Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Matej Tóth vybavil pre všetky deti Telesnú na doma. Pustite sa do spoločného cvičenia

Vytvorte si so svojimi deťmi spoločný rituál a zacvičte si u vás doma. 

O2 v spolupráci s O2 Športovou akadémiou Mateja Tótha pripravilo počas karantény sériu cvičení Telesná na doma, aby deti potrénovali nielen svoje mozgové závity, ale aj svoje telá. Viac ako 20 videí sa určite zíde aj v tomto období, keď sú hodiny telesnej výchovy aj pohybové krúžky dočasne pozastavené.  

Ak sa rozhodnete cvičiť podľa Telesnej na doma, určite oceníte, že tréneri z Akadémie navrhli jednotlivé hodiny tak, aby ste si podľa nich mohli so svojimi deťmi zacvičiť aj v obývačke. Postačí vám trochu priestoru a pomôcky, ktoré sa určite nájdu aj vo vašej domácnosti.

Chcete, aby vaša škola alebo škola vašich detí získala účasť v O2 Športovej akadémii Mateja Tótha? Prihláste ju na www.akademia.o2.sk.

1. hodina: Skákačky, tlieskačky a lastovičky

Tréner Mišo z O2 Športovej akadémie Mateja Tótha si na prvú hodinu telesnej výchovy pripravil cviky, ktoré otestujú reakcie vašich detí. Bude sa tlieskať aj skákať a pripravte sa aj na obľúbené lastovičky. Bude to zábava.

2. hodina: Rozcvička s medveďom, preskoky cez metlu

Mišo z O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v rámci druhej hodiny cvičení Telesná na doma trénuje pozornosť vašich detí. Pripravte si metlu, knižku a kopu hračiek. Bude to stáť za to.

3. hodina: Cvičenie s toaleťákom

Áno, čítate správne. Tréner Tomáš z O2 Športovej akadémie Mateja Tótha pripravil v rámci tretej hodiny zábavné cvičenia s toaletným papierom. Keďže ten má doma každý, výhovorky, že nemáte s čím cvičiť, neospravedlníme.

4. hodina: Loptové naťahovačky

V rámci štvrtej hodiny si opäť môžete zacvičiť s Mišom z O2 Športovej akadémie Mateja Tótha. Tentoraz si na pomoc zobral jednu veľkú loptu a dve malé loptičky, aby preveril, aké rýchle reakcie majú vaše deti. Toto cvičenie je naozaj zábava, pozor však na krehké predmety.

5. hodina: Tréning so zvieratkami

Trénerka Andrea z tímu O2 Športovej akadémie Mateja Tótha si v rámci piatej hodiny pripravila cvičenie, pri ktorom vám pomôže váš domáci miláčik. Nebojte sa, pri natáčaní tohto videa nebolo ublížené žiadnemu zvieratku.

6. hodina: Cviky na rýchle reakcie

Športový riaditeľ Akadémie Michal Tóth vám v rámci tohto tréningu ukáže, ako cvičiť s deťmi v jednom rytme. Vyskúšajte si cviky na koordináciu pohybov aj zábavné cvičenie Napodobni môj pohyb. Vďaka nemu precvičíte reakcie svojich detí.

7. hodina: Silácke cvičenia

V rámci tejto hodiny si môžete zacvičiť s Juditou, ktorá je trénerkou O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v Komárne. So synom Alexom vám ukážu, ako si precvičiť nohy aj chrbát a nabrať silu. Stačí vám lopta a koberec alebo podložka.

8. hodina: Lego cviky

Tomáš, tréner O2 Športovej akadémie Mateja Tótha, so synom Tomim prišli so skvelým nápadom – rozhýbali lego postavičky. Inšpirujte sa aj vy a rozhýbte sa spolu s deťmi. Keď docvičíte, môžu deti z lega postaviť svoju izbu.

9. hodina: Cviky pre dvojice

V rámci 9. hodiny Telesnej na doma vám Katka, trénerka O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v Senci, ukáže, ako super si spolu dokážu zacvičiť súrodenci. Vy si môžete dať na chvíľu pauzu a nechať cvičiť deti. Na záver tréningu vybehnite na balkón alebo von (nezabudnite na rúško), aby ste nabrali trochu vitamínu D.

