Máte malé deti? Tu je 10 dôvodov, prečo by ste mali skúsiť coworking

Pri deťoch je pracovný čas vzácnosťou. V prostredí prispôsobenom na prácu využijete čas na maximum.

Práca z domu je pre niekoho voľbou, pre iného nutnosťou. Na jednej strane máte viac času na rodinu, no nie vždy sa dá zvládnuť oboje naraz. Hlavne, keď máte deti vo veku dvoch až piatich rokov.

Ak popri výchove pracujete na diaľku pre klienta, a pritom nechcete rodine vyhradiť iba posledné dve unavené hodiny, potrebujete svoj obmedzený pracovný čas využiť na maximum. V tom prípade je skutočne najlepšie na chvíľu odísť, a nechať deti niekomu, kto sa o ne na chvíľu postará.

Kto nemá rád kaviarenský ruch, coworking pre neho bude asi najlepšia možnosť. Takéto zdieľané kancelárske priestory sa dnes u nás dajú nájsť už v každom väčšom meste. Ak môžete na pár hodín odbehnúť od detí, v coworkingu urobíte kusisko práce.  

1. Coworking je nastavený na produktivitu

Kreslo, stôl, kávovar a vizuálne ticho – úplný opakom domácnosti. Všetko má svoju funkciu podriadenú pracovnému výkonu. Žiadny neporiadok, žiadne rozhádzané hračky.

2. Vybavenie nemusíte kupovať domov

Je veľmi pravdepodobné, že budete sedieť na kvalitných ergostoličkách alebo sa budete môcť vyvaliť do tulivakov. Tlačiareň a skener budú tiež zrejme lepšie, než by ste si kúpili domov. Koniec koncov, ak vám treba tlačiť pár strán denne, ani sa vám to neoplatí.

Samozrejmosťou coworkingov je aj tiché miesto na Skype hovory, kde môžete v pokoji telefonovať s klientom. Nerušíte ostatných, a ak máte videohovor, nemusíte riešiť, ktorým smerom otočiť monitor, aby nebolo vidieť neporiadok.

3. Nemá vašu osobnú históriu

Nejde o žiadne osobné údaje, ale o spúšťače, ktoré vám budú pripomínať inú rolu (napr. mama). Tu ste iba kvôli práci. Vzhľad, ruch, dokonca aj vôňa sú iné, vďaka čomu sa mozog odpúta od toho, čo je doma.

Budete sa tak vedieť lepšie sústrediť na prácu. Tým sa uvoľnuje obrovské množstvo tvorivej energie. Žiadne rozmýšľanie o tom, či ešte nestihnete poskladať pár vecí a upratať rozhádzané hračky.

4. Pracovné rituály a rutina

Všetko je vždy na rovnakom mieste. Nič netreba dlho hľadať a prerušovať vzácne minúty plného sústredenia. Dieťa, ktoré s obľubou chytí a schová všetko, čo nájde, ste nechali doma.

5. Pracovná disciplína

V coworkingu sa toho, okrem práce, nedá robiť príliš veľa. Maximálne si urobíte kávu, vystriete chrbát a možno prehodíte pár slov s ostatnými.

Ak by ste sa chceli aj zarozprávať, vedzte, že aj ostatní majú svoje povinnosti a chcú sa večer vrátiť čím skôr domov. Po niekoľkých oddychových minútach to každého začne ťahať späť k svojej obrazovke.

Nepísaným pravidlom coworkingov je, že toho, kto má na ušiach slúchadlá, treba nechať v pokoji pracovať.

6. Pôžitok z práce

Keďže tam iba pracujete, skutočne aj plníte jednotlivé úlohy. Preškrtnutie dokončenej položky zo zoznamu je niečim, čo si skutočne vychutnáte, a spokojne postúpite k ďalšiemu bodu v zozname. Po dobre využitom čase je aj návrat k deťom úplne iný.

7. Práca a súkromie sú oddelené

Doma je hranica medzi pracovným a osobným životom veľmi tenká. Práca vám ide od ruky, sústredíte sa, no prečo je v detskej izbe zrazu také ticho? Coworking je priestor určený na prácu a nič iné vás tam nemusí zaujímať.

8. Deň je jednoznačne ohraničený

Otváracia doba nepustí, na prácu máte jasne vymedzený časový interval. Všetko, čo vám treba, si prinesiete so sebou, ostatné ostáva doma. Deň sa tak nezlieva do série cyklických pokusov o prácu a výchovu.

9. Príjemná zmena

Väčšinou ho nájdete na nejakých zaujímavých miestach -v parku, v centre mesta, v historickej budove. Je to príjemná zmena oproti starým známym štyrom stenám doma.

Budete si môcť poľahky vybehnúť medzi ľudí, naobedovať sa či nakúpiť, a potom sa znovu občerstvení vrátiť.

10. Coworking je iba možnosť

Nie je to nutnosť a neznamená návrat ku kancelárskemu typu práce. Na druhý deň sa tam môžete a nemusíte vrátiť . Nie vždy potrebujete absolútny pokoj.

Väčšinou máte možnosť predplatiť si členstvo, v ktorom máte stôl na pár hodín mesačne, takže nemusíte mať strach, že miesto nevyužijete.  Občas sa dá zostať v obývačke a sústrediť sa, kým decká stavajú lego.

 

Tento článok vznikol v spolupráci s coworkingom co-Šicke, ktorý začínajúcim podnikateľom v Košiciach vytvára podmienky pre ich každodennú prácu.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345 (No Ratings Yet)
Loading...
Super

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


6 vecí, ktoré môžete na sebe zlepšiť vďaka baletu

Klasický tanec nie je len záležitosťou špičkových tanečníkov. Naučiť sa elegantné pohyby a pocítiť pri tom pozitívne účinky na organizmus môže každý.

Čo si predstavíte ako prvé pri slove balet? Každodenný dril. Otlaky. Šľachovité telá drobnučkých balerín, ktoré si musia neustále strážiť hmotnosť. Labutie jazero.

To všetko k baletu patrí, no neznamená to, že je výlučne záležitosťou tanečnej elity.

Tanečné školy ponúkajú množstvo kurzov pre verejnosť, vďaka ktorým sa baletu môže venovať hocikto. Nie je to však len o tanci, v tomto prípade ide aj o priaznivé vplyvy na zdravie.

Pevnejšie telo

Balet pozitívne vplýva na celkový postoj človeka a rovnováhu. Svalový korzet pozdĺž chrbtice a brušné svaly musia byť u tanečníkov baletu silné. Zabezpečujú oporu chrbtici, ktorá je pri baletných prvkoch, spolu s torzom, najčastejšie zapájaná.

Bežnému človeku, ktorý si odsedí tradičných 8 hodín v kancelárii, posilnenie chrbtových svalov výrazne pomôže pri správnom držaní tela. Veľa ľudí sa hrbí – jednou z príčin nesprávneho držania tela sú práve ochabnuté chrbtové svaly.

Elegancia pohybov

Počas cvičenia pri baletnej tyči a tréningu variácií vo voľnom priestore sa buduje dokonalá kontrola nad telom a plynulosť pohybov. Zlepšuje sa aj celková koordinácia a rytmus pohybu rúk a nôh.

Ak sa navyše venujete aj iným tanečným disciplínam, balet vnesie do vášho tanca aj určitý systém. Preto patrí k absolútnym základom pre tanečníkov, či už sa chcú venovať hip hopu alebo scénickému tancu.

Pružné a vyformované svaly

Pravidelné cvičenie baletu spevňuje predovšetkým brušné svaly, svaly chrbta, zadku a dolných končatín. Pri dlhodobom a systematickom tréningu telo nadobúda silu, pružnosť a formu. Nestačí však navštíviť pár lekcií a čakať okamžité zmeny.

Prvé mesiace sú hlavne o spoznávaní tela. Objavíte jeho slabé a silné stránky. Ako prvé sa dostaví lepšie držanie tela a stabilita. Neskôr spozorujete, že sa mení aj tvar vašich svalov. Spevnejú, ale zároveň sa stávajú pružnejšími. Preto je balet ideálnym prostriedkom na zoštíhlenie a vyformovanie postavy.

Sebavedomie

Balet však nie je len o vypracovanom tele. Bez ohľadu na vaše telesné predispozície alebo počiatočné problémy s prevedením baletných pozícií podľa vzoru lektora, radosť po zvládnutí choreografie na konci kurzu je v skupine u každého obrovská.

Zistíte, že telo dokážete ovládať oveľa lepšie, než by ste to boli o sebe povedali, a začnete si oveľa viac veriť aj mimo tanečnej sály.

Sústredenie a koncentrácia

Pri tancovaní dostáva zabrať nie len telo, ale aj myseľ. Zapamätať si tanečné kroky, zladiť vlastné pohyby s pohybom ostatných, a ešte sa pri tom trafiť do rytmu, vyžaduje značnú dávku sústredenia.

Ak sa to naučíte pri balete, prenesiete si túto schopnosť aj do iných oblastí života. Preto je balet veľmi vhodný pre deti, ktoré majú problém s udržaním pozornosti.

Menej stresu

Serotonín je chemická látka, ktorá prispieva k správnemu fungovaniu nervového systému a reguluje náladu, chuť do jedla či spánkový cyklus.

Vysoká hladina tejto látky v tele je spájaná s dobrou náladou – ľudia, ktorí trpia depresiami, mávajú často nízke hodnoty. Najjednoduchším spôsobom, ako si prirodzene zvýšiť jeho hladinu, je pravidelné cvičenie.

Balet vás zbavuje napätia z každodenných stresových situácií. Prostredníctvom vlastného tela a jeho pohybu sa naučíte vyjadriť svoje emócie. Dáte priebeh tým pozitívnym aj negatívnym.

Raz týždenne posielame výber toho najlepšieho zo Sódy.


Napíšte nám, ako ste si v roku 2017 vylepšili život a vyhrajte smartfón Moto Z2 Play

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové