Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Ako deti pomohli mamičkám podnikať

Originálne detské oblečenie značky Mile vzniká v spolupráci so slovenskými ilustrátormi a grafikmi.

Štartom pre podnikanie môže byť aj tehotenstvo. Miriam Šichmanová sa s Lenkou Garajovou spoznali práve počas tehotenstva pred zhruba piatimi rokmi. Na jóge. A vznikol z toho zaujímavý biznis.

Nespájalo ich však len mamičkovanie, ale aj podobnosť názorov a pováh. Práve to ich doviedlo k spoločnému podnikaniu. “Nezačalo sa to vôbec štandardne. Vlastne, celkom netradične. Nemali sme žiadne prieskumy trhu, kalkulácie ani žiadne biznis plány. To, čo sme ale mali, bol čas na materskej a túžba kreovať. A uvideli sme dieru na trhu,” vysvetľuje Miriam.

Túžba búrať stereotypy

V tom čase sa podľa Miriam nedalo zohnať pre deti nič zaujímavé na oblečenie. Obe to poznali. A každá mama predsa chce, aby jej dieťa vyzeralo krásne a jedinečne. “Mali sme túžbu búrať stereotypy v obliekaní detí. To, že by to mohol byť aj zaujímavý biznis, prišlo akoby neskôr,” dodáva Lenka.

Hoci Lenka študovala ekonómiu a Miriam žurnalistiku, našli sa vo vizuálnej tvorbe. Vraj po dvadsiatke zistili, čo ich vlastne baví. Nedali sa dokopy ako dvojica podnikateliek, ale ako kamarátky, ktoré sa pokúšajú a učia spolu podnikať. Lenka je viac orientovaná na profesné uchopenie podnikania, Miriam skôr verí na intuíciu a musí mať radosť z tvorby.

Tvrdohlavosť sa (ne)vypláca

V začiatkoch fungovali spoločne. Postupne si kvôli narastajúcemu množstvu práce úlohy rozdelili. Najťažšie bolo pokračovať po prvých nezdaroch. Napríklad keď nemohli nájsť na Slovensku dieľňu, ktorá s nimi chcela spolupracovať.

Dieľne boli totiž zvyknuté na stereotyp a zabehnutý systém, nechcelo sa im pozmeniť výrobu. Ale vytrvali, hľadali. A našli. Napokon, bola to súčasť ich vízie, vyrábať na Slovensku, hoci dovoz hotových tričiek a body a následná potlač by boli lacnejšie.

Vraj nelogické a na prvý pohľad nerentabilné kroky občas robia. No osvedčili sa im, pretože boli o nich presvedčené, že sú správne. Odborníci by sa vaj asi chytali za hlavu, keby videli, že ich model podnikania je postavený na intuícii.

“Naša značka je založená na lokálnom princípe a vzťahoch. Celý proces návrhov strihov, vzorkovaní, spoluprác s ilustrátormi a grafikmi je nesmierne obohacujúci. Ste nútení vymýšľať nové spôsoby, prispôsobovať sa novým okolnostiam a na každú kolekciu sa pozerať inými očami. To nás neustále posúva a učí,” hovorí Lenka. Teší ich, že môžu ovplyvniť celý proces výroby. Od vzniku prvotnej myšlienky, cez výber materiálov, dodávateľa, riešenie výroby po hotový produkt, marketing a predaj.

[the_ad_placement id=“injektaz-datahit“]

Kľúčové je podľa nich rozvíjať myšlienku. Je dôležité sa vyhraniť, byť iný a ponúknuť trhu to, čo absentuje. Zároveň každému svojmu kroku bezhranične veriť. V prípade nezdarov je vždy rozhodujúce sa nenechať odradiť a veci prehodnotiť. Treba byť flexibilný a vždy inovatívny.

Čo bude ďalej

Mile majú víziu. Predstavujú si značku, ktorá neponúka úplnú klasiku. Nechcú byť masovka a predávať v každom druhom obchode s detským sortimentom. Ale už sa pozerajú po väčších priestoroch, ktorý by vytvoril zázemie pre značku. Pracujú aj na showroome, reštarte ich eshopu a pozerajú sa aj po zahraničí.

Čaro inakosti si chcú uchovať. “Zároveň sa snažíme, aby bolo Mile synonymom pekných vecí so skvelým servisom,” vravia. A v tom sa dá zdokonaľovať neustále.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

7 inšpiratívnych myšlienok z obľúbeného animáku Kung Fu Panda

Pripravili sme výber obľúbených inšpiratívnych citátov z filmu Kung fu Panda.

Niekedy stačí veci príliš nekomplikovať. Ako dospelí máme často predstavu, že múdrosť sa skrýva v zložitých poučkách odborných kníh a niekedy prehliadneme, že môže byť celkom blízko, hoci aj v obyčajnom animáku pre deti či útlej ilustrovanej knižke.

Pripravili sme preto výber obľúbených inšpiratívnych citátov z filmu Kung fu Panda, ktoré ilustrujú, ako prekvapivo podnetné sú myšlienky v bežnej rozprávke pre deti:

1. Vychutnávajme si to, čo je teraz.

“Včerajšok je história, zajtrajšok je záhada, platí však to, čo je dnes. A to je pre nás najkrajší dar.” – Majster Oogway

2. Šťastie si vytvárame sami.

“Tvoj príbeh možno nemá šťastný začiatok, ale nehovorí o tom, kto si. Iba ty rozhoduješ o tom, kým sa staneš.” – Veštica

3. Cesta sa začína rozhodnutím.

“Zabudni na minulosť, nie je dôležitá. Dôležité je len to, kým sa rozhodneš byť teraz.” – Panda Po

4. Všetko je, ako má byť.

“Mnohí stretnú svoj osud na ceste, ktorú si vybrali, aby sa mu vyhli.” – Majster Oogway

5. Ráno je múdrejšie večera.

“Tvoja myseľ je ako voda. Vo chvíli, keď sa rozvíri, prestávaš jasne vidieť. Ak ju ale necháš upokojiť, odpoveď sa stane jasnou.” – Majster Oogway

6. Niekedy veci potrebujú dozrieť.

“Vidíš ten strom Šifu? Nemôžem ho prinútiť, aby kvitol, kedy chcem. Alebo, aby zarodil skôr, než príde jeho čas.” – Majster Oogway

7. Neverte, že za úspech môžu vonkajšie okolnosti.

“Tajná ingrediencia nie je. Ak chceš mať niečo výnimočné, stačí veriť, že to také je.” – Mr. Ping

Pozrite si obľubené scénky z rozprávok kdekoľvek

Odteraz už aj pozeranie videí online cez mobilné dáta nie je ničím nemysliteľným. Pokojne si tieto videá pozrite, hoci aj pri ceste autobusom či vlakom. Ak ste aj vy z tých, ktorí strávia viac času online, než s telefónom pri uchu, poďte si pozrieť ponuku nových dátových paušálov od O2 a už sa v ničom neobmedzujte.

Potrebujete poradiť s výberom
programu O2 Dáta?

Radi vám poradíme a pomôžeme.
Nechajte nám vaše telefónne číslo a zavoláme
vám v priebehu najbližšieho pracovného dňa.

Ďakujeme. Zavoláme vám.
Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.