10. hodina: Precvičte si silu a reakcie zo sedačky

Zacvičte si s Michalom, športovým riaditeľom O2 Športovej akadémie Mateja Tótha, a s jeho dcérou Lindou. V rámci 10. hodiny vám konečne ukážu, ako sa dá cvičiť z pohodlia sedačky. Dozviete sa viac aj o kvalitnom riadení pohybu a o rozvoji sily.
 

11. hodina: Hýbte sa ako zvieratká

Andrea z tímu O2 Športovej akadémie Mateja Tótha vás inšpiruje pohybmi z ríše zvierat. Vyskúšajte si zajaca, medveďa, chrobáka či opicu. Tieto cviky budú pre deti skutočnou zábavou.

12. hodina: Cviky s plyšovou hračkou

Zacvičte si s Mirkou, trénerkou O2 Športovej akadémie Mateja Tótha vo Veľkom Krtíši, jej dcérou Tami a obľúbenou plyšovou hračkou. Počas tohto tréningu si pomocou farbičiek vyskladáte frekvenčný rebrík a navzájom si budete vymýšľať cviky. Dobre si zacvičíte a potrénujete aj svoju kreativitu.

13. hodina: Hra na koncentráciu

V rámci tejto hodiny si s Michalom, športovým riaditeľom O2 Športovej akadémie Mateja Tótha a jeho dcérou Lindou zahráte super hru na koncentráciu. Na cvičenie si pripravte misku, fľašu s vodou a stopky. Pôjde totiž o rýchlosť.

14. hodina: Loptové hry a rozvoj frekvencie

Zacvičte si s trénerkou Juditou z O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v Komárne a jej synom Alexom. Vytvorte si doma frekvenčný rebrík, napríklad zo slamiek či z toaletného papiera. Predstavte si, že je to láva, cez ktorú musíte pomocou rôznych cvikov preskákať čo najrýchlejšie.

15. hodina: Cviky pre silákov

Precvičte si silu s Majkou, trénerkou O2 Športovej akadémie Mateja Tótha z Lučenca a jej synmi Maťkom a Jakubkom. Trošku si zaskáčete, dajte však pozor, aby ste dopadali na špičky a nebudili susedov. Cviky sú skvelé na zabavenie súrodencov, ale zvládnete ich aj vo dvojici.

16. hodina: Super tréning s lego postavičkami

V rámci tejto hodiny si opäť zacvičíte s Tomášom, trénerom O2 Športovej akadémie Mateja Tótha, jeho synom Tomim a ich lego postavičkami. Správne dýchanie je pri cvičení veľmi dôležité, pripravte sa na to, že tieto cviky možno budú pre vaše deti výzvou.

17. hodina: Štartovacie polohy

Pripravte si košík plný ovocia a trénerka Andrea z O2 Športovej akadémie Mateja Tótha z Nitry s dcérou Linou vám ukážu rôzne štartovacie polohy. Cieľom je čo najrýchlejšie preniesť ovocie z košíka. Ak máte chuť, môžete si aj zasúťažiť.

18. hodina: Futbal v obývačke

Zacvičte si s Andreou, trénerkou O2 Športovej akadémie Mateja Tótha a jej dcérou Linou. Na zahriatie si zahráte futbal, ktorý bez problémov zvládne aj vaša obývačka a ukážeme si aj ďalšiu sériu štartovacích polôh. Do tohto cvičenia môžete zapojiť aj domácich maznáčikov.

19. hodina: Hra na motokáry

V rámci 19. hodiny si môžete zacvičiť s Maťom, trénerom O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v Bratislave a Matúšom. Opäť môžete kreatívne využiť rôzne predmety, ktoré doma máte a spraviť si z nich dráhu. Precvičíte si orientáciu, reakcie aj koordináciu. Na záver cvičenia sa môžete zahrať na motokáry.

20. hodina: Lego cviky s panvicou

Zatrénujte si s Tomášom, trénerom O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v Leviciach a jeho synom Tomim. Opäť si pre vás pripravili super cviky s legom. Na toto cvičenie budete potrebovať panvicu a malú loptičku. Precvičíte si zápästia aj ruky. Po dobrom výkone si na panvici môžete za odmenu spraviť palacinky.

21. hodina: Cviky s poduškou

Tentoraz si zacvičíte s Katkou, trénerkou O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v Senci a jej deťmi Lenkou a Miškom. Na cvičenie si pripravte podušku, vďaka ktorej si poriadne ponaťahujete chrbát a „pribrať“ môžete aj jedno spiace šteniatko. Poďme na to!

22. hodina: Precvičte si pozornosť

Zatrénujte si s Matúšom a Maťom, trénerom O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v Bratislave. Tentoraz si precvičíte hlavne hlavu a pozornosť. Pripravte si dve varechy a loptičku. Do súťaže Hore, dole môžete zapojiť všetkých členov rodiny a uvidíte, kto sa vie najlepšie koncentrovať.

23. hodina: Skoky na švihadle s lego kamošmi

Zacvičte si s Tomim a Tomášom, trénerom O2 Športovej akadémie Mateja Tótha v Leviciach v ich skvelej detskej lego izbe. Pripravte si panvicu a švihadlo, tentoraz si trošku zaskáčete. V tomto videu navyše zistíte, ako sa dá z panvice spraviť kladivo.

24. hodina: Tréning s Matejom Tóthom

A je tu posledná hodina prvej série Telesnej na doma (aktuálne tím Akadémie pripravuje jej pokračovanie), v rámci ktorej si zacvičíte s olympijským víťazom Matejom Tóthom a jeho dcérou Ninkou. A keďže je Matej Tóth vytrvalec, poriadne si precvičíte práve vytrvalosť. Na záver si môžete vyskúšať výzvu spojenú s lovením kameňov.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

V čom sú dnešné deti iné, ako boli generácie pred nimi? Rozprávali sme sa s dvoma učiteľkami, ako sa školáci menia, hýbu a čo dnes potrebujú

Deti mali pred 30 rokmi viac pohybu vonku možno aj preto, lebo sa viac nudili.

Vetu, ktorá sa začína: „Ja v tvojom veku…“ ste už možno počuli alebo aj použili. Generácie X, Z, mileniáli aj súčasná alfa vyrastali v odlišných podmienkach, a tak je prirodzené, že sa mení ich vzťah k pohybu, voľnočasovým aktivitám aj učeniu. Ak chceme lepšie porozumieť tej dnešnej mládeži, skúsme začať pochopením rozdielov medzi nami. Priblížili nám to učiteľky aj trénerky Športovej akadémie Mateja Tótha Veronika Marušáková a Lýdia Pažitková, ktoré vychovávajú deti naprieč generáciami.

Rodičia detí, ktoré chodia do O2 Športovej akadémie Mateja Tótha, nám prezradili, aké zmeny v ich správaní vidia

V rozhovore s učiteľkami Veronikou a Lýdiou sa dozviete: 

  • ako učili predchádzajúcu generáciu a ako učia dnes, 
  • v čom sa medzigeneračne nemeníme,
  • ako vplývajú na deti nereálne očakávanie rodičov, 
  • ako školy deťom vytvárajú vzťah k pohybu a prečo je kľúčový už v detstve,
  • prečo je dôležité, aby sa deti aj nudili 
  • a prečo by rodičia nemali chodiť za deťmi na tréningy.

Lýdia, aké boli tvoje učiteľské začiatky a ako vnímaš učenie detí dnes?

Lýdia: Mám vyštudované učiteľstvo pre prvý stupeň ZŠ a vždy som rada učila telesnú výchovu. Pred 30 rokmi v mojich učiteľských začiatkoch sme mali v jednom ročníku až sedem tried, v súčasnosti máme tri triedy. 

Detí bolo veľa, učili sme aj na zmeny – jeden týždeň doobeda, druhý poobede. Telesnú sme učili aj na chodbe alebo sme spojili dve triedy v telocvični.

Ak učiteľ rád učí telesnú, na prvom stupni vie na šport deti úplne „namotať“, to sa ani rokmi nemení. Vždy, keď som rozpoznala v deťoch talent na športovanie, snažila som sa na to upozorniť rodičov, aby ich podporili. Niektoré deti potom aj časť svojho života strávili v rôznych športových kluboch.

Ako to vnímaš ty, Veronika?

Veronika: Ja učím telesnú na druhom stupni základnej školy, bude to štrnásty rok, no z toho som bola šesť rokov na materskej dovolenke. Keď som po škole začala pracovať ako učiteľka, bola som plná teoretických vedomostí a veľkých ambícií, ktoré som chcela hneď zaviesť do praxe. 

Časom som si však uvedomila, že každé dieťa je iné, teda je nevyhnutné pristupovať ku každému individuálne. Zameriavam sa najmä na to, aby som ich motivovala, aby sa nebáli skúšať nové veci.

Dôležité je, aby si deti užívali pohyb, aby pre ne šport nebol povinnosťou, ale radosťou a zábavou. Mojím cieľom je ukázať im na telesnej svet hier a naučiť ich, že športovanie môže byť príjemnou súčasťou ich života.

Bolo vaše detstvo spojené s pravidelným pohybom? A ako sa podľa vás zmenilo prežívanie detstva súčasných detí?

Lýdia: Narodila som sa v 70. rokoch, ako deti sme bývali vonku samy, mama nás až neskoro večer zvolala domov. Behali sme, skákali cez gumu či skákaciu škôlku, chalani hrávali futbal, hokej, liezli sme po stromoch. 

Ulica bola naše ihrisko, hrávali sme vybíjanú či bedminton cez cestu. Ak bola tuhá zima, rodičia nám robili na parkoviskách klzisko. Keď som začínala učiť, ešte som videla veľa detí hrávať sa na uliciach podobne ako moja generácia, teraz ich vídavam oveľa menej.

Veronika: Ja som ročník 1985. Tiež si spomínam na hry na ulici, ale už sa začal prebúdzať aj internetový svet, a tak niektorí spolužiaci zostávali doma a hrali počítačové hry. 

Naša generácia však bola tiež prevažne vonku, neboli sme ani tak kontrolovaní rodičmi. Rozdiel vidím najmä v tom, že dnešné deti sa často ani nevedia samostatne hrať, lebo sú neustále pod dozorom rodičov.

V Akadémii vnímam však obrovskú spolupatričnosť medzi deťmi. Páči sa mi, ako sa navzájom podporujú, tlieskajú si. Ak je napríklad dieťa aj menej pohybovo zdatné, ostatné deti mu tlieskajú a podporia ho. Dieťa zaplavia endorfíny a začne si viac veriť, mať väčšiu motiváciu a pohyb si užívať.

Je pekné počuť, že deti sa vďaka športu navzájom podporujú. Už ste niečo naznačili, ale poďme sa ešte bližšie: ako vyzerajú hodiny telesnej výchovy u vás na škole – aj vďaka ŠAMT-u?

Veronika: Súčasná telesná je pre mňa „plná farieb“. Máme k dispozícii množstvo rôznych pomôcok – z rôznych materiálov, v rôznych tvaroch, farbách, ktoré samy osebe okamžite zaujmú deti. 

Aj jednoduchá naháňačka sa môže vďaka týmto pomôckam zmeniť na desiatky rôznych hier. Učitelia dnes majú skvelé možnosti – je mnoho školení, kde sa môžu vzdelávať, môžu čerpať inšpiráciu z metodických príručiek či videí na internete, kde nájdu hry na každý deň. 

Zo športu sa nemôže vytratiť radosť a hravosť. Rodičia by preto nemali očakávať od detí výsledky vrcholových športovcov a vytvárať na ne tlak.

Vďaka ŠAMT-u sme na hodiny zaradili aj cvičenia zamerané na vývojovú kineziológiu, ktorá má obrovské fyzické benefity pre deti. Telesná je dnes zábava, pričom skvelo pohybovo rozvíja deti.

Lýdia: Súhlasím, u nás je to podobne. Telesná výchova je aj na našej škole pestrejšia aj metodicky zaujímavejšia. Páči sa mi, že máme ročný tréningový plán – presný obsah cvičení, času zaťaženia, intenzity aj príklady hier a súťaží, ktoré rozvíjajú jednotlivé schopnosti – rýchlosť, vytrvalosť, koordináciu a silu. Deti z Akadémie majú z pohybu radosť a okrem toho aj trávia čas zmysluplne so svojimi kamarátmi šamťákmi.

Spomínate hry. Sú kľúčové pre zdravý vývoj detí?

Lýdia: Deti potrebujú hry. Samy ani netušia, čo všetko pri nich rozvíjajú, ale sú nevyhnutné pre ich napredovanie – fyzické aj mentálne. 

Je tiež rozdiel trénovať malé deti v ročníkoch jeden až štyri a druhý stupeň. S malými deťmi trénujete všetko len hravou formou, neskôr je vhodné zahrnúť aj trénerský prístup a nejakú špecializáciu. Hry sa netreba báť ani neskôr, práve naopak – hravosť by mala byť súčasťou pohybu v každom veku.

Odhliadnuc od fyzických benefitov, ako deťom pomáha šport?

Lýdia: Šport je fenomén, ktorý deti formuje a pripravuje ich na život. Šport nás učí dodržiavať pravidlá, vieme sa vďaka nemu vyrovnať s neúspechom a zároveň mentálne zvládnuť výhry. 

Viem to potvrdiť aj podľa seba – aj vďaka športu som lepšie zvládla svoje životné prekážky, nebála som sa vyjsť zo svojej komfortnej zóny a zabojovala som, aj keď som netušila, ako sa to všetko skončí.

Veronika: V športe sa snažíme deti viesť k tomu, aby sa k svojim spoluhráčom správali s úctou a rešpektom, čím podporujeme vzájomnú spoluprácu a priateľstvo. 

Učíme ich, že posmech nemá miesto ani v hre, ani v živote. Zároveň ich vedome pripravujeme na to, aby hrali fair-play – rešpektovali aj pravidlá, aj súpera bez ohľadu na výsledok. Snažíme sa im ukázať, že uznanie víťazstva druhých je rovnako dôležité ako túžba vyhrať a že prehry by ich nemali odrádzať, ale skôr motivovať ďalej sa zlepšovať.

Keď si deti osvoja schopnosť zvládať výhry aj prehry, ich správanie sa prirodzene prenáša aj do iných oblastí života. Zistia, že podobný postoj môžu uplatňovať v medziľudských vzťahoch, v škole či v rodine. Vďaka športu sú schopné lepšie reagovať na konflikty, zvládať sklamania a budovať si pevnejšie vzťahy. Tieto hodnoty získajú prostredníctvom športu, ale sprevádzajú ich aj mimo ihriska a pomáhajú im rozvíjať sa.

Dobré pohybové aktivity na telesnej sú jedna vec, no životný štýl detí sa zmenil. Samy ste už spomenuli, žeich vídavate hýbať sa vonku menej, ako to bolo pred pár rokmi. Snažíte sa v škole nejako prispôsobiť novým trendom v správaní a motivovať deti hýbať sa aj mimo telesnej či Akadémie?

Lýdia: Vždy pochválim každé dieťa, ktoré príde do školy na bicykli, kolobežke alebo pešo. Aj chodenie pešo do a zo školy, chodenie po schodoch sú príležitosti, keď sa deti môžu hýbať. Bohužiaľ, často vidím, že rodičia rozvážajú deti autom aj na krátke vzdialenosti. 

Minulý rok sme sa preto zapojili do súťaže Krokománia, kde triedy aj jednotlivci zbierali body za pohyb. Paradoxne ju vyhralo dievčatko oslobodené od telesnej výchovy. Má vykrivenú chrbticu, ktorá ju čiastočne obmedzuje v pohybe, ale určité športy môže vykonávať a cvičí veľmi rada. 

Preto stále hľadáme rôzne možnosti pohybových aktivít, ktorými v deťoch podnietime záujem o šport aj mimo telesnej. Vysvetľujem im, že nemusí byť každý profesionálny športovec. Stačí, ak im nájdeme aktivitu, ktorá im bude vyhovovať, a tak vytvoríme pohybový návyk, ku ktorému sa budú vracať v akomkoľvek čase.

Deti, ale aj dospeláci potrebujú hry. Hravá forma pohybu by mala byť preto súčasťou aktivít v každom veku.

Veronika: Snažíme sa prispôsobiť prostredie školy tak, aby podnecovalo deti k prirodzenému pohybu. Využívame napríklad interaktívne zóny na chodbách. Vymysleli sme aktívne veľké prestávky, počas ktorých deti po ročníkoch chodia do športovej haly športovať. Má to úspech, deti sa hýbu rady.

Tak mi z toho vychádza, že deťom sa vzťah k pohybu generačne nemení, teda deti sa hýbať stále chcú aj potrebujú, menia sa len možnosti. Lýdia, otvorila si však aj tému rodičov – zrejme nestačí, ak deti budú k pohybu motivovať len učitelia a učiteľky.

Lýdia: Silný vzor v rodine je základ. V pondelok sa zvyknem pýtať žiakov, ako strávili víkend. Možno traja-štyria odpovedajú, že boli s rodičmi napríklad na turistike či na bicykloch. Mám pocit, že kedysi rodiny trávili spolu viac voľného času.

Psychológovia: Ak vytvoríte dieťaťu zážitky, bude menej siahať po smartfóne. Keď ich spojíte s pohybom, budujete v ňom zdravé návyky do dospelosti

Veronika: Rodičia sú pre deti najzákladnejšia motivácia (nielen) v prípade pohybu, preberajú od nich všetky návyky. Je zjavné, že deti zo športových rodín sú často výkonnejšie. Pár rokov si však všímam, že deti majú problém zvládať náročné situácie. Sú totiž naučené, že rodičia to za ne vyriešia.

Lýdia: Súhlasím, rodičia by nemali robiť všetko za deti. Mali by deti viac skúšať, vystavovať aj náročnejším situáciám či výzvam, ísť im príkladom.

Myslíte si, že dnešné deti zvládajú stresové situácie ťažšie ako predchádzajúce generácie?

Lýdia: Určite zvládajú prekážky ťažšie. No musím uznať, že nám ako deťom nikto nehovoril nič o strese, museli sme to všetko nejako prežiť. Až spätne ako dospelá som si uvedomila, že tie tráviace ťažkosti som mala neraz z trémy. (Smiech) 

Dnes sa však často hovorí o tom, aby sme deti nestresovali, dokonca ani množsvom domácich úloh. Spomínam si na jedného prváka, ktorý mohol ísť do školy pre nadané deti, mal obrovské vedomosti. Ale keď som od neho chcela, aby cvičil ručičkami, povedal: „Mne mama nepovedala, že toto bude také ťažké.“ Pýtala som sa ho, čo je na tom také ťažké, a on mi povedal: „Ja som toto nikdy nerobil.“ 

Pre deti je však dôležité prekonávanie prekážok. V tom je pohyb nesmierne nápomocný.

Veronika: No na druhej strane sú dnešné deti tlačené do výkonu. Rodičia očakávajú vynikajúce školské výsledky, keď dieťa donesie horšiu známku, rodič ide za učiteľom. 

Rovnako je to aj v športe. Rodičia deťom hovoria, akí budú skvelí futbalisti, že dajú veľa gólov. Keď sa deťom potom nedarí, sú v strese. Na zápasoch rodičia na deti kričia, vyvíjajú na ne tlak a deti z toho niekedy úplne kolabujú. Akoby sa vytratila radosť z pohybu a hravosť.

Takže na ne vplýva aj tlak rodičov?

Lýdia: Za veľkými očakávaniami aj prísnosťou rodičov je mnoho faktorov, no myslím si, že pri športe (najmä malých detí) robia viac stresu rodičia. Majú vysoké očakávania už na začiatku trénovania. 

Manžel je hokejový tréner a všimol si, že teraz rodičia často chodia na tréningy. Stoja za mantinelom a kričia na deti, čo trénera a aj deti rozptyľuje. Kedysi to tak nebývalo.

Deti mi často hovoria, že musia ísť na tréning, a sťažujú sa, že si ani neoddýchli. Rodičia ich tlačia do výkonu a chcú z nich mať vrcholových športovcov. 

Veronika: Áno, deti sú často športom preťažované. Rodičia veľa pracujú, na deti nemajú čas, tak ich zapisujú na viacero krúžkov, do toho sa musia ešte učiť, robiť si úlohy. 

S preťažovaním detí súvisí aj ďalšia téma – deti nemajú čas na nudu.

Veronika: Presne tak. Deti by sa mali vedieť nudiť. Vtedy si nájdu činnosť alebo pohybovú aktivitu, ktorá ich rozvíja aj baví. 

Lýdia:  Vo všeobecnosti sa odporúčajú dva krúžky. Rodičia by si mali uvedomiť, že je potrebné tráviť s deťmi čas. Nielen prehodiť pár povinných slov po škole, ale skutočne aktívne s nimi tráviť čas – hrou, športom, výletmi, podnetnou debatou. Tak si budujú nezlomné vzťahy už v ranom detstve.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.