Motivačný projekt O2 Môj príbeh môže byť aj Tvoj príbeh si získal študentov, učiteľov aj ambasádorov

O2 Slovakia záleží na zmene Slovenska k lepšiemu, preto v spolupráci s občianskym združením Living Memory usporiadali osvetovú roadshow, ktorej cieľom bolo študentov motivovať a zároveň sa aktívne zapojiť do boja proti predsudkom

Približne mesiac pred koncom školského roka sa ambasádori projektu boxer Tomi KID Kovács, tanečník Laci Strike a raper Strapo vydali do 16 stredných škôl po celom Slovensku (vždy dvoch v každom kraji).

So študentmi 2. a 3. ročníkov sa rozprávali o životných cieľoch, ale aj predsudkoch či diskriminácii a zároveň si vypočuli ich príbehy, zistili, čo ich trápi a spoločne prekonali prekážky na ceste za osobným úspechom a lepšou spoločnosťou.

„Idea, prečo sme ako firma chceli ísť do tejto aktivity, je, že sme cítili zodpovednosť za mladých ľudí, ktorí vychádzajú zo škôl a v zásade sme im chceli povedať len dve veci – je dôležité mať vlastný názor a úspech sa nerodí jednoducho,“ približuje hlavný zámer projektu generálny riaditeľ O2 Slovakia Peter Gažík.

Otvorená diskusia plná inšpirácie

Stretnutie v každej škole sprevádzala otvorená diskusia, v rámci ktorej zazneli životné príbehy ambasádorov aj študentov. Raper Strapo priblížil svoju autonehodu, ktorá mu doslova zmenila život. Vďaka tejto skúsenosti si uvedomil, aký uponáhľaný je svet a aké dôležité je nenechať život okolo seba prefrčať.

Veľkou inšpiráciou bol aj príbeh tanečníka zo Street Dance Academy Laciho Strikea – Nespiho, ktorý sa break dancu venuje aj napriek zdravotným problémom s nohami a postupne si vytvoril vlastný štýl. Počas svojho rozprávania si Nespi čupol, čo pre svoj zdravotný hendikep nedokázal spraviť 27 rokov.

Mnohých študentov oslovilo aj rozprávanie Tomiho KIDA Kovácsa, ktorý sa v súčasnosti venuje vlastnej boxerskej škole a na O2 konferencii 10 rokov, 10 príbehov už predtým prezentoval svoje aktivity, ktorým sa snaží bojovať proti predsudkom.

Pozitívne ohlasy zúčastnených aj ambasádorov

Motivačná kampaň oslovila nielen študentov, ale aj učiteľov. Tí ambasádorom ďakovali, že sa týmto témam venujú, pričom mnohí z nich boli prekvapení, že sa študenti do diskusie aktívne zapájali a zostali aj po skončení oficiálneho programu.

Dobrý pocit majú po skončení roadshow aj samotní ambasádori, ktorí sú radi, že sa do projektu zapojili. „Ďakujem za super príležitosť a myslím, že Slovensko vôbec nie je ,stratenéʼ,“ zdieľal Laci Strike komentár k fotke na svojom profile.

Dobrá vec

Podporte školu
v projekte O2 Dobrá vec

Prečítaním tohto článku
ste získali bonusový hlas.
Využite ho a podporte svoju školu.

Využiť bonusový hlas
Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Ako vplýva pracovné prostredie na budovanie tímu? Opýtali sme v 4 firmách, ktoré si jeho význam dobre uvedomujú

Prostredie, v ktorom žijeme, resp. pracujeme, má na nás výrazný vplyv. Zašli sme preto do slovenských firiem a zisťovali sme, ako pristúpili k zariadeniu svojich priestorov.

Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.


Možno ste aj vy na vlastnej koži pocítili, ako zmena pracovného prostredia pozitívne ovplyvnila atmosféru vo firme a prispela k zlepšeniu vzťahov aj lepším výkonom.

Štvorica nami oslovených firiem sa vzácne zhoduje a vyzdvihuje význam otvorených a súčasne neformálnych priestorov, v ktorých sa zamestnanci cítia dobre.

Pixel Federation: Ak človek pracuje za zatvorenými dverami, pravdepodobnosť, že ich otvorí, je veľmi nízka

Spoločnosť Pixel Federation, ktorá sa venuje vývoju hier pre mobilné telefóny, sídli v naozaj originálnych priestoroch. Keďže zamestnáva približne 200 ľudí, sú firme vyhradené až 2 podlažia v jednej z bratislavských administratívnych budov.

„Priestory, v ktorých pracujeme, majú reflektovať potreby produkcie, čiže tímov, ktoré na hrách pracujú. Preto máme open space, v rámci ktorého máme možnosť priestor flexibilne upravovať podľa toho, ako sa menia projekty,“ približuje spoluzakladateľka firmy Lucia Šicková, ktorá v súčasnosti zodpovedá za vzdelávanie.

Otvorený priestor, v rámci ktorého však nájdete aj rôzne menšie kancelárie či zasadačky, zohráva podľa Šickovej dôležitú úlohu aj pri budovaní tímového ducha. „Ak človek pracuje za zatvorenými dverami, pravdepodobnosť, že ich otvorí, je veľmi nízka, čo má dopad na komunikáciu,“ hovorí.

„Aj v tej najotvorenejšej firme s najtransparentnejšími procesmi vznikajú rôzne šumy a práve otvorený priestor môže byt vhodné riešenie,“ vysvetľuje manažérka.

Keď sa púšťali do zariaďovania priestorov, bolo veľmi dôležité predovšetkým prepojenie oboch podlaží. „Chceli sme, aby bolo možné veľmi ľahko prejsť z jedného na druhé, aby tu nevznikala kultúra my a oni,“ ozrejmuje.

Chcete aj vy pre svoj tím to najlepšie? Ušetrite zamestnancom čas, firme náklady na údržbu auta a jazdite s firemným účtom od HOPIN-u. Prehľadný systém a iba jedna faktúra mesačne. Zistite viac.

Okrem pracovných častí v sídle spoločnosti nechýba ani viacero oddychových zón, kde si môžu zamestnanci zahrať stolný futbal, šípky alebo sa v pokoji najesť. Využívať zároveň môžu aj exteriérové priestory. „Vonkajšie terasy sa využívajú veľmi aktívne nielen pri práci, aj na spoločné grilovačky či pestovanie ovocia a zeleniny,“ opisuje Šicková.

Hoci miesto ponúka množstvo príjemných zákutí na prácu aj relax, ľudia sa najčastejšie zvyknú stretať pri kávovaroch. „Máme veľmi dobrú kávu aj stroje na jej prípravu a je to zároveň výborné miesto na výmenu informácií a networking,“ uzatvára s úsmevom.

Seesame: Uzatvorené kancelárie neboli pre nás to pravé

Komunikačná agentúra Seesame v minulosti sídlila v klasických administratívnych priestoroch s kazetovými stropmi a vyšúchanými kobercami, ktoré sa však rozhodli opustiť a vymeniť za štýlový open space.

„Uzatvorené kancelárie neboli pre nás to pravé a navyše nám v nich bolo tesno, lebo tím v posledných rokoch celkom podrástol,“ hovorí Eva Stančíková, ktorá vo firme zodpovedá za financie a do stvárnenia nových priestorov sa aktívne zapájala.

V bratislavskej agentúre mali predstavu veľkej otvorenej kancelárie s industriálnym nádychom, ktorá by oveľa lepšie odzrkadľovala ich štýl práce. Okrem samotného open space tu nájdete aj neformálne zóny, zasadačky a tzv. silent roomy, ktoré zamestnanci využívajú na telefonovanie a brainstormovanie, vďaka čomu sa pri rôznych typoch činností navzájom nerušia.

Pri zariaďovaní priestorov mysleli na milé detaily, ktoré priestor zútulňujú. V kuchynke nájdete hojdačky, ktoré zamestnanci aktívne využívajú, v oddychovej zóne zase pohodlné kreslá. Silent roomy sú zvonka natreté čiernou tabuľovou a magnetickou farbou, vďaka čomu slúžia ako šikovná nástenka.

Open space s pracovnými stolmi, za ktorými spoločne sedia zamestnanci rozdelení do jednotlivých tímov, prirovnáva Stančíková k laboratóriu.

„Je to podobné ako vo vedeckých laboratóriách, kde do seba ,narážajúʼ ľudia s rôznymi špecializáciami. Vo viac ako 40-člennom tíme sú ľudia, ktorí vymýšľajú nápady na kampane, odborníci na sociálne siete, redaktori, dizajnéri, kameraman a, samozrejme, veľmi dôležití konzultanti,“ približuje.

Za najobľúbenejšie miesto v rámci agentúry považuje Stančíková oddychovú zónu s kreslami. „Dobre sa v nich sedí, rozmýšľa aj debatuje. Keď sa ľudia cítia pohodlne, je vyššia šanca na konštruktívnu diskusiu alebo vznik kreatívnej myšlienky,“ uzatvára.

WOONT: Veľký otvorený priestor s industriálnym nádychom nám dodáva pocit voľnosti

Produkčná spoločnosť WOONT, ktorá sa zameriava na digitálne média, film a fotografiu, vo svojich začiatkoch fungovala v menšom štúdiu s rozlohou 120 m2. To im však po čase prestalo vyhovovať.

„Bolo vhodné len na základnú prácu. Nevedeli sme v ňom realizovať náročnejšie zadania, ktoré si vyžadovali väčší priestor. V rámci Košíc, kde pôsobíme, nebol žiaden dostatočne veľký ateliér, ktorý by sme si mohli prenajať. Ak sme sa teda chceli profesionálne posúvať, museli sme si priestor vytvoriť sami,“ spomína majiteľ spoločnosti Ján Varchola.

Novým domovom produkčného štúdia sa tak stal veľký otvorený priestor na ploche približne 400 m2, ktorí si zariadili tak, aby v ňom mohli realizovať všetky typy produkcií a zároveň mali aj dostatočne veľký skladový priestor na techniku a rekvizity.

Okrem pracovnej časti, ktorej súčasťou je aj zvukovo odizolované audio štúdio, v ateliéri nechýba ani relaxačná zóna s barom, ktorý na prvý pohľad pôsobí ako samostatná prevádzka.

„Vo  vstupnej časti ateliéru sme vybudovali poschodie, na ktorom máme pracovné stoly. V jeho strede je ďalšia malá relaxačná zóna, ktorá slúži aj na rýchle pracovné porady,“ približuje členenie priestoru Varchola.

Podľa slov majiteľa si tím, ktorý pozostáva z 5 interných zamestnancov, priestory ateliéru naplno vychutnáva a aj po rokoch jeho používania sú s navrhnutou dispozíciou spokojní.

„Veľký otvorený priestor s industriálnym nádychom nám dodáva pocit voľnosti. Všetko, čo sa v štúdiu deje, sa odohráva v otvorenom priestore, a preto je každý súčasťou diania,“ vysvetľuje.

Kým zamestnanci produkčnej spoločnosti si najviac obľúbili svoje horné poschodie, zákazníci radi trávia svoj čas v kaviarenskej časti s barom.

CIKE: Na budovanie tímového ducha má najvýraznejší vplyv práca v štýle coworkingu

Aj pre neziskovú organizáciu Creative Industry Košice, skrátene CIKE, ktorá sa venuje rozvoju kultúrnej scény a kreatívneho priemyslu nielen v Košiciach, je charakteristické príjemné pracovné prostredie.

Organizácia spolu s množstvom ďalších zaujímavých projektov sídli v bývalých vojenských kasárňach, z ktorých v roku 2013, keď mesto získalo titul Európske hlavné mesto kultúry, vzniklo kultúrne centrum pod názvom Kulturpark.

Cike v súčasnosti zamestnáva 8 mladých ľudí s priemerným vekom 30 rokov, čo vo veľkej miere ovplyvňuje aj celkový neformálny charakter pracovného prostredia, ktoré pozostáva z viacerých miestností.

„V jednej kancelárii sedí riaditeľ Mišo Hladký, ďalšie dve pripomínajú skôr coworkingy. Potom máme jednu rokovaciu miestnosť, ekonomické oddelenie a kuchynku s kávou, bez ktorej by kultúra v Košiciach nebola,“ opisuje s úsmevom marketingová asistenkta Barbara Rusnáková.

Na budovanie tímového ducha tu má podľa nej najvýraznejší vplyv práca v štýle coworkingu, teda to, že sedia v podstate dookola a všetci sa neustále vidia, čo slúži na prirodzenú interakciu. „A občas, keď sa vidieť nechceme, skrývame sa za kvety a slúchadlá,“ približuje veselú atmosféru v neziskovke so smiechom Barbara.

Tímového ducha rovnako posilňuje aj spoločná účasť na konferenciách, služobné cesty, utorkové spoločné obedy alebo oslavy úspechov. Tým posledným je členstvo Košíc v sieti UNESCO City of Media Arts.

Prostredie organizácie je plné sviežich farieb, nábytku aj rôznych drobností, ktoré jeho neformálnosť ešte viac podčiarkujú.

Nájdete tu gauč a kreslá, množstvo obrazov a kníh, bicykle, veľa vypestovaných avokád a stolný futbal, alebo ak chcete kalčeto, ktoré však podľa slov Rusnákovej nikto nevie správne obsluhovať. Príjemným prvom sú aj rozrastené stromy za oknami.

„Našu kreatívnu silu radi sústredíme na zelený koberec a 2 farebné kreslá, kde vznikajú tie najoriginálnejšie nápady pre naše mesto,“ uzatvára Barbara.


Novú tímovú rubriku na Sóde vám prináša Hopin – Firemná jazda.


Lifetech: Čo je nové