Moje O2: Vybavte všetko dôležité z pohodlia svojho domova

Radoslav Volný, vedúci oddelenia online transformácie, nám prezradil, ako mení platforma Moje O2 vzťahy so zákazníkmi a uľahčuje im život.

Na to, aby zákazník zaplatil faktúru alebo si dobil kredit, nemusí hneď bežať do najbližšej O2. Vďaka platforme Moje O2, ktorá je dostupná aj ako mobilná aplikácia, to môže urobiť z pohodlia svojho domova alebo prakticky kdekoľvek, kde je internetové pripojenie.

Nainštalujte si aplikáciu Moje O2 a až do 15. septembra získate balík 5 GB dát zadarmo. Viac informácií

„Prostredníctvom platformy Moje O2 zákazník vie vybaviť všetko, čo dokáže vyriešiť v predajni. Samozrejme, pokiaľ nepotrebuje individuálnu radu,“ približuje Radoslav Volný, vedúci oddelenia online transformácie, ktoré Moje O2 vyvíja. Ak potrebuje radu, napríklad nerozumie niečomu v aplikácii alebo chce zistiť, ktorý telefón si má zobrať, poslúžia mu fyzické predajne a zákaznícka linka.

Prvá verzia platformy Moje O2 vznikla pred deviatimi rokmi. „Rýchlo sme pochopili, že prostredníctvom nej chceme pracovať so zákazníkmi aj v predajniach a na zákazníckej linke,“ hovorí.

Moje O2 používajú aj konzultanti v pobočkách

Väčšina firiem pracuje s podobnými službami ako O2. Majú svoju vlastnú platformu na komunikáciu so zákazníkom a e-shop, interne však pracujú v sofistikovanejšom programe. Lenže v O2 sa rozhodli tieto programy zjednotiť.

Prostredníctvom platformy Moje O2 vie zákazník vybaviť všetko, čo dokáže vyriešiť v predajni. Samozrejme, pokiaľ nepotrebuje v niečom individuálnu radu.

„My máme jednoduché produkty a nepotrebujeme mať špeciálny systém pre našich konzultantov. Preto sme sa v roku 2015 rozhodli pri komunikácii so zákazníkom zaviesť Moje O2 E-shop aj vo všetkých predajniach a v našom zákazníckom centre.“

Platforma tak búra bariéru medzi zákazníkom a konzultantom. „Sme na jednej lodi, pozeráme sa na tú istú obrazovku, keď tam vyskočí nejaké hlásenie, čítame ho spolu a môžeme to spolu aj riešiť,“ objasňuje Volný.

Ovláda sa tak jednoducho, že to zákazníkov prekvapuje

Moje O2 v súčasnosti pravidelne využíva okolo 25 % zákazníkov. „Pracujeme na tom, aby sa to percento postupne zvýšilo. V prípade tých, ktorí ešte appku nepoužívajú, vidíme bariéru napríklad aj v tom, že im to nikto osobne neukázal,“ približuje. Starší zákazníci ju podľa jeho slov začnú používať až vtedy, keď im ju nainštaluje niekto z rodiny alebo známy.

Aby v O2 zvýšili povedomie zákazníkov o tejto možnosti, organizovali v minulosti v predajniach tzv. online dni, počas ktorých konzultanti nepoužívali interný systém, ale spolu so zákazníkmi pracovali len s platformou Moje O2 s O2 E-shopom. „Bol totaký pokus, v rámci ktorého sme sa presvedčili, že ľudia sa chcú naučiť niečo nové. Tešili sa, že sme im ukázali, ako to funguje, a v konečnom dôsledku je to benefit pre obe strany,“ vysvetľuje Volný.

Osobne som to zažil s istou paňou, ktorá uhradila faktúru cez Moje O2 v jednej predajni. „Zákazníčka vyplnila svoje údaje, číslo platobnej karty, a keď to dokončila, povedala, že to bol vlastne jej prvý nákup cez internet. Nemohla uveriť, že to bolo také jednoduché,“ spomína.

„Stál som tam potom s ňou a mal som doslova slzy v očiach, bolo to super. Toto je skutočná edukácia zákazníkov,“ dodáva vedúci úseku online transformácie.

Zákazníčka vyplnila svoje údaje, číslo platobnej karty, a keď to dokončila, povedala, že to bol jej prvý nákup cez internet. Nemohla uveriť, že to bolo také jednoduché.

Volný zdôrazňuje, že hoci smartfón majú v súčasnosti takmer všetci, nie každý ho vie využiť naplno. „Treba to celé pospájať dohromady a potiahnuť o kúštiček ďalej. A to môže byť úlohou nielen rodinných príslušníkov, ale aj operátora.“

Zákazníci si platformu pochvaľujú

Moje O2 má vysoký počet bodov v oboch obchodoch s aplikáciami (GooglePlay, AppStore). Vysoké hodnotenia používateľov považujeme za dôkaz, že zákazníci sú s platformou spokojní.

O2 aktuálne dokončilo proces, vďaka ktorému sa v rámci jednotlivých pobočiek a na zákazníckej linke používa ako primárny systém už iba platforma Moje O2. „Urobili sme kus práce, teraz ideme riešiť detaily,“ uzatvára.

Ak si do 15. septembra 2019 nainštalujete aplikáciu Moje O2, môžete nielen pohodlne skontrolovať svoju spotrebu, prezrieť si faktúry alebo aktivovať balíček služieb, ale získate aj 5 GB dát zadarmo. Viac informácií nájdete na tomto mieste

Radoslav Volný

V spoločnosti O2 pracuje už 12 rokov – od príchodu operátora na slovenský trh. Svoju cestu začal na IT oddelení, kde pomáhal budovať O2 E-shop, Moje O2 a s tým súvisiace platformy, neskôr zodpovedal za O2 Zákaznícke centrum v Banskej Bystrici. V súčasnosti vedie oddelenie online transformácie.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Čo všetko ovláda umelá inteligencia vo vašom smartfóne?

Možno ani neviete, že práve váš mobilný telefón má integrovanú umelú inteligenciu. Ako vlastne tento science fiction fenomén ovplyvňuje fungovanie smartfónu a prácu s ním?

Trendy v súčasných technológiách stále napredujú a v poslednom čase sa v spojitosti s mobilnými telefónmi čoraz častejšie stretávame s pojmom umelá inteligencia. Ako prvý priniesol v smartfónoch umelú inteligenciu čínsky gigant Huawei so svojím čipom Kirin 970. Odvtedy sa tento trend stal súčasťou zariadení od rôznych výrobcov. Čím je umelá inteligencia taká výnimočná?

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení. Viac informácií 

Umelá inteligencia sa v mobilných telefónoch stará o určitý druh algoritmov a výpočtov, ktoré vo finále slúžia na vylepšenie niektorých jeho funkcií. Rozhodne sa nemusíte obávať, že mobilný telefón s umelou inteligenciou si bude robiť, čo sa mu zachce. V tomto prípade to nie je žiadny pán, no sluha, ktorý vám má prácu so smartfónom uľahčiť.

Najčastejšie sa môžeme s umelou inteligenciou stretnúť vo fotoaparátoch, kde má za úlohu rozpoznať snímaný objekt. Následne si sama nastaví parametre fotoaparátu tak, aby výsledná snímka vyzerala čo najlepšie. Zhotovené fotografie vám umelá inteligencia pomôže aj roztriediť do jednotlivých priečinkov. Ak chodíte napríklad radi do prírody a radi ju aj fotíte, všetky fotografie budete mať v telefóne uložené v jednom priečinku.

Ďalšou významnou úlohou umelej inteligencie je tzv. strojové učenie. Smartfón sleduje, na aké účely ho najčastejšie používate, a učí sa od vás. Aplikácie, ktoré používate najčastejšie, ukladá priamo do pamäte RAM, a aplikácie, ktoré nepoužívate vôbec, vypne, aby nebežali na pozadí. Týmto spôsobom eliminuje zníženie výkonu smartfónu a takisto predlžuje výdrž batérie.

Povedali by ste, že umelá inteligencia má na svedomí aj odomykanie smartfónu tvárou? Práve vďaka nej vás dokáže smartfón rozpoznať a okrem tváre dokáže rozpoznať už aj váš hlas.

Umelá inteligencia má aj podobu virtuálnych hlasových asistentov. Medzi najznámejších možno zaradiť Siri od spoločnosti Apple, Google Asistent od spoločnosti Google, Bixby od spoločnosti Samsung alebo Cortana od spoločnosti Microsoft.

V ponuke O2 nájdete niekoľko zariadení s integrovanou umelou inteligenciou. Pár z nich sme pre vás vybrali.

Apple iPhone XS

Umelá inteligencia vás v zariadení iPhone XS od Appke sprevádza takmer všade, najmä čo sa strojového učenia týka, a využijete ju takmer pri každej funkcii smartfónu. Za jej vylepšenie môže nový čip A12 Bionic s vlastnou neurónovou sieťou.

Použiť môžete aj hlasovú asistentku Siri. Umelá inteligencia rozpozná váš hlas, pochopí príkaz, ktorý jej zadáte, a Siri ho následne vykoná.

Môžete sa jej opýtať, aké bude počasie, môžete jej povedať, aby vytočila konkrétny kontakt z telefónneho zoznamu, poslala správu, prečítala e-mail alebo pustila vašu obľúbenú skladbu. Dokonca jej môžete prikázať, aby vás zobudila v určený čas namiesto budíka.

Honor 20

 

V zariadení Honor 20 nájdeme špičkový čip Kirin 980 s integrovanou umelou inteligenciou a takisto fotoaparát s umelou inteligenciou a super nočným režimom. Umožní vám zhotovovať dokonalé videá a fotografie nielen v zlých svetelných podmienkach, ale aj v noci.

Xiaomi Mi 9

Model Mi9 od spoločnosti Xiaomi sa môže pochváliť umelou inteligenciou vo svojom fotoaparáte. Ak nenastavujete fotoaparát pred každou snímkou manuálne, práve umelá inteligencia automaticky deteguje, čo idete odfotiť, a parametre fotoaparátu upraví do najideálnejších nastavení. Vďaka tomu sú fotografie naozaj vo vysokej kvalite.

Samsung Galaxy S10

Umelá inteligencia vo fotoaparáte zariadenia Samsung Galaxy S10 vám takisto pomôže s jeho nastavením, aby boli výsledné fotografie čo najkvalitnejšie. Rozpoznať dokáže až 30 scenérií.

Používanie smartfónu si môžete uľahčiť aj s hlasovým asistentom Bixby. Hlasovými príkazmi môžete ovládať všetky funkcie mobilného telefónu. Bixby sa rýchlo učí a dokáže si zapamätať vaše rituály, napríklad, kedy vstávate alebo akú počúvate hudbu. Ak plánujete pobyt v cudzine, oceníte aj jeho prekladové schopnosti.

Huawei P30 PRO

Vlajková loď od spoločnosti Huawei P30 PRO sa, samozrejme, tiež pýši čipom Kirin 980 a fotoaparátom s integrovanou umelou inteligenciou. Absencie perfektných fotografií sa tak nemusíte obávať a vďaka strojovému učeniu vám smartfón zaručí perfektný výkon a úsporu energie.

Ak ste doteraz o umelej inteligencii v mobilnom telefóne ešte nepočuli a plánujete si zakúpiť nový smartfón, rozhodne si pri jeho výbere posvieťte aj na tento parameter. Uľahčí vám prácu so zariadením, zvýši jeho výkon, predĺži jeho výdrž a ak radi fotíte, vylepší vám vaše fotografické renomé. Ktorýkoľvek mobilný telefón si môžete zakúpiť napríklad ku Zlatému O2 Paušálu na začiatok už od 2 €.


Čo všetko ovláda umelá inteligencia vo vašom smartfóne?

Čítaj viac

Férová nadácia O2 podporí projekty, ktoré mladým ľuďom pripomenú hodnoty slobody a demokracie

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac