Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Moje O2: Vybavte všetko dôležité z pohodlia svojho domova

Radoslav Volný, vedúci oddelenia online transformácie, nám prezradil, ako mení platforma Moje O2 vzťahy so zákazníkmi a uľahčuje im život.

Na to, aby zákazník zaplatil faktúru alebo si dobil kredit, nemusí hneď bežať do najbližšej O2. Vďaka platforme Moje O2, ktorá je dostupná aj ako mobilná aplikácia, to môže urobiť z pohodlia svojho domova alebo prakticky kdekoľvek, kde je internetové pripojenie.

Nainštalujte si aplikáciu Moje O2 a až do 15. septembra získate balík 5 GB dát zadarmo. Viac informácií

„Prostredníctvom platformy Moje Ozákazník vie vybaviť všetko, čo dokáže vyriešiť v predajni. Samozrejme, pokiaľ nepotrebuje individuálnu radu,“ približuje Radoslav Volný, vedúci oddelenia online transformácie, ktoré Moje Ovyvíja. Ak potrebuje radu, napríklad nerozumie niečomu v aplikácii alebo chce zistiť, ktorý telefón si má zobrať, poslúžia mu fyzické predajne a zákaznícka linka.

Prvá verzia platformy Moje O2 vznikla pred deviatimi rokmi. „Rýchlo sme pochopili, že prostredníctvom nej chceme pracovať so zákazníkmi aj v predajniach a na zákazníckej linke,“ hovorí.

Moje Opoužívajú aj konzultanti v pobočkách

Väčšina firiem pracuje s podobnými službami ako O2. Majú svoju vlastnú platformu na komunikáciu so zákazníkom a e-shop, interne však pracujú v sofistikovanejšom programe. Lenže v Osa rozhodli tieto programy zjednotiť.

Prostredníctvom platformy Moje O2 vie zákazník vybaviť všetko, čo dokáže vyriešiť v predajni. Samozrejme, pokiaľ nepotrebuje v niečom individuálnu radu.

„My máme jednoduché produkty a nepotrebujeme mať špeciálny systém pre našich konzultantov. Preto sme sa v roku 2015 rozhodli pri komunikácii so zákazníkom zaviesť Moje O2 E-shop aj vo všetkých predajniach a v našom zákazníckom centre.“

Platforma tak búra bariéru medzi zákazníkom a konzultantom. „Sme na jednej lodi, pozeráme sa na tú istú obrazovku, keď tam vyskočí nejaké hlásenie, čítame ho spolu a môžeme to spolu aj riešiť,“ objasňuje Volný.

Ovláda sa tak jednoducho, že to zákazníkov prekvapuje

Moje Ov súčasnosti pravidelne využíva okolo 25 % zákazníkov. „Pracujeme na tom, aby sa to percento postupne zvýšilo. V prípade tých, ktorí ešte appku nepoužívajú, vidíme bariéru napríklad aj v tom, že im to nikto osobne neukázal,“ približuje. Starší zákazníci ju podľa jeho slov začnú používať až vtedy, keď im ju nainštaluje niekto z rodiny alebo známy.

Aby v Ozvýšili povedomie zákazníkov o tejto možnosti, organizovali v minulosti v predajniach tzv. online dni, počas ktorých konzultanti nepoužívali interný systém, ale spolu so zákazníkmi pracovali len s platformou Moje Os O2 E-shopom. „Bol totaký pokus, v rámci ktorého sme sa presvedčili, že ľudia sa chcú naučiť niečo nové. Tešili sa, že sme im ukázali, ako to funguje, a v konečnom dôsledku je to benefit pre obe strany,“ vysvetľuje Volný.

Osobne som to zažil s istou paňou, ktorá uhradila faktúru cez Moje Ov jednej predajni. „Zákazníčka vyplnila svoje údaje, číslo platobnej karty, a keď to dokončila, povedala, že to bol vlastne jej prvý nákup cez internet. Nemohla uveriť, že to bolo také jednoduché,“ spomína.

„Stál som tam potom s ňou a mal som doslova slzy v očiach, bolo to super. Toto je skutočná edukácia zákazníkov,“ dodáva vedúci úseku online transformácie.

Zákazníčka vyplnila svoje údaje, číslo platobnej karty, a keď to dokončila, povedala, že to bol jej prvý nákup cez internet. Nemohla uveriť, že to bolo také jednoduché.

Volný zdôrazňuje, že hoci smartfón majú v súčasnosti takmer všetci, nie každý ho vie využiť naplno. „Treba to celé pospájať dohromady a potiahnuť o kúštiček ďalej. A to môže byť úlohou nielen rodinných príslušníkov, ale aj operátora.“

Zákazníci si platformu pochvaľujú

Moje O2 má vysoký počet bodov v oboch obchodoch s aplikáciami (GooglePlay, AppStore). Vysoké hodnotenia používateľov považujeme za dôkaz, že zákazníci sú s platformou spokojní.

Oaktuálne dokončilo proces, vďaka ktorému sa v rámci jednotlivých pobočiek a na zákazníckej linke používa ako primárny systém už iba platforma Moje O2. „Urobili sme kus práce, teraz ideme riešiť detaily,“ uzatvára.

Ak si do 15. septembra 2019 nainštalujete aplikáciu Moje O2, môžete nielen pohodlne skontrolovať svoju spotrebu, prezrieť si faktúry alebo aktivovať balíček služieb, ale získate aj 5 GB dát zadarmo. Viac informácií nájdete na tomto mieste

Radoslav Volný

V spoločnosti O2 pracuje už 12 rokov – od príchodu operátora na slovenský trh. Svoju cestu začal na IT oddelení, kde pomáhal budovať O2 E-shop, Moje O2 a s tým súvisiace platformy, neskôr zodpovedal za O2 Zákaznícke centrum v Banskej Bystrici. V súčasnosti vedie oddelenie online transformácie.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Nové tváre O2 Luddo a Moya spoznávajú svet ľudí

Po dvoch rokoch zmenilo O2 maskotov značky. Namiesto uškatca Tóna a morského prostredia značku reprezentujú dvaja roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružstvo do sveta ľudí.

Keď sa v roku 2017 prvýkrát objavil na obrazovkách uškatec Tóno, bol symbolom vývoja O2 na dospelého operátora, ktorý ponúka more možností všetkým svojim zákazníkom. Aj keď je Tóno stále medzi ľudmi obľúbený, nové smerovanie O2 si opäť vyžiadalo zmenu. A nových maskotov. Zoznámte sa s Luddom a Moyou.

Luddo a Moya: Ľudia časom prestanú využívať dolné končatiny a naučia sa levitovať. Spoznajte nové tváre O2

Rozdielni roboti

Luddo a Moya sú roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružné spoznávanie sveta ľudí. Ako to už pri výpravách býva, hlavní hrdinovia sú veľmi rozdielni.

„Pri tvorbe nového konceptu sme potrebovali ukázať, že prinášame technologické inovácie, no zároveň si udržať ľudskú komunikáciu značky O2. Nechceli sme ukazovať šťastnú rodinku, ktorá sa teší z technologických hračiek, tak sme na to išli z opačnej strany a ukázali ľudské vlastnosti a emócie na niečom veľmi technickom,“ opisuje vznik robotov Juraj Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry Oliver, ktorá komunikačný koncept vymyslela.

Na žltom a troška omlátenom robotovi Luddovi vidno, že počas svojej existencie už čo-to zažil, no práve vďaka skúsenostiam dokáže byť empatický a prejavovať emócie od melanchólie až po nikdy neutíchajúci optimizmus.

Meno Luddo vzniklo kombináciou ľubozvučného slovenského mena Ľudovít a pomenovania hnutia luddistov, ktorí bojovali proti strojom a modernizácii, ako symbol toho, že človek je stále dôležitý.

Elegantná hi-tech Moya je jeho úplným protikladom. Ku všetkým impulzom z okolitého sveta pristupuje pragmaticky a analyzuje všetky možné premenné, aby vždy podala 100 % výkon.

Jemný náznak ľudskosti cítiť jedine v jej sarkastických poznámkach. Meno Moya pochádza z aplikácie Moje O2 a predstavuje jej ďalší vývojový stupeň. Oslovením „Moja“ zároveň mätie Ludda, ktorý často nevie, ako sa k ich vzťahu postaviť.

Dvaja roboti a segedín

Roboti Moya a Luddo na prvý pohľad vyzerajú mimozemsky, no obaja pochádzajú zo Zeme. Stvorili ich v prísne tajnom laboratóriu O2 na blizžšie neurčenom mieste na Záhorí. Nikto nevie, prečo sa práve títo dvaja roboti vydali na spoločnú misiu.

V kuloároch ale koluje legenda, že oboch náhle a neplánovane aktivoval elektrický výboj z vyskratovanej mikrovlnky, keď si jeden zo zamestnancov zohrieval segedín.

„Napriek zásadným vizuálnym aj charakterovým odlišnostiam by jeden pre druhého aj život položili. Aj keď je vlastne ťažké posúdiť, či sa existencia sebauvedomujúceho robota vôbec považuje za život. Obaja však chcú spoznávať ľudský svet a ľudskosť ako takú – čím trochu pripomínajú príbeh Pinocchia – idú na to však zásadne odlišne,” hovorí Tomáš Slobodník, spoluautor nového konceptu a príbehu oboch postáv.

Nový otvorený svet

Príbeh a vlastnosti Ludda a Moye vychádzajú z nových strategických pilierov O2. Jedným z nich je prinášať technologické novinky
a zmysluplné inovácie, ktoré využije čo najviac zákazníkov. Aj preto prišla potreba priniesť nové tváre značky. Nové smerovanie sa už nedalo úplne zladiť s morským prostredím uškatca Tóna.

„Vždy sme využívali metafory, no aj v priebehu posledných dvoch rokov nastalo niekoľko situácií, kde technologickosť propozície nepasovala do morského sveta. Zvieratká len ťažko prinútime, aby používali smartfón alebo počúvali hudbu,“ vysvetľuje stratég agentúry Oliver Emil Myjavec.

Pri novom koncepte značka prvýkrát využíva dva veľmi výrazné profilované charaktery, ktorým sa snaží dávať čo najviac priestoru, aby sa prejavili. Nová komunikácia tiež prvýkrát kombinuje 3D modely so skutočnými ľudskými postavami a prostredím.

„Keď boli maskotmi značky maňušky, prinášali humor v podobe gagov. Posledné dva roky prinášal uškatec Tóno istú hĺbku myšlienok. Tentoraz máme príležitosť odhaľovať osudy dvoch postáv a sledovať vývoj ich vzťahu. Reklamné materiály síce využívajú viac dialógov, no práve vďaka nim majú väčšiu šancu prepojiť sa so svetom ľudí,“ komentuje Tomáš Slobodník vývoj komunikačných konceptov a doterajších maskotov značky O2.

Prvé reakcie na robotov boli pozitívne. V čase, keď ešte vznikal ich vzhľad, pomáhali ľudia z testovacích skupín pri vytváraní ich povahových čŕt. Pre Ludda a Moyu už dnes existuje nový otvorený svet, kde by teoreticky mohli v budúcnosti stretnúť aj nové zaujímavé postavičky. Zatiaľ sa musia sústrediť na svoju prvú misiu: predstaviť ľuďom nové O2 SMART Paušály.

Nové O2 SMART Paušály umožňujú prispôsobiť si paušál presne podľa svojich potrieb a vybrať si obľúbené aplikácie s extra dátami a predplatným. Viac informácií o ponuke sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.    

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.