Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Motivačný projekt O2 Môj príbeh môže byť aj Tvoj príbeh si získal študentov, učiteľov aj ambasádorov

O2 Slovakia záleží na zmene Slovenska k lepšiemu, preto v spolupráci s občianskym združením Living Memory usporiadali osvetovú roadshow, ktorej cieľom bolo študentov motivovať a zároveň sa aktívne zapojiť do boja proti predsudkom

Približne mesiac pred koncom školského roka sa ambasádori projektu boxer Tomi KID Kovács, tanečník Laci Strike a raper Strapo vydali do 16 stredných škôl po celom Slovensku (vždy dvoch v každom kraji).

So študentmi 2. a 3. ročníkov sa rozprávali o životných cieľoch, ale aj predsudkoch či diskriminácii a zároveň si vypočuli ich príbehy, zistili, čo ich trápi a spoločne prekonali prekážky na ceste za osobným úspechom a lepšou spoločnosťou.

„Idea, prečo sme ako firma chceli ísť do tejto aktivity, je, že sme cítili zodpovednosť za mladých ľudí, ktorí vychádzajú zo škôl a v zásade sme im chceli povedať len dve veci – je dôležité mať vlastný názor a úspech sa nerodí jednoducho,“ približuje hlavný zámer projektu generálny riaditeľ O2 Slovakia Peter Gažík.

Otvorená diskusia plná inšpirácie

Stretnutie v každej škole sprevádzala otvorená diskusia, v rámci ktorej zazneli životné príbehy ambasádorov aj študentov. Raper Strapo priblížil svoju autonehodu, ktorá mu doslova zmenila život. Vďaka tejto skúsenosti si uvedomil, aký uponáhľaný je svet a aké dôležité je nenechať život okolo seba prefrčať.

Veľkou inšpiráciou bol aj príbeh tanečníka zo Street Dance Academy Laciho Strikea – Nespiho, ktorý sa break dancu venuje aj napriek zdravotným problémom s nohami a postupne si vytvoril vlastný štýl. Počas svojho rozprávania si Nespi čupol, čo pre svoj zdravotný hendikep nedokázal spraviť 27 rokov.

Mnohých študentov oslovilo aj rozprávanie Tomiho KIDA Kovácsa, ktorý sa v súčasnosti venuje vlastnej boxerskej škole a na O2 konferencii 10 rokov, 10 príbehov už predtým prezentoval svoje aktivity, ktorým sa snaží bojovať proti predsudkom.

Pozitívne ohlasy zúčastnených aj ambasádorov

Motivačná kampaň oslovila nielen študentov, ale aj učiteľov. Tí ambasádorom ďakovali, že sa týmto témam venujú, pričom mnohí z nich boli prekvapení, že sa študenti do diskusie aktívne zapájali a zostali aj po skončení oficiálneho programu.

Dobrý pocit majú po skončení roadshow aj samotní ambasádori, ktorí sú radi, že sa do projektu zapojili. „Ďakujem za super príležitosť a myslím, že Slovensko vôbec nie je ,stratenéʼ,“ zdieľal Laci Strike komentár k fotke na svojom profile.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Nové tváre O2 Luddo a Moya spoznávajú svet ľudí

Po dvoch rokoch zmenilo O2 maskotov značky. Namiesto uškatca Tóna a morského prostredia značku reprezentujú dvaja roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružstvo do sveta ľudí.

Keď sa v roku 2017 prvýkrát objavil na obrazovkách uškatec Tóno, bol symbolom vývoja O2 na dospelého operátora, ktorý ponúka more možností všetkým svojim zákazníkom. Aj keď je Tóno stále medzi ľudmi obľúbený, nové smerovanie O2 si opäť vyžiadalo zmenu. A nových maskotov. Zoznámte sa s Luddom a Moyou.

Luddo a Moya: Ľudia časom prestanú využívať dolné končatiny a naučia sa levitovať. Spoznajte nové tváre O2

Rozdielni roboti

Luddo a Moya sú roboti, ktorí sa spoločne vydali na dobrodružné spoznávanie sveta ľudí. Ako to už pri výpravách býva, hlavní hrdinovia sú veľmi rozdielni.

„Pri tvorbe nového konceptu sme potrebovali ukázať, že prinášame technologické inovácie, no zároveň si udržať ľudskú komunikáciu značky O2. Nechceli sme ukazovať šťastnú rodinku, ktorá sa teší z technologických hračiek, tak sme na to išli z opačnej strany a ukázali ľudské vlastnosti a emócie na niečom veľmi technickom,“ opisuje vznik robotov Juraj Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry Oliver, ktorá komunikačný koncept vymyslela.

Na žltom a troška omlátenom robotovi Luddovi vidno, že počas svojej existencie už čo-to zažil, no práve vďaka skúsenostiam dokáže byť empatický a prejavovať emócie od melanchólie až po nikdy neutíchajúci optimizmus.

Meno Luddo vzniklo kombináciou ľubozvučného slovenského mena Ľudovít a pomenovania hnutia luddistov, ktorí bojovali proti strojom a modernizácii, ako symbol toho, že človek je stále dôležitý.

Elegantná hi-tech Moya je jeho úplným protikladom. Ku všetkým impulzom z okolitého sveta pristupuje pragmaticky a analyzuje všetky možné premenné, aby vždy podala 100 % výkon.

Jemný náznak ľudskosti cítiť jedine v jej sarkastických poznámkach. Meno Moya pochádza z aplikácie Moje O2 a predstavuje jej ďalší vývojový stupeň. Oslovením „Moja“ zároveň mätie Ludda, ktorý často nevie, ako sa k ich vzťahu postaviť.

Dvaja roboti a segedín

Roboti Moya a Luddo na prvý pohľad vyzerajú mimozemsky, no obaja pochádzajú zo Zeme. Stvorili ich v prísne tajnom laboratóriu O2 na blizžšie neurčenom mieste na Záhorí. Nikto nevie, prečo sa práve títo dvaja roboti vydali na spoločnú misiu.

V kuloároch ale koluje legenda, že oboch náhle a neplánovane aktivoval elektrický výboj z vyskratovanej mikrovlnky, keď si jeden zo zamestnancov zohrieval segedín.

„Napriek zásadným vizuálnym aj charakterovým odlišnostiam by jeden pre druhého aj život položili. Aj keď je vlastne ťažké posúdiť, či sa existencia sebauvedomujúceho robota vôbec považuje za život. Obaja však chcú spoznávať ľudský svet a ľudskosť ako takú – čím trochu pripomínajú príbeh Pinocchia – idú na to však zásadne odlišne,” hovorí Tomáš Slobodník, spoluautor nového konceptu a príbehu oboch postáv.

Nový otvorený svet

Príbeh a vlastnosti Ludda a Moye vychádzajú z nových strategických pilierov O2. Jedným z nich je prinášať technologické novinky
a zmysluplné inovácie, ktoré využije čo najviac zákazníkov. Aj preto prišla potreba priniesť nové tváre značky. Nové smerovanie sa už nedalo úplne zladiť s morským prostredím uškatca Tóna.

„Vždy sme využívali metafory, no aj v priebehu posledných dvoch rokov nastalo niekoľko situácií, kde technologickosť propozície nepasovala do morského sveta. Zvieratká len ťažko prinútime, aby používali smartfón alebo počúvali hudbu,“ vysvetľuje stratég agentúry Oliver Emil Myjavec.

Pri novom koncepte značka prvýkrát využíva dva veľmi výrazné profilované charaktery, ktorým sa snaží dávať čo najviac priestoru, aby sa prejavili. Nová komunikácia tiež prvýkrát kombinuje 3D modely so skutočnými ľudskými postavami a prostredím.

„Keď boli maskotmi značky maňušky, prinášali humor v podobe gagov. Posledné dva roky prinášal uškatec Tóno istú hĺbku myšlienok. Tentoraz máme príležitosť odhaľovať osudy dvoch postáv a sledovať vývoj ich vzťahu. Reklamné materiály síce využívajú viac dialógov, no práve vďaka nim majú väčšiu šancu prepojiť sa so svetom ľudí,“ komentuje Tomáš Slobodník vývoj komunikačných konceptov a doterajších maskotov značky O2.

Prvé reakcie na robotov boli pozitívne. V čase, keď ešte vznikal ich vzhľad, pomáhali ľudia z testovacích skupín pri vytváraní ich povahových čŕt. Pre Ludda a Moyu už dnes existuje nový otvorený svet, kde by teoreticky mohli v budúcnosti stretnúť aj nové zaujímavé postavičky. Zatiaľ sa musia sústrediť na svoju prvú misiu: predstaviť ľuďom nové O2 SMART Paušály.

Nové O2 SMART Paušály umožňujú prispôsobiť si paušál presne podľa svojich potrieb a vybrať si obľúbené aplikácie s extra dátami a predplatným. Viac informácií o ponuke sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.    

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.