Od maňušiek k uškatcovi Tónovi. Ako vznikla nová kampaň pre O2

Obľúbené maňušky odišli v lete na zaslúženú dovolenku a O2 spustilo novú kampaň s uškatcom Tónom a jeho podmorským svetom. Pozrite sa spolu s kreatívnym riaditeľom agentúry Oliver do zákulisia vzniku tohto morského konceptu.

Ako vzniká v O2 reklamná kampaň? Na začiatku sú potrebné dve ingrediencie – zadanie od marketingového tímu O2 a kreatívny koncept od reklamnej agentúry Oliver.

„Naša agentúra, narozdiel od iných podobných firiem, je takzvaná ,inhouseʼ – tím určený pre O2 sedí priamo v ich sídle a je takpovediac súčasťou marketingového oddelenia,” hovorí Ďuro Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry.

„Na začiatku každej kampane, a tak tomu bolo aj v prípade uškatca, prebieha niekoľko stretnutí medzi marketingovým tímom O2 a nami,” vysvetľuje.

„V rámci týchto stretnutí uvažujeme, ako chce byť spoločnosť vnímaná a ako sa budeme ľuďom prihovárať. Po rokoch maňušiek sme už mali pocit, že je potrebné aspoň na čas vystriedať a prísť s niečím novým.”

Krok 1: Zber nápadov

Na základe zadania sa kreatívci z agentúry Oliver pustili do práce. V prvej fáze sa stretlo viacero členov tímu, ktorí si spolu prešli požiadavky marketingu a začalo sa niekoľko kôl zberu nápadov – brainstormingu.

„Na tvorbe nápadov sa podieľajú všetci členovia kreatívneho oddelenia – kreatívny líder, copywriteri, stratég, ideamakeri, art directori a social media špecialisti,” opisuje kreatívny riaditeľ Ďuro Bartoš cestu za novou komunikačnou stratégiou.

„Niekedy je celý tím spolu, niekedy sa zase delíme na dvojice a stretávame sa v krátkych intervaloch. Dôležité je udržať atmosféru a nezaseknúť sa na mieste,“ dodáva.

Krok 2: Triedenie

Pri brainstormingu je dôležité oddeliť od seba zber a triedenie nápadov.

„Najskôr sa snažíme vytiahnuť zo seba čo najviac nápadov a nehodnotiť ich. Všetky nápady si zapisujeme na tabuľu a až následne ich triedime podľa toho, čo má potenciál fungovať,” objasňuje Ďuro.

„Už v tomto kroku navrhujeme aspoň základné vizuálne a textové ukážky rôznych spracovaní, aby sme vedeli, či sme na dobrej ceste,” dopĺňa.

Napokon sa vyberie niekoľko kreatívnych ciest s najväčším potenciálom, s ktorými sa pokračuje v ďalšej fáze.

Krok 3: More

O2 vždy komunikovalo cez magické a fiktívne svety. Počas kreatívneho procesu teda rozpracovali aj motív mora  – mora možností, ktoré zákazník má.

„More nám pekne pomáha pracovať s atribútmi značky, akými sú jej farba alebo bubliny,” vysvetľuje Ďuro.

Podmorský svet je však nekonečne veľký, a tak potrebovali vytvoriť ešte sprievodcu.

Takého, ktorý cez rôzne metafory a prirovnania ľuďom ukáže, čo všetko more možností ponúka. A voľba padla na charakterovú postavičku v podobe roztomilého uškatca.

Krok 4: Uškatec Tóno

Hoci dnes mu už nik nepovie inak ako Tóno, uškatec si najskôr vyslúžil meno Platón.

„Na súši je možno nemotorný, ťarbavý,” vraví marketingový riaditeľ O2 Igor Tóth. „Ale keď vstúpi do vody, je z neho akoby šelma. Je veľmi rýchly, vratký, dynamický a pritom ďalej nosí hodnoty značky.”

Aj vďaka tomu si uškatec Tóno už za krátky čas získal množstvo priaznivcov. Či postupne zľudovie, to sa ukáže časom.

„Konkrétnu hlášku zatiaľ nemá, časom možno vznikne. No na Facebooku nám už ľudia píšu, ako mu dávajú vlastné mená a riešia jeho pôvod,” usmieva sa kreatívny riaditeľ Ďuro.

Okrem Tóna bol v užšom výbere návrhov aj žiarlivý robot, vesmírny pes či koncept Úprimná inteligencia.

„Ten bol o technológii, ktorá pomáha ľuďom vybrať si z množstva technologického balastu len fér ponuky,“ približuje Ďuro nápady, ktoré predchádzali finálnej voľbe.

S novým konceptom pre O2 je po všetkých procesoch tvorby vo finále spokojný. „Ten koncept mám rád. Teší ma, že môžem robiť niečo, čo je aspoň v našom priestore trochu odlišné, ale viem, že sa stále dá zlepšovať,“ hovorí.

To, že sedíme v jednej budove, robí komunikáciu otvorenejšou.”

Pod konečný dobrý výsledok sa podľa Ďura podpísala aj skutočnosť, že agentúra Oliver sedí priamo v zázemí O2. Interné pôsobenie má podľa neho vplyv najmä na vzájomnú komunikáciu, ktorá je otvorenejšia.

„Nestáva sa nám, že si na prezentácii povieme niečo a v e-mailoch úplný opak. Všetko si povieme hneď a narovinu. Výrazne šetríme čas na obidvoch stranách, pričom k nedorozumeniam dochádza minimálne. A oveľa výraznejšie si môžeme povedať svoj názor,“ približuje výhody takejto spolupráce.

Zároveň zdôrazňuje jej ľudský faktor: „Vždy je to však o ľuďoch. Pokiaľ si rozumiete, bude to dobré, inak spolu môžete aj bývať a ničomu to nepomôže.“

Za jediné negatívum považuje viac korporátne pracovné prostredie, na ktoré si musel dlho zvykať.

„Akoby ho niekto schválne navrhoval tak, aby ste sa najprv necítili uvoľnene. Dnes je mi to už ale jedno a vozím sa hore-dolu na kolobežke,“ uzatvára.


Koncept More možností zatiaľ O2 a agentúra Oliver realizovali pri dvoch kampaniach:

Kampaň k programu O2 Voľnosť, vďaka ktorému zaplatíte za hovor do všetkých sietí len 10 centov.

Aktuálna kampaň k Striebornému O2 Paušálu, ktorý za 20 eur umožňuje neobmedzené volania aj SMS do všetkých sietí v rámci EÚ a k tomu balík až 1 GB dát.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Čudné, bizarné, prekvapivé, ale geniálne: 7 originálnych nápadov, ktoré môžu zmeniť svet k lepšiemu

Nápady, ktoré nám pomôžu vytvoriť udržateľnú budúcnosť, sú v súčasnosti potrebné viac ako kedykoľvek predtým. Aj zdanlivo jednoduché myšlienky môžu zmeniť svet k lepšiemu.

Mnoho ľudí má nápady, ktoré môžu svetu naozaj pomôcť, no chýba im podpora. Práve preto vznikla medzinárodná súťaž Chivas VENTURE. Podnikatelia z celého sveta v rámci nej prezentujú svoje podnikateľské aktivity, prostredníctvom ktorých riešia enviromentálne či sociálne problémy. Súťažiaci môžu v súťaži získať podiel z 1 milióna amerických dolárov a osobný koučing.

Do súťaže sa môžu prihlásiť aj slovenské firmy. Stačí, ak vyplnia online prihlášku.

Kým nájdete odvahu prihlásiť sa, pozrite si zatiaľ niektoré šikovné nápady, ktoré na súťaži v minulosti prezentovali podnikatelia z rôznych krajín. Viac nápadov, ktoré menia svet, nájdete na tomto odkaze.

Využívanie kravského hnoja v udržateľnej móde

Intenzívnym chovom hovädzieho dobytka v mnohých krajinách vzniká problém, ako sa zbaviť príliš veľkého množstva hnoja. Ako organické hnojivo je využiteľná iba časť. Zvyšok predstavuje živočíšny odpad, ktorý je potrebné nejakým spôsobom spracovať, aby neznečisťoval podzemné vody či ovzdušie.

Na jedno z možných riešení tohto problému prišla holandská spoločnosť Mestic. Z hmoty dokážu extrahovať celulózu a z nej vyrobiť rôzne ďalšie materiály, ktoré nahradia bežný textil, plast či papier. Svoju metódu si nechali patentovať.

Nahradenie proteínov v strave múkou z cvrčkov

Živočíšna bielkovina v mnohých ohľadoch predčí tu rastlinnú. Chov zvierat je však často spojený s ich utrpením a zároveň je pomerne neekologický, napríklad 1 kg hovädzieho mäsa má na emisie podobný dopad ako 250 km jazda autom.

Česká firma SENS však ponúka zaujímavé riešenie, ako získať živočíšnu bielkovinu bez trápenia zvierat a zároveň pri oveľa menších nárokoch na životné prostredie. Vyrába proteínové tyčinky z hmyzu, presnejšie z cvrčkov. Nahradením hovädzieho cvrčkami doposiaľ ušetrila približne 2 000 t krmiva, 700 000 l vody a skleníkové plyny zodpovedajúce jazde autom okolo celého sveta.

Invalidné vozíky prerobené na elektrické trojkolky

Na svete sú milióny užívateľov invalidných vozíkov, ktorí dennodenne zápasia so zničenými chodníkmi či s nezrovnalosťami v teréne. Aj zdanlivé triviálnosti ako piesok či tráva môžu byť prekážkou, pre ktorú musí vozíčkar hľadať náhradné trasy.

brazílskej firme Livre si povedali, že ľudom odkázaným na vozíček skúsia spríjemniť neľahký život a vnesú im doň viac slobody a sebavedomia. Začali preto s výrobou špeciálnych terénnych vozíkov na troch kolesách poháňaných elektrinou. Trojkolky neslúžia ich majiteľom len ako riešenie ich problému, ale zároveň pre nich predstavujú určitý životný štýl a prinášajú novú komunitu priateľov.

Poznáte niekoho, kto má firmu prospešnú pre spoločnosť? Zazdieľajte mu tento článok.

Výroba tenisiek z odpadkov

Tenisky Xinca vyzerajú ako úplne bežná obuv, v porovnaní si konkurenčnými značkami majú ale jednu zvláštnosť – sú celé z odpadu. Na ich výrobu sa používajú staré pneumatiky a textílie vyvezené na skládku.

Nielenže sa tak nemusí likvidovať guma, ktorá pri spaľovaní uvoľňuje do ovzdušia množstvo škodlivín, obchádza sa tak aj potreba využívať vzácne prírodné zdroje. Argentínska spoločnosť Xinca zároveň zamestnáva bývalých väzňov, čím im pomáha uplatniť sa na trhu práce a zaradiť sa do normálneho života.

Vysádzanie umelých stromov, ktoré čistia vzduch

Nemecká spoločnosť Green City Solutions vyvinula „umelý strom“. Ide o vertikálnu plošinu porastenú rastlinami podobnými machu, ktorá v kombinácii s rôznymi technológiami filtruje prach z ulice, oxidy dusíka a oxid uhličitý. Panel z rastlín takto dokáže nahradiť až 275 mestských stromov,pričom zaberá o 99 % priestoru menej.

Konštrukcia obsahuje snímače, ktoré zhromažďujú enviromentálne a klimatické údaje, kontrolujú a regulujú jednotku a zabezpečujú prežitie rastlín. Vďaka solárnym panelom a systémom na zadržiavanie dažďovej vody zariadenie vyžaduje len niekoľko hodín údržby ročne.

Pomáhanie ľuďom bez domova pomocou kávy

Bezdomovectvo je vážnym problémom najmä veľkých miest. Napríklad v Londýne žije podľa štatistík až 4 000 ľudí, ktorí každý deň prespávajú na ulici. Londýnska firma Change Please si preto povedala, že skúsi pre týchto ľudí doslova uvariť lepšiu budúcnosť a to prostredníctvom kávy.

Ľuďom bez domova ponúka možnosť rekvalifikovať sa na baristov a poskytuje im tak prácu. Počas prvých 10 dní im pomôže nájsť bývanie a vyplatí im slušný plat. Firma všetky zisky opäť investuje do ďalšej pomoci. Okrem toho svoje podnikanie prevádzkuje trvalo udržateľným spôsobom. Všetky poháre sú recyklovateľné a káva pochádza z fariem, ktoré podporujú miestne komunity. Káva tak nielenže dobre chutí, ale dobro aj šíri.

Spolupráca s včelami na čistení životného prostredia

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) zomiera každý rok 12,6 milióna ľudí v dôsledku toho, že žije alebo pracuje v nezdravom prostredí. To znamená, že jedno zo štyroch úmrtí vo svete súvisí so znečistením.

Spoločnosť Beeodiversity z Belgicka pomáha firmám a miestnym autoritám odhaľovať pôvod znečistenia v ich oblasti a vypracováva konkrétne odporúčania na zlepšenie. Na túto činnosť zamestnáva aj veľmi netradičnú skupinku zamestnancov – včely. Včelie robotnice usilovne zbierajú vzorky z miliárd kvetov, ktoré sa následne dôkladne analyzujú. Na základe výsledkov sa môže nariadiť napríklad špeciálne vysádzanie semien alebo zníženie spotreby pesticídov v určitých oblastiach.

Je váš nápad lepší? Prihláste sa do súťaže Chivas VENTURE

Určite sa aj u nás na Slovensku nájde veľa ľudí s nápadmi, ktoré môžu pomôcť svetu. Ak máte pocit, že je to práve ten váš, medzinárodná súťaž Chivas VENTURE môže byť pre vás to pravé.

Ak vaše podnikanie pomáha ľuďom alebo životnému prostrediu, prihláste sa do 31. októbra 2018 a získajte podiel z finančného balíka vo výške 1 milión amerických dolárov a koučing od svetových mentorov.

Formulár na prihlásenie, podmienky súťaže aj detailné informácie nájdete na tomto mieste: https://www.chivas.com/sk-sk/the-venture/apply


Predobjednajte si nový Huawei Mate 20 Pro. Na prvých 200 záujemcov čakajú 2 hodnotné darčeky

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové