Férová nadácia O2 podporila súťaž start-upov, rozvoj vzdelávania či rozbeh coworkingov

Férová nadácia rozdelí ambicióznym projektom na Slovensku vyše 126 tisíc eur.

Férová nadácia vybrala víťazné projekty Grantovej výzvy pre rok 2017. Až 16 projektov s ambíciou zlepšenia podmienok vzdelávania, rozvoja kritického myslenia, či podnecovaniu mladých myslieť a konať inovatívne si rozdelí vyše 126 tis. eur. 

Headlinom tohtoročného grantu bola výzva „Zmeň Slovensko k lepšiemu vlastným projektom,“ ktorá nadväzovala na desať výziev v iniciatíve Dobré dáta k 10. výročiu O2 na Slovensku. Do výzvy sa prihlásila takmer stovka projektov:

„Som príjemne prekvapený kvalitou, množstvom aj zameraním projektov. Z nich jednoznačne vyplýva, že spoločnosť a mladí si uvedomujú potrebu posilňovania hodnôt demokracie, otvorenosti, kritického myslenia, či inovácií vo vzdelávaní. Práve takéto projekty môžu byť akousi predĺženou rukou do oblastí, do ktorých z podstaty nášho podnikania máme obmedzený vplyv, no prostredníctvom Férovej nadácie a neziskových združení môžeme pomôcť. Pôvodne bolo naším zámerom použiť na tento cieľ 100 000 eur, avšak  vzhľadom na kvalitu prihlásených projektov sme sa rozhodli, že finálnu sumu navýšime na vyše 126 000 eur podporíme až 16 zaujímavých iniciatív, ktoré nám dávajú zmysel,“ povedal Peter Gažík, predseda správnej rady Férovej nadácie a generálny riaditeľ O2.

Cieľom Férovej nadácie je naďalej zblízka sledovať vývoj projektov, ktorým dala svoju dôveru a podporu a spoločne sa tešiť z pokroku a úspechov:

„Pre nás výzva nekončí formalitou – odoslaním príspevku na účty organizácií, ktoré výzvu vyhrali. Chceme byť živelne súčasťou procesu, vidieť ako rastú a prispievajú aj svojmu okoliu a samozrejme poskytnúť prípadnú odbornú pomoc pre ďalšie napredovanie,“ hovorí Tereza Molnár, šéfka Komunikácie O2.

Medzi podporenými sú aj projekty, s ktorými má Férová Nadácia skúsenosť už z minulého roka (Start-up Awards, Sokratov inštitút, Európska noc výskumníkov, Študentská podnikateľská cena, TEDxYouth). 

Nadáciu však oslovilo aj množstvo nových, perspektívnych projektov organizovaných stredoškolákmi pre svojich rovesníkov (Slovenská debatná asociácia), či platforma Praxuj združujúca možnosti stáží pre študentov s cieľom zamedziť odlivu šikovných ľudí zo Slovenska. Na podporu kritického myslenia, boja proti extrémizmu a formovania hodnôt mladých, ktoré sú nevyhnutnou podmienkou posunu spoločnosti a schopnosti myslieť inak a otvorene, sa sústreďuje Living Memory či Festival LAF. Keďže koncept coworkingov môže významne prispieť k podpore podnikania a inováciám, Férová nadácia podporí aj kreatívne centrum Nová Cvernovka.

Férová Nadácia sa orientuje na podporu vzdelávania, zamestnanosti a inovatívnosti. Správnu radu tvorí Peter Gažík (predseda), Juraj Vaculík a od októbra 2017 Michal Meško, ktorý vo funkcii nahradil Michala Trubana.

Projekty podporené Férovou Nadáciou v roku 2017:

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac