materiály síce využívajú viac dialógov, no práve vďaka nim majú väčšiu šancu prepojiť sa so svetom ľudí,“ komentuje Tomáš Slobodník vývoj komunikačných konceptov a doterajších maskotov značky O2.

Prvé reakcie na robotov boli pozitívne. V čase, keď ešte vznikal ich vzhľad, pomáhali ľudia z testovacích skupín pri vytváraní ich povahových čŕt. Pre Ludda a Moyu už dnes existuje nový otvorený svet, kde by teoreticky mohli v budúcnosti stretnúť aj nové zaujímavé postavičky. Zatiaľ sa musia sústrediť na svoju prvú misiu: predstaviť ľuďom nové O2 SMART Paušály.

Nové O2 SMART Paušály umožňujú prispôsobiť si paušál presne podľa svojich potrieb a vybrať si obľúbené aplikácie s extra dátami a predplatným. Viac informácií o ponuke sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.    

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.