Tipy na výlety so psíkom: Malá a Veľká Fatra

Zvažujete, kam na výlet so svojím psíkom? Vybrali sme pre vás miesta, kde strávite príjemný čas bez zbytočných prekážok.

Rasťo Breza Kučírek už prešiel so svojím štvornohým spoločníkom Oliverom kus Slovenska. Pre čitateľov Sódy vybral 5 miest v Malej a vo Veľkej Fatre, ktoré rozhodne stoja za navštívenie.

Podeľte sa o svoje zážitky zo spoznávania Slovenska so svojím psíkom vďaka rýchlej 4G sieti od O2. Viac informácií

Kopce, ktoré sa v nich nachádzajú, sú priam ideálne na výlety. Sú akurát malé na jednoduché túry, no dostatočne veľké na úžasné výhľady.

Výlety sme zoradili podľa náročnosti, no odporúčame vám vopred si jednotlivé trasy pozrieť na stránke mapy.hiking.sk, aby ste sa presvedčili, či ju vy aj váš psík zvládnete.

Cesta SNP

Náročnosť: nulová až nízka

Asfaltová Cesta SNP 2132 (nie turistická Cesta Hrdinov SNP) vedie cez dediny na úbočí Veľkej Fatry. Prevedie vás viacerými serpentínami a menšími kopcami, pričom celý čas ponúka výhľad na Malú Fatru a Martinské Hole s Turčianskou kotlinou ako na dlani.

Počas cesty môžete navštíviť tri rozhľadne (Rozhľadňu na Tŕní, Rozhľadňu na KľúčiRozhľadňu Necpaly na Brotnici, pri ktorých sa dá zastaviť, ak cestujete autom, aj prenocovať. Pri všetkých nájdete aj ohnisko, takže si tu môžete aj opekať.

Lysec

Náročnosť: nízka

Tento nenáročný poldňový turistický okruh na vrch Lysec vo Veľkej Fatre sa začína v lyžiarskom stredisku Jasenská dolina, kde sa dá dobre zaparkovať. Cesta k vrcholu vedie aj popod listnaté stromy, ktoré na jeseň vytvoria z listov krásnu prikrývku.

Pre Lysec je charakteristický hrebeň pokrytý lúkami, kde si môžete počas teplých popoludní výborne zdriemnuť.

Tlstá + Blatnický hrad

Náročnosť: stredná

Ide o ideálny okruh na víkend vo Veľkej Fatre vhodný aj pre rodinu s deťmi. Zaparkovať môžete pri penzióne Gader, kde si môžete dať kávu na dobrý rozbeh aj výdatnú večeru na konci dňa. Nachádza sa tu Gaderský potok, ktorý poteší deti aj psíkov.

Trasa sa začína hneď za penziónom, stačí zabočiť doprava na modrú značku. Pri Muráni odbočte doľava na Tlstú a vyhnete sa tak Ostrej, kde sú reťaze. Po ceste dolu miniete malú voľne prístupnú jaskyňu Mažarná a v doline si môžete pozrieť aj tajuplnú zrúcaninu Blatnického hradu.

Veľký (fatranský) Kriváň

Náročnosť: vysoká

Na najvyšší fatranský vrch (s najlepším výhľadom) sa dostanete viacerými cestami. Najkrajšia a zároveň najdlhšia trasa vedie cez celý hrebeň Malej Fatry – vtedy je Veľký Kriváň presne na polceste.

Ak sa nebojíte medveďov, môžete hore aj prenocovať. Chata pod Chlebom totiž psíkov neprijíma, preto počas našich ciest volíme teplý spacák a malý kúsok lúky medzi kosodrevinou na východnej strane Kriváňa, kde si vždy vychutnáme východ slnka.

Veľký Rozsutec

Náročnosť: vysoká

Veľký Rozsutec v Malej Fatre sa považuje za jeden z najkrajších kopcov na Slovensku. So psíkom treba ísť z južnej strany, aby ste sa vyhli Jánošíkovým dieram a Malému Rozsutcu, kde sú rebríky a reťaze.

Aby sme sa s Oliverom vyhli davom turistov, absolvovali sme túru cez týždeň a stanovali sme na vedľajšom kopci Stoh. Celá túra sa však dá absolvovať aj za jeden deň. Na jeseň, keď býva inverzia, sa tu ocitnete v mori hmly, z ktorej vytŕčajú Tatry a ďalšie nádherné slovenské hory.

Dobrá rada: Nezabudnite na dostatok vody

Myslite na to, že na vrchoch nie sú pramene a po ceste ich býva málo, preto nezabudnite na pitný režim pre seba aj svojho psíka. Rasťo s Oliverom si vždy brávajú veľkú fľašu a skladateľnú misku na vodu.

Aby ste sa o všetky zážitky z cestovania po Slovensku so svojím psíkom mohli podeliť s blízkymi alebo na sociálnych sieťach, vyberte si rýchly a spoľahlivý mobilný internet od O2, ktorý je vďaka 4G sieti dostupný už pre 96 % obyvateľov Slovenska. Viac informácií nájdete na www.o2.sk/4g.

Rasťo Breza Kučírek

Cestuje so svojím nemeckým ovčiakom Oliverom, ktorého našiel pred 6 rokmi a odvtedy chodia všade spolu. Nedávno kúpil starú sanitku, ktorú si prerobil, aby ju mohli s Oliverom využívať počas svojich ciest. Jeho zážitky a fotky z ciest môžete sledovať na Instagrame.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Kampaň O2 Nebuď pirát pozitívne ovplyvnila správanie mladých vodičov

Mladí ľudia si vďaka kampani O2 uvedomili riziká, ktoré so sebou prináša používanie mobilu za volantom, a počas jazdy s ním manipulujú menej.

Začiatkom apríla tohto roka odštartovala spoločnosť O2 Slovensko v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne kampaň Nebuď pirát, ktorej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. 

Orientovala sa najmä na mladých vodičov vo veku od 18 do 25 rokov, ktorí sú najviac náchylní na branie mobilných telefónov do rúk aj počas šoférovania.

Celá kampaň odštartovala prichytením a pokutovaním moderátora a YouTubera Mateja „Sajfu“ Cifru Políciou SR počas jeho livestreamu spoza volantu. Do kampane sa následne zapojilo približne 20 influencerov, ktorí vyjadrili svoj názor na túto tému a snažili sa využiť svoj vplyv, aby mladým ľuďom ukázali, že používanie telefónu za volantom je jednou z najčastejších príčin dopravných nehôd.

Prečítajte si: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec, hovorí Matej „Sajfa“ Cifra

Keď kampaň mení návyky mladých vodičov

Podľa prieskumu agentúry Kantar kampaň od apríla tohto roku zaregistrovalo až 60 % mladých vodičov.

„Otvorenie tejto témy malo svoj význam. Až 97 % mladých vodičov hodnotí kampaň pozitívne a polovica opýtaných sa vyjadrila, že kampaň ovplyvnila používanie telefónu za volantom,“ hovorí šéfka komunikácie O2 Slovakia Tereza Molnár.

„Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39, takže v správaní vodičov vidíme jednoznačný posun.“

„Naším hlavným cieľom bolo práve to, aby si mladí ľudia tieto riziká uvedomili, diskutovali o nich a prispôsobili im aj svoje reálne každodenné správanie za volantom, takže ju považujeme za veľký úspech,“ dodáva.

Interakcií s mobilom za volantom je medziročne menej

Z prieskumu vyplýva, že takmer 70 % mladých vodičov má pocit, že kampaň pozitívne ovplyvňuje správanie vodičov, a až 88 % si myslí, že takéto celospoločenské projekty pomáhajú zlepšiť život na Slovensku.

„Medziročne vidíme v prieskume aj istý pokles aktivít za volantom, ktoré si vyžadujú interakciu s mobilným telefónom, akými sú napríklad nastavovanie navigácie, písanie SMS správ či telefonovanie,“ vysvetľuje šéfka komunikácie.

Vodiči si aplikáciu O2 Extra výhody s navigáciou obľúbili, najazdili vyše dvoch miliónov kilometrov

Kampaň Nebuď pirát zaznamenala pozitívne výsledky aj v rámci využívania špeciálne upravenej navigácie Sygic, ktorá sa stala súčasťou aplikácie O2 Extra výhody. Aplikácia zaznamenáva rýchlosť a interakcie s mobilným telefónom počas jazdy a následne vodičov odmeňuje za zodpovednú jazdu.

Od spustenia kampane Nebuď pirát najazdili vodiči vyše 2 000 000 km v rámci 130 000 jázd, a to s priemerným skóre takmer 93 bodov za jazdu. Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39, takže v správaní vodičov vidíme jednoznačný posun, ktorý je jedným z najdôležitejších úspechov kampane,“ zhodnocuje ďalšie výsledky šéfka marketingovej komunikácie O2 Slovakia Lucia Petrášová.

Ako funguje aplikácia O2 Extra výhody?

Bezplatná aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 m zobrazí skóre od 0 do 100. Ak vodič jazdí celý mesiac zodpovedne a so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže každý mesiac získať dáta zadarmo. Jazdiť môže tak, že si navolí presnú trasu alebo použije tzv. free ride mode, v rámci ktorého cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov, absolvuje minimálne 10 jázd a odjazdí najmenej 150 km, získa do konca septembra ako bonus namiesto pôvodného 1 GB až 5 GB dát zadarmo.

Čítajte aj: Držať počas jazdy telefón v ruke je nezodpovedné a nebezpečné, hovorí Barbora Krajčírová


Čo všetko ovláda umelá inteligencia vo vašom smartfóne?

Čítaj viac

Férová nadácia O2 podporí projekty, ktoré mladým ľuďom pripomenú hodnoty slobody a demokracie

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac