Zaspávate s telefónom v ruke? Poradíme vám, ako si večer šetriť oči aj mať lepší spánok

V seriáli O 5 % lepší život vám predstavujeme drobné „zlepšováky“, vďaka ktorým sa váš život môže zmeniť k lepšiemu. V štvrtej časti vám spolu so Samom Trnkom prezradíme viac o tom, ako šetriť svoje oči, lepšie spávať a prebúdzať sa oddýchnutý.

Modrá zložka svetla, ktorú vyžarujú obrazovky mobilov a počítačov, potláča tvorbu spánkového hormónu melatonínu. Chcete vedieť viac?

Pozrite si ďalšiu časť nášho seriálu o drobných životných vylepšeniach, v ktorom vám Samo Trnka prezradí viac o tom, ako s týmto nežiaducim efektom bojovať.

Zaujalo vás naše nové video? Pozrite si aj predchádzajúcu časť, v ktorej sa dozviete viac o tom, ako môže chvíľka flákania sa na Facebooku pomôcť k lepšiemu výkonu.

Ďalšie nápady, ako mať život o niečo lepší, vám postupne predstavíme v našom magazíne aj na Facebooku O2. Sledujte nás a nevynechajte ani jeden diel.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Šikovné nastavenia a aplikácie, vďaka ktorým budete spať lepšie

Aj vás trápi dlhé zaspávanie alebo nepokojný spánok? V rámci nášho seriálu O 5 % lepší život sme pre vás vybrali šikovné nastavenia a aplikácie, vďaka ktorým budete spať lepšie.

Určite viete, že pozerať dlho do noci do mobilu nie je úplne najlepší nápad.

Nie je to síce ani dôvod na paniku – život vám to určite nijako neohrozí, o jednej veci by ste ale predsa len mali vedieť.

Existujú dôkazy, že ľudia, ktorí pred spaním pozerajú do displeja, zaspávajú neskoršie a majú horší spánok.

Viac detailov sa môžete dočítať napríklad v tomto poctivo spracovanom článku.

Jedna samozrejmá rada znie: aspoň hodinu pred spánkom prestaňte pozerať do displejov.

Ak sa nechcete až takto obmedzovať, skúste aspoň zmeniť nastavenia svojho telefónu.

Väčšinu mobilov možno automaticky prepnúť do nočného režimu, ktorý znižuje podiel modrej zložky svetla a tým prispieva k vášmu lepšiemu spánku.

Ako na to?

Čo výrobca, to iné nastavenie. Preto sme pre vás zhrnuli možnosti pre rôzne typy telefónov.

iPhone

V telefónoch od Apple sa nočný režim dlho nedal nastaviť, to ale zmenil príchod systému iOS vo verzii 9.3.

Otvorte si Nastavenia.

V nich si zvoľte Displej a jas.

Tu si môžete zapnúť Nočný režim a zároveň aj nastaviť, kedy sa vám automaticky zapne.

Najrýchlejší mobilný internet 4G LTE od O2 si môže naplno vychutnať už 90 % obyvateľov Slovenska. Viac informácií o pokrytí nájdete tu..

Android

Pri mobiloch so systémom Android je to zložitejšie, pretože každý výrobca a každá verzia systému má nastavenia nočného režimu inde.

Pri mobiloch Xiaomi sa režim volá Read more a nájdete ho aj v notifikačnej lište.

Niektoré mobily od Samsungu zase v nastaveniach ponúkajú Filter modrého svetla.

Aplikácie

Ak váš mobil takéto zmeny neumožňuje, môžete siahnuť po ponuke aplikácii.

My vám odporúčame hlavne tieto:

1. Twilight

(Android)

 

2. f.lux

(Android aj počítač)

 

Vieme, že takéto nastavenie pracuje s neprirodzenými farbami, skúste ale aspoň pár večerov stráviť s takto upraveným režimom obrazovky.

Ak nebudete cítiť žiadny vplyv na svoj spánok, tak ho pokojne vypnite. Za vyskúšanie to ale určite stojí.

Šikovné nastavenia a aplikácie, ktoré znížia intenzitu modrej farby vo vašom telefóne, nie sú jedinou cestou, ako mať život o niečo lepší.

Ďalšie nápady vám postupne predstavíme v našom magazíne aj na Facebooku O2. Sledujte nás a nevynechajte ani jeden diel.

Ako si aplikácie užiť na maximum

Chcete si aplikácie, ktoré prispejú k vášmu lepšiemu spánku, užiť naplno a bez prerušení? Zabezpečte si 4G LTE internetu od O2, ktorý chytá už viac ako 90 % obyvateľov Slovenska.

Aby ste si mohli najrýchlejší mobilný internet vychutnať naplno, potrebujete telefón alebo tablet s podporou 4G LTE a 4G LTE SIM kartu. Viac informácií nájdete na www.o2.sk/4GLTE.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Lifetech: Čo je nové