Šikovný smartfón za priaznivú cenu. Testovali sme Honor 8A

Hľadáte slušný smartfón, ktorý dobre vyzerá a má výhodný pomer ceny a výkonu? Ak nepotrebujete najnovšiu vlajkovú loď, môže práve Honor 8A splniť vaše očakávania.

Súčasný trh s mobilnými telefónmi je takmer na prasknutie a vybrať si vhodný smartfón na najbližšie roky je niekedy dosť náročné. Honor ponúka v strednej cenovej kategórii zaujímavý model, ktorý rozhodne stojí za povšimnutie. Za veľmi priaznivú cenu v sebe ukrýva viac, než by ste očakávali. Otestovali sme pre vás Honor 8A.

Matná alebo lesklá?

Pocit pri otváraní škatule s novým smartfónom pozná asi každý. Pri testovaní sú očakávanie ešte väčšie, pretože nie vždy viete, do čoho idete. Honor 8A ma milo prekvapil. Tenký a ľahký smartfón mi hneď sadol do ruky. Vďaka plastového zadnému krytu nekĺže a neostávajú na ňom ani odtlačky prstov či iné šmuhy.

Po prvom zapnutí sa rozžiaril predný 6,09“ FullView displej, natiahnutý na takmer celej prednej strane. Snímač odtlačkov prstov nájdete na zadnej strane, ktorá má nezvyčajné dizajnové zhotovenie. Zadná strana je totiž kombinácia matnej a lesklej povrchovej úpravy. Nevedel sa výrobca rozhodnúť? Výsledok je každopádne zaujímavý.

Čo v sebe skrýva?

Honor 8A nepatrí k najdrahším telefónom, ale skrýva v sebe 8-jadrový procesor, ktorý s pomocou operačnej pamäte RAM s kapacitou 3 GB zabezpečí dostatočný výkon pre pohodlnú prácu bez zasekávania alebo náznakov mrznutia. Limity tohto smartfónu som prekročil pri hraní náročnejších online hier, no napriek tomu to bolo stále znesiteľné.

Na výdrž dohliada batéria s kapacitou 3 020 mAh. Pri bežnom používaní som mobilný telefón dal na nabíjačku po zhruba 36 hodinách. Dobitie na 100 % cez mikro USB trvalo takmer tri hodiny.

Na všetky dáta je k dispozícii interné úložisko s kapacitou 32 GB. Nie je to veľa, ale dostupná je možnosť externého rozšírenia SD kartou až do 512 GB. Dodávam, že použitím SD karty neprídete o možnosť používať súčasne dve SIM karty. Dobrá správa je aj to, že telefón funguje s najnovším operačným systémom Android 9.0 Pie.

Ako fotí?

Hlavný zadný fotoaparát má rozlíšenie 13 megapixelov. Snímky zhotovuje na svoju kategóriu pekne ostré a farebne bohaté, ale pri dobrých svetelných podmienkach. Ak fotíte v šere alebo v tme, kvalita je porovnateľne horšia. Platí to aj pri natáčaní videí, ktoré viete s Honorom 8A natáčať vo Full HD.

Predný fotoaparát má rozlíšenie 8 megapixelov, čo postačuje na príležitostné selfie, videohovory alebo na používanie funkcie odomykania zariadenia tvárou. Práve pri fotoaparáte cítiť, že výrobca musel niekde ubrať.

Záverečné hodnotenie

Mobilný telefón Honor 8A je príjemným spestrením ponuky zariadení vo svojej cenovej kategórii. V porovnaní s konkurenčnými modelmi má rozhodne čím zaujať. U mňa to bol zaujímavý dizajn, veľký FullView displej, možnosť používať dve SIM karty zároveň s SD kartou, dostatočný výkon pre nenáročného používateľa a výdrž batérie.

Keby som hľadal mobilný telefón pre deti, rodičov alebo seba ako bežného spotrebiteľa, ktorý telefónu dopraje aj oddych, rozhodne by som nad ním pouvažoval.

Získajte mesiac poistenia zadarmo

Spoločnosť O2 ochráni váš nový telefón práve vtedy, keď je najzraniteľnejší. Zoberte si k ľubovoľnému O2 Paušálu smartfón a o jeho poistenie sa prvý mesiac postará modrý operátor.

Michal Pakos, O2 Guru

Tento smartfón pre vás otestoval O2 Guru Michal Pakos zo Zákazníckeho centra O2.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Moje O2: Vybavte všetko dôležité z pohodlia svojho domova

Radoslav Volný, vedúci oddelenia online transformácie, nám prezradil, ako mení platforma Moje O2 vzťahy so zákazníkmi a uľahčuje im život.

Na to, aby zákazník zaplatil faktúru alebo si dobil kredit, nemusí hneď bežať do najbližšej O2. Vďaka platforme Moje O2, ktorá je dostupná aj ako mobilná aplikácia, to môže urobiť z pohodlia svojho domova alebo prakticky kdekoľvek, kde je internetové pripojenie.

Nainštalujte si aplikáciu Moje O2 a až do 15. septembra získate balík 5 GB dát zadarmo. Viac informácií

„Prostredníctvom platformy Moje O2 zákazník vie vybaviť všetko, čo dokáže vyriešiť v predajni. Samozrejme, pokiaľ nepotrebuje individuálnu radu,“ približuje Radoslav Volný, vedúci oddelenia online transformácie, ktoré Moje O2 vyvíja. Ak potrebuje radu, napríklad nerozumie niečomu v aplikácii alebo chce zistiť, ktorý telefón si má zobrať, poslúžia mu fyzické predajne a zákaznícka linka.

Prvá verzia platformy Moje O2 vznikla pred deviatimi rokmi. „Rýchlo sme pochopili, že prostredníctvom nej chceme pracovať so zákazníkmi aj v predajniach a na zákazníckej linke,“ hovorí.

Moje O2 používajú aj konzultanti v pobočkách

Väčšina firiem pracuje s podobnými službami ako O2. Majú svoju vlastnú platformu na komunikáciu so zákazníkom a e-shop, interne však pracujú v sofistikovanejšom programe. Lenže v O2 sa rozhodli tieto programy zjednotiť.

Prostredníctvom platformy Moje O2 vie zákazník vybaviť všetko, čo dokáže vyriešiť v predajni. Samozrejme, pokiaľ nepotrebuje v niečom individuálnu radu.

„My máme jednoduché produkty a nepotrebujeme mať špeciálny systém pre našich konzultantov. Preto sme sa v roku 2015 rozhodli pri komunikácii so zákazníkom zaviesť Moje O2 E-shop aj vo všetkých predajniach a v našom zákazníckom centre.“

Platforma tak búra bariéru medzi zákazníkom a konzultantom. „Sme na jednej lodi, pozeráme sa na tú istú obrazovku, keď tam vyskočí nejaké hlásenie, čítame ho spolu a môžeme to spolu aj riešiť,“ objasňuje Volný.

Ovláda sa tak jednoducho, že to zákazníkov prekvapuje

Moje O2 v súčasnosti pravidelne využíva okolo 25 % zákazníkov. „Pracujeme na tom, aby sa to percento postupne zvýšilo. V prípade tých, ktorí ešte appku nepoužívajú, vidíme bariéru napríklad aj v tom, že im to nikto osobne neukázal,“ približuje. Starší zákazníci ju podľa jeho slov začnú používať až vtedy, keď im ju nainštaluje niekto z rodiny alebo známy.

Aby v O2 zvýšili povedomie zákazníkov o tejto možnosti, organizovali v minulosti v predajniach tzv. online dni, počas ktorých konzultanti nepoužívali interný systém, ale spolu so zákazníkmi pracovali len s platformou Moje O2 s O2 E-shopom. „Bol totaký pokus, v rámci ktorého sme sa presvedčili, že ľudia sa chcú naučiť niečo nové. Tešili sa, že sme im ukázali, ako to funguje, a v konečnom dôsledku je to benefit pre obe strany,“ vysvetľuje Volný.

Osobne som to zažil s istou paňou, ktorá uhradila faktúru cez Moje O2 v jednej predajni. „Zákazníčka vyplnila svoje údaje, číslo platobnej karty, a keď to dokončila, povedala, že to bol vlastne jej prvý nákup cez internet. Nemohla uveriť, že to bolo také jednoduché,“ spomína.

„Stál som tam potom s ňou a mal som doslova slzy v očiach, bolo to super. Toto je skutočná edukácia zákazníkov,“ dodáva vedúci úseku online transformácie.

Zákazníčka vyplnila svoje údaje, číslo platobnej karty, a keď to dokončila, povedala, že to bol jej prvý nákup cez internet. Nemohla uveriť, že to bolo také jednoduché.

Volný zdôrazňuje, že hoci smartfón majú v súčasnosti takmer všetci, nie každý ho vie využiť naplno. „Treba to celé pospájať dohromady a potiahnuť o kúštiček ďalej. A to môže byť úlohou nielen rodinných príslušníkov, ale aj operátora.“

Zákazníci si platformu pochvaľujú

Moje O2 má vysoký počet bodov v oboch obchodoch s aplikáciami (GooglePlay, AppStore). Vysoké hodnotenia používateľov považujeme za dôkaz, že zákazníci sú s platformou spokojní.

O2 aktuálne dokončilo proces, vďaka ktorému sa v rámci jednotlivých pobočiek a na zákazníckej linke používa ako primárny systém už iba platforma Moje O2. „Urobili sme kus práce, teraz ideme riešiť detaily,“ uzatvára.

Ak si do 15. septembra 2019 nainštalujete aplikáciu Moje O2, môžete nielen pohodlne skontrolovať svoju spotrebu, prezrieť si faktúry alebo aktivovať balíček služieb, ale získate aj 5 GB dát zadarmo. Viac informácií nájdete na tomto mieste

Radoslav Volný

V spoločnosti O2 pracuje už 12 rokov – od príchodu operátora na slovenský trh. Svoju cestu začal na IT oddelení, kde pomáhal budovať O2 E-shop, Moje O2 a s tým súvisiace platformy, neskôr zodpovedal za O2 Zákaznícke centrum v Banskej Bystrici. V súčasnosti vedie oddelenie online transformácie.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac