Huawei P9: Vlajková loď za skvelú cenu

V oblasti vlajkových lodí chce každý výrobca ukázať niečo extra, niečo inovatívne, niečo, čím sa odlíši od ostatných vlajkových lodí. Huawei to dokázal na jednotku.

V oblasti vlajkových lodí chce každý výrobca ukázať niečo extra, niečo inovatívne, niečo, čím sa odlíši od ostatných vlajkových lodí. Huawei to dokázal na jednotku. Jeho najnovší model P9 je rozhodne plnohodnotným hráčom v oblasti vlajkových lodí.

V tomto exkluzívnom klube očakávame už tradične kvalitné materiály, prepracovaný dizajn, skvelý displej a práve to niečo naviac. P9 spĺňa všetky tieto parametre, vrátane toho posledného – pridanej extra hodnoty.

Vylepšený overený dizajn

Huawei P9 vychádza z úspešného predchodcu P8. Má celokovové unibody telo, pri ktorom nepostrehnete spojenie s displejom, vďaka jeho oblým hranám. Celkovo pôsobí hutne a dobre sa drží v ruke. Celková hrúbka sedem milimetrov ho radí medzi tie „chudšie“ zariadenia.

Tlačidlá na ovládanie hlasitosti a zapnutie displeja výrobca sústredil na pravú stranu. V spodnej časti nájdete USB-C konektor pre nabíjanie, 3,5 mm jack pre slúchadlá a reproduktor. Snímač odtlačkov prstov je umiestnený na zadnej strane, práve na dosah ukazováku.

Okrem odomknutia zariadenia môžete čítačku odtlačkov prstov použiť na vyrolovanie hornej lišty, alebo posúvanie sa v galérii. Táto funkcia je viac než návyková. Jedinou medzerou v kovovom tele je priestor na dve šošovky fotoaparátu, dvojtónový LED blesk a laserové zameriavanie v hornej časti zadnej steny.

Huawei P9 má širokú škálu farebných prevedení, zakúpiť si ho môžete v striebornej, bielej, zlatej, ružovozlatej, modrej, červenej, titánovej šedej alebo vo farbe, ktorú výrobca nazval Mystic silver.

Prednú stranu tvorí 5,2 Full HD displej s rozlíšením 1920×1080, čo znamená hustotu 423 ppi, teda nádherne jemný displej. Displej je veľmi dobre čitateľný aj na priamom slnečnom svetle s vynikajúcim kontrastom farieb. Teplotu farieb si môže užívateľ sám nastaviť.

Zmenu farebného podania displeja, či nižšiu čitateľnosť by ste hľadali zbytočne aj pri zmene pozorovacích uhlov. Zamrzí snáď len absencia NFC.

Duálny fotoaparát Leica

Huawei, v spolupráci s nemeckou spoločnosťou Leica, priniesol revolučný 12 megpapixelový fotoaparát.

Jeden z dvoch objektívov je čiernobiely. Okrem toho, že čiernobiela fotografia má svoje čaro, táto kombinácia zabezpečí krajšie, ostrejšie a svetlejšie fotky v šere či prítmí. So zaostrovaním pomáha laser a s presvetlením dvojtónový LED blesk. Zadný fotoaparát dopĺňa predná 8MP kamera na kvalitné selfie. Skvelou funkciou je „blesk“ prednej kamery, ktorý nahrádza zasvietenie obrazovky pri vytváraní selfie.

Batéria a nabíjanie

P9 je napájaná 3000 mAh batériou, ktorá na jedno nabitie vydrží jeden deň. Ak sa uskromníte pri používaní funkcií, dosiahnete výdrž 1,5 dňa na jedno nabitie.

Novinkou je pribalená rýchlonabíjačka, s ktorou dobijete svoju P9ku o 44% za 30 minút.

Zariadenie pracuje s osemjadrovým procesorom Kirin 955 s taktom 4×2,55GHz a 4×1,8 GHz. Sekundujú mu tri gigabajty RAM, čo zabezpečuje plynulý chod Androidu 6.0.

Nadstavba Emotion UI vo verzii 4.1 spríjemňuje používanie smartfónu. Spomalenie nepocítite ani pri spustení náročnejších aplikácií, no môžete sa stretnúť s miernym zahrievaním sa zariadenia pri hrách.

Zariadenie má slot na nano SIM kartu a ak vám stačí vnútorná pamäť 32 GB, môžete miesto na SD kartu využiť na vloženie dalšej SIM karty. Dual SIM zariadenie v tejto výkonovej triede sa len tak nevidí a určite mnoho užívateľov túto možnosť privíta.

Huawei P9 je poctivá vlajková loď s rozumnou cenovkou, pri ktorej oceníte slot na dve SIM karty a úžasný fotoaparát.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac