7 priekopníčok slovenského marketingu

Stoja na čele tímov či celých agentúr a udávajú trendy v digitálnom marketingu na Slovensku. Toto je 7 úspešných žien, ktoré sa oplatí sledovať.

Na prestížnych pozíciách v slovenskej marketingovej branži ľahko nájdete talentované ženy, ktoré už roky vedú tímy kreatívcov a od ktorých sa každý podnikateľ či marketér môže mnohému priučiť. Pozreli sme sa na to, ktoré mená by ste určite mali poznať a ktoré slovenské marketérky sa oplatí sledovať.

Maru Mitlíková

Maru Mitlíková je výkonnou riaditeľkou agentúry Triad Advertising. Začínala ako account executive a na vrcholovú pozíciu vo firme sa vypracovala už po troch rokoch od nástupu do agentúry. Je tiež členkou Ar­bit­ráž­nej ko­mi­sie Rady pre re­klamu a spo­lu­pra­cuje s Aso­ciá­ciou di­gi­tál­nych mar­ke­tin­go­vých agen­túr (ADMA).

Blažena Sedrovičová

Blažena Sedrovičová má s marketingom a komunikáciou dlhoročné skúsenosti. Začínala v projekte Košice, Európske hlavné mesto kultúry 2013 a neskôr bola zamestnaná v agentúrach ako Neopublic Porter Novelli či SKPR Strategies a preskákala si aj freelancingom. Od roku 2016 pracovala ako managing director v agentúre PS:Digital a dnes by ste ju našli doma na materskej dovolenke.

Júlia Michaleková

Júlia Michaleková je najznámejšia z jej osemročného pôsobenia v známej slovenskej online marketingovej agentúre Visibility. V nej sa postupne vypracovala až na pozíciu managing director, v ktorej pôsobila tri roky. Nedávno sa rozhodla agentúru opustiť a prejsť na klientskú stranu, pričom vedie online marketingový tím Tatra Banky. Zároveň je konateľkou vo firme DASE, ktorá sa zameriava na pokročilú dátovú analytiku.

Ivana Pacoňová

Ivana Pacoňová začala svoju kariéru ako copywriterka v digitálnej agentúre Core4 a za pomerne krátky čas sa vypracovala na pozíciu jej kreatívnej riaditeľky. Na konte má niekoľko Klincov, Zlatých Peciek, kampaní mesiaca podľa medialne.sk či najnovších ocenení Digital Pie.

Judita Horváth

Judita Horváth má za sebou už dlhú cestu slovenským digitálnym marketingom. Venovala sa niekoľkým oblastiam od dizajnu po SEO a má skúsenosti s riadením ľudí aj projektov. Prešla si slovenskou agentúrou Zaraguza a už viac ako dva roky šéfuje slovenskej pobočke medzinárodnej marketingovej agentúry MUW Sa­at­chi & Sa­at­chi. Tam začínala ako vedúca digitálneho oddelenia a za uplynulé roky aj vďaka jej talentu a pracovitosti je dnes firma na popredných priečkach v rebríčku slovenských agentúr.

Veronika Pizano

Veronika Pizano vyštudovala marketing a pôsobila ako riaditeľka v IAB Slovakia, marketingová manažérka v Piano media a od roku 2016 má vo vydavateľstve W Press na starosti promo aktivity časopisu .týždeň. V jej životopise by ste našli aj akademické aktivity v podobe doktorátu v odbore marketingová komunikácia či prednášania marketingu na UCM v Trnave. Bola súčasťou tímov UniCamp, Startup Weekend Bratislava, TEDxBratislava a Mono.sk.

Mária Sztarovics

Mária Sztarovics dokázala vybudovať B2B marketingovú agentúru Wings4U v časoch krízy a popri materskej dovolenke. Firma má tri dcérske spoločnosti – v USA, Singapure a Českej republike a klientov v 94 krajinách sveta. Medzi klientmi Wings4U by ste našli aj také spoločnosti ako Microsoft, Oracle či Twitter.

Hľadáte ešte viac inšpirácie? Pozrite si aj 7 mužov, ktorí hýbu slovenskou reklamou a ktorých sa oplatí sledovať.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Kampaň O2 Nebuď pirát pozitívne ovplyvnila správanie mladých vodičov

Mladí ľudia si vďaka kampani O2 uvedomili riziká, ktoré so sebou prináša používanie mobilu za volantom, a počas jazdy s ním manipulujú menej.

Začiatkom apríla tohto roka odštartovala spoločnosť O2 Slovensko v rámci svojej iniciatívy Dátuj zodpovedne kampaň Nebuď pirát, ktorej cieľom bolo upozorniť širokú verejnosť na nebezpečenstvo používania telefónov za volantom. 

Orientovala sa najmä na mladých vodičov vo veku od 18 do 25 rokov, ktorí sú najviac náchylní na branie mobilných telefónov do rúk aj počas šoférovania.

Celá kampaň odštartovala prichytením a pokutovaním moderátora a YouTubera Mateja „Sajfu“ Cifru Políciou SR počas jeho livestreamu spoza volantu. Do kampane sa následne zapojilo približne 20 influencerov, ktorí vyjadrili svoj názor na túto tému a snažili sa využiť svoj vplyv, aby mladým ľuďom ukázali, že používanie telefónu za volantom je jednou z najčastejších príčin dopravných nehôd.

Prečítajte si: Viem, že telefón za volantom nie je správna vec, hovorí Matej „Sajfa“ Cifra

Keď kampaň mení návyky mladých vodičov

Podľa prieskumu agentúry Kantar kampaň od apríla tohto roku zaregistrovalo až 60 % mladých vodičov.

„Otvorenie tejto témy malo svoj význam. Až 97 % mladých vodičov hodnotí kampaň pozitívne a polovica opýtaných sa vyjadrila, že kampaň ovplyvnila používanie telefónu za volantom,“ hovorí šéfka komunikácie O2 Slovakia Tereza Molnár.

„Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39, takže v správaní vodičov vidíme jednoznačný posun.“

„Naším hlavným cieľom bolo práve to, aby si mladí ľudia tieto riziká uvedomili, diskutovali o nich a prispôsobili im aj svoje reálne každodenné správanie za volantom, takže ju považujeme za veľký úspech,“ dodáva.

Interakcií s mobilom za volantom je medziročne menej

Z prieskumu vyplýva, že takmer 70 % mladých vodičov má pocit, že kampaň pozitívne ovplyvňuje správanie vodičov, a až 88 % si myslí, že takéto celospoločenské projekty pomáhajú zlepšiť život na Slovensku.

„Medziročne vidíme v prieskume aj istý pokles aktivít za volantom, ktoré si vyžadujú interakciu s mobilným telefónom, akými sú napríklad nastavovanie navigácie, písanie SMS správ či telefonovanie,“ vysvetľuje šéfka komunikácie.

Vodiči si aplikáciu O2 Extra výhody s navigáciou obľúbili, najazdili vyše dvoch miliónov kilometrov

Kampaň Nebuď pirát zaznamenala pozitívne výsledky aj v rámci využívania špeciálne upravenej navigácie Sygic, ktorá sa stala súčasťou aplikácie O2 Extra výhody. Aplikácia zaznamenáva rýchlosť a interakcie s mobilným telefónom počas jazdy a následne vodičov odmeňuje za zodpovednú jazdu.

Od spustenia kampane Nebuď pirát najazdili vodiči vyše 2 000 000 km v rámci 130 000 jázd, a to s priemerným skóre takmer 93 bodov za jazdu. Priemerný počet dotykov displeja za jazdu klesol z počiatočných 0,7 na 0,39, takže v správaní vodičov vidíme jednoznačný posun, ktorý je jedným z najdôležitejších úspechov kampane,“ zhodnocuje ďalšie výsledky šéfka marketingovej komunikácie O2 Slovakia Lucia Petrášová.

Ako funguje aplikácia O2 Extra výhody?

Bezplatná aplikácia vyhodnocuje zodpovednosť vodiča a za každú jazdu dlhšiu ako 500 m zobrazí skóre od 0 do 100. Ak vodič jazdí celý mesiac zodpovedne a so zapnutou navigáciou v aplikácii O2 Extra výhody, môže každý mesiac získať dáta zadarmo. Jazdiť môže tak, že si navolí presnú trasu alebo použije tzv. free ride mode, v rámci ktorého cieľovú destináciu nezadáva.

Ak sa mu za mesiac podarí získať v priemere aspoň 80 bodov, absolvuje minimálne 10 jázd a odjazdí najmenej 150 km, získa do konca septembra ako bonus namiesto pôvodného 1 GB až 5 GB dát zadarmo.

Čítajte aj: Držať počas jazdy telefón v ruke je nezodpovedné a nebezpečné, hovorí Barbora Krajčírová


Čo všetko ovláda umelá inteligencia vo vašom smartfóne?

Čítaj viac

Férová nadácia O2 podporí projekty, ktoré mladým ľuďom pripomenú hodnoty slobody a demokracie

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac