O2 mení pohľad na paušály. Okrem veľkých objemov dát ponúka hudbu, filmy aj spravodajstvo

Nové O2 SMART Paušály umožňujú vychutnať si neobmedzené volania, množstvo dát aj obľúbené aplikácie v rýchlej 4G sieti. Vyskladať si ich môžete tak, ako vám najlepšie vyhovuje.

Vedeli ste, že 75 % času na mobile trávime v aplikáciách a až polovicu všetkých dát spotrebúvajú aplikácie YouTube, Facebook a Instagram? Spoločnosť O2 sa rozhodla priniesť nový koncept paušálov, ktorý vychádza z meniacich sa preferencií a potrieb zákazníkov. Samozrejmosťou sa stávajú nielen neobmedzené volania, SMS a MMS, ale aj veľké balíky dát a predplatné obľúbených aplikácií. 

„Začína sa nová éra nahliadania na to, čo dokáže mobilný paušál svojmu používateľovi ponúknuť. Ako je v O2 zvykom, pri tvorbe produktov dbáme najmä na hodnotu, ktorú si zákazník od nás odnesie. Preto prichádzame s novými O2 SMART Paušálmi, ktoré prinášajú viac, ako by ste od operátora očakávali,“ hovorí riaditeľ marketingu O2 Igor Tóth.

Paušál ako prostriedok šírenia kvalitného obsahu

O2 odštartovalo predstavenie novej ponuky livestreamovaným eventom O2 SMART Talks s podtitulom Pripravte sa na digitálnu budúcnosť, na ktorom sa predstavili viacerí spíkri – moderátor a YouTuber Sajfa ako zástupca online zábavy a obsahu, bloger a publicista Jakub Goda ako ambasádor významu plateného spravodajského obsahu na internete, hudobník a raper Branči Kováč a hviezda filmovej a divadelnej branže Zdena Studenková.

Svojím rozprávaním vyskladali obraz unikátneho obsahu v online priestore, tak ako ho od utorka 5. novembra 2019 ponúka spoločnosť O2 ako jediný operátor v rámci svojich paušálov.

„Ctíme si kvalitný obsah a myslíme si, že náš O2 SMART Paušál je ideálnym prostriedkom na jeho šírenie, či už hovoríme o hudbe, filme, spravodajstve, alebo zábave. Preto do nových O2 SMART Paušálov pribaľujeme okrem veľkých objemov dát aj predplatený obsah v rámci aplikácií HBO GO, TIDAL či O2 TV v mobile alebo spravodajských webov Denníka SME a Denníka N. Zákazník si tak môže paušál namiešať podľa svojich preferencií a toho, čo v skutočnosti využíva,“ dodáva Tóth.

Namiešajte si paušál podľa svojich potrieb

Aby O2 uspokojilo potreby všetkých svojich zákazníkov, ponúka 5 variantov nových paušálov. V rámci každého ponúka ako samozrejmosť neobmedzené volania, SMS a MMS správy.

Okrem toho získajú zákazníci veľké objemy dát na vybrané tzv. štandardné aplikácie (Instagram, Facebook, TiTok, Gmail, WhatsApp, Viber, Waze, Mapy Google) aj predplatné na tzv. prémiové aplikácie, ktoré ponúkajú kvalitný obsah (HBO GO, TIDAL, O2 TV v mobile, Denník SME a Denníka N vrátane Denníka E). Okrem samotného predplatného aplikácie dostane zákazník aj 10 GB dát na jej používanie.

Vami vybraný paušál si môžete upraviť podľa svojich potrieb a v prípade, že vám zvolená skladba nebude vyhovovať, môžete si ju zmeniť.

Zistite viac o aplikáciách, ktoré si môžete vybrať v rámci svojho O2 SMART Paušálu. Prečítajte si

Čo prinášajú nové O2 SMART Paušály:

  • Neobmedzené volania, SMS a MMS správy v celej EÚ už od 15 €
  • Veľké objemy dát
  • 10 GB dát navyše pre každú z vybraných aplikácií
  • Predplatné prémiových aplikácií, napríklad HBO GO alebo TIDAL, ktoré môžete využívať nielen vo svojom mobile

Biely O2 SMART Paušál

Je určený pre zákazníkov, ktorí vôbec nedátujú alebo dátujú len sporadicky, ale nechcú sa viac obmedzovať v telefonovaní či posielaní správ. Biely O2 SMART Paušál prináša neobmedzené volania, SMS a MMS správy v celej EÚ aj možnosť kúpy akéhokoľvek zariadenia na začiatku od 0 €. V prípade potreby si môžete dokúpiť balík 1 GB dát za 3 €.

