Dve novinky od Xiaomi, ktoré nešetrili na kvalite, ale na cene

Umelá inteligencia, najnovší procesor či prvotriedne spracovanie už odteraz nie sú len výsadou vlajkových lodí. Beáta Kalaiová, O2 Guru, otestovala dva smartfóny od Xiaomi: Redmi Note 5 a Redmi 5 Plus.

Nájdete ich už aj v nižšej cenovej kategórii smartfónov, a to práve vďaka výrobcovi Xiaomi, ktorý si na dvojici telefónov Xiaomi Redmi Note 5Xiaomi Redmi 5 Plus dal skutočne záležať. Predstavujem vám tieto dve skvelé zariadenia aj s ich špecifikáciami.

Xiaomi Redmi Note 5

Keď sa extrémne nízka cena spojí s veľkoleposťou funkcií vlajkových lodí, môže z toho vzniknúť jedine Redmi Note 5. Xiaomi Redmi si pred pár rokmi našiel miesto aj v mojom smartfónom svete, a preto som bola na novinku Redmi Note 5 poriadne zvedavá. Čínsky výrobca ani tentokrát nesklamal moje očakávania. Popravde, skôr ma šokoval. Našťastie v tom pozitívnom smere. Už na prvý pohľad a dotyk som vedela, že mám tú česť so špičkovým zariadením, ktoré pripomína najvyššiu radu smartfónov.

Vzhľad: Bezrámikový displej v celokovovom tele pôsobí nadčasovo

Je viacero dôvodov, prečo Redmi Note 5 vyniká medzi konkurenciou. Jedným z nich –a jedným z najviditeľnejších – je aj jeho trendový vzhľad s full-screen displejom s pomerom strán 18:9. Pozornosť si zaslúži aj pevné celokovové telo, ktoré telefón chráni pred mechanickým poškodením. Na zadnej strane nájdete snímač odtlačkov prstov, ako aj duálny fotoaparát s podporou umelej inteligencie. Po obvode hliníkového tela je zakomponovaný slot na SIM kartu a Micro SD až do 128 GB a prítomný je aj 3,5 mm jack.

Fotoaparát: S umelou inteligenciou sa vydarí každý záber

Pod kapotou toho Redmi Note 5 ukrýva ešte oveľa viac. Už prítomnosť umelej inteligencie pri duálnom fotoaparáte tohto zariadenia vás veľmi milo prekvapí. Umožní vám so zapnutým HDR režimom urobiť tie najlepšie zábery, kedykoľvek a kdekoľvek. S primárnym 12 Mpx senzorom s clonou f/1.9 a sekundárnym 5 Mpx senzorom s clonou f/2.0 o kvalitné zábery naozaj nebude núdza. Pri fotografovaní som zaznamenala veľmi rýchle zaostrovanie, za čo môžem vďačiť práve rýchlemu DualPD, ktorý umožní zaostriť fotku okamžite a fotiť lepšie zábery aj v tme.

Výkon: Plynulosť práce a zábavy v každom okamihu

Od momentu, ako som zariadenie zapla až po poslednú nočnú kontrolu nastavenia budíka mi Redmi Note 5 ani raz nezaváhal. Za svoju plynulosť vďačí vyladenému 8-jadrovému procesoru Snapdragon 636, o takte 8x 1,8 GHz. Podporu v jeho výkone mu robí aj operačný systém Android Oreo 8.0 s pamäťou 3 GB RAM. Zaujímavosťou je, že RAM obsahuje najnovší štandard pamäte LPDDR4X, ktorý opäť nájdete len v zariadeniach najvyššej triedy. Plynulosť práce a multitasking sú teda zaručené.

S Xiaomi Redmi Note 5 sa tiež určite nebudete nudiť. Batéria zariadenia má kapacitu až 4 000 mAh, čo je dosť na to, aby ste ho mohli plnohodnotne využívať po celé dni. Vaše každodenné zážitky, aplikácie, multimédiá si pohodlne uložíte do vnútornej pamäte o veľkosti 32 GB. Ak by to predsa nestačilo, okrem Micro SD karty môžete využiť cloud MI Drop, ktorý Xiaomi ponúka na svojich zariadeniach. Celkovo hodnotím toto zariadenie 10 z 10.

Xiaomi Redmi 5 Plus

Po veľkej obľube Redmi 5 nasledova logický krok: vytvoriť zariadenie, ktoré bude ešte o niečo lepšie a výkonnejšie. A tu nastupuje na scénu Xiaomi Redmi 5 Plus. Touto nadstavbou urobili výrobcovia jednoznačne správny krok, pretože vytvorili zariadenie, ktoré má množstvo vlastností vlajkovej lode a napriek tomu ostala jeho cena veľmi nízka. Za málo peňazí tak získate naozaj, naozaj veľa muziky.

Vzhľad: Kovová elegancia so žiarivými farbami displeja

Telefón sa mi v ruke držal veľmi dobre. Pre jeho 5,99-palcové telo som uprednostnila prácu s oboma rukami.  Má síce trochu väčšie rozmery ako jeho predchodca, no mne osobne to pri práci vyhovuje o niečo viac. Aj v tomto prípade siahli výrobcovia po modernom pomere strán 18:9, ktoré je typické najmä pre tie najlepšie a najdrahšie zariadenia. V dizajne smartfónu sa zmenil len pomer využitých materiálov. Kov tvorí väčšiu časť telefónu a pôsobí tak oveľa elegantnejšie. Všetky ostatné detaily, ako je čítačka prstov a umiestnenie fotoaparátu, sú aj v novšom modeli na rovnakom mieste.

Po zapnutí zariadenia som si všimla jasnejšie a vernejšie farby a lepšie pozorovacie uhly. Nielen displej však robí z Redmi 5 Plus pokrokové zariadenie. Zaujme vás aj voliteľná možnosť ovládať zariadenie gestami, s čím sa ako prvý predstavil iPhone X.

Fotoaparát: Skvelé zábery a najvyššia kvalita videa na dosah

Na Redmi 5 plus si užijete každý záber. S 12 Mpx fotoaparátom s duálnym LED bleskom a s clonou f/2.2 bude fotenie skutočná radosť. Navyše si môžete zaznamenávať videá aj v 4K kvalite, čo je opäť raz výsadou najmä telefónov vo vyššej cenovej kategórii. Pochvalu si zaslúži aj kvalita nahrávaného zvuku, ktorá je na tomto zariadení vo veľmi dobrej kvalite.

Výkon: Užijete si rýchly multitasking a veľké úložisko na vaše multimédiá

Hoci Xiaomi siahlo po staršom čipsete Snapdragon 625, vôbec to pri práci necítiť a smartfón funguje bez problémov a zaváhaní. Tento 8-jadrový procesor s taktom 2 GHz spoločne s 4 GB RAM umožňuje rýchly multitasking, plynulú hru, zábavu aj prácu.

Poteší vás aj vnútorná pamäť, ktorá má úložisko o veľkosti až 64 GB. Ak by vám to predsa len nestačilo, stačí siahnuť po Micro SD karte s až 128 GB priestorom na vaše multimédiá. Všetky výhody Redmi 5 Plus si môžete vychutnávať o niečo dlhšie, a to vďaka veľkokapacitnej batérii s veľkosťou 4 000 mAh, ktorá s prehľadom vydrží aj dva dni. Celkovo vzaté aj toto zariadenie hodnotím, vzhľadom na cenovku, vysoko pozitívne.

Výhody oboch zariadení: Xiaomi ponúka ešte oveľa viac

Okrem už spomínanej špičkovej výbavy a nízkej cenovky si na oboch zariadeniach užijete nielen prepracované používateľské rozhranie MIUI 9, ale poteší vás aj skvelá konektivita GPS, Bluetooth, infraport, FM rádio, audio konektor či Wi-Fi. Samozrejmosťou je podpora LTE dátovej siete, čo vám umožní surfovať na internete oveľa rýchlejšie a pohodlnejšie. Obe zariadenia ukázali vyspelosť čínskeho gigantu Xiaomi a vynikajúce zameranie sa na potreby zákazníka.

Obidve zariadenia si môžete kúpiť už teraz v O2 E-shope s akýmkoľvek O2 Paušálom na začiatok len za 2 €.

Beáta Kalaiová, O2 Guru

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Fyzioterapeut Mateja Tótha radí rodičom: Všímajte si, ako vaše dieťa sedí, aj ako sa hrá

„Ak sa dieťa venuje rôznym pohybovým aktivitám, v centrálnej nervovej sústave si vytvára programy, z ktorých neskôr môže ťažiť práve v špecializovanej príprave,“ hovorí Denis Freudenfeld.

Denis Freudenfeld pôsobil ako dvorný fyzioterapeut biatlonistky Naste Kuzminovej a dlhodobo spolupracuje s atlétom Matejom Tóthom, ktorého sprevádzal na nejednej olympiáde. Porozprávali sme sa s ním o dôležitosti pohybu pre dnešné deti aj o zdravotných problémoch, ktoré ich trápia.

V rozhovore sa ďalej dozviete:

  • ako pandémia ovplyvnila pohyb detí,
  • na ktoré signály tela by rodičia mali u detí dávať pozor,
  • kedy treba vyhľadať fyzioterapeuta,
  • prečo treba venovať pozornosť správnemu dýchaniu.

Ako rozhýbať deti doma? Zacvičte si spolu s nimi podľa videí O2 Športovej akadémie Mateja Tótha

Ste fyzioterapeutom najúspešnejších slovenských športovcov. V čom presne spočíva vaša práca?

Pracujem vo Vojenskom športovom centre DUKLA v Banskej Bystrici ako fyzioterapeut, ktorý sa stará o talentovaných športovcov. V centre zabezpečujeme prípravu štátnej športovej reprezentácie Slovenska na rôznych súťažiach a olympiádach.

Mojou úlohou ako fyzioterapeuta je diagnostika, liečba a prevencia rôznych pohybových problémov. To znamená, že občas pomasírujem alebo ponaprávam a ak za mnou príde športovec s nejakým problémom, diagnostikou sa snažím zistiť, z ktorej časti tela pochádza. Často sa totiž stáva, že problém je prenesený. To znamená, že niekoho bolí koleno, no v skutočnosti bolesť spočíva v zlom postavení chodidla, v posunutej panve alebo jej príčinou môžu byť aj kríže.

Niekedy je to taká detektívka, pri ktorej vyšetrujem konkrétneho športovca, a po následnej diagnostike sa cvičeniami snažíme uvoľniť alebo posilniť určité svalové partie na tele, ktoré jeho problém vyvolávajú.

Vychádzate pri svojej práci z konkrétnej metodiky?

Pracujem najmä s dynamickou neuromuskulárnou stabilizáciou. Je to metodika založená na dýchacích cvičeniach, pri ktorých sa svaly uvoľňujú. Dokonca aj bez toho, aby ich bolo nutné stláčať či klasicky masírovať. Pri práci so športovcami sa venujeme riadeniu ich pohybu. To znamená, že sa učíme novému pohybu alebo ho naprávame a dávame mu iný rozsah.

S Matejom spolu cvičíme, a keď treba, poskytujem mu regeneračné procedúry. Často pozeráme jeho videá z tréningu a na základe nich sa snažíme zdokonaliť jeho techniku, aby bol jeho pohyb ekonomickejší a rýchlejší a aby svoje telo čo najmenej preťažoval.

Mnohým rodičom by som odporučil, aby po skončení pandémie so svojimi deťmi navštívili pediatra. Dieťa sa nemusí sťažovať na bolesť, ale je možné, že diagnostikou sa odhalí, že niečo naozaj nie je v poriadku.

Fyzioterapia upozorňuje na dôležitosť správneho pohybu. Ako veľmi je dôležitý pohyb pre deti a ako ho ovplyvnila pandémia?

Každé dieťa sa potrebuje hýbať – pohyb je pre jeho vývoj nesmierne dôležitý. Keď sú deti v škole, hýbu sa často. Po skončení hodiny vstanú, vyjdú na chodbu, naháňajú sa, majú hodinu telesnej výchovy, jednoducho stále niečo robia.

Je dôležité uvedomiť si, že kostra dieťaťa potrebuje pre svoj zdravý vývoj určité antigravitačné zaťaženie – nielen chrbtice, ale aj končatín. Tak ako sa vyvíja kostra, menia sa aj uhly v kĺboch. Bedrové i ramenné kĺby sa u malých detí vždy prispôsobujú záťaži, u väčších detí kosti zosilňujú.

Keď dieťa stojí alebo sa pohybuje, má zaťažené dolné končatiny i kardiovaskulárny aparát. Pri dištančnej výučbe sa to nedeje, pretože deti presedia celé hodiny doma pri počítači a mobile a nemajú zabezpečený dostatočný pohyb. Ten veľmi ovplyvňuje aj psychika, ktorá sa premieta do tela a pohybového aparátu detí.

Dôležitá je aj socializácia detí a správna dávka súťaživosti. Svoje tu zohráva už len to, že človek rozpráva a gestikuluje, používa reč tela. Zdravý vývoj dieťaťa značne ovplyvňuje aj obezita, ktorá neraz obmedzuje jeho pohyb, pričom dôsledky sa prejavia až o rok alebo o dva.

Čo by si mali všímať rodičia na svojich deťoch? 

Najdôležitejšie je všímať si guľatý chrbátik, kolienka a chodidlá. V prvom rade by mali sledovať, ako ich dieťa sedí. Či má guľatý, alebo vystretý chrbát, či nemá predsunutú hlavu, alebo či jeho krčná chrbtica nie je veľmi zaklonená.

Keď sa dieťa hrá a čupne si, je dôležité všímať si, či mu idú kolienka k sebe, alebo či nemá vytočené chodidlá do strany.

Kedy je čas vyhľadať fyzioterapeuta?

Ak napríklad rodič upozorní dieťa na zlé držanie tela a aj napriek tomu ho nedokáže korigovať, je to jasný signál, že niečo nie je v poriadku. Ak mu odstávajú rebrá, má preliačený hrudník alebo sa mu prepadáva klenba chodidiel, prípadne má nohy do X (kolená vbočené dovnútra k sebe), je čas vyhľadať odborníka.

Mnohým rodičom by som odporučil, aby po skončení pandémie so svojimi deťmi navštívili pediatra. Dieťa sa nemusí sťažovať na bolesť, ale je možné, že diagnostikou sa odhalí, že niečo naozaj nie je v poriadku. Vtedy mu dokáže pomôcť práve fyzioterapeut, ktorý mu nastaví potrebné cvičenia.

Dieťaťu nestačí kúpiť kolobežku a povedať si, že to stačí. Potrebuje aj hrať sa s loptou, šplhať po strome, bicyklovať sa a robiť rôzne iné aktivity. Pohyb by mal preň byť predovšetkým zábavou.

Veľa hovoríte aj o správnom dýchaní a potrebe bránicového dýchania, ku ktorému vediete aj športovcov. V čom je takéto dýchanie prínosné?

Rodič si niekedy môže myslieť, ako veľmi je jeho dieťa ohybné a flexibilné a ako dobre trénuje, pričom nevidí, že jeden pohyb nahrádza druhým alebo k nemu pridružuje ďalšie pohyby. Dýchanie u detí sa dnes mení, preto je nesmierne dôležité venovať mu pozornosť.

U nás pracujeme s vývojovou kineziológiou, ktorú cvičíme aj spolu s Matejom. Ide o jednoduché cviky, pri ktorých sa napodobňujú vývojové fázy dieťaťa a ktorých základom má byť bránicové dýchanie, treba teda správne dýchať do brucha. Bránica totiž nemá len dychovú, ale aj stabilizačnú posturálnu funkciu. Stabilizuje telo, čím pomáha, aby bol pohyb človeka jednoduchší a efektívnejší.

Dýchanie do brucha zabezpečuje pevnosť celej pohybovej sústavy. Pohyb je tak oveľa menej závislý od svalov a energeticky menej náročný.

Koľko času by mali deti tráviť pohybom?

Je to veľmi individuálne a závisí to od mnohých faktorov. Určite by však športové aktivity nemali rodičia deťom nanucovať. Treba brať do úvahy, či ide o malé dieťa, alebo tínedžera. Malé deti by mali mať zabezpečenú rôznorodosť pohybu, nemali by sme ich však dlhodobo zaťažovať. Staršie deti potrebujú viac trénovať.

Dôležitú úlohu v tom zohráva aj psychika, ktorú treba rešpektovať. Najlepšia je zlatá stredná cesta, ktorá sa u detí prejavuje príjemnou únavou, keď už nemajú chuť vymýšľať nič iné.

Čítajte aj: Príklad rodičov je pre deti dôležitý nielen v čase pandémie, hovorí detský tréner

Dieťa by malo robiť to, čo ho baví, rodič by sa preto nemal sústrediť iba na konkrétny šport. Potrebuje prirodzený pohyb. Nestačí mu kúpiť kolobežku a povedať si, že to stačí. Dieťa potrebuje aj hrať sa s loptou, šplhať po strome, bicyklovať sa a robiť rôzne iné aktivity. Pohyb by mal preň byť predovšetkým zábavou.

Ak dieťa robí nejaký šport v mladom veku, malo by ho robiť pre radosť, určite neodporúčam ťažké tréningy. Dieťa by si v prvom rade malo šport užívať. Nemalo by preň byť povinnosťou tvrdo sa orientovať na výkon.

Veľkou témou je špecializácia detí na konkrétny šport, s ktorou sa často začína veľmi skoro. Kedy by s ňou dieťa malo začať?

Závisí od druhu športu, ktorému sa dieťa venuje. Odporúčam s ním však začať až na druhom stupni základnej školy. Ak dieťa robí nejaký šport v mladom veku, malo by ho robiť pre radosť, určite neodporúčam ťažké tréningy. Dieťa by si v prvom rade malo šport užívať. Nemalo by preň byť povinnosťou tvrdo sa orientovať na výkon.

Ak je dieťa malé, je dobré, aby malo zabezpečenú rôznorodosť pohybu. Môže sa naučiť niečo z gymnastiky a z koordinačných cvičení pri rôznych druhoch športu, môže si precvičovať vytrvalosť i rýchlosť.

Dieťa je ako špongia − od útleho veku nasáva informácie. Ak sa venuje rôznym pohybovým aktivitám, v centrálnej nervovej sústave si vytvára programy, z ktorých neskôr môže ťažiť práve v špecializovanej príprave.

Deti sa veľa učia pozorovaním alebo napodobňovaním, keď im niekto niečo vysvetľuje. Počúvajú, vidia, vnímajú, premietajú si to do tela a daný pohyb napodobňujú a kreujú. Voláme to motorické učenie, ktoré pomáha aj pri rozvoji koordinácie a iných pohybových kvalít. Čím viac sa teda dieťa učí, tým viac to zužitkuje v budúcnosti.

Na pohyb detí je zameraná aj O2 Športová akadémia Mateja Tótha, ktorá v čase zatvorených škôl a prerušených krúžkov začala zverejňovať videá na cvičenie doma. V čom vidíte ich hlavný prínos?

Akadémia je zameraná predovšetkým na deti na prvom stupni základných škôl, kde sa venujeme všeobecnému pohybovému rozvoju dieťaťa. Deti prostredníctvom hravých online videí Telesnej na doma môžu získať správny športový základ, ale aj pozitívny vzťah k pohybu.

Je to skvelá pomôcka pre rodičov i pre deti, ktoré počas pandémie nemohli chodiť do školy, a tak boli odrezané od pohybových aktivít, na ktoré boli zvyknuté. Cvičiť tak môžu v domácom prostredí. Tu je dôležité podotknúť, že nestačí iba cvičiť, treba aj vedieť, ako správne cvičiť, ako pri cvičení funguje telo, a to všetko Akadémia deti učí.

O2 Športová akadémia Mateja Tótha

Podporte školu v projekte O2 Športová akadémia Mateja Tótha

Prečítaním tohto článku
ste získali bonusový hlas.
Využite ho a podporte svoju školu.

Využiť bonusový hlas

Denis Freudenfeld

Je jedným z najuznávanejších slovenských fyzioterapeutov. Fyzioterapii sa venuje od roku 2000, od roku 2005 pôsobí vo Vojenskom športovom centre DUKLA v Banskej Bystrici. Na konte má veľa úspechov so špičkovými slovenskými športovcami. Pri svojej práci kladie dôraz na dynamickú neuromuskulárnu stabilizáciu, ktorej priekopníkom bol český fyzioterapeut Pavel Kolář. Pochádza zo Žiliny, momentálne žije v Banskej Bystrici, má dve deti.


Ako si vytvoriť produktívne pracovisko doma? Tieto vychytávky vám pomôžu so sústredením

Čítaj viac

Kto si ešte ani raz neurobil zlú selfie, nech hodí kameňom. Vyskúšajte týchto 11 tipov a stane sa z vás selfie špecialista

Čítaj viac

Ako platiť menej za internet? Spojte si služby na jednu faktúru a získajte zľavu až 100 %

Čítaj viac