Od maňušiek k uškatcovi Tónovi. Ako vznikla nová kampaň pre O2

Obľúbené maňušky odišli v lete na zaslúženú dovolenku a O2 spustilo novú kampaň s uškatcom Tónom a jeho podmorským svetom. Pozrite sa spolu s kreatívnym riaditeľom agentúry Oliver do zákulisia vzniku tohto morského konceptu.

Ako vzniká v O2 reklamná kampaň? Na začiatku sú potrebné dve ingrediencie – zadanie od marketingového tímu O2 a kreatívny koncept od reklamnej agentúry Oliver.

„Naša agentúra, narozdiel od iných podobných firiem, je takzvaná ,inhouseʼ – tím určený pre O2 sedí priamo v ich sídle a je takpovediac súčasťou marketingového oddelenia,” hovorí Ďuro Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry.

„Na začiatku každej kampane, a tak tomu bolo aj v prípade uškatca, prebieha niekoľko stretnutí medzi marketingovým tímom O2 a nami,” vysvetľuje.

„V rámci týchto stretnutí uvažujeme, ako chce byť spoločnosť vnímaná a ako sa budeme ľuďom prihovárať. Po rokoch maňušiek sme už mali pocit, že je potrebné aspoň na čas vystriedať a prísť s niečím novým.”

Krok 1: Zber nápadov

Na základe zadania sa kreatívci z agentúry Oliver pustili do práce. V prvej fáze sa stretlo viacero členov tímu, ktorí si spolu prešli požiadavky marketingu a začalo sa niekoľko kôl zberu nápadov – brainstormingu.

„Na tvorbe nápadov sa podieľajú všetci členovia kreatívneho oddelenia – kreatívny líder, copywriteri, stratég, ideamakeri, art directori a social media špecialisti,” opisuje kreatívny riaditeľ Ďuro Bartoš cestu za novou komunikačnou stratégiou.

„Niekedy je celý tím spolu, niekedy sa zase delíme na dvojice a stretávame sa v krátkych intervaloch. Dôležité je udržať atmosféru a nezaseknúť sa na mieste,“ dodáva.

Krok 2: Triedenie

Pri brainstormingu je dôležité oddeliť od seba zber a triedenie nápadov.

„Najskôr sa snažíme vytiahnuť zo seba čo najviac nápadov a nehodnotiť ich. Všetky nápady si zapisujeme na tabuľu a až následne ich triedime podľa toho, čo má potenciál fungovať,” objasňuje Ďuro.

„Už v tomto kroku navrhujeme aspoň základné vizuálne a textové ukážky rôznych spracovaní, aby sme vedeli, či sme na dobrej ceste,” dopĺňa.

Napokon sa vyberie niekoľko kreatívnych ciest s najväčším potenciálom, s ktorými sa pokračuje v ďalšej fáze.

Krok 3: More

O2 vždy komunikovalo cez magické a fiktívne svety. Počas kreatívneho procesu teda rozpracovali aj motív mora  – mora možností, ktoré zákazník má.

„More nám pekne pomáha pracovať s atribútmi značky, akými sú jej farba alebo bubliny,” vysvetľuje Ďuro.

Podmorský svet je však nekonečne veľký, a tak potrebovali vytvoriť ešte sprievodcu.

Takého, ktorý cez rôzne metafory a prirovnania ľuďom ukáže, čo všetko more možností ponúka. A voľba padla na charakterovú postavičku v podobe roztomilého uškatca.

Krok 4: Uškatec Tóno

Hoci dnes mu už nik nepovie inak ako Tóno, uškatec si najskôr vyslúžil meno Platón.

„Na súši je možno nemotorný, ťarbavý,” vraví marketingový riaditeľ O2 Igor Tóth. „Ale keď vstúpi do vody, je z neho akoby šelma. Je veľmi rýchly, vratký, dynamický a pritom ďalej nosí hodnoty značky.”

Aj vďaka tomu si uškatec Tóno už za krátky čas získal množstvo priaznivcov. Či postupne zľudovie, to sa ukáže časom.

„Konkrétnu hlášku zatiaľ nemá, časom možno vznikne. No na Facebooku nám už ľudia píšu, ako mu dávajú vlastné mená a riešia jeho pôvod,” usmieva sa kreatívny riaditeľ Ďuro.

Okrem Tóna bol v užšom výbere návrhov aj žiarlivý robot, vesmírny pes či koncept Úprimná inteligencia.

„Ten bol o technológii, ktorá pomáha ľuďom vybrať si z množstva technologického balastu len fér ponuky,“ približuje Ďuro nápady, ktoré predchádzali finálnej voľbe.

S novým konceptom pre O2 je po všetkých procesoch tvorby vo finále spokojný. „Ten koncept mám rád. Teší ma, že môžem robiť niečo, čo je aspoň v našom priestore trochu odlišné, ale viem, že sa stále dá zlepšovať,“ hovorí.

To, že sedíme v jednej budove, robí komunikáciu otvorenejšou.”

Pod konečný dobrý výsledok sa podľa Ďura podpísala aj skutočnosť, že agentúra Oliver sedí priamo v zázemí O2. Interné pôsobenie má podľa neho vplyv najmä na vzájomnú komunikáciu, ktorá je otvorenejšia.

„Nestáva sa nám, že si na prezentácii povieme niečo a v e-mailoch úplný opak. Všetko si povieme hneď a narovinu. Výrazne šetríme čas na obidvoch stranách, pričom k nedorozumeniam dochádza minimálne. A oveľa výraznejšie si môžeme povedať svoj názor,“ približuje výhody takejto spolupráce.

Zároveň zdôrazňuje jej ľudský faktor: „Vždy je to však o ľuďoch. Pokiaľ si rozumiete, bude to dobré, inak spolu môžete aj bývať a ničomu to nepomôže.“

Za jediné negatívum považuje viac korporátne pracovné prostredie, na ktoré si musel dlho zvykať.

„Akoby ho niekto schválne navrhoval tak, aby ste sa najprv necítili uvoľnene. Dnes je mi to už ale jedno a vozím sa hore-dolu na kolobežke,“ uzatvára.


Koncept More možností zatiaľ O2 a agentúra Oliver realizovali pri dvoch kampaniach:

Kampaň k programu O2 Voľnosť, vďaka ktorému zaplatíte za hovor do všetkých sietí len 10 centov.

Aktuálna kampaň k Striebornému O2 Paušálu, ktorý za 20 eur umožňuje neobmedzené volania aj SMS do všetkých sietí v rámci EÚ a k tomu balík až 1 GB dát.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Spoločnosť O2 vyvinula aplikáciu, ktorá motivuje vodičov k tomu, aby nechali mobil počas jazdy stranou a jazdili zodpovednejšie.

Slovenský internet zaplavilo pred pár dňami video, ktoré zachytáva, ako obľúbený moderátor Matej „Sajfa“ Cifra nakrúcal lifestream za volantom a následne za svoj priestupok dostal blokovú pokutu. Moderátor však nebol prichytený náhodou. Touto udalosťou odštartovala plánovaná kampaň O2, ktorá sa v rámci platformy Dátuj zodpovedne snaží vodičov naučiť používať mobilné telefóny a dáta zodpovedným spôsobom.

Novú kampaň spustil Sajfa livestreamom za volantom

Moderátor a youtuber Matej „Sajfa“ Cifra je hlavným ambasádorom kampane. Odštartoval ju 5. apríla, keď cestou do práce vysielal livestream pre fanúšikov priamo spoza volantu. Na diaľnici ho zastavila polícia, a hoci telefón odložil, online prenos nechal bežať ďalej.

Policajtov sa síce snažil obmäkčiť, no pokutu nakoniec dostal a zaplatil. Svedkom udalosti bolo v tej chvíli až 1 000 divákov. Do dnešného dňa videlo záznam online prenosu na sociálnych sieťach viac ako 90 000 ľudí. Celá udalosť bola vopred naplánovaná a dohodnutá s políciou, pričom sa počas nej kládol dôraz na bezpečnosť zúčastnených aj ostatných účastníkov premávky. Cieľom akcie bolo rozpútať verejnú diskusiu.

Na Sajfov priestupok začali postupne reagovať slovenskí influenceri, ktorí sa zároveň začali vyjadrovať k téme bezpečného šoférovania. Medzi nimi aj raper Pil C, ktorý sa s moderátorom pustil do výmeny názorov. Viaceré známe tváre boli vopred dohoduté, časť z nich sa pridala spontánne, lebo tému považujú za dôležitú.

Do kampane sa okrem Sajfu a Pil C zapojili aj Fero Joke, Barbora Krajčírová, Braňo Deák, Matej Zrebný, LucyPug, Patra Bene, Kristína Tormová, Denisa Lipovská, Jasmina Alagič, Rytmus, Strapo, Selassie, Lukáš Frlajs, Tono S., Kveta Horváthová, Laci Strike a Ján Koleník.

Sajfa sa do tejto spolupráce rozhodol ísť aj napriek tomu, že v úvode vyvolala negatívne emócie a odsúdenie časti verejnosti.

„Táto téma sa týka 99 % z nás, ľudí, ktorí denne šoférujeme a, žiaľ, až príliš veľa svojej pozornosti venujeme displeju telefónu a nie priamo šoférovaniu. Pozor, nejde len o telefonovanie, lebo ja mám handsfree, ale predovšetkým o písanie a sledovanie sociálnych sietí priamo za volantom. Je to nebezpečné, sám to musím obmedziť, aby sa náhodou nestalo ešte niečo horšie,“ vstúpil si do svedomia moderátor.

Podľa prvých odhadov diskusia na internete zasiahla v úvodnej fáze kumulatívne viac ako 1,4 milióna ľudí.

Viac ako tretina Slovákov priznala, že používa mobil za volantom

Sajfa však zďaleka nie je jediný človek, ktorý používa mobil za volantom. V reprezentatívnom prieskume o zodpovednom šoférovaní, ktorý pre O2 pripravila agentúra KANTAR, až 96 % vodičov uviedlo, že bežne vidia, ako mobil počas šoférovania používajú iní vodiči. Viac ako tretina vodičov, konkrétne 37 %, sa pritom priznala, že počas šoférovania smartfón sami využívajú.

Výsledky prieskumu o zodpovednom šoférovaní, ktorý pre O2 pripravila agentúra KANTAR.

Z prieskumu tiež vyplýva, že telefonovanie je jedným z najčastejšie menovaných faktorov, ktoré ohrozujú bezpečnosť pri šoférovaní. Ľudia ho spomínali častejšie než nezodpovednosť, agresivitu za volantom či rýchlosť.

Sociálne siete za volantom predstavujú stále väčší problém

Kampaň chce upozorniť na to, že už dávno nie je problémom iba telefonovanie a písanie správ počas šoférovania. Najnovšie zápasíme s novým „trendom“, ktorý prišiel s nástupom sociálnych sietí. Väčšina z užívateľov chce byť neustále online, šoférovanie nevynímajúc, čo priznal aj známy moderátor.

V rámci prieskumu až 76 % vodičov uviedlo, že už videli fotku alebo video, ktoré šofér zdieľal na svojich sociálnych sieťach počas jazdy. Takmer všetci vodiči, až 95 % z nich, si myslí, že táto činnosť je nebezpečná.

Generálny riaditeľ O2: Záleží nám na tom, aby sa ľudia správali zodpovedne

Spoločnosť O2 si uvedomuje dôležitosť bezpečnosti na cestách a používania mobilu za volantom, a preto sa rozhodla na túto tému upriamiť pozornosť. O2 považuje vplyv verejne známych osôb za významný, a preto sa rozhodlo práve influencerov zapojiť do úvodu kampane a tým vyvolať diskusiu o tejto problematike medzi širokou verejnosťou, ako aj na sociálnych sieťach.

Influencerov sleduje množstvo najmä mladých ľudí, ktorým by mohli ísť príkladom. Z prieskumu tiež vyplýva, že mladí vodiči (18 až 25 rokov) používajú mobil za jazdy oveľa častejšie ako tí starší (46 a viac rokov).

„Ako mobilný operátor, samozrejme, chceme, aby ľudia čo najviac využívali naše služby, ale záleží nám na tom, aby so svojím životom kvôli ,telefónuʼ nehazardovali a správali sa počas jazdy zodpovedne. Používanie telefónu za volantom nie je zároveň ani prvou, ani poslednou témou, na ktorú v rámci iniciatívy Dátuj zodpovedne chceme upozorniť. Ale rozhodne je tou najakútnejšou,“ hovorí Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.

„Taktiež sme sa rozhodli, že naša spoločnosť už od januára tohto roka nebude v rámci zodpovedného prístupu umiestňovať žiadne billboardy a bigboardy popri rýchlostných cestách, keďže vnímame, že významným spôsobom vplývajú na pozornosť vodičov počas jazdy,“ dopĺňa Gažík záväzok operátora.

O2 odmeňuje zodpovedných vodičov

Spoločnosť O2 sa rozhodla na problém používania mobilu za volantom nielen upozorniť, ale aj prispieť k jeho riešeniu. Prichádza preto s rozšírením mobilnej aplikácie O2 Extra výhody (Android, iOS) o navigáciu Sygic, ktorá je dostupná pre zákazníkov O2 zadarmo.

Okrem navigovania aplikácia súčasne sleduje aj bežné správanie sa vodiča za volantom – dokáže monitorovať prekračovanie rýchlosti aj manipuláciu s telefónom prostredníctvom dotykového displeja.

Aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 m zobrazí skóre od 0 do 100. Ak bude vodič celý mesiac jazdiť zodpovedne a so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže získať 1 GB dát za každý mesiac počas celého roka. Jazdiť môže buď tak, že si navolí presnú trasu, alebo použije tzv. free ride mode, v rámci ktorého cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov a počas aspoň 10 jázd odjazdí najmenej 150 km, získa 1 GB dát zadarmo.

Viac informácií o platforme Dátuj zodpovedne nájdete na www.datujzodpovedne.o2.sk.


Lifetech: Čo je nové