Modrý O2 SMART Paušál

Tento paušál bude vyhovovať najmä menej náročným používateľov dát, ale obľúbia si ho aj zákazníci, ktorí síce zvyčajne používajú len zopár aplikácií, no chcú byť neustále online. Súčasťou Modrého O2 SMART Paušálu sú neobmedzené volania, SMS a MMS v celej EÚ a 1 GB dát.

Zákazníci zároveň získajú ďalších 10 GB dát na jednu vybranú aplikáciu či bonus na zariadenie vo výške 60 €. Ak sa rozhodnete bonus nevyužiť, môžete sa tešiť na ďalších 10 GB dát na ďalšiu štandardnú aplikáciu.

Strieborný O2 SMART Paušál

Strieborný O2 SMART Paušál je určený pre všetkých, ktorí si bez aplikácií nevedia predstaviť svoje fungovanie. Okrem neobmedzených volaní, SMS a MMS správ v celej EÚ prináša balík 3 GB dát aj 2 × 10 GB na dve aplikácie z ponuky. Jedna z nich môže byť prémiová – paušál v tomto prípade zahŕňa aj predplatné. Zákazníci si môžu vybrať z aplikácií HBO GO, TIDAL Music, O2 TV, Denník N alebo Denník SME.

Navyše môžu získať bonus na zariadenie vo výške 72 €. Ak si ho neuplatnia, dostanú 10 GB dát na využívanie ďalšej štandardnej aplikácie podľa vlastného výberu.

Zlatý O2 SMART Paušál

Zlatý O2 SMART Paušál uspokojí potreby náročných multimediálnych zákazníkov. Okrem neobmedzených volaní, SMS a MMS správ v celej EÚ prináša balík 10 GB dát a 3 × 10 GB dát na tri aplikácie z ponuky, pričom jedna z nich môže byť prémiová – paušál v tomto prípade zahŕňa aj predplatné. Zákazníci si môžu vybrať z aplikácií HBO GO, Tidal, O2 TV, Denník N alebo Denník SME.

Zákazník tiež môže využiť bonus na zariadenie vo výške 120 € alebo ďalších 10 GB dát na štandardnú, resp. prémiovú aplikáciu vrátane predplatného.

Platinový O2 SMART Paušál

Najštedrejší paušál v ponuke O2 je určený pre zákazníkov, ktorí nechcú pri používaní svojho smartfónu robiť žiadne kompromisy. Okrem neobmedzených volaní, SMS a MMS správ v celej EÚ prináša balík 25 GB dát a 4 × 10 GB dát na štyri aplikácie z ponuky, pričom dve z nich môžu byť prémiové – paušál zahŕňa aj ich predplatné. Zákazníci si aj v tomto prípade môžu vybrať z aplikácií HBO GO, TIDAL, O2 TV, Denník N alebo Denník SME.

V prípade Platinového O2 SMART Paušálu si zákazníci môžu uplatniť bonus na zariadenie až vo výške 240 € alebo získať ďalších 10 GB dát na prémiovú aplikáciu vrátane predplatného.

Oslovila vás nová ponuka paušálov od O2? Viac informácií sa dozviete na stránke www.o2.sk alebo v ktorejkoľvek O2 Predajni, kde vám pomôžu vyskladať si paušál presne podľa vašich potrieb.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Bloger a aktivista Jakub Goda: Korupčné kauzy pomáhajú odhaliť všetci, ktorí si predplácajú médiá

Podporovaním kvalitnej žurnalistiky získavajú ľudia informovanosť a zároveň prispievajú k lepšej spoločnosti, pretože práca novinárov sa premieta aj do verejného života.

Jakub Goda sa živí tvorbou reklamných vizuálov a animácií, je tiež známy ako publicista, oceňovaný bloger a aktivista v boji s dezinformáciami. Zároveň je dlhoročným obhajcom podpory kvalitnej novinárčiny, preto sa v rámci ponuky nových O2 SMART Paušálov s predplatným prémiových služieb stal ambasádorom predplatného online verzie denníka SME.sk a Denníka N. 

Čítajte Denník N a SME.sk cez O2. Súčasťou vášho O2 SMART Paušálu môže byť aj predplatné tejto spravodajskej aplikácie. Chcem vedieť viac

V rozhovore s Jakubom Godom sa dočítate:

  • ako spoplatnený obsah motivuje novinárov k lepšej práci,
  • ako si overiť kvalitu a dôveryhodnosť médií,
  • prečo je dôležité predplácať si aj médiá, s ktorými nemusíte vždy súhlasiť,
  • prečo by mali školy zabezpečovať študentom prístup ku kvalitnému obsahu.

Zo začiatku boli informácie na internete zadarmo a ľudia si nato rýchlo zvykli. Dnes preto mnohí nechápu, prečo by si mali za články v online médiách platiť. Ako najlepšie vysvetliť ľuďom príčiny tohto kroku? 

Klasický biznis model, na ktorom médiá fungovali, sa rozpadol. Dlho žili z príjmov z tlačených vydaní – v nich boli príjmy z reklamy a z ceny samotných tlačených novín, ktorá bola oveľa vyššia, ako je dnes cena za digitálne predplatné.

Výpadok z klesajúcich príjmov z tlačených novín sa neskôr snažili nahrádzať online reklamou. Lenže obrovskú časť online reklamy pohltili giganti ako Facebook a Google, ktorým je nesmierne ťažké konkurovať.

Zároveň to na novinárov vytvára tlak písať články a ich titulky tak, aby na ne ľudia klikali a zdieľali ich. A to nie je pre novinárov dobrá motivácia ani dobre fungujúci model.

Na celom svete vidíme, že médiá prechádzajú na nejakú formu predplatného, či už tvrdú, teda predplatné každý mesiac, alebo mäkkú, keď čitatelia platia dobrovoľné sumy, aby médium podporili.

Pomáha predplatné motivovať novinárov na lepšiu kvalitu práce?

Bitku o biznis model médií začína vyhrávať digitálne predplatné aj preto, že pre novinárov je najzdravšia motivácia nepozerať sa na „klikanosť“, ale na to, za čo sú ľudia ochotní platiť. Samotní novinári napríklad z Denníka N tvrdia, že články, za ktoré je najviac predplatných, sa viac-menej zhodujú s tým, čo oni v redakcii považujú za hodnotnú žurnalistiku.

„Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.“

Navyše takýto model vytvára zdravé „podhubie“ na prácu novinárov, dobrý vzťah s čitateľmi a dáva redakciám väčšiu nezávislosť od zadávateľov reklám. Nie som fanúšik predplatných preto, lebo by ma bavilo posielať niekam peniaze, ale preto, že vytvára zázemie pre kvalitnú novinárčinu.

Takže ide o tradičný súboj kvality verzus kvantity. Hodnotný obsah si vždy bude vyžadovať viac práce ako biznis model založený na neoverených informáciách s bulvárnymi titulkami.

V Denníku N napríklad začali spontánne písať menej článkov, ale dlhších. Nemali to prikázané, ale vycítili, že ľudia sú ochotní za články platiť, ak sú rozpracovanejšie, ambicióznejšie a idú do hĺbky.

Najväčšia pridaná hodnota novinárskej práce dnes podľa mňa nie je v tom, keď niekto prvý informuje, že Real Madrid vyhral futbalový zápas. Skôr ide o ambíciu robiť náročnejšiu a investigatívnejšiu prácu.

Ani niektorí ľudia, ktorí sa v mediálnom prostredí pohybujú, nevedia vždy na prvý pohľad rozlíšiť kvalitnú novinárčinu z overených zdrojov od zavádzajúcich dezinformačných článkov. Ako si môže človek, ktorý zvažuje predplatné nejakého média, overiť jeho kvalitu a dôveryhodnosť?

Samozrejme, existujú základné znaky, napríklad, či sú zverejnené mená členov redakcie a ako veľmi transparentne sa snažia fungovať, či uvádzajú svoje zdroje a linkujú na iné weby, na ktoré sa odvolávajú.

Najlepšie si však dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.

Jakub Goda hovorí o svojej skúsenosti s písaním pre konšpiračný web:

Mali by si ľudia predplácať iba médiá, s ktorými stopercentne súhlasia?

Časť ľudí si napríklad nechce predplácať SME.sk a Denník N, pretože majú pocit, že sú liberálnejšie ako oni, a to ich odrádza. Podľa mňa je legitímne, že sa s médiom úplne ideologicky nestotožňuješ, prípadne má komentáre, s ktorými úplne nesúhlasíš.

Myslím si, že je dôležité odosobniť sa od toho v prípade, ak tie médiá robia množstvo objektívne užitočnej a zmysluplnej práce, napríklad odhaľovanie korupcie. Predplatným online verzií novín získavaš lepšiu informovanosť a zároveň prispievaš aj do spoločnosti.

Práca novinárov sa premieta do verejného života aj tým, že šetrí verejné peniaze. Ak sa podarí médiu, ktoré máš predplatené, odhaliť a vyriešiť nejakú kauzu, tak aj ty si do toho svojou malou kvapkou prispel a si zato spoluzodpovedný. Môžeš mať pocit, že aj vďaka tebe sa stalo to, o čom čítaš v novinách.

V posledných mesiacoch zverejňoval Denník N dôležité zistenia, ktoré sa týkajú celej spoločnosti. Je podľa teba fér, ak je takýto obsah odomknutý iba pre predplatiteľov?

Informácie pri takomto type článku vždy presiaknu ďalej. Pri takýchto závažných témach to preberú iné médiá a na konci dňa sa všetko dozvieš v televíznych novinách. Zistenie obrovskej korupčnej kauzy si nikdy neprečítajú iba predplatitelia.

Pre dobre zarábajúcich ľudí je predplatné „pár eur“ ročne, ale pre ľudí, ktorí musia šetriť, to môže byť finančne náročnejšie. Mali by mať stredoškoláci a vysokoškoláci zľavy? 

Nevýhodou paywallových modelov je, že vytvárajú istý typ exkluzivity. Akokoľvek sa nám to môže zdať „pár eur“, pre niektorých ľudí to môže byť vážna suma a objektívne to komplikuje prístup k informáciám. Zásadné informácie sa vždy dozvieš a vieš si pozrieť minútu po minúte a prečítať titulky, ale časť obsahu je pre mnoho ľudí uzamknutá.

Študenti sú podľa mňa na cenu citliví a bolo by zaujímavé, keby mali zľavy alebo keby mali tieto médiá dostupné v školách, čím by sa stali portálom pre informovanosť. Možno by bolo náročné doladiť detaily, ale filozoficky by bolo skvelé, keby školy ponúkali študentom možnosť naučiť sa fungovať na internete a kriticky si triediť informácie.

„Najlepšie si dôveryhodnosť média overíš dlhodobým sledovaním jeho práce. Jediný spôsob, ako vieš predpokladať, čo budú robiť  v budúcnosti, je pozrieť si, čo robili doteraz.“

Vnímam to ako problém, aj ma to trápi a je to najväčšie negatívum paywallu. Podporujem akékoľvek nápady, ktoré prinášajú riešenie.

Je podľa teba v poriadku, ak niekto zdieľa predplatné s ďalšími ľuďmi v domácnosti?

Myslím si, že áno. V prípade spravodajských webov by som to prirovnal k papierovým novinám, keď si jedny noviny prečíta viacero ľudí.

Veď aj káblovka sa v domácnosti zdieľa. 

Presne. Neviem si predstaviť, ako by tomu médiá zabránili. Podľa mňa je normálne takéto veci v domácnosti zdieľať. Horšie je, ak to robia celé korporácie a na jeden prístup „fičí“ 500 ľudí.

Doma máme predplatené SME.sk, Denník N, New York Times, The Atlantic a nepravidelne aj .týždeň a Trend. Keby si každý platil svoje, tak toho máme menej, pretože tiež na to máme obmedzený rozpočet.

Pomohlo by popularite predplatného, keby sa dal jednorazovo odomknúť jeden článok?

Mnohí by to chceli a s týmto nápadom už prišli, ale biznisovo to zrejme nefunguje, keďže médiá po celom svete sa prikláňajú k digitálnemu predplatnému a nie k mikroplatbám.

Veľa ľudí v súčasnosti začína deň spravodajskými podcastami. Je aj toto spôsob, ako naučiť ľudí na predplatné, aby ďalej vznikalo niečo, čo ich zaujíma?

Ja si cestu k podcastom ešte hľadám, ale to podporujem. Je to zaujímavá forma šírenia obsahu a informácií. Rovnako ako Instagram, ktorý novinári začali používať na prezentáciu svojej práce. Som fanúšik experimentálnych a inovatívnych prístupov. Treba testovať rôzne formy a hrať sa.

Vyberte si svoj O2 SMART Paušál a získajte extra dáta na obľúbené aplikácie. Ak sa rozhodnete pre Zlatý O2 SMART Paušál, získate nielen neobmedzené volania, SMS a MMS a 10 GB dát, ale aj 3 × 10 GB na tri aplikácie podľa vášho výberu. Vybrať si môžete napríklad spravodajskú aplikáciu SME.sk alebo Denník N aj s predplatným a k tomu Instagram a Facebook. Viac o nových O2 SMART Paušáloch a ich možnostiach sa dozviete na www.o2.sk.

Jakub Goda

Živí sa ako tvorca reklamných vizuálov a animácií, je známy aj ako oceňovaný bloger píšuci na blogu Denníka N, publicista a aktivista. Venuje sa boju proti dezinformáciám a analyzuje ich šírenie a vplyv na spoločnosť. Spoločne s O2 organizoval menšiu kampaň na podporu serióznych médií.


Zachyťte krásne farby prírody. Vybrali sme najlepšie zariadenia jesene

Čítaj viac

Chcete mať inteligentnú domácnosť? Prečítajte si, ako začať

Čítaj viac

Láka vás HBO GO, no nemáte smart TV? Máme pre vás jednoduché riešenie

Čítaj viac