Pekným príkladom toho, ako sa človek dokáže postupne vypracovať, keď chce, je Jana Mojsejová, ktorá v súčasnosti vedie jednu z troch prešovských O2 Predajní.
Začalo sa to prácou popri štúdiu
Jana pracuje v O2 už viac ako 5 rokov. K práci sa dostala cez inzerát uverejnený na pracovnom portáli. Začínala ešte počas štúdia na vysokej škole ako greeterka a uvádzala zákazníkov, ktorí prišli do predajne. „Po úspešnom absolvovaní pracovného pohovoru sa začala cesta, na začiatku ktorej som ani len netušila, že zo študentskej brigády sa vykľuje práca, čo ma bude napĺňať a prinesie mi každodennú príležitosť posúvať sa ďalej,“ spomína.
Od úplného začiatku práce v O2 Janu bavilo vzdelávať sa v oblasti telekomunikačných služieb aj technológií a postupne sa vytratila aj počiatočná obava, či brigádu popri štúdiu zvládne. „Najväčšou výzvou pre mňa bolo stať sa úspešnou obchodníčkou a pomáhať s úsmevom na tvári zákazníkom,“ približuje svoje začiatky.
Jana postupne vystriedala viacero pozícií – pracovala ako konzultantka predaja, O2 Guru, O2 Guru Master, zástupkyňa vedúceho predajne až dosiahla svoju súčasnú pozíciu, v rámci ktorej jednu z predajní vedie. „O2 je nielen férový operátor, ale aj zamestnávateľ a umožňuje svojim zamestnancom posúvať sa ďalej,“ hovorí.
Vďaka osobným skúsenostiam dokáže zamestnancov lepšie pochopiť
Otvorenie úplne novej pobočky bolo pre sympatickú vedúcu ďalšou profesijnou výzvou. „Nová pobočka pre mňa znamená nielen nové priestory, ale aj nový tím ľudí – osobností a nový koncept obsluhy zákazníkov,“ opisuje.
V novej predajni vedie 6-členný tím a za svoje veľké plus považuje to, že sa nepostavila hneď na vedúcu pozíciu, ale prešla viacerými funkciami. Vďaka tomu vie byť zamestnancom ešte nápomocnejšia. „Je to skúsenosť, ktorú mi nikto nezoberie. Vďaka nej viem svojich kolegov pochopiť, pomôcť im a motivovať ich, aby ďalej napredovali a nevzdávali sa pri prvom neúspechu,“ objasňuje.
Základom je dôvera a rešpekt
Práca na pozícii vedúcej predajne je podľa Janiných slov veľmi rôznorodá. Okrem rôznych administratívnych úloh je potrebné riadiť a motivovať tím spolupracovníkov, s ktorými prichádzajú do kontaktu zákazníci.
„Práve možnosť odovzdávať svoje doterajšie skúsenosti v oblasti predaja a zvládania komunikačných techník vo vzťahu k zákazníkom je pre mňa každodennou výzvou, cieľom a dôvodom, prečo som ponuku na túto funkciu prijala,“ vysvetľuje.
Okrem svojej bežnej agendy sa tak Jana denne zúčastňuje aj na predajnom procese, venuje sa koučingu zamestnancov a v prípade potreby im pomáha riešiť zložité situácie, ktoré na pracovisku vznikajú.
A aký je podľa nej recept na dobre fungujúci tím? „Základom je vzájomná dôvera a rešpekt. Samozrejme, nemôže chýbať úsmev a dobrá nálada. Svojmu tímu sa snažím vytvoriť uvoľnenú pracovnú atmosféru, v rámci ktorej sa každý vie realizovať a vydať zo seba to najlepšie,“ objasňuje vedúca jednej z troch prešovských predajní.
Benefitom je rodinná atmosféra aj možnosť kariérne sa posúvať
Práca v O2 Janu napĺňa. „Moja práca je aj mojím hobby,“ vyznáva sa. Ako veľkú výhodu vníma rodinnú atmosféru, ktorá u modrého operátora panuje. „Práca v O2 ma zaujala nielen finančným ohodnotením, ale aj pracovným prostredím, rôznymi zamestnaneckými výhodami a v neposlednom rade aj možnosťou kariérne sa posúvať,“ opisuje benefity.
„Na O2 mi imponuje aj to, že ak má zamestnanec záujem pracovať na sebe a vzdelávať sa, tak mu firma vie zabezpečiť množstvo príležitostí a možností, ako to dosiahnuť. Páči sa mi naša firemná kultúra, ktorá je založená na vzťahoch a na množstve interakcií medzi ľuďmi,“ pokračuje sympatická vedúca predajne.
Vzhľadom na svoju novú pozíciu by sa Jana chcela aj naďalej vzdelávať najmä v oblasti riadenia, zdokonaľovať svoje komunikačné schopnosti a zamerať sa aj na efektivitu svojej práce.
Zvažujete zmenu práce a zaujal vás Janin príbeh? Ponuku voľných pracovných miest v bratislavskej Centrále, banskobystrickom Zákazníckom centre aj v jednotlivých O2 Predajniach nájdete na www.spolocnost.o2.sk/kariera.