Samsung J5: Decentný parťák na bežný deň

Ak váš telefón nemá byť módnym doplnkom, ale všestranným a cenovo dostupným zariadením, tento model rozhodne stojí za pozornosť.

Tento telefón od Samsungu skrýva nečakané prekvapenia v kombinácii rôznych vlastností. Výrobca sa s ním očividne pohral, no z ceny sa vám hlava nezatočí.

Nenápadne a predsa výrazne

Samsung J5 na prvý pohľad ťažko rozoznáte od iných modelov tejto značky. Pôsobí vcelku nenápadne. Na jeho spodnej strane vás tradične uvíta veľké tlačidlo. Prvý náznak toho, že je niečo inak, nájdete na ľavej hornej strane, kde sa nachádza predný fotoaparát. LED blesk sa nachádza na opačnej, pravej strane, čo je dizajnový detail spoločný s minuloročným modelom.

Smartfón má kovový rám a plastovú zadnú stranu. Vďaka nej sa nekĺže a celkovo sa pri používaní drží príjemne a isto. Na zadnej strane nájdeme ďalší detail, ktorý zaujme. Reproduktor je totiž hneď vedľa fotoaparátu a je navrhnutý tak, aby na prvý pohľad pôsobil ako LED blesk, ktorý je hneď pri ňom.

S celkovou váhou 159 gramov nie je najľahším telefónom na trhu, ale vôbec nepôsobí ťažkopádne. Celkový dojem dotvára 5,2-palcový displej.

Pohľad dovnútra

Ak chcete využívať dve SIM karty a zároveň microSD kartu, Samsung J5 2016 vás poteší. Telefón v sebe ukrýva dva vstupy na SIM karty a samostatný vstup na microSD kartu. V súčasnosti sa stretnete skôr s tým, že si musíte vybrať medzi druhou SIM alebo microSD.

Ďalej na vás čaká vymeniteľná 3 100 mAh batéria, ktorá vďaka celkovej nenáročnosti zariadenia na spotrebu vydrží nečakane dlho. Pri bežnom používaní je možné rátať s výdržou takmer dva dni.

Jej životnosť značne skracuje sledovanie videí, to by však bolo citeľnejšie aj pri iných modeloch. Vysvetlenie je logické, displej je kvalitný, to sa však odrazí na spotrebe.

Super AMOLED v celej svojej kráse

Hoci rozlíšenie 1 280 x 720 pixelov zodpovedá tomu, že ide o telefón strednej triedy, Super AMOLED displej sa tu predstavuje v celej svojej kráse. Výsledkom sú živé a jasné farby s výborným kontrastom.

Ak ste fanúšik tejto značky, staré známe užívateľské prostredie TouchWiz vás neprekvapí ani vo svojej najnovšej verzii. Je príjemne odladené a k dispozícii je množstvo tém na prispôsobenie. Ponúka veľa funkcií a pritom len minimálne zaťažuje výkon zariadenia, čo je opäť dôležitý detail.

Odladený výkon s kompromismi

Pri telefóne z tejto cenovej kategórie treba mať na pamäti, že nižšia cena znamená kompromisy. V prípade J5 2016 je kompromisom práve 4-jadrový procesor Snapdragon 410 s taktom 1,2 GHz, ktorému asistujú 2 GB operačnej pamäti. Hoci bežné používanie zvláda odladený systém bravúrne, pri náročných aplikáciách dostáva zariadenie zabrať.

Fotoaparát s rýchlym spustením

Pomerne štandardný 13-megapixelový zadný fotoaparát možno neoslní, ale v dobrom svetle určite nesklame. Nemá problém s farbami ani s kontrastom. Možno trochu zamrzí absencia HDR, čo však poteší, je rýchle spustenie aplikácie fotoaparátu dvojklikom na tlačidlo Domov. Predná kamera s rozlíšením 5 megapixelov verne zachytáva detaily a určite postačí na bežné videohovory alebo na selfie.

Páčil sa vám článok?
Slabé
12345
Loading...
Super

Rasťo Chvála bloguje o predbiehaní: Nepodceňte situáciu

Motoristický novinár a bývalý majster Slovenska v rely radí, ako správne predbiehať tak, aby ste sa vyhli nepríjemnostiam aj prípadným nehodám.

Motoristický novinár, ambasádor kampane O2 Nebuď pirát a aktivity Chvála bezpečnej jazde, ktorá motoristom prináša množstvo dobrých rád aj špeciálnu ponuku O2 Extra výhod, Rasťo Chvála v blogu približuje, ako predbiehať nielen na obojsmernej ceste. 

Jazdite zodpovedne, naištalujte si appku O2 Extra výhody a získajte navigáciu zadarmo aj 5 GB dát k tomu. Viac informácií

Občas zídem dole z rýchlostnej komunikácie R1 a len tak pre spomienky a relax brázdim cesty prvej triedy medzi Nitrou a Žiarom nad Hronom. Inokedy zas na týchto cestách urobím mojim deťom exkurziu do minulosti a rozprávam, ako sme tu jazdili v 90. rokoch.

Na takzvanej ceste smrti vtedy všetci predbiehali. Doslova to pripomínalo automobilové preteky, akurát tu išli pretekári aj v protismere. Dnes by mi to už strach nedovolil, ale vtedy to bol národný šport.

Keď prichádzal na rad úsek s krátkou rovinkou, bolo treba podradiť, aby mal motor ideálne otáčky. Potom nasledovalo nazbieranie rýchlosti, priblíženie k autu a ak za zákrutou nič nešlo, ostával len mrk do zrkadla, či náhodou nejde zozadu niekto rýchlejší, a šup, už bol predbiehací manéver hotový. Kto takto nevedel predbiehať, skončil zle.

„V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor.“

Áno, mrazí ma pri predstave, ako sa jazdilo na ceste číslo 65. Na druhej strane často sa predbiehalo ako z učebnice, dnes mnohým šoférom táto skúsenosť chýba. Často predbiehajú na nevhodnom prevodovom stupni a nepozerajú sa za seba.

V časoch rýchlych áut treba brať do úvahy, že niekto začal predbiehať skôr ako najbližšie auto za kamiónom. Predbiehací manéver na obojsmernej ceste je špecifický tým, že trvá veľmi krátko, za ten čas však treba vyhodnotiť veľa informácií: vhodný úsek, autá v protismere, autá vzadu, auto pred nami a v neposlednom rade technické danosti auta.

V dobre známom prostredí, na cestách, ktoré už poznáme naspamäť, nesmieme situáciu podceniť. Naopak, v neznámom prostredí treba na manéver oveľa väčší priestor, lebo nevieme, ako rýchlo a kde sa vystrčí oproti idúce auto. Špeciálne si všímajme horizonty alebo nenápadné odbočky, z ktorých môže na cestu vybehnúť iné auto.

Stále ostáva dôležité sledovať prostredie vôkol cesty, a tak trochu si načítať správanie šoféra pred nami. Aj keď to nevyzerá ako nutné, predbiehací manéver začnime vždy v otáčkach, pri ktorých motor začína poriadne ťahať. Oplatí sa podradiť alebo pri automatickej prevodovke stlačiť plyn na podlahu.

„Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla.“

Úmysel predbiehať dávajme najavo skoro, ešte pred začatím manévra, a okrem protismeru pozerajme do spätného zrkadla. Ak predbiehame viac áut v kolóne, počítajme s tým, že nie každý nás vidí, a tak môže začať predbiehať.

Na zaradenie späť do svojho pruhu treba tiež priestor a predbiehací manéver by sme mali začať len vtedy, ak existuje miesto na zaradenie. Nie je správne, ak miesto na zaradenie musia vytvoriť iní vodiči brzdením.

Zlé predbiehanie na obojsmernej ceste, našťastie, nepatrí medzi časté príčiny dopravných nehôd, ale pokiaľ ide o následky, je na tom najhoršie. Najmä čerství šoféri by si mali prvé predbiehania skúsiť na naozaj prehľadných cestách a nezačínať s predbiehaním kamiónov.

V začiatkoch pomôže natrénovať si pomyselný predbiehací manéver okolo kamióna na diaľnici. Aspoň zistíte, akú dráhu na to potrebujete.

Rasťo Chvála

Prečítajte si aj ďalšie blogy Rasťa Chválu:

Jazdite zodpovedne, pozrite si Rasťove odporúčania na bezpečnú jazdu a staňte sa lepším vodičom. Navyše môžete získať 5 GB dát a využiť špeciálnu ponuku O2 Extra výhod a uplatniť si skvelé zľavy na tankovanie, autoškolu aj kondičné jazdy. Viac informácií nájdete na www.extravyhody.o2.sk.


Predobjednajte si nový Samsung Galaxy Note10 a získajte naspäť až 580 €

Čítaj viac

Výkon, výdrž aj výborné fotky. Pozrite si aktuálny výber top zariadení

Čítaj viac

O2 vylepšilo balíky dát pre kartu O2 Voľnosť. 1 GB dát môže byť váš už za 1 €

Čítaj viac