Novinky z radu Huawei P40 nesklamali. Pripravte sa na špičkový výkon a skvelé fotky

Huawei predstavil svoje nové vlajkové lode s najmodernejšími technológiami.

Od top modelov značky Huawei očakávame vždy to najlepšie. Aké vylepšenia prináša novinka Huawei P40 Pro? Pozreli sme sa bližie aj na smartfón Huawei P40 lite s dobrou cenou a so špičkovými
parametrami.

Huawei vymení Google aplikácie za vlastné. Zmení sa niečo aj vo vašom smartfóne? Chcem sa dozvedieť viac

Huawei P40 Pro

Testovanie smartfónu Huawei P40 Pro bolo pre mňa zážitok. Získal si ma vylepšeným displejom aj fotoaparátom.

Dizajn a displej

Huawei P40 Pro zaujme kvalitným vyhotovením, ktoré spája kov a sklo. Ako je v top triede zvykom, čítačka odtlačkov prsta sa nachádza v displeji, na rýchle odomknutie poslúži aj snímač tváre.

Medzi najväčšie lákadlá patrí displej s najmodernejšou OLED technológiou, vďaka ktorej je sledovanie filmov zážitok. Pribudlo aj výraznejšie zaoblenie displeja.

Výkon a výdrž

O výkon sa stará aktuálne najvýkonnejší procesor z dielne Huawei Kirin 990 s podporou 5G, ktorý dopĺňa operačná pamäť s kapacitou 8 GB.

Batéria zabezpečí celodennú výdrž. V núdzi dobre poslúži aj možnosť reverzného nabitia.

Fotoaparát

Ak si potrpíte na kvalitné fotky, Huawei P40 Pro patrí medzi to najlepšie na trhu. Tešiť sa môžete na vylepšený širokouhlý fotoaparát, predná kamera má dva objektívy pre krajšie portréty.

Novinkou je aj možnosť fotiť objekty vo väčšej vzdialenosti bez straty kvality, nechýba makro objektív.

Hodnotenie O2 Guru: Prvotriedne zariadenie s najnovšími technológiami

Huawei opäť vytvoril prvotriedny model s najnovšími technológiami. Huawei P40 Pro odporúčam tým, ktorí hľadajú spojenie špičkového výkonu a fotoaparátu. Určite poteší aj odolnosť proti vode a prachu.

Huawei P40 lite

Huawei sa dlhé roky snaží prinášať zariadenia s kvalitnou fotovýbavou. Zariadením Huawei P40 lite ju posúva na ešte vyššiu úroveň.

Dizajn a displej

Novinka Huawei P40 lite ma očarila pekným displejom a spracovaním, vďaka čomu sa stredná trieda priblížila tej najvyššej. Napriek väčším rozmerom sa výborne ovláda jednou rukou. Displej je kvalitný a vďaka vysokému rozlíšeniu sa s ním pracuje skvelo.

Výkon a výdrž

Telefón je svižný a ani náročnejšie hry nie sú problém. Výdrž telefónu v rámci jedného nabitia ma príjemne prekvapila. Po celodennom aktívnom používaní bola batéria na úrovni okolo 40 %.

Novinkou je veľmi rýchle nabíjanie, čo v strednej triede nie je štandard.

Fotoaparát

Štyri objektívy ponúkajú očarujúce výsledky. Najviac ma však nadchol širokouhlý objektív, ktorý je ideálny na fotenie krajiny. Pribudol kvalitný makro objektív, predná kamera ponúka aj špeciálny selfie režim.

Hodnotenie O2 Guru: Spojenie výkonu a kvalitnej fotografie

Ak hľadáte telefón s veľkým výkonom a so špičkovým fotoaparátom za dostupnú cenu, Huawei P40 lite je správna voľba. Dlhoročná spolupráca Huawei so spoločnosťou Leica prináša výborné výsledky a toto zariadenie je pekným dôkazom.


Huawei P40 Pro aj Huawei P40 lite môžete mať k akémukoľvek O2 SMART Paušálu na začiatok už od 0 €.

Roman Škopík, O2 Guru

Tieto smartfóny pre vás otestoval Roman Škopík, asistent kontaktného centra.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Huawei vymení Google aplikácie za vlastné. Zmení sa niečo aj vo vašom smartfóne?

Nová generácia Huawei smartfónov so sebou prináša konkurenciu pre Google Play Store a Apple App Store.

V nových telefónoch značky Huawei a Honor už nenájdete predinštalované aplikácie od Googlu. Druhý najväčší výrobca smartfónov nahradí tieto služby vlastným ekosystémom Huawei Mobile Services. Dotkne sa vás táto zmena? A čo by ste o nej mali vedieť?

Novinky z radu Huawei P40 nesklamali. Pripravte sa na špičkový výkon a skvelé fotky. Prečítať si recenziu

Prečo Huawei vyvíja vlastný ekosystém?

Smartfóny Huawei fungujú na operačnom systéme Android od americkej spoločnosti Google, vďaka čomu môžu mať predinštalované služby Googlu ako Gmail či Google Mapy.

Čínska spoločnosť Huawei však momentálne nemôže pre zákaz obchodovania s americkými spoločnosťami predinštalovávať Google aplikácie do svojich nových zariadení. Aby mohol druhý najväčší výrobca smartfónov naďalej predávať svoje zariadenia po celom svete, vytvoril si vlastný systém Huawei Mobile Services (HMS).

Čo je Huawei Mobile Services?

HMS je ekosystém služieb a aplikácií, ktorý má nahradiť služby Googlu na Android smartfónoch a tabletoch Huawei. Zároveň bude slúžiť ako konkurencia obchodom s aplikáciami Play od Googlu a App Store spoločnosti Apple.

Nová generácia smartfónov s HMS bude mať označenie AG, čo je skratka služby AppGallery, vlastného obchodu s mobilnými aplikáciami a hrami, ktorý nahradí doterajší obchod s aplikáciami Play.

Zmení sa niečo v mojom telefóne?

Doteraz sa používatelia Huawei smartfónov a tabletov prihlasovali po prvom spustení do svojho Google účtu.

V nových AG zariadeniach sa už budú používatelia prihlasovať cez svoje Huawei ID konto, ktoré teraz využívajú pri službách Huawei Cloud, Huawei Témy a cez ktoré sa synchronizujú osobné dáta ako kontakty, správy či Wi-Fi heslá. Nové hry a aplikácie si v AG zariadeniach stiahnete cez AppGallery.

Budem môcť používať všetky obľúbené appky?

V nových AG zariadeniach nebudú od výroby predinštalované aplikácie ako YouTube, Gmail, Google Fotky, Google Mapy a Google Drive. Momentálne ich nenájdete ani v AppGallery, podobne ako Facebook, WhatsApp, Instagram a Messenger.

Majitelia nových AG zariadení si budú môcť skopírovať kontakty, fotky a dáta cez aplikáciu Phone Clone alebo si ich nainštalovať z oficiálnych webov týchto služieb (to platí napríklad pre Facebook a WhatsApp).

Pri nových AG zariadeniach treba myslieť aj na to, že ich síce stále poháňa operačný systém Android, no ich funkčnosť ovplyvňuje závislosť od Google služieb. Znamená to, že si síce môžete stiahnuť prehliadač Google Chrome, ale nebudete sa doň môcť prihlásiť prostredníctvom svojho Google účtu.

Huawei preto pripravil vlastné alternatívy ku všetkým základným Google appkám vrátane prehliadača, e-mailovej schránky a cloudovej služby. Spoločnosť zároveň vo všetkých zariadeniach ponúka aj aplikáciu Podpora, cez ktorú sa môžete spojiť s kontaktným centrom a spoločne vyriešiť prípadné problémy s HMS.

HMS a O2 SMART Paušál

Súčasťou O2 SMART Paušálov je aj predplatné a extra dáta na používanie viacerých obľúbených appiek. Pri zariadeniach s HMS môžete rovnako ako doteraz používať služby TIDAL, HBO GO, O2 TV, TikTok a aplikácie, ktoré sa dajú stiahnuť z ofi ciálnych webov, teda Facebook, Instagram, WhatsApp a Viber.

O zaradení spravodajských appiek SME.sk a Denník N sa v súčasnosti rokuje. V rámci paušálu však nebudú môcť zákazníci so zariadeniami s ekosystémom HMS využívať aplikácie od Google, teda YouTube, Gmail a Mapy od Google.

Ak si nie ste istý, či sa táto zmena dotýka aj vás, napíšte cez O2 Chat na www.o2.sk, kde vám poradia.

Týka sa to všetkých Huawei/Honor smartfónov a tabletov?

AppGallery sa nachádza vo všetkých zariadeniach Huawei a Honor už od roku 2018. Tie však do tohto roka využívali primárne Google Mobile Services s Google aplikáciami. Zmena prichádza od apríla tohto roka.

Medzi nové smartfóny, ktoré fungujú už len na HMS, patrí napríklad Huawei P40 Lite, Huawei P40, Huawei P40 Pro a skladacie zariadenie Huawei Mate XS.

Používatelia starších smartfónov a tabletov značiek Huawei a Honor môžu aj naďalej využívať služby a aplikácie Google a príchod HMS pre nich v zásade nepredstavuje žiadnu potrebu zmeny.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Psychologička: Ľudia hľadajú prostredníctvom technológií vzrušenie a pocit, že žijú

Patríte k ľuďom, ktorí neustále skrolujú najnovšie správy? Aj vám môžu technológie prerásť cez hlavu. Lenka Rušarová radí, ako si s nimi vybudovať zdravý vzťah.

Technológie sa stali súčasťou našich životov, nie každý však s nimi dokáže správne pracovať. So psychologičkou Lenkou Rušarovou sme sa pozreli na to, ako nájsť vo vzťahu k technológiám rovnováhu a predchádzať tomu, aby sa ich používanie stalo problémom. 

Prerastajú vám technológie cez hlavu? Máme pre vás 5 tipov na digitálny detox. Chcem vedieť viac

V rozhovore sa dočítate: 

  • ktoré potreby si napĺňame prostredníctvom technológií,
  • kedy už človek nemá používanie technológií pod kontrolou,
  • ako nastaviť hranice sebe aj v rámci vzťahov,
  • ako vyzerá etiketa narábania s mobilom.

Vplyv technológií na náš život je naozaj markantný. Dá sa zhrnúť, prečo sme si ich pustili k telu a dovolíme im zasahovať nám do života?

Technológie nám veľmi uľahčujú život, ale majú aj vedľajšie účinky. Vstupujú do výchovy a blízkych vzťahov. Nemyslím si, že priniesli niečo nové do ľudského prežívania, skôr sú javiskom, na ktorom sa odohrávajú staré drámy.

Aj predtým, než sme mali k dispozícii internet, smartfóny a tablety, sme hľadali naplnenie materiálnych, spoločenských, biologických aj duchovných potrieb. Technológie sú platformou, kam sa toto hľadanie presunulo a kde sa jeho časť dnes odohráva.

Ktoré potreby si bežne napĺňame práve prostredníctvom technológií?

Niektorí z nás túžia po potvrdení vlastnej hodnoty, iní hľadajú pozornosť alebo vzrušenie. Ak hľadáme validáciu, teda potvrdenie, môže sa to prejaviť napríklad tým, že na sociálne siete pridávame fotky a správy z úspešnejších častí svojho života.

Ukazujeme, akú máme skvelú rodinu, aké auto vlastníme, ako dobre vyzeráme či kde dovolenkujeme. Očakávame, že nám to cez lajky a komentáre prinesie sociálne potvrdenie, obdiv a uznanie.

„Na sociálnych sieťach ostatným ukazujeme, akú máme skvelú rodinu, ako dobre vyzeráme či kde dovolenkujeme. Očakávame, že nám to cez lajky a komentáre prinesie sociálne potvrdenie, obdiv a uznanie.“

Iní ľudia, najmä tí, ktorí sa zo spoločnosti cítia vynechaní, zase túžia po pozornosti. Práve oni môžu ľahko skĺznuť k vyhľadávaniu pozornosti v online svete. Často investujú množstvo času a energie, aby zaujali aj anonymné masy ľudí, môžu byť aj zbytočne konfrontační alebo šokujúci.

Veľa ľudí hľadá prostredníctvom technológií vzrušenie a pocit, že žijú. Stáva sa to, ak im ich život príde banálny, prázdny a sú s ním nespokojní. Online prostredie im umožňuje zažívať niečo, s čím reálny svet nemôže súťažiť.

Aké sú príznaky, že technológie nám príliš zasahujú do života?

Existuje viacero varovných signálov, že naše používanie technológií je už problematické.

Prvým varovným príznakom je tzv. centrované myslenie. Pozornosť človeka sa nedá od technológií odviesť – človek nedokáže myslieť na nič iné, nedá sa s ním o ničom inom diskutovať. Jediné, o čom hovorí, je, čo zažil pri počítačovej hre alebo v diskusii na sociálnej sieti, respektíve neustále skroluje najnovšie správy.

Druhým varovným príznakom je, keď používanie technológií zasahuje do bežného fungovania. Človek napríklad nie je schopný vyspať sa, lebo celú noc trávi online pokrom, nie je schopný nič ušetriť z výplaty, lebo ju minie na online nakupovanie. Dieťa si zase nesplní školské povinnosti, pretože neustále sleduje videá.

Ďalším zdvihnutým prstom je, keď narastá potreba bažiť. Ak je niekto závislý, potrebuje si zvyšovať dávky, aby bol spokojný. Podobné správanie môžeme sledovať aj pri problematickom používaní technológií u detí aj u dospelých. Už im nestačí bežný čas, napríklad hodina, ale sú z toho dve hodiny, potom tri, a stále nemajú dosť.

Kedy už má človek s technológiami a časom stráveným online naozaj problém?

Ľudia závislí od alkoholu zvyčajne tvrdia, že majú všetko pod kontrolou. Hovoria: „Viem s tým prestať. Keď budem chcieť, nebudem piť.“ Podobné výroky môžeme čakať aj od ľudí, ktorých vzťah k technológiám už prekročil rozumné medze.

V takom prípade už človek, ktorý chce dokázať, že všetko má pod kontrolou tak, že sa odpojí alebo vydrží nejaký čas offline, má s tým problém. Nevydrží to a vždy nájde zámienky, aby sa mohol pripojiť skôr.

Strata kontroly sa môže prejaviť v rôznych situáciách. Napríklad, keď sa partneri dohodnú, že večer nebudú pozerať do mobilu a strávia pekný spoločný čas aj s deťmi. Napriek tomu, že si to sľúbia, jeden z nich sa neovládne a odíde – začne hľadať zámienky, aby bol sám a mohol potajme kontrolovať mobil.

Veľa sa dnes hovorí o tom, že technológie spôsobujú problémy v medziľudských vzťahoch. Je to naozaj tak? 

V mojej praxi sa mi neukazuje, že by technológie boli prvotným problémom. Skôr vídavam, že problémy vo vzťahoch sa prejavujú aj prostredníctvom technológií.

Stáva sa, že na párovej terapii žena rozpráva niečo, čo je pre ňu zásadné, plače pri tom a muž vytiahne mobil, skroluje a čaká, kým ona dorozpráva – mobil je preňho únikom z emočne vypätej situácie.

Alebo žiarlivá žena kontroluje muža a nenechá ho dýchať – mobil a profil na Facebooku sú bránou, ako sa mu ešte viac nabúrať do súkromia. Ďalším príkladom je závislý partner, ktorý cez deň partnerku neustále bombarduje správami a vynucuje si, aby nonstop reagovala.

Ako si nastaviť hranicu používania technológií vo vzťahoch? 

Hranica často nie je vopred jasná, treba o nej diskutovať. V rovnocennom partnerskom vzťahu sa vyjednáva, vysvetľuje a skúša, čo funguje pre oboch. Trochu inak je to vo vzťahu s dieťaťom, ktoré síce musí byť rešpektované, ale zároveň nerozumie svetu ako dospelý – tu má predsa len rozhodnutie dospelého väčšiu váhu.

„Stáva sa, že na párovej terapii žena rozpráva niečo, čo je pre ňu zásadné, plače pri tom a muž vytiahne mobil, skroluje a čaká, kým ona dorozpráva – mobil je preňho únikom z emočne vypätej situácie.“

Špeciálnu oblasť tvoria dobré spôsoby a etiketa narábania s mobilom. Existujú relatívne univerzálne pravidlá a ich dodržiavanie je otázkou bazálnej slušnosti.

Ako vyzerá etiketa narábania s mobilom? 

Ak sa s niekým práve rozprávame a pristúpi k nám niekto tretí, nazvime ho Jozef, intuitívne slušné by bolo povedať: „Toto je Jozef.“ Alebo: „Jozef, počkaj chvíľku, prosím, teraz niečo riešime.“ Človeka uvedieme do diskusie alebo mu povieme, nech počká.

Takto by to mohlo fungovať, aj keď človeku príde správa na mobil. Buď počká, pretože náš rozhovor má teraz prioritu, alebo si chceme správu, ktorá nám prišla, prečítať. Napríklad čakáme na niečo dôležité alebo sme jednoducho iba zvedaví. V takom prípade si musíme s touto situáciou nejako sociálne poradiť.

Môžeme povedať: „Práve mi niečo prišlo, prepáč, pozriem sa, čo je to.“ Môžeme ísť ešte ďalej a okomentovať, aká správa nám prišla, ako keď uvedieme a zapojíme tretieho človeka do diskusie.

Niektorí ľudia presúvajú pozornosť k mobilu mimovoľne, akoby ani nevnímali, že ich aktívna prítomnosť začne ostatným chýbať. Napríklad sa dohodnú s deťmi, že si spolu pozrú film a oni síce sedia na gauči vedľa detí, sú tvárou nasmerovaní k obrazovke, ale dívajú sa do mobilu. A v tom je kvalitatívny rozdiel – nezdieľajú spoločný zážitok, sú tam len pro forma.

Čo robiť v situáciách, keď sme síce dodržali etiketu, ale partnerovo používanie technológií sa nás aj tak dotýka? Ako napríklad riešiť situáciu, keď partner visí na mobile a my musíme čakať, kým skončí?

Veľakrát si všímam páry v kaviarni alebo reštaurácii. Zvonku to vyzerá, že jeden sa díva do mobilu a druhý naňho čaká. Neexistuje pravidlo, ako túto situáciu riešiť, ale je fajn, ak sú k sebe otvorení a majú odvahu a slobodu povedať: „Tak čo, ideme si teraz obaja čítať správy alebo máš chuť sa o niečom rozprávať?“

Odpoveď na podobnú výzvu môže byť: „Nemali sme na seba celý týždeň čas, poďme sa porozprávať.“ Môže sa však stať, že jednoducho nie je o čom hovoriť.

Napríklad páry, ktoré spolu dlho fungujú a všetko dôležité si už pre ten moment povedali, môžu byť radi, že sú vedľa seba, ale zároveň by každý rád robil niečo iné. Niekto si chce čítať rozčítaný článok, druhý vybavovať e-maily. Ak si to otvorene, slušne a s rešpektom povedia, môžu spolu príjemne stráviť čas, aj keď sú obaja na svojich mobiloch.

Často sa stretávame s tým, že partner neskroluje ani nesleduje videá, ale na mobile pracuje – odpovedá na e-maily, niečo kontroluje. Čo odporúčate v takom prípade? 

Práce je vždy toľko, koľko je času. Niektorí ľudia sa tvária, že stále niečo neodkladné riešia – prácu alebo iné povinnosti. Často hovoria: „To sa inak nedá.“ V skutočnosti je to však ich rozhodnutie, že práca je na prvom mieste za každých okolností a toto rozhodnutie je pre nich často paradoxne ľahšia cesta.

Vďaka tomu môžu odsúvať to, čo sa deje v ich vnútri a zároveň nemusia čeliť nárokom „bežného“, napríklad venovať pozornosť deťom.

V každom vzťahu nastávajú situácie, keď sa jeden z partnerov necíti komfortne. Nastaviť si konsenzus tak, aby to všetkým zúčastneným vyhovovalo, je zložité – bez ohľadu na to, či do toho vstupujú technológie, alebo nie.

Technológie z môjho pohľadu nie sú dobré ani zlé. Majú svoje riziká, to však neznamená, že ich nemáme používať, veď nám výrazným spôsobom uľahčujú život. A okrem toho aj tak nemáme na výber, vyhnúť sa im nedá.


Vyvážený vzťah k technológiám je dôležitý nielen pre dospelých, ale aj deti, preto O2 spúšťa už 4. ročník O2 Športovej akadémie Mateja Tótha, ktorá u detí buduje pozitívny vzťah k pohybu a učí ich, ako tráviť voľný čas aktívne. Do súťaže o Akadémiu môžete prihlásiť aj školu vašich detí. Všetky potrebné informácie nájdete na akademia.o2.sk

Lenka Rušarová

Je certifikovaná klinická psychologička a psychoterapeutka s viac ako 15-ročnou praxou. Pracuje v súkromnom zdravotníckom zariadení PsychoKonzult, kde sa venuje nielen deťom, ale aj párovej a individuálnej psychoterapii. Preložila viacero odborných publikácií a tlmočí v odbore.


Vyskúšali sme, či sa dá fungovať so smartfónom bez Google

Čítaj viac

Predobjednajte si novú PlayStation 5, ktorá predbehla evolúciu a prinesie novú éru hrania

Čítaj viac

Jeseň plná energie? Našich 6 obľúbených smartfónov vydrží na jedno nabitie aj dva dni

Čítaj viac