Pretože nám záleží | O2 Pretože nám záleží | O2

Milan Morávek: Digitálnym bonusom si stále môžete znižovať výšku faktúr. Po novom je však jeho hodnota polovičná

Vďaka Digitálnemu bonusu mohli zákazníci O2 ušetriť desiatky eur. Komerčný riaditeľ Milan Morávek vysvetľuje, prečo sa rozhodli Digitálny bonus upraviť.

Spoločnosť O2 ohlásila začiatkom januára zníženie hodnoty Digitálneho bonusu z dvoch na jedno euro. Využívať ho môžu zákazníci, ktorí majú aktivovanú digitálnu formu faktúry, uhrádzajú ju digitálne z pohodlia domova a zároveň majú aktivovaný digitálny box v appke Moje O2.

Nainštalujte si aplikáciu Moje O2 a získajte exkluzívne akcie a zľavy.

Úprava výšky Digitálneho bonusu sa prejaví postupne a prví zákazníci ju zaznamenajú na faktúrach už koncom marca. Komerčný riaditeľ O2 Milan Morávek v rozhovore vysvetľuje, čo viedlo k úprave Digitálneho bonusu a čo to znamená pre zákazníka. 

O2 vo februári zníži hodnotu Digitálneho bonusu, znamená to zdražovanie služieb v O2?

V prvom rade by som sa chcel poďakovať všetkým zákazníkom, ktorí Digitálny bonus využívajú, pretože nám pomáhajú šetriť životné prostredie a takisto nemalú časť nákladov spojenú s papierovaním a administratívou. Odmenou za ich digitálne správanie bol práve Digitálny bonus, ktorým boli od leta 2020 zvýhodnení oproti zákazníkom, ktorí sa nesprávali digitálne. 

Do tohto dňa sa im tak podarilo ušetriť na faktúrach často desiatky eur. Technicky preto nejde o zdražovanie, pretože hodnota našich produktov a služieb ostáva aj naďalej na rovnakej úrovni ako vlani, ale je pravda, že práve týchto zákazníkov sa zníženie dotkne v podobe navýšenia ich faktúr. Aj naďalej sú však v porovnaní s cenníkovými cenami zvýhodnení v podobe jednoeurového Digitálneho bonusu.

Prečo ste sa rozhodli pristúpiť k takémuto kroku?

Odpoveď nájdeme v ekonomike Slovenska. Ceny tovarov a služieb kontinuálne rastú, pričom najdramatickejšie sa vyvíjajú ceny elektriny, ktorá je pre fungovanie našich sietí najdôležitejšia. Zvyšovanie cien nekopíruje úsporu nákladov, ktorú nám zákazníci pomáhali vytvárať svojím digitálnym správaním. 

Keďže sme nechceli ísť v rovnakom tempe ako iné podnikateľské subjekty a ceny našich služieb plošne zdražovať, rozhodli sme sa zamerať sa na zľavy, ktorými si zákazníci znižujú cenníkové ceny produktov. Logickým a najflexibilnejším riešením je teda zníženie hodnoty Digitálneho bonusu. 

Aj naďalej však chceme zákazníkov motivovať správať sa digitálne, a preto myšlienku Digitálneho bonusu neopúšťame úplne, len znižujeme jeho hodnotu. Je to fér voči nim ako zákazníkom a rovnako aj nám ako poskytovateľovi telekomunikačných služieb. Zníženie hodnoty bonusu nám totiž rozviaže ruky pri vytvorení zdravého prostredia na investície, ktoré smerujú okrem iných oblastí aj do výmeny sietí. To pozitívne ovplyvní nielen zachovanie súčasnej kvalitatívnej úrovne poskytovania našich služieb, ale aj evolúciu sieťovej infraštruktúry, ktorá tak bude reflektovať budúce trendy.

Plánujete v tomto roku aj nejaké pozitívne zmeny, ktoré zákazníkov potešia viac?

Určite áno, naše produkty nie sú nemenné a zastavené v čase a to je aj základný princíp, ktorým sa ako operátor riadime. Zoberte si napríklad vývoj produktu Zlatý O2 paušál za posledných 10 rokov. Kým jeho cenníková cena za tie roky vzrástla len nepatrne z 30 na 32 eur, jeho hodnota neporovnateľne narástla. 

Kým pred desiatimi rokmi mali zákazníci s paušálom k dispozícii neobmedzené odosielanie SMS správ, 300 minút volaní do všetkých sietí a žiaden predplatený objem dát, ktoré boli navyše dostupné len v 2G sieti, dnešný Zlatý O2 SMART paušál už obsahuje nekonečné volania, SMS aj 10 GB dát v rýchlej 4G LTE alebo 5G sieti. Navyše je v ňom zahrnuté aj predplatné na aplikáciu s prémiovým obsahom, ako napríklad HBO GO, Voyo či Tidal, a zároveň ďalšie gigabajty dát v plnej rýchlosti pre zákazníkom zvolené aplikácie. Jeho hodnota tak za desať rokov stúpla niekoľkonásobne.

Môžeme teda potvrdiť, že aj na rok 2022 máme veľké plány a pozitívnych zmien sa dočkajú všetci naši zákazníci. Viac však prezrádzať nemôžem, môžem len povedať, že sa je na čo tešiť a prečo nám zachovať priazeň aj naďalej.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.

Riaditeľ stratégie O2: „Komplikácie s eKasou nás mrzia, zákazníkom zabezpečujeme nové riešenie.“

O následkoch a riešení výpadku online registračnej pokladnice O2 eKasa sme sa porozprávali s Tomášom Masárom.

Spoločnosť O2 a jej zákazníci čelia situácii, ktorú by sme si za štandardných podmienok nikdy nevedeli predstaviť. Službu O2 eKasa nemôže O2 pre nedorozumenie subdodávateľov naďalej zachovať v plnej funkčnosti a garantovať jej ďalšie používanie. Čo sa so službou stalo, vysvetľuje Tomáš Masár, riaditeľ stratégie a rozvoja obchodných príležitostí O2.

Čo zapríčinilo vznik situácie s obmedzenou funkčnosťou eKasy?

„O2 si už na začiatku svojej cesty stanovilo, že k zákazníkom bude pristupovať férovo a transparentne, pretože sme videli, kam môžu viesť neférové praktiky a pokrivenie trhu.

Keď sa táto cesta pretavila aj do úspechu v konkurenčnom boji, rozhodli sme sa túto ideu rozšíriť aj mimo telekomunikačného trhu a vlastným príkladom formovať aj podnikateľské prostredie. Z transparentnosti a férovosti podnikateľského prostredia totiž môžu profitovať všetky subjekty, ktoré na Slovensku podnikajú.

Momentálne čelíme neštandardnému postupu jedného z našich subdodávateľov, ktorý výrazne ovplyvňuje zákaznícku skúsenosť s produktom O2 eKasa. Dôsledkom tohto prístupu je, že produkt O2 eKasa už naďalej nebudeme mať v ponuke. 

Zákazníkom, ktorí ho využívajú, pomôžeme s migráciou k inému overenému a bezpečnému dodávateľovi online registračných pokladníc tak, aby zmenu pocítili čo najmenej. A to aj za cenu straty, ktorú O2 týmto úkonom vyprodukuje. 

Veríme, že tento krok pomôže podnikateľom pochopiť, ako nás vzniknutá situácia mrzí a ako veľmi sa zákazníkom ospravedlňujeme.”

Koho sa aktuálna situácia týka a čo s tým môže robiť?

„Službu online registračnej pokladnice O2 eKasa využívalo v čase vzniku danej situácie približne 4000 zákazníkov, s ktorými  komunikujeme prakticky denne hneď od objavenia systémového hlásenia, ktoré ich pre zachovanie funkčnosti zariadenia prinútilo migrovať do systému, ktorý im ponúklo v aktualizácii.

Naši zákazníci si od prvého dňa našli informácie o situácii nielen na našom webe, ale o ďalšom postupe sme ich informovali a inštruovali aj prostredníctvom najrýchlejšieho a najspoľahlivejšieho kanála, ktorým bolo niekoľko kôl SMS správ. Zároveň s nimi každý deň komunikujeme aj prostredníctvom telefonátov, v ktorých ich inštruujeme o ďalšom postupe. 

V tomto momente im  v záujme zachovania funkčnosti ich zariadenia nebránime v prechode na toto dočasné riešenie, ktoré však bude v platnosti len do 10. septembra. Po tomto termíne už v ich zariadení nebude platiť softvér licencovaný finančnou správou z pôvodného riešenia O2 eKasa. 

Môžeme však zákazníkov ubezpečiť, že v súvislosti s touto situáciou sme v pravidelnom kontakte aj s finančnou správou, ktorá rovnako chápe prechod zákazníkov na riešenie, ktoré im zariadenie v rámci aktualizácie ponúklo ako dočasné do uvedeného termínu. Aj preto sme pre zákazníkov pripravili a dohodli s novým partnerom plne funkčné riešenie, s ktorým ich postupne oslovujeme. 

Veríme, že spolu s podnikateľmi sa nám túto situáciu podarí zvládnuť v čo najkratšom čase a s čo najmenším dosahom na ich podnikateľskú činnosť. Môžem vás ubezpečiť, že podnikatelia sú v O2 v týchto dňoch prioritou číslo 1.”

Bude sa dať eKasa ďalej využívať?

„Aktuálne pomáhame zákazníkom s migráciou k dodávateľovi s bezpečným a overeným riešením, ktoré sme pre nich dohodli za podobných podmienok, ako mali pri O2 eKase. Momentálne sa plne sústreďujeme na to, aby sme každému jednému zákazníkovi umožnili plynulý prechod na plne funkčné riešenie.  

Rovnako ich automaticky odbremeňujeme aj od poplatkov spojených so službou eKasa od momentu vzniku tejto situácie. Chcem sa preto aj takto našim zákazníkom poďakovať za trpezlivosť, ktorú preukázali pri riešení situácie, ubezpečiť ich, že robíme všetko pre to, aby sa mohli v pokoji aj naďalej sústreďovať na svoj biznis, a zároveň sa ospravedlniť  v mene nás v O2 za komplikácie, ktoré im táto situácia so sebou priniesla.”

Tomáš Masár

Riaditeľ stratégie a rozvoja obchodných príležitostí O2.

Páčil sa vám článok?
12345
Loading...

Páči sa vám, čo práve čítate?

Rôzne pohľady na celospoločenské otázky, vzťahy aj duševné zdravie a pohyb, popkultúru či technológie si môžete nájsť v mailovej schránke každý druhý týždeň.