15 rozprávkových citátov, ktoré v sebe ukrývajú životnú múdrosť

Posolstvá v rozprávkach sú niekedy až prekvapivo hlboké filozofické pravdy.

Najvzácnejšie chvíle sme v detstve zažívali pri rozprávkach, v ktorých nás dej pohltil až tak, že sme prestali vnímať celý svet a veci okolo seba. Na maličký okamih sme sa stali hrdinami príbehov, prežívajúc všetky ich dobrodružstvá.

,,Pozorujte svet okolo seba s rozžiarenými očami, pretože tie najväčšie tajomstvá sa vždy skrývajú na tých najnepravdepodobnejších miestach.
Tí, ktorí neveria na zázraky, ich nikdy neuvidia.“
Roald Dahl v diele Charlie a továreň na čokoládu

A naozaj, presne ako by povedal Roald Dahl, tie najväčšie poklady sa skrývali na tých najnepravdepodobnejších miestach – hlboké filozofické pravdy ukryté v príbehu. Práve tie dodávajú rozprávkam ich nezameniteľné čaro, ktoré si väčšinou nesieme so sebou celý život. Pripravili sme preto výber obľúbených inšpiratívnych citátov, ktoré ilustrujú, ako prekvapivo podnetné sú myšlienky v príbehoch pre deti:

“Dobre vidíme iba srdcom, to hlavné je očiam neviditeľné.”
Líška (Malý Princ)

“Včerajšok je minulosť, zajtrajšok záhada, ale dnešok je dar.”
Majster Oogway (Kung Fu Panda)

“Aký je deň?” spýtal sa Pú. “Je dnes,” odpovedalo prasiatko. “Môj najobľúbenejší deň,” povedal Pú. – Macko Pú a Prasiatko (Pú a Tao)

„Ráno budú veci vyzerať lepšie.“ – Mauglí (Kniha džunglí)

“Kvetina, ktorá vykvitne aj cez nepriazeň osudu, je najvzácnejšia kvetina zo všetkých.” – Vladár (Mulan)

[the_ad_placement id=“injektaz-hlas-pismenka-nenahradia“]

“Ľudia u vás pestujú päťtisíc ruží v jedinej záhrade a nenachádzajú v nej to, čo hľadajú. A predsa, to čo hľadajú, by sa mohlo nájsť v jedinej ruži alebo troške vody.” – Malý princ (Malý princ)

“Nič nie je nemožné.” – Kľučka od dverí (Alica v krajine zázrakov)

“Štastie možno nájsť aj v najväčších dobách temna, ak vieš prikázať svetlu svieť.” – Albus Dumbledore (Harry Potter a väzeň z Azkabanu)

„Dnes je dobrý deň, aby som to skúsil.“ – Quasimodo (Zvonár u Matky Bože)

“Ak nevieš, kam chceš ísť, je úplne jedno, akú cestu si vyberieš.”
Mačka Škľabka (Alica v krajine zázrakov)

“Niekedy vidíme iba to, akí sú ľudia od nás odlišní. Ale keď sa lepšie prizrieš, môžeš vidieť, akí sme si všetci podobní.” – Princezná Jasmína (Aladin)

“Tým, že som ti pomáhala, som sa pokúšala pozdvihnúť svoj život na vyššiu úroveň. Nebesia vedia, že taký život stojí za to.” – E.B. White (Šarlotina pavučinka)

Ale aby sme neboli iba vážni, našli sme aj niekoľko trefných citátov na odľahčenie:

“Môžeš mať všetky peniaze sveta, ale je tu jedna vec, ktorú nebudeš mať nikdy. Dinosaura.” – Homer Simpson (Simpsonovci)

“Celý život som mal jediný sen: dosiahnuť všetky svoje vysnívané ciele.”  – Homer Simpson (Simpsonovci)

Zo včerajška sa pouč, ži pre dnešok, pozeraj sa do budúcnosti a poobede oddychuj.”  – Snoopy (Peanuts)

Niekedy stačí veci príliš nekomplikovať. Ako dospelí máme často predstavu, že múdrosť sa skrýva v zložitých poučkách odborných kníh a niekedy prehliadneme, že môže byť celkom blízko, hoci aj v obyčajnom animáku pre deti či útlej ilustrovanej knižke.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Prvý dojem urobíte len raz: 10 pravidiel charizmatickej web stránky

Webová stránka by firmu mala reprezentovať v čo najlepšom svetle, no často ju diskvalifikujú zbyťočné chyby.

Webová stránka je pre firmu často prvým kontaktom s potenciálnym zákazníkom. Žiaden súdny obchodný zástupca nepôjde na stretnutie v teplákovej súprave a rovnako aj web by mal sám seba vedieť odprezentovať v čo najlepšom svetle – s eleganciou a vkusom.

Toto je desať pravidiel pre moderný web, ktorý zanechá dobrý dojem a bude vhodne reprezentovať firmu.:

Mobil na prvom mieste

Trend je v tomto smere nezastaviteľný. Mobilné telefóny prebrali vládu nad digitálnym svetom a so zrýchľujúcim sa mobilným internetom, a väčšinou ľudí surfujúcich zo smartfónu, by bolo pre firmy prinajmenšom ľahkomyselné neklásť pri tvorbe webu hlavný dôraz na jej bezchybné zobrazenie a funkčnosť na mobilnom zariadení.

Responzivita

430388219_2a5965c86c_z.jpg

Okrem mobilu by mal web samozrejme dobre fungovať aj na tablete a desktope, teda poskytnúť používateľovi rovnaký zážitok naprieč rôznym hardvérom. Je potrebné si uvedomiť, že ak sa zákazníkovi stránka nezobrazí na danom zariadení správne, pravdepodobne ju veľmi rýchlo opustí a pôjde hľadať inam. Navyše, odchod návštevníkov z webu, má vplyv aj na umiestnenie stránky vo výsledkoch vyhľadávania.

Štrukturovanosť webu

Bez ohľadu na aktuálne trendy, vo webdizajne vždy platí, že stránka musí mať logickú a intuitívnu hierarchiu, v ktorej sa ľahko orientuje. Dizajnéri si pritom pomáhajú jedným nepísaným pravidlom, ktorému sa hovorí aj pravidlo troch klikov (three click-rule). Navigácia na stránke by podľa neho mala byť vytvorená tak, aby sa človek dostal ku akejkoľvek hľadanej informácii maximálne do troch kliknutí.

Rovnako, kontakt by mal byť ľahko a rýchlo dostupný. Za zváženie stojí aj online chat, napríklad služba Zopim.

Konverzia

Dobre štrukturovaný web priamo súvisí s konverziou. Konverzia je percento návštev, ktoré vykonajú na webe požadovaná akciu. Môže ísť napríklad o kúpu produktu, prihlásenie sa do newslettera či vyplnenie dotazníka. K vykonaniu takejto akcie by mala ľudí lákať jasne a viditeľné označená výzva k akcii (call-to-action). Zároveň by vykonanie požadovanej akcie malo prebehnúť jednoducho a rýchlo. Každá komplikácia navyše znižuje ich počet.

Presný počet vykonaných akcií je potrebné merať pomocou analytických nástrojov ako Google Analytics. Napríklad, pri prihlasovaní do newsletteru je možné merať, aký vplyv majú zmeny formuláru na počet odovzdaných emailových adries. Za každou adresou je čitateľ či zákazník, s ktorým si firma vhodne zvolenou komunikáciou buduje vzťah.

Výzva k akcii v bežnom živote - na výťahu.

Rýchlosť načitávania

Dátovo veľké obrázky spomaľuju načítavanie stránky. Riešením môže byť napríklad služby typu TinyPNG, prípadne plugin WordPressu EWWW Image Optimizer, ktoré optimalizujú veľkosť súboru bez viditeľného zníženia kvality obrázku.

Zapnuté cachovanie

Cache je rýchla vyrovnávacia pamäť prehliadača, do ktorej sa dočasne ukladá obsahu webu (napríklad obrázkov či videí) na váš pevný disk a pomáha tak jej rýchlejšiemu načítavaniu pri ďalšej návšteve. Ak máte stránku postavenú na WordPresse môžete pre tento účel použiť plugin WP Super Cache, prípadne požiadajte o toto nastavenie u poskytovateľa hostingu.

Pozor na vypnuté indexovanie vyhľadávačmi

Ak webová stránka nie je v indexe vyhľadávača, nemá sa, ako objaviť vo výsledkoch vyhľadávania. Cez Google Search Console si overte či má vaša stránka zapnuté indexovanie vo vyhľadávači. Ak nie, požiadajte o pomoc firmu zaoberajúcu sa optimalizáciou pre vyhľadávače.

Bezpečnosť

Ak vlastníte eshop alebo stránku s prihlasovaním, prípadne web pracujúci s citlivejšími údajmi, mali by ste si bezpečnosť komunikácie medzi návštevníkom a vašou stránkou zabezpečiť aj https (SSL) certifikátom. Navyše Google berie tento certifikát, ako jeden z faktorov pri umiestnení vo výsledkoch vyhľadávania napríklad pri umiestnení stránky.

Názvy obrázkov

Internetový obchod predávajúci obklady by mal celkom logicky obrázky pomenovávať vhodnými kľúčovými výrazmi, nie náhodnými číslami a znakmi. Opäť platí, že ak obrázky pomenujete ako Obklad_znacka+model a nie 158235_934.jpg, tak zvýšite pravdepodobnosť, že sa vaša stránka zobrazí pri relevantnom vyhľadávaní. Zariadenia pre hendikepovaných dokážu názvy obrázkov prečítať, takže uľahčite život aj nevidiacim.

Cieľová skupina

Najdôležitejšia vec, ktorú treba mať pri tvorbe novej web stránky na pamäti je cieľová skupina ľudí, pre ktorú je obsah a celý dizajn určený. Samozrejme, že inak by mal vyzerať web pre pohrebnú službu a inak pre eshop s hračkami.

Weby sú prevažné textové médium (skúste si predstaviť, koľko z webu ostane, keby sa zo stránky úplne odobral všetok text) a preto je potrebné myslieť nie len na kvalitu a pútavosť obsahu, ale aj pekný vizuál písma či jeho ľahkú čitateľnosť.

Koniec koncov nie je to nič nové, v článku Ako písať lepšie reklamné texty pre vašu cieľovú skupinu, píšeme aj o tom, že tieto zásady tu boli aj storočie dozadu. Nech sa páči, inšpirujte sa radami od majstrov československej reklamy:

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Nezaťažia ani rozpočet, ani vaše ruky. Vybrali sme 4 ľahučké smartfóny, ktoré prekvapujú dizajnom aj vybavením

Čítaj viac

Čo všetko bolo v našej komunikačnej výbave vďaka technológiám a internetu? Pripravili sme nostalgickú jazykovú exkurziu

Čítaj viac

Zlepšite sa v cudzom jazyku cestou do práce. Vybrali sme 8 aplikácií, ktoré vás rozhovoria aj posilnia slovnú zásobu

Čítaj viac