7 priekopníčok slovenského marketingu

Stoja na čele tímov či celých agentúr a udávajú trendy v digitálnom marketingu na Slovensku. Toto je 7 úspešných žien, ktoré sa oplatí sledovať.

Na prestížnych pozíciách v slovenskej marketingovej branži ľahko nájdete talentované ženy, ktoré už roky vedú tímy kreatívcov a od ktorých sa každý podnikateľ či marketér môže mnohému priučiť. Pozreli sme sa na to, ktoré mená by ste určite mali poznať a ktoré slovenské marketérky sa oplatí sledovať.

Maru Mitlíková

Maru Mitlíková je výkonnou riaditeľkou agentúry Triad Advertising. Začínala ako account executive a na vrcholovú pozíciu vo firme sa vypracovala už po troch rokoch od nástupu do agentúry. Je tiež členkou Ar­bit­ráž­nej ko­mi­sie Rady pre re­klamu a spo­lu­pra­cuje s Aso­ciá­ciou di­gi­tál­nych mar­ke­tin­go­vých agen­túr (ADMA).

Blažena Sedrovičová

Blažena Sedrovičová má s marketingom a komunikáciou dlhoročné skúsenosti. Začínala v projekte Košice, Európske hlavné mesto kultúry 2013 a neskôr bola zamestnaná v agentúrach ako Neopublic Porter Novelli či SKPR Strategies a preskákala si aj freelancingom. Od roku 2016 pracovala ako managing director v agentúre PS:Digital a dnes by ste ju našli doma na materskej dovolenke.

Júlia Michaleková

Júlia Michaleková je najznámejšia z jej osemročného pôsobenia v známej slovenskej online marketingovej agentúre Visibility. V nej sa postupne vypracovala až na pozíciu managing director, v ktorej pôsobila tri roky. Nedávno sa rozhodla agentúru opustiť a prejsť na klientskú stranu, pričom vedie online marketingový tím Tatra Banky. Zároveň je konateľkou vo firme DASE, ktorá sa zameriava na pokročilú dátovú analytiku.

Ivana Pacoňová

Ivana Pacoňová začala svoju kariéru ako copywriterka v digitálnej agentúre Core4 a za pomerne krátky čas sa vypracovala na pozíciu jej kreatívnej riaditeľky. Na konte má niekoľko Klincov, Zlatých Peciek, kampaní mesiaca podľa medialne.sk či najnovších ocenení Digital Pie.

Judita Horváth

Judita Horváth má za sebou už dlhú cestu slovenským digitálnym marketingom. Venovala sa niekoľkým oblastiam od dizajnu po SEO a má skúsenosti s riadením ľudí aj projektov. Prešla si slovenskou agentúrou Zaraguza a už viac ako dva roky šéfuje slovenskej pobočke medzinárodnej marketingovej agentúry MUW Sa­at­chi & Sa­at­chi. Tam začínala ako vedúca digitálneho oddelenia a za uplynulé roky aj vďaka jej talentu a pracovitosti je dnes firma na popredných priečkach v rebríčku slovenských agentúr.

Veronika Pizano

Veronika Pizano vyštudovala marketing a pôsobila ako riaditeľka v IAB Slovakia, marketingová manažérka v Piano media a od roku 2016 má vo vydavateľstve W Press na starosti promo aktivity časopisu .týždeň. V jej životopise by ste našli aj akademické aktivity v podobe doktorátu v odbore marketingová komunikácia či prednášania marketingu na UCM v Trnave. Bola súčasťou tímov UniCamp, Startup Weekend Bratislava, TEDxBratislava a Mono.sk.

Mária Sztarovics

Mária Sztarovics dokázala vybudovať B2B marketingovú agentúru Wings4U v časoch krízy a popri materskej dovolenke. Firma má tri dcérske spoločnosti – v USA, Singapure a Českej republike a klientov v 94 krajinách sveta. Medzi klientmi Wings4U by ste našli aj také spoločnosti ako Microsoft, Oracle či Twitter.

Hľadáte ešte viac inšpirácie? Pozrite si aj 7 mužov, ktorí hýbu slovenskou reklamou a ktorých sa oplatí sledovať.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje: Veľký záväzok

Obľúbený motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely hovorí o záväzku, ktorý si dal s ďalšími známymi tvárami.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša nielen množstvo dobrých rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, vo svojom prvom blogu vysvetľuje, prečo má kampaň, upozorňujúca na nebezpečenstvo používania mobilu za volantom, zmysel a prečo sú ohrození najmä dobrí šoféri.   

Pravidelne mi v hlave ožíva spomienka na rozhovor s dopravným psychológom a expertom na vplyv omamných látok a alkoholu na správanie vodiča. Je to už dávno, možno aj 15 rokov.

V rámci prípravy na veľký redakčný test správania opitého vodiča za volantom som zašiel po radu k odborníkovi. Podobne ako väčšina reportérov som vtedy za ním prišiel s predstavou, čo chcem počuť. V mysli som mal krivolaké jazdy a šoférovanie auta po čiare.

Prečítajte si: Sajfa nebol za volantom prichytený náhodou, stojí za kampaňou O2

Zrazu mi expert vyvrátil moje predstavy a očakávania výsledkov testu, ktorý sa ešte neuskutočnil. „Pán redaktor, nečakajte, že šofér pod vplyvom alkoholu pôjde zo strany na stranu,“ povedal. Vzápätí mi vysvetlil, že zdatní alkoholici za volantom sa vedia „vo svojej „hladinke“ doviezť domov bez toho, aby zišli z cesty.

„Problém nastane v chybnom rozhodnutí. Ak vznikne neštandardná situácia, akou je chodec na ceste, nečakaná prekážka alebo čokoľvek, čo vyžaduje spoľahlivú reakciu a nezapadá do štandardu,“ priblížil.

„Dobrý a zručný šofér znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne.“

Tak sa aj stalo. Do testu na vytýčenej trati na letiskovej ploche sme zaradili úlohy, vyžadujúce pohotovú myseľ. Už po dvoch pohárikoch nedokázali vodiči rozlišovať požadovaný počet objazdov alebo smer, z ktorého treba obchádzať kužele. K rúcaniu kužeľov alebo k zídeniu z dráhy dochádzalo až vo veľkolepom finále, keď boli figuranti na mol.

Odvtedy som pri reportážach a testoch hľadal výsledky namiesto utvrdzovania sa v predstavách. Presné meracie zariadenia mi často vyvrátili vžité očakávania. Podobne to bolo aj teraz, keď som pre populárne osobnosti internetovej scény staval testovaciu trať. Po predchádzajúcom verejnom vyhlásení mali Sajfa, Pil C, Zrebný a Fero Joke predviesť, aké riziko so sebou prináša používanie telefónu za volantom.

V O2 chceli najskôr jazdu po vytýčenej, pre nich neznámej trati najprv s použitím telefónu a potom bez neho. To mi prišlo príliš prvoplánové, pretože vo výsledku by viac hrala úlohu neznáma trať než telefón. Chalani však súhlasili, že pripravenú dráhu najskôr pešo preskúmajú, Sajfa ju dokonca dvakrát absolvoval s autom bez telefónu v ruke.

Každý z nich predviedol, že svoje auto dokáže šoférovať a zároveň za volantom aj písať. Nezíde pritom z cesty ani nerúca kužele, pretože má auto aj telefón manuálne zvládnuté.

Dobrý a zručný šofér v tomto prípade znamená riziko, keďže je náchylný počas šoférovania častejšie siahnuť po telefóne. Všetci dobrí šoféri však v našom teste s telefónom v ruke a očami na displeji prehliadli značku STOP, nečakane menili rýchlosť, teda prehliadali dôležité veci a vytvárali nečakané nebezpečenstvo pre ostatných.

„Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia.“

Odpútanie pohľadu od cesty je asi to najhoršie, najmä ak sa situácia na ceste mení každú sekundu.

Možno si teraz položíte otázku, čo sme projektom O2 Nebuď pirát i celým zinscenovaným pokusom na cvičnej dráhe dokázali. Predsa každému bolo jasné, ako to dopadne a prehliadnutá „stopka“ tiež neprekvapila.

Podstatou projektu ostáva priznanie si chyby a snaha o nápravu v najrizikovejšej skupine skúsených a zručných vodičov.

Čítajte aj: Matej „Sajfa“ Cifra: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec

Sám viem, ako ťažko sa sústredím na bežnú jazdu, keďže štandardné šoférovanie už takmer nevnímam. Pri rýchlej jazde na čas, šmýkaní sa na snehu alebo driftovaní mi nejaký telefón ani nezíde na um.

Bežne si však pripadám ako jeden nepoučiteľný vodič zo školy bezpečnej jazdy, kde sme porovnávali absolventov autoškoly a spomenutého šoféra s osemročnou praxou. Mladí doslova hltali všetko a každou jazdou rástli k lepšiemu, kým „skúsený“ vodič si išiel stále svoje bez známok nápravy.

Kto by mal byť lepším vzorom pre začínajúcich šoférov, ak nie my hriešnici, ktorí nastupujeme na cestu obrátenia. Každý vo svojom košiari. Ak spočítam iba odberateľov na YouTube a fanúšikov, máme veľkú šancu osloviť takmer miliónové publikum.

Zároveň však máme milión kontrolórov a to nebude „sranda“, lebo už viac netreba rozprávať, aký je mobil za volantom zlý, teraz treba ukázať, ako jazdiť bez neho.

Rasťo Chvála

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove tipy na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.

Rasťo Chvála

Je motoristický novinár, ktorý už viac ako 20 rokov testuje autá. V súčasnosti sa naplno venuje vlastnému projektu na YouTube Garáž TV, ktorý môžete sledovať aj na Instagrame @garaz.tv. Je bývalý majster Slovenska v rely a svoje skúsenosti z motošportu sa snaží preniesť aj do odporúčaní pre vodičov v každodennej premávke. Stal sa ambasádorom kampane O2 Nebuď pirát, v rámci ktorej vznikla aj aktivita Chvála bezpečnej jazde. Tá vodičom prináša nielen množstvo cenných rád, ale aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod.   


Huawei 1+1: získajte k smartfónu Huawei aj druhý telefón alebo hodinky

Čítaj viac

Lifetech: Čo je nové