Od maňušiek k uškatcovi Tónovi. Ako vznikla nová kampaň pre O2

Obľúbené maňušky odišli v lete na zaslúženú dovolenku a O2 spustilo novú kampaň s uškatcom Tónom a jeho podmorským svetom. Pozrite sa spolu s kreatívnym riaditeľom agentúry Oliver do zákulisia vzniku tohto morského konceptu.

Ako vzniká v O2 reklamná kampaň? Na začiatku sú potrebné dve ingrediencie – zadanie od marketingového tímu O2 a kreatívny koncept od reklamnej agentúry Oliver.

„Naša agentúra, narozdiel od iných podobných firiem, je takzvaná ,inhouseʼ – tím určený pre O2 sedí priamo v ich sídle a je takpovediac súčasťou marketingového oddelenia,” hovorí Ďuro Bartoš, kreatívny riaditeľ agentúry.

„Na začiatku každej kampane, a tak tomu bolo aj v prípade uškatca, prebieha niekoľko stretnutí medzi marketingovým tímom O2 a nami,” vysvetľuje.

„V rámci týchto stretnutí uvažujeme, ako chce byť spoločnosť vnímaná a ako sa budeme ľuďom prihovárať. Po rokoch maňušiek sme už mali pocit, že je potrebné aspoň na čas vystriedať a prísť s niečím novým.”

Krok 1: Zber nápadov

Na základe zadania sa kreatívci z agentúry Oliver pustili do práce. V prvej fáze sa stretlo viacero členov tímu, ktorí si spolu prešli požiadavky marketingu a začalo sa niekoľko kôl zberu nápadov – brainstormingu.

„Na tvorbe nápadov sa podieľajú všetci členovia kreatívneho oddelenia – kreatívny líder, copywriteri, stratég, ideamakeri, art directori a social media špecialisti,” opisuje kreatívny riaditeľ Ďuro Bartoš cestu za novou komunikačnou stratégiou.

„Niekedy je celý tím spolu, niekedy sa zase delíme na dvojice a stretávame sa v krátkych intervaloch. Dôležité je udržať atmosféru a nezaseknúť sa na mieste,“ dodáva.

Krok 2: Triedenie

Pri brainstormingu je dôležité oddeliť od seba zber a triedenie nápadov.

„Najskôr sa snažíme vytiahnuť zo seba čo najviac nápadov a nehodnotiť ich. Všetky nápady si zapisujeme na tabuľu a až následne ich triedime podľa toho, čo má potenciál fungovať,” objasňuje Ďuro.

„Už v tomto kroku navrhujeme aspoň základné vizuálne a textové ukážky rôznych spracovaní, aby sme vedeli, či sme na dobrej ceste,” dopĺňa.

Napokon sa vyberie niekoľko kreatívnych ciest s najväčším potenciálom, s ktorými sa pokračuje v ďalšej fáze.

Krok 3: More

O2 vždy komunikovalo cez magické a fiktívne svety. Počas kreatívneho procesu teda rozpracovali aj motív mora  – mora možností, ktoré zákazník má.

„More nám pekne pomáha pracovať s atribútmi značky, akými sú jej farba alebo bubliny,” vysvetľuje Ďuro.

Podmorský svet je však nekonečne veľký, a tak potrebovali vytvoriť ešte sprievodcu.

Takého, ktorý cez rôzne metafory a prirovnania ľuďom ukáže, čo všetko more možností ponúka. A voľba padla na charakterovú postavičku v podobe roztomilého uškatca.

Krok 4: Uškatec Tóno

Hoci dnes mu už nik nepovie inak ako Tóno, uškatec si najskôr vyslúžil meno Platón.

„Na súši je možno nemotorný, ťarbavý,” vraví marketingový riaditeľ O2 Igor Tóth. „Ale keď vstúpi do vody, je z neho akoby šelma. Je veľmi rýchly, vratký, dynamický a pritom ďalej nosí hodnoty značky.”

Aj vďaka tomu si uškatec Tóno už za krátky čas získal množstvo priaznivcov. Či postupne zľudovie, to sa ukáže časom.

„Konkrétnu hlášku zatiaľ nemá, časom možno vznikne. No na Facebooku nám už ľudia píšu, ako mu dávajú vlastné mená a riešia jeho pôvod,” usmieva sa kreatívny riaditeľ Ďuro.

Okrem Tóna bol v užšom výbere návrhov aj žiarlivý robot, vesmírny pes či koncept Úprimná inteligencia.

„Ten bol o technológii, ktorá pomáha ľuďom vybrať si z množstva technologického balastu len fér ponuky,“ približuje Ďuro nápady, ktoré predchádzali finálnej voľbe.

S novým konceptom pre O2 je po všetkých procesoch tvorby vo finále spokojný. „Ten koncept mám rád. Teší ma, že môžem robiť niečo, čo je aspoň v našom priestore trochu odlišné, ale viem, že sa stále dá zlepšovať,“ hovorí.

To, že sedíme v jednej budove, robí komunikáciu otvorenejšou.”

Pod konečný dobrý výsledok sa podľa Ďura podpísala aj skutočnosť, že agentúra Oliver sedí priamo v zázemí O2. Interné pôsobenie má podľa neho vplyv najmä na vzájomnú komunikáciu, ktorá je otvorenejšia.

„Nestáva sa nám, že si na prezentácii povieme niečo a v e-mailoch úplný opak. Všetko si povieme hneď a narovinu. Výrazne šetríme čas na obidvoch stranách, pričom k nedorozumeniam dochádza minimálne. A oveľa výraznejšie si môžeme povedať svoj názor,“ približuje výhody takejto spolupráce.

Zároveň zdôrazňuje jej ľudský faktor: „Vždy je to však o ľuďoch. Pokiaľ si rozumiete, bude to dobré, inak spolu môžete aj bývať a ničomu to nepomôže.“

Za jediné negatívum považuje viac korporátne pracovné prostredie, na ktoré si musel dlho zvykať.

„Akoby ho niekto schválne navrhoval tak, aby ste sa najprv necítili uvoľnene. Dnes je mi to už ale jedno a vozím sa hore-dolu na kolobežke,“ uzatvára.


Koncept More možností zatiaľ O2 a agentúra Oliver realizovali pri dvoch kampaniach:

Kampaň k programu O2 Voľnosť, vďaka ktorému zaplatíte za hovor do všetkých sietí len 10 centov.

Aktuálna kampaň k Striebornému O2 Paušálu, ktorý za 20 eur umožňuje neobmedzené volania aj SMS do všetkých sietí v rámci EÚ a k tomu balík až 1 GB dát.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac