Lenovo Moto E4 Plus: Výkon, dlhá výdrž a cena, ktorá nemôže zákazníka odradiť

Ideálny pre cestovateľov, ale aj hráčov.

Gigant. Tak by sa dal označiť Lenovo Moto E4 Plus. Batéria s veľkosťou 5000 mAh postačí až na 3 dni bez potreby dobitia pri bežnom používaní. Vhodný hlavne pre cestovateľov, ktorí nechcú so sebou stále nosiť nabíjačku a kontrolovať každú chvíľu stav batérie.

Dizajn a konštrukcia s prémiovým nádychom

Aj keď ide o väčší a ťažší smartfón, tak sa zariadenie príjemne drží, a to aj vďaka kovovému zadnému krytu. Preto telefón pôsobí naozaj prémiovo. Obrazovka s veľkosťou 5,5 palca s HD rozlíšením 1280×720 si poradí aj s jemnými detailmi.

Výhodou displeja je určite aj ochranná vrstva, ktorá zabraňuje tvorbe šmúh či odtlačkov, o jeho odolnosť sa zase postará 2,5D sklo. To ponúka lepšiu ochranu nielen pred nebezpečnými pádmi, ale zároveň obmedzuje odlesky a otlačky prstov vďaka špeciálnej nanovrstve, ktorá odpudzuje mastnotu z pokožky. Vyhladzuje a zaceľuje už poškriabaný displej a celkovo lepšie chráni pred novými škrabancami.

Funkcia Always on aj na zhasnutom displeji zobrazuje aktuálny dátum a čas, stav batérie a notifikácie. Okrem nádhernej grafiky nájdeme na prednej strane snímač odtlačkov prstov a prednú 5-megapixelovú kameru pre zachytenie selfie fotografií s LED bleskom.

Po okrajoch na pravej strane sú tlačidlá pre ovládanie hlasitosti a tlačidlo pre zapnutie telefónu, ktoré je jemne vrúbkované. Preto ho rozoznáte hneď, ako telefón chytíte do ruky a netreba ho hľadať po celom obvode. Na zadnej strane je hlavný 13-megapixelový fotoaparát s LED bleskom chránený kovovým krytom.

Hladký chod aj pri vyššej záťaži

Okrem trojdňovej výdrže batérie je veľkým plusom 3-gigabajtová operačná pamäť (RAM). Pri vyladenom operačnom systéme Android 7.1 sa so sekaním nestretnete ani pri využívaní náročných hier či aplikácií. Vďaka týmto vlastnostiam môžete mať spustených viacero aplikácií a ani to nepocítite

Lenovo Moto E4 Plus je Dual SIM, kde môžete jeden slot použiť buď na ďalšiu SIM kartu, alebo na pamäťovú kartu. Samozrejmosťou je podpora technológie NFC, s ktorou napríklad zaplatíte cez mobil v obchode, Bluetooth a podpora LTE siete. Aj keď telefón nepodporuje rýchlonabíjanie, v tomto prípade sa to dá oželieť, keďže tri dni výdrže sú predsa len tri dni.

Zachytí všetky momenty

O jasné a výrazné fotografie sa postará už so spomínaný 13-megapixelový fotoaparát. Pri dennom svetle dokáže urobiť veľmi pekné realistické fotografie so živými farbami, k čomu dopomôže aj automatické zaostrovanie.

Ak sa stretnete s horšou viditeľnosťou, pomôže LED blesk. To isté platí aj pri nahrávaní videí. Rozlíšenie je možné nastaviť na 720p a 30 snímkov za sekundu, vďaka čomu poskytuje nahrávanie videa vyššiu obrazovú kvalitu pri rýchlych scénach. Pri horších svetelných podmienkach výrazné zmeny nezaregistrujete.

Lenovo Moto E4 Plus poteší každého, kto hľadá smartfón s dobrým výkonom a nadštandardnou výdržou batérie. Obľúbencov si nájde v každej kategórií, či už pri hraní hier, cestovaní bez nutnosti neustále nabíjať telefón alebo pre študentov s rušným spoločenským životom. Výhodnejšie s programom O2 Dáta, kde na začiatok platíte len 2 eurá.

 

